Marlous, tuurlijk! Had ik je mail adres al?? Anders even pb-en Zie het al, heb hem gewoon Van het andere dieet mailtje
Goedemorgen.. Heerlijk geslapen! Nog steeds kapot maargoed..manlief zn schuld tja gesprek... T kwam er op neer (wat ze gister zei) dat ze nieet weten of delongslagader zal groeien. Ze moeten over +- 6mnd zowiezo opereren.. En dat overleeft ze niet met hoe de longslagader nu is. Ze zei gister : nu komt ze er wel bovenop maar bij de volgende weten we dat niet. We moeten praten over de toekomst van vienna. En dat zei ze erg serieus en op een hele nare toon. Oftewel als longslagaders niet groeien,ove rlijd ze. Kunnen ze niks meer doen misschien donorhart? Amerika?
@Ennas dan kies jij wel dingen uit met veel punten zeg. Ik mag maar 22 punten per dag en ik hou zelfs nog over. Als je bijvoorbeeld crackers van lu neemt dan mag je 3 hebben voor maar 1 punt totaal. een heel klein beetje boter een halve punt per cracker. Met avodneten ben ik meestal tussen de 7 en 9 punten kwijt. dit is groente, vlees en jus. Kopjes thee tel ik niet eens. Ik neem altijd 1 suikerklontje en dat tel ik ook niet. Gezien ik heel heel veel water drink vind ik persoonlijk dat dit tegen elkaar wegvalt. Ga je een keer stevig wandelen dan mag je daar weer een punt of 6 van je dagtotaal afhalen. Ga je bijv. zwemmen of zoals bij jouw paardrijden dan zou ik daar ook een punt of 6 van afhalen. Dan hou je weer wat over om te kunnen eten of drinken. De sport is dan wel een half uur of meer doen. Ik ben zelf al 5,5 kg afgevallen met weightwachers. Het hoeft neit snel te gaan want anders komt het er weer snel aan. Ik hoef nog maar 9,5 kg te gaan. @Kikker beterschap voor je meisje. @Chantal, ik heb er geen woorden voor dan heel veel sterkte!
Jeetje Chantal! Dat is niet niks Nogmaals veel sterkte! @ hier ook storm wilde even naar buiten met Sandro maar dat word m niet komt met bakken de lucht uit zetten bah!
Dat is altijd de ellende met afvallen. Als je het kort en snel doet zit het er binnen no-time weer aan en soms zelfs met extra kilo's. Je kan beter over een lange periode afvallen want dan is het je normale patroon en iedere keer kleine beetjes is ook niet zo'n gek idee.
Goedemorgen, Hier nog lekker in bed. Heerlijk een rustig dagje vandaag. Vannacht was weer een drama, pffff. Straks na het fruithapje moet ik nog wel even naar de kruidvat. Niks aan met dit weer, maarja moet wel. Dan trakteer ik neia en mezelf wel op een lekker broodje van de bakker denk ik.
Goedemorgen! Hier ook wakker met poep. Dat komt denk ik door de antibiotica. MNM; ik moet ook naar kruidvat, de luiers zijn 3 halen 2 betalen maar ik zoek het niet om met mijn zieke mannetje de regen in te gaan. Ik wacht wel tot hubbie vanmiddag thuiskomt. Afvallen; ik heb alleen last van een buikje wat ik met geen mogelijkheid weg krijg. Kwa kilo's ben ik niet te zwaar maar die buik hangt zo over mn broeken heen. Iemand daar nog tips voor? Chantal; pfff jullie verdienen dit niet! Toch weer die onzekerheid, ik vind het echt heel erg! Knuf! Marleen; klinkt een beetje als mijn kleine mannetje, ik zou even de HA raadplegen. Malous; ja mannenlogica..... Vakantie; oeh wat klinkt dat goed! Veel plezier voor degene die al geboekt hebben. Wij weten het nog niet...eerst de verzekeringskwestie maar eens afwachten voor ik geld uit ga geven waar eigenlijk een grote gezinsauto van moet komen.
Jeetje chantal... pff heb er geen woorden voor, wel tranen in mijn ogen... ik hoop zo voor jullie dat de longslagader groeit, maar nog 6 maanden onzekerheid. Als ze over 6 maanden opereren en hij groeit wel, weten ze dan ook dat ze het echt overleeft, of zit je dan weer in onzekerheid? En mag ze nu eindelijk eens een keertje naar huis..?
Marleen, oh leuk zeg, hopelijk krijgen we een mooie zomer dit jaar. Wij zijn ieder jaar nog naar tenerife geweest, neia was 9 maanden toen ze voor het eerst ging. Dat vond ik ook erg spannend, maar ze heeft de hele reis geslapen. Nu ben ik er wel bang voor hoor, maarja mijn ouders en zusje zijn er ook nog om haar af te leiden. Martje, jeetje jij bent gister goed bezig geweest. Gelijk een nieuwjaars schoonmaak gehouden dus, heerlijk. Kaatje, wat doe je precies? Wel fijn dat het zo leuk is met je collega's. Miracle, klinkt als een behoorlijke drukte ja. Is die nu wel voorbij? Hier gaat het goed, met nila nog niet best, die huilt nog veel omdat ze vaak overprikkeld en onrustig is. Sherry, Sophia heeft het nu al door dus hoe ze papa en mama bezig moet houden. Alessandro, klinkt als een heerlijk nachtje en een lekker dagje vandaag. Veel plezier met de visite! Ennas, haha jouw slaapkopje dat nog sliep vanmorgen, hoe kan het ook anders. Oh leuk met de hele familie naar Spanje. Wat vindt Jula van het babyzwemmen? Lutje, oh oh geen prettige ochtend zo. Marlous, wow Noor heeft ook goed geslapen zeg. Werkze vandaag! MamaChantal, dat klinkt echt heel ernstig zeg. Zouden ze percentages kunnen geven bij hoeveel kindjes die slagader wel groeit? Hopelijk zijn er inderdaad nog andere wegen. Krijgen jullie vandaag dat gesprek? Schildje, jij bent goed afgevallen zeg, knap hoor! Paso, oh oke in de aanbieding, mooi zeg! Nee daar zou ik idd ook niet mee naar buiten gaan.
MNM wilde toch nog even zeggen dat ik het weer fijn vind dat je er weer bent Ja Noortje slaapt sinds het sprongetje van laatst echt heel goed. Lijkt erop dat ze het doorslapen nu echt te pakken heeft. Mag ook wel na ruim een half jaar, haha! En nu de hond ook niet meer rillend van angst naast ons ligt, slapen wij ook heerlijk
Goeiemorgen! Romee heeft bronchitis en heeft nu naast de pufjes ook een kuurtje gekregen. Nu maar hopen dat het snel werkt.... Afvallen, hier gaat het nu weer goed. Was met de feestdagen niet streng geweest en dat is dus weer een kilo er bij... Nu weer goed streng!
Goedemorgen Hier even lekker wat slaap in gehaald. Elin kreeg om 23.30 haar flesje. Lag er zelf om 00.00 in. Elin kwam pas om 05.30 Daarna weer in slaap gevallen tot 07.00. Bij ons in bed genomen, lekker liggen kroelen en knuffelen met haar. 08.30 weer een voeding en toen viel ze bij ons in slaap ( en wij dus ook ). Om 09.30 werden we wakker van Levi, die sliep dus ook heerlijk uit vandaag. Sherry, jeetje wat was jij op een rottijd online zeg. Zou haar toch in haar bedje laten liggen.10 minuten laten huilen,daarna even haar kamer in, aai over haar bol en niet uit bed halen. baby en zwemmen Wij moeten nog steeds met Elin voor het eerst,maar ze is nog steeds verkouden dus ga dan liever niet met haar zwemmen Lutje, niet leuk om je ochtend zo te beginnen Marlous, lekker zo'n nachtje Chantal, jeetje wat een nieuws. Weet niet of ze longslagaders kunnen vervangen voor die van iemand anders of een kunst versie ofzo... hoop dat jullie straks meer duidelijkheid hebben uit het gesprek MNM, ik pluk bloemen en die bos ik vervolgens voor de veiling.
Chantal, wat een vreselijk nieuws. Ik kan me maar nauwelijks voorstellen wat er allemaal op jullie schouders rust. En op de schouders van dat lieve kleine grietje. Al 6 maanden in het ziekenhuis, de ene complicatie na de andere en dan nu dit weer. Ik vind het zo erg! Wat Marlous ook al vroeg, is er kans dat ze de komende maanden wel genoeg opknapt om naar huis te kunnen, ook al is dat maar voor eventjes? En hoe groot is de kans dat de longslagader meegroeit? Wellicht dat percentages niet zo veel zeggen, maar het geeft misschien toch wel een beetje hoop als dat bij de meeste kindjes wel gebeurt. Zou een donorhart een realistische optie zijn?
weightwatchers. heb ik ook 2 keer gedaan. Op zich is het een goed en gezond dieet, toch 2 keer zo'n 6 kilo mee afgevallen en ik vond die bijeenkomsten eigenlijk best gezellig en een goede stok achter de deur. Maar al met al best wel duur en ik vond het echt heel moeilijk om me aan die maximalepuntentotaal te houden. En dan de kaas he... ik miste heel erg de kaas, was gewoon te veel punten, dus dan koos ik toch maar rookvlees en kipfilet op brood. Maar ach, bij south beach mis ik weer de gebakken aardappeltjes en boterhammen. Maar ik eet wel kaas! marlous, Lutje heeft je al een lijstje gestuurd of niet? Ik heb dat ook niet echt bij de hand, wel destijds het boek gekocht. Ook handig voor recepten enzo. Wat Lutje al zei, de eerste 2 weken zijn het strengst qua koolhydraten, dan mag je helemaal niets hebben waar suiker of zetmeel in zit. Wel zuivel hoor, maar niet zo veel. Helemaal koolhydraat-vrij kan ook bijna niet, ook in groenten zit wel wat. Alleen in dierlijke producten volgens mij helemaal niets. Hoe dan ook, het idee is dat in ketose raakt, dan gaat je lichaam bij gebrek aan suiker meteen vet verbranden. Als je lichaam eenmaal in die staat is en de insuline resistentie opgeheven wordt, ga je weer langzaam volkoren producten toevoegen. Echt geraffineerde suikers eet je in principe nooit meer, bijna onmogelijk als je het mij vraagt. Het idee staat als een huis, en veel dieten zijn op dit principe gebaseerd, atkins, dr frank, proteine dieet, montignac. Maar de moeilijkheid is zoals altijd het volhouden... voor je het weet zit je toch weer met een stuk chocoladetaart in je knuistje.
Ben nu in de verzamelbui, alle diëten vergelijken en dan eens kijken wat ik ga doen. lutje heeft me inderdaad al een lijst gestuurd. Ik ben ooit al eens 10 kilo afgevallen met 'gewoon' opletten. Doordeweeks streng en in het weekend wat losser. Ik vind het gewoon te heerlijk om af en toe een glas wijn te drinken en lekker te eten. Helemaal neits mogen is voor mij echt heel moeilijk. Dus eerst op de oude vertrouwde manier en mocht dat niet lukken, dan kijk ik weer verder... had ik toch langer borstvoeding moeten geven, toen kon ik alles eten en viel ik af, nu zit alles er overduidelijk weer aan terwijl ik niet echt gek doe... zucht...
Schildje; Ik heb geen idee wat ik doe.. haha. Maar ik heb bv aan 2 broodjes tussen die middag niet genoeg. Eet er gewoon 4.. dat is al 13 punten! En dan nog beleg e.d. Lutje; Leuk!! Waar in Spanje?? Chantal; Weet niet echt wat ik moet zeggen... sterkte in ieder geval... Kaatje; Kijk dat is lekker, een beetje slaap Jula is vaak verkouden, maar ga wel gewoon zwemmen. Zijn ongeveer 20 minuten in het warme water en dan weer lekker afdrogen, warme jas aan. Niets aan de hand MNM; Ja slaapkopje idd Ligt nu alweer... haha. Babyzwemmen begint ze steeds leuker te vinden. Was vandaag ook aan het spetteren enzo
Marlous; Ik vind het ook moeilijk! Mis echt de lekkere dingen. Die yoghurt komt me nu al mn neus uit! Maarja, dat is maar 1 punt.. Bleghhhh!
Ennas, geen idee Vrienden van so hebben er een huisje waar we in kunnen. Maar die gaat ie te koop zetten. Is dus nog de vraag of we er in mogen. Sowieso is het de vraag of we de tickets kunnen betalen... Afvallen, net heerlijk bordje roerei met bacon gehad Zo hou ik diëten wel vol Storm, was net even boodschappen doen. Maar werd bijna van m'n voeten geblazen! Dus maar even met de auto naar de boulevard gegaan voor de overige boodschappen. Fietsen zou niet gelukt zijn Chantal, jeetje... Pff, meisje toch. Weet niet echt iets te zeggen. Ik duim en brand menig kaarsjes met de wens dat het goed groeit en de operatie over een half jaar zonder problemen door kan gaan!!!! Nou ruzie met vriendlief is inmiddels ook weer bedaard. Had hem maar ff gebeld. Hij heeft echt geen zin om te werken en was daardoor wat kriegelig. Kaatje, lekker geslapen dus! Zo, genoeg bank gehangen. Tijd om die kerstboom eindelijk eens af te tuigen. Kan hem alleen nog niet buiten zetten, aangezien het zo storm. Vliegt ie zo door de lucht!
Morgen gesprek.morgen ook terug naar babyzaal Nog wel zuurstof nodug.dipt vaak helaas. Wel voeding weer gestart via sonde. Kathether gaat er vanavond of morgen uit. Drain en 1infuus vanmiddag eruit.
SouthBeach Forum is erg goede site voor de afvallers onder ons! Staan ook heel veel dagmenus op van leden +commentaar van andere of dat wel goed is, erg leerzaam!(je moet alleen ff account aanmaken om dat te lezen..) bacon mag bijv niet meer...l volgens t oude boek wel maar volgens het nieuwe niet (sorry lutje, baal dr ook van hihi) Chantal, wat een onwijs mooie foto's van je meisje!! Vind het niet schrokkend, maar idd heel emotioneel! Fijn dat ze naar de babyzaal mag! Is goed teken lijkt mij!