Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Jeetje, nou dat doet Noortje nog niet hoor ;) die rolt wel en wordt dan boos omdat ze niet terug komt :D maar kontje schuiven, dat kan ze nog niet.

Even een andere vraag: wij moeten nu natuurlijk beginnen met tanden poetsen, maar hoe doe je dat? (ja met een borstel en tandpasta...) maar ze kan niet spoelen..? of klaat je het gewoon in het mondje zitten?

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    @babyzwemmen: dat is te gek! Wij zijn vorige week wezen zwemmen en Noortje vond het prachtig! Ook koppie onder, onze heldin in haar mooie zwempak, haha!
    Ze heeft daarna nog nooit zo goed geslapen, wat een rust! :D

3. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Juud, volgens de ka is Nila een huilbaby, en huilt ze omdat ze overprikkeld wordt doordat ze een pittig karakter heeft en te veel dingen wilt waar haar lichaam en/of hersenen nog niet klaar voor zijn. Dat is de conclusie na 3 dagen observeren in het zh.
    We zijn met een pedagoog aan de slag geweest om te kijken hoe wij het beste met haar om kunnen gaan.
    En nu dus met een fysio om te kijken hoe we haar kunnen remmen in haar ontwikkeling, zodat ze wat rustiger is. Want dan heeft ze ook minder last van de reflux.
    Helaas willen die oefeningen nog niet echt lukken.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gek maar ook lief :D

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Geen idee wat Emma heeft. Kreeg haar terug van so en laatste flesje was van half 1. Dus ik wil flesje geven, zet ze het na 50ml al op een krijsen. Ze heeft nauwelijks geslapen vandaag, dus heb haar nu even in bed gelegd om te kijken of dat het is. Maar zo te horen niet :( Ze is de rest van de dag gewoon vrolijk geweest.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien keel of buikpijn ?

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Geen idee, ze begon zoals altijd te drinken. Niets aan de hand. En opeens begon ze te krijsen. Zodra de fles nu in de buurt komt is het mis. Ze is wel heel moe, maar raakt in bed overstuur. Nu even de wipstoel proberen, kijken of ze daar wel in wil slapen. Temp was iig normaal.

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    #4609 Lutje, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Ze heeft even in de wipstoel geslapen. Ze weigert alleen echt de fles. Net wat water geprobeerd. Maar zodra de fles in de buurt komt perst ze haar lippen op elkaar.

Edit: uiteindelijk toch gelukt om er nog 120 ml in te krijgen. Door met haar rond te lopen en over m'n schouder een fles te geven. Zodra ie er in zat kon ik rustig met haar gaan zitten. Geen idee wat dit was. Had ze twee week geleden ook al opeens.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien maagzuur ?

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ze spuugt nauwelijks op het moment en ruikt niet zuur. Maar heb het idee dat ze wat last van d'r darmen heeft. Dus denk dat het daardoor komt.

12. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

kwam even kijken hoe het met chantal en haar meisje was, maar gelukkig goed lees ik.

En ik lees over kruipen/schuiven, knap zeg! :) Hier kan hij op zijn buik alleen wat heen en weer schuiven hihi

Hier een heel ziek mannetje :( zo zielig...
    Hij heeft een virus van zijn broer over genomen, snotverkouden en hoesten en daardoor wil hij niks meer drinken :(
    En daarbij nog eens erg benauwd, ha hoorde vanmorgen dat er erg veel vocht zat en hij heeft nu een puffer.
    Hopelijk gaat het snel wat beter.

13. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
  14. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    aah ook al een benauwd meisje :( heeft ze ook ventolin? en helpt het een beetje?
    Beterschap!

15. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    dames hier ook zieken. dus geen tijd om te reageren. IK denk dat ik wat gemist heb, maar hebben we al wat van mamachantal gehoord?

16. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Goedenavond!

vandaag lekker meegelezen en nu even achter de pc om wat printjes te maken.

Allessandro, balen van die lekkage. Helemaal op een dag als vandaag zeg, jeetje! Heb het misschien gemist maar heb je al uitzicht op reparatie? En hoe zit dat met Lutje?
    Wat een lief ventje heb jij trouwens!

Marleen, heeft Romee nu ook een salbutamol? Elin heeft dat ook. Zo zielig, zo'n kleintje met zo'n heel aparaat. Sowieso wel zielig natuurlijk. Wel fijn dat er iets mee te doen is.

MNM, jouw meiske is er wel vlot bij hoor maar pfff...ook heftig voor haar dus, al die indrukken. Merk jij al verschil met de reflux en 'vastere'voeding(voor zover vast te noemen) en pap? Ik met Lotte niet namelijk. Ook de hapjes komen er in golven uit.

Kaatje, keelpijn al beter? Mijn huisarts adviseerde mij ooit een halve pcm te nemen voor het slapen op zulke momenten, al deed ik dat ook niet toen ik nog bv gaf.

Lutje, Emma uit haar doen. Arm ding. Misschien ook teveel indrukken? Of te moe na je so's? Mijn meiskes moeten daar dan echt even doorheen.

Babyzwemmen, met Elin wel gedaan met veel plezier maar zou nu niet weten hoe dat te doen. Kan het wel aanraden hoor!!!

Ego; koortslip, migraine, al weken erg moe. Ik kan merken dat de eerste maanden van Lotte niet zomaar 'verwerkt' zijn. Helemaal nu Elin ook al een tijd aan het klooien is met haar gezondheid. Het wordt echt tijd voor mama. Maar hoe...
    Wilde me aanmelden bij WeightWatchers maar die eerste kosten..... Toch maar gewoon zelf beter opletten dan.
    Elin knapt per dag wat op maar begon vandaag over oorpijn...pfff...ik hoop maar dat dat niet doorzet. Het meisje mag nu wel weer eens lekker gaan peuteren.
    Morgen met haar op pad. Lotte mag voor het eerst (sinds het zh) weer een dagje naar oma. We gaan een nieuwe eetstoel kopen voor Elin en een nieuw fietszitje voor achterop:). Dan kunnen we over 2 weken gaan fietsen samen

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Lekkage, nog steeds last van en wachten nu op wat offertes om te kijken of we het kunnen repareren of dat het echt te duur is.

Kikker, ze heeft het niet iedere keer als ze bij so is geweest. Dit was pas de 2e keer dat ze hier last van had. Veel plezier morgen!

Jac, laatste wat ik mee heb gekregen is dat Vienna's longslagader niet goed genoeg gegroeid is. En als dat over een half jaar nog zo is, ziet het er slecht uit.

18. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Lutje, is het geen geval voor de opstalverzekering? Wij hadden vorig jaar ook lekkage maar dat viel daar gelukkig onder.

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Opstalverzekering vervangt helaas niet het dak :D En hebben daar vorig jaar al gebruik van gemaakt toen het heel zwaar gelekt had. Toen is de binnenkant vervangen.

20. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    nee het dak is inderdaad iets te. Al zou het wel mooi zijn natuurlijk;). Wel balen nu dan!!

Deel Deze Pagina