Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Chantal, wat fijn dat ze naar huis mag als ze stabiel is! Het zal idd zwaar worden, maar dagelijks die reis maken en met haar in het zknhuis zitten is ook zwaar.. In je eigen omgeving heb je miss ook nog familie/vrienden die kunnen bijspringen.. Hoop dat ze snel stabiel genoeg is meid!!

Ennas, hoeveel calorieen mag je per dag (om af te vallen?)

Kikker, knap van lotte zeg :)

Paso, flinke knul :)

Lutje, das zuur dat het zo duur is :( (wist je dat je ook geen wortel mag bij sb;)) Ik hou me echt (bijna)aan het schema:

ontbijt: 3 gebakken eieren (in mijn geval, neem ik roerei mee naar werk hihi) , 1 bakje magere yoghurt (zonder smaak, eigenlijk niet echt lekker haha). Officieel moet er nog 1 glas tomatensap bij, dit nam ik gister en ging echt over mn nek, dat doe ik dus niet haha!

td: cherrytomaatjes met mozarrela

lunch: salade (250 gram groente)

td: ik heb nu groentecakjes gemaakt (4 eieren blenderen met groente erdoor, half uur in de over en het zijn cakjes :), ruiken lekker en zien er goed uit, hoop dat het ook zo smaakt hihi!

avondeten: 350 gram groente met stukje vis/mager vlees, 1 bakje magere yoghurt

td: 15 cashewnoten! (dat is dus 1 hap :()

dat je 650 gram groente MOET eten, komt me nu al mn 'strot' uit. Ook dat bij elk tussendoortje 'groente met ei/kip/zuivel gecombineerd MOET worden om het beste resultaat te krijgen, vind ik maar niets.. zoveel werk hihi! En ik mis mijn fruit en brood haha! Maar we gaan door hihi, nog 11 dagen hihi!

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Mamatien, ik hou me er niet volledig strikt aan hoor. Dat is in dit huis met kieskeurige eters niet te doen :D

Laat je weten hoe die groentecakejes smaken? Misschien dat ik die dan ook eens maak.

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Morgen meisjes!

Hier ook teveel calorieën om af te vallen, maar ik blijf op dit moment in ieder geval stabiel... Moet vanmiddag mijn skibroeken passen... zucht... ben er zooo bang voor dat ik deze week nog op zoek moet naar een maatje groter... (is 2 jaar geleden dat we zijn geweest, zucht...)

Nu weer verder werken, typen uitzoeken, analyseren van onderzoek, briefjes schrijven... druk druk druk...

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    mamatien, bij het ontbijt dacht ik nog: dat klinkt goed :p, maar dan de rest: dat staat me wel tegen... 650 gr groente... toch maar weer terug naar de ouderwetse calorieën...

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Pffpppf dat s wel veel, 650 gram. Ik vind het trouwens wel erg onhandig als je werkt.... handige dingen om mee te nemen om te lunchen zitten er niet vaak tussen.

Wanneer gaan jullie weg marlous?

Mees heeft gisteren voor het eerst brood op, nou het was als of hij het al maanden eet. Zo lekker vindt hij het. Hij krijgt sinds deze week ook 's avonds een groentehapje en heeft meteen een fles laten vallen. Nu nog drie dus...
    Heb schoentjes voor hem gekocht en ook zijn voeten zijn groot...ach goed in verhouding, zullen we maar zeggen. Schoentjes meer voor tegen de kou.

6. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Mamatien; Dit is de formule volgens mij...
    655 + (9.6 x gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)

Dat is dan je BMR.

Er komt nog iets bij door beweging. Moet je maar even op BMR googlen. Kan het niet kopieeren!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Zoveel eieren zijn toch slecht voor je?

8. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Voor mij komt het op ongeveer 1400 calorieen geloof ik.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge. Leuk hoor getrouwd zijn.Eerlijk zullen we alles delen.Geloof dat ik ook keelonsteking heb. Slikken doet mega zeer en gisteravond een temp van 39.3
    Me vandaag ziek gemeld. Niet blij mee want kost me 80 euro salaris deze week. Moet om 10.10 bij de dokter zijn
    Ferry zou vannacht op wacht liggen en Elin een fles geven. Maar ja Ferry heeft en Elin EN mijn wekker tig keer niet gehoord dus zat vannacht trillend Elin te voeden

Paso, stoere kleertjes

Chantal, gelukkig dalen de infectiewaardes. Zou super zijn als ze nu eindelijk eens thuis mag komen ! Ook al wordt het zwaar en zit je nog veel in het ZH. je hebt wel een betere kans op een band op te bouwen met jullie meisje.

Ennas, nee lees het niet maar zag een mooie foto op FB voorbij komen.Waar gaat het artikel over?

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

Marloes: wat cool brood :) Eet hij dan alleen korstje of al brood met beleg??
    Ja tis idd onhandig met werk. Ik maak savonds roerei wat ik sochtends dan eet (want dat ook ngo sochtends maken heb ik geen tijd voor). Salade maak ik ook savonds. Mozarella met tomaat neem ik mee en snij ik op werk. En ik heb dus die cakjes gemaakt gister. heb er 12 gemaakt dus hoop dat ze lekker zijn hahah!

Lutje, ik bewaar ze voor vanmiddag, dus daarna zal ik het laten weten!

Chantal: dit is voor 2 weken, daarna ga je naar fase 2 en wordt het weer anders eten.. Voor 2 weken is zoveel eieren niet erg, in dit dieet juist goed!

Marlous, ik mis brood en fruit, maar ik hou ontzettend van sla, kaas, vis.. Dus dan komt dit wel goed uit!

Kaatje, he bah btje jammer dat jullie huwelijk 'alles delen' zo letterlijk neemt ;) Beterschap!

Enas: bij komt dit eruit: afvallen: 1834, onderhoud: 2258, aankomen: 2855. Zegt me eigenlijk niets want ik tel geen calorieen hahaha maar wel handig om te weten :)

11. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ennas; hopelijk heb ik je niet van je goede eetgewoonte afgeworpen :)

Marloes 80: Mees al brood!:$ zo hee wat gaat dat snel...ik zit hier nog met alleen mn flessen ;)

Mamatien: 15 cashews....dat klinkt wel heel erg als holle-tand-werk. Het ontbijt-deel klinkt dan nog het meest aantrekkelijk.

Kikker1; knap hoor van Elin en durfde ze ook echt op de wc bij ikea? Super! Ja, je tasje is nou niet het meest handige om ergens achter te laten.

Marleen; haha, kon jij het ook weer niet laten :p ach die kleertjes zijn ook zo leuk.

Mamachantal; Het zal zeker ook zwaar zijn om haar thuis te hebben, maar je bent wel in je eigen omgeving met de mensen van wie je het meeste houdt. Hopelijk komt het moment dat ze mee mag redelijk snel.

Ego; mijn kop vol snot irriteert me mateloos :x constant druk op mn ogen en hoofdpijn. bleg.

12. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge dames,

haha word zwaar depressief van jullie over het geklets van afvallen. Hier nog niet de dicipline om te beginnen. Niet dat het kan want mijn kasten zijn echt hartstikke leeg. Moeten vanmiddag boodschappen doen, anders heb ik nog geen warme hap meer in de kasten voor vanavond. Morgen dus echt maar eens gaan beginnen hihi.

mamachantal. Ooh wat fijn dat het er nu toch echt naaruit ziet dat de strijdster straks lekker naar huis mag. eindelijk thuis met het gezinnetje. Tuurlijk zullen er moeilijke momenten komen, maar meid hier is er altijd een luisterend oor, waar je even lekker tegen aan mag klagen.

13. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    o ja vanmiddag naar de ha met jongste zoon. die zit zo vol snot dat die elke keer over zijn nekje gaat, als ie wat moet eten of drinken. in combinatie met hoesten bedoel ik dan.

14. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    *zucht heel diep* gister hadden we wortels, die wou ze ook niet... maar de fles ook niet. Ik heb eerder het gevoel dat we het kind veel te vol prakken met eten. eerder at ze alles zo op, inclusief stukjes en werd ze boos als het bakje leeg was... :(

Ritme is nu ongeveer zo:
    7 uur fles (drinkt ze 3/4 op)
    slapen
    11 uur fruit (heel 6+ potje, gaat op)
    12 uur boterham (4 hapjes van 1 x 1 cm)
    13 uur fles, die gaat wel redelijk op
    slapen
    17 uur fles
    slapen
    18.30 groente (200 gram)
    slapen
    20.30 papflesslapen tot de volgende morgen

Maar vanaf de avond begint ze ter sukkelen en heb ik het gevoel dat ik alles erin moet prakken... Hoe doen jullie dat? Alessandro, jij zat al op 3 flessen, wat is jouw ritme?

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    gossie :) beterschap!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Marlous, ik zou de fles van 5 uur omruilen met het groentehapje

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mees eet nu

-fles 200cc
    -fruit
    -pap uit een schaaltje, of zoals gisteren een halve boterham met een fles 200 cc
    -fles 200cc
    -groentehap

En naar bed...

18. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Beterschap voor Kaatje & de kleine man van Jac!

Kaatje; Over dat m'n vader en moeder (gescheiden) goede vrienden zijn. Allebei met nieuwe partners. Zijn tegelijk weer hertrouwd, 1 bruiloft en 1 feest ;)
    Zal wel ff kijken of ik het in kan scannen van de week.
    Moesten met het hele 'gezin' op de foto, best grappig. Staat trouwens ook wel een foto op facebook!

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wat grappig dat ze weer 'samen' getrouwd zijn.

Pas, mees kreeg met 5 maanden ook alleen nog flessen hoor en af en toe een fruithapje. Jim en Mees volgen trouwens precies dezelfde lijn in de curve.

20. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Gezellige dieetpraatjes op de vroege morgen!

Ik ben met de sb nu al 1,8 kilo afgevallen!! Ongekend. Houd me ook wel best goed aan de richtlijnen, hoewel ik ook niet aan die 650 gram groente kom hoor. Doe wel een zoetje in mijn koffie ipv een klein schepje suiker, maar vind dat echt heel erg vies, dus zo gauw ik weer een beetje carbs ga toevoegen wordt dat het eerste. Heb in ieder geval geen honger meer, afgelopen dagen wel heel veel gegeten, noten, kaas, plakjes vlees, groente, avondeten gegratineerde spruitjes en vlees etc. Voelde me gister wel een beetje gek, beetje misselijk, hoofdpijn lusteloos, zal wel afvalstoffen aan het kwijtraken zijn ofzo...

Meiden, ik heb een vraag over flesvoeding. Rein heeft gsiteren heel veel gehuild, niet alleen 's middags, maar ook savonds laat en midden in de nacht. Hij heeft ook al weken superharde keutels (zover dattie bloed na het uitpersen van zo'n keutel had, zo zielig!). Ik denk dus dat ie echt buikpijn heeft en daarom zo ontroostbaar moest huilen. Ik denk eraan om over te stappen naar andere melk, maar weet niet goed welke.. Hij krijgt nu Friso2, zou het zin hebben om naar Nutrilon2 te gaan (weet nog dat Noor daar diarree van kreeg) of misschien anders een andere Friso? Comfort? Of Nutrilon Omneo? Heeft iemand daar ervaring mee?

Deel Deze Pagina