Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Dat meen je niet :$.
    Wat ben jij een goedzak zeg, en gelijk al 6 dagen.
    Hopelijk valt het niet te erg tegen.
    En als je wilt oefenen voor de nachten van tevoren, dan ben je bij deze uitgenodigd. ;)

2. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Lotte kan zich erg frustreren. Word boos omdat ze wil omdraaien of vooruitgaan zonder dat ze dat kan. Weetje, in zwangerschap gingen we best gelijk op he, en uiteindelijk braken jouw vliezen en moest je nog uren op haar wachten en Lotte was er in anderhalf uur ineens. Ik herken heel vaak dingen die jij schrijft. Samen een huilbaby, reflux, tegelijk(volgens mij) in het ziekenhuis, etc etc. Grappig he. En oja....jij kent Hanneke ook:D, onze mannen heten hetzelfde, haha, ik stop hier;)

Overigens, Lotte is onze 2e huilbaby, Elin heeft maandenlang gehuild. Ik las eerder van Marloes dat haar zus ofzo na een eerste huilbaby geen 2e aandurfde en dacht toen nog; nou dat gebeurt ons heus niet....man o man; dat was confronterend.

3. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Wel eng veel dingen ja. :$
    Ik schrik er gewoon van.
    Slaapt Lotte ('s nachts) wel goed?
    Pfff ja dat lijkt me erg confronterend.
    Wij hebben 2 totaal verschillende kinderen, zowel innerlijk als uiterlijk.

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ja, Lotte slaapt wel goed(sorry) Waar Elin dat pas net een jaartje doet begon zij met een maand ofzo met doorslapen. We moeten 2 of 3 keer een speentje teruggeven.
    Ze gaat om 18u naar bed en is om 7u de volgende ochtend weer wakker. Tussendoor krijgt ze rond 23u nog een fles in haar slaap.

5. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Jeetje, jij bent te goed voor de zaak;).

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Mees krijgt zo tussen 15.00-16.00 uur de laatste fles en dan rond 17.00-18.00 uur de groentehap en dan naar bed tot de volgende ochtend.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Zo, Ennas, dat is wel veel eerder beginnen. Wel geregeld, dat je de resterende uren ouderschapsverlof nog later op mag nemen?
    Wat voor werk doe je eigenlijk?

8. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ja... eigenlijk moest het gewoon. Had ook nee kunnen zeggen, heb tenslotte ouderschapsverlof, maar daar had ik geen vrienden mee gemaakt.
    Dit grapje kost me trouwens wel handen vol geld!

400,- minder salaris in de maand door het ouderschapsverlof.
    Vanaf februari 110,- in de maand betalen voor kinderopvang
    Én gewoon werken!

I
    Het is natuurlijk wel zo dat ik de uren die ik nu werk wel een andere keer weer kan opnemen, maar dan heb ik al volledige opvang dus ben ik vrij maar betaal ik evengoed voor de opvang.
    Ga het daar toch eens over hebben morgen.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    zij willen toch dat je komt werken, jij zegt ja, dan mag er van hun kant toch ook wel iets tegenover staan?

10. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kikker, geen sorry zeggen hoor, lekker van genieten. Dat vind ik echt knap van Lotte!

Marloes, wow dan heeft Mees echt niet veel meer nodig. Fijn hoor.

Ennas, dat is wel heel veel geld zeg.
    Daar zou ik het zeker nog eens over hebben.
    Jij doet veel voor hun, maar er mag wel iets tegenover staan.

11. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ja, is idd een hoop geld!

Mag idd wel de uren ouderschapsverlof die ik nu 'misloop' later opnemen. Maarja dan heb ik dus al volledige opvang die ik niet stop kan zetten voor die tijd. Dus betaal ik weer voor niets.

Ik werk als centralist in de alarmcentrale van de marinebrandweer :)

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    je mag je ouderschapsverlof tot Jula 8 jaar wordt opnemen he....

Ga je minder werken dan voor je zwangerschap? Anders ipv ontslag nemen voor een aantal uur, dit dmv ouderschapsverlof doen. Krijg je toch nog die 4 euro per uur van de belastingdienst. vanaf 2013 vervalt dit voordeel.

13. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Nee, blijf dezelfde uren werken.

Maar omdat ik mn ouderschapsverlof al aangevraagd heb kan dat niet meer veranderd worden.
    Ik krijg deze maanden dus ook niet het salaris wat ik hoor te krijgen omdat ik officieel ouderschapsverlof heb... :(

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    volgens mij mag als er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn, je verlof gestopt worden (met behoud van uren)... zoals bij jou het geval en dan zou je weer gewoon uitbetaald moeten worden.

Zou het nog even goed navragen hoor... bij de vakbond ofzo

15. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Oh dat is wel een goede inderdaad!! Staat me wel iets van bij!
    Aan de ene kant is dat gunstig aan de andere kant.. dan MOET ik echt werken. En weet niet of dat elke week lukt ivm oppas.

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hahaha ja bijna wel zeg! Maar ik moet zeggen toen Rick en Bart eenmaal begonnen met tanden krijgen hadden hun rond hun 2de jaar hun mond helemaal vol. Vond ik wel zo lekker. Een vriendje van Rick heeft tot zijn 3,5 nog kiezen gekregen. Hij had er toen heel veel last van.

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Chantal een dikke knuffel meid!

@Lutje dat zou super zijn als het jaar zo goed gaat beginnen! Ik zal voor je duimen.

@Kikker ik zie dat je jongste meisje ook al een lekkere dikke toet heeft. :) Je andere dochter is ook een plaatje om te zien!

@MnM, ze heeft al 2 tanden het is nr. 3 waar zij nu mee bezig is. Haar nichtje krijgt haar 1ste tand.

Hier een slechtte nacht gehad. De kids hebben heerlijk geslapen maar het was zo aan het stormen en regenen tegen het rolluik dat ik een poos heb wakker gelegen van de herrie. Ik vond het wel knap dat Bart de hele nacht op zijn eiegen bed heeft geslapen ondanks de storm en regen. Goed de regen kwam van achteren, staat de wind voor op het huis dan was hij denk ik wel wakker geworden. Ondanks dat ben ik best wel trots op hem.
    Fleur kwam pas om 5:45 en dat van gisteren 6 uur.
    Zij eet haar beetje pap van 60 cc helemaal op en geeft dan ook van de jam jam geluiden er bij en dat is voor mij een teken dat zij dit heel erg lekker vind.:D
    Bart werd vanmorgen pas om 7:20 wakker en Ad en Rick zijn nu al zwemmen in Emmerich. Daar is het zwembad al om 6 uur open en van 6 t/m 10 betaal je maar € 3,= p/p dus lekker goedkoop.

18. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Chantal, gadsiedarrie zeg, wat eng dat ze dr armpje amper kan bewegen! Hoop dat het tijdelijk is!

Lutje, als je van quiche houdt, dan is het groentecakje erg lekker! Het is gewoon de inhoud van quiche, muv de randjes bladerdeeg :) (ik heb trouwens broccoli, champignons en zalm gebruikt, want ik hou niet van spinazie hihi)

mnm en kikker: wat toevallig dat jullie zoveel gemeen hebben zeg! Nu hopen dat jullie kids beide snel minder huilen, want dat vind ik wel heel erg vervelend voor jullie (en ook voor jullie kids)

enas: begrijp ik nou goed dat je ouderschapsverlof hebt, maar je werk je dwingt te komen werken, maar dan wel voor het tarief van je ouderschapsverlof?? sorry hoor, maar dat vind ik echt belachelijk! Dat je gaat werken kan ik wel inkomen, maar zij moeten er wel geld tegenover zetten, iig wat je normaal ook krijgt! Desnoods via eenmalige bonus ofzo weet ik het.. Zou t nog maar eens goed uitzoeken (wat Marloes bijv. zei)

Marloes: zo dan, Mees zn ritme is echt al een 'kindjes-ritme' hihi.

Schildje, snap dat je trots op hem bent! Is toch stap vooruit :)

Tandjes: hier al weken alle kenmerken (kwijlen, vinger bijten, rode wangen, met regelmaat dagen met veel poepluiers) en iedereen die fleur ziet zegt, 'oh die is bezig met tandjes' (zelfs vorige x op cb zeiden ze dat, dat was ergens half december). Maar tot heden zie ik niets haha! Ach, van mij mag het nog wel even duren :)

eten: geven jullie soms al hele stukjes groente/fruit? Zo ja,hoe doe je dat dan? Ik zou dat ook wel willen maar durf het niet...

19. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Mamatien: zoek op google maar eens op rapley(geloof dat je t zo schrijft)
    Lotte accepteert alleen moes overigens.

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Goedemorgen meiden!

Mamatien, kwam het recept gisteren tegen en de ingrediënten zijn al in huis :D Wilde ook 6 met zalm maken, maar de supermarkt had geen zalmsnippers of plakken meer :( Dus ga ze maken met cherry tomaten, ui, champignons, paprika.

Eten, over 2 weken begin ik pas met een broodkorstje. Zodra dat goed gaat mag ik van het cb beginnen met eten met meer stukjes. Misschien dat ze dan ook wel eens een stukje zacht gekookte wortel of stukje peer oid krijgt. Als ik merk dat het moeilijk gaat, dan stop ik er gewoon weer mee.

Emma is vandaag weer dagje kdv. Dus tijd voor een flinke schoonmaak. Vanavond komen er een paar meiden langs. We zouden eigenlijk vanavond babyshower doen voor een vriendin. Maar die is dus vorige week al bevallen :) Aangezien iedereen vrij was en/of oppas had geregeld, wilden we toch iets doen. Vriendlief heeft echter borrel van werk, dus wilde ik er bij zijn dan moesten we hier gaan zitten. Geen probleem, wel zo lekker.

Deel Deze Pagina