Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Saunadome? Zit in bleiswijk geloof ik...Of ik ben in de war met iets anders maar er zit er ook 1 in bleiswijk dat weet ik zeker haha.

Sandro over 2 dagen precies een half jaar hihi t gaat echt zo snel..
    Sandro heeft nog steeds geen tanden hahaha ze komen wel want zie ze al zitten ze zijn alleen nog niet door..

Chantal fijn dat vienna weer op zaal is!

2. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemiddag,

Ik ben er weer, hoop dat het me nu lukt om alles bij te houden.

Ik heb al die tijd wel meegelezen, maar bewust de laptop overdag uitgedaan, omdat ik bepaalde dingen in huis echt af wilde hebben.
    Heb maandag alle kersttroep opgeruimd, de hele woonkamer schoongemaakt inclusief ramen en gordijnen gewassen, dinsdag de keuken gedaan en woensdag de kelderkast helemaal opgeruimd.
    Gistermorgen achter nieuwe stoelen aan voor onze eethoek, in de oude kwamen allemaal scheuren op de zittingen. Dus 6 nieuwe gekocht en die hebben ze gistermiddag ook al bezorgd. 's middags kwam de kapster en daarna
    nog even gymschoenen gekocht voor Senna voor straks op de basisschool.... Vandaag een dagje zonder verplichtingen en dan is de vakantie weer voorbij...

Chantal; Heftig hoor met je meisje... Weet je al wat meer over haar armpjes?? Dikke knuff
    Oh lees net dat ze terug is op de babyzaal, super!!

Lotte & MNM; Ik herken van Senna zijn babytijd ook heel veel in de verhalen en het gedrag van jullie kindjes. En ook dat het heel erg zwaar is... Zuur fruit heeft Senna als baby nooit gekregen en tot dat hij een jaar of drie was kreeg hij ook geen sinaasappels, sinaasappelsap en fristi e.d., want als ik hem dat gaf wist ik zeker dat hij 's nacht pijn had.

Ennas; Zo dat is dan wel erg snel beginnen, zou idd een gesprek aanvragen over het financiële gedeelde.

Schildje; Balen dat je zo slecht hebt geslapen.

Lutje; Succes met de schoonmaak en veel plezier vanavond. Wat een mooie foto van je meisje!

Allesandro; Oh wat slaapt jouw mannetje lekker zeg.

Jac; Ach arm ventje, hoop dat hij snel opknapt.
    Je fotocursus was dus leuk en leerzaam? Ik wil ook nog eens een cursus volgen, lijkt me erg interessant. Ik zal binnenkort wat foto's spammen die ik heb gemaakt in m'n thuisstudio.

Kaatje; Lekker nachtje dus. Voel je je alweer wat beter?

Juud; Lekker een dagje voor jezelf, heb geen tips...kom nooit in de sauna.

Tandjes; Hier nog niets ze zien of te voelen, wel overal op bijten, maar dat doet hij al een paar weken.

Eten; Mika krijgt alleen nog maar borstvoeding.

Mika krijgt nog steeds een nachtvoeding, rond 23.30 uur een voeding en dan komt hij vaak om 04.00 uur weer. Gisteravond werd hij om 21.30 uur alweer wakker, toen heb ik hem gevoed en heeft hij geslapen tot 05.30 uur!! Hoop dat hij dit doorzet, maar ben er bang voor....
    Ach het maakt me ook niet veel uit, hij doet het verder zo goed. Is zo'n heerlijke makkelijke baby, dus ik mag absoluut niet klagen. Hij huilt (bijna) nooit en slaapt overdag ook nog vrij veel. Dit is nu zo'n andere babytijd als toen Senna klein was.

3. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Nog even mijn kleine moppie spammen;

4. mamatien

mamatien Niet meer actief

Juud, Elysium in Bleiswijk is echt fantastisch!! Ik weet alleen niet of daar een hotel o.i.d. bij zit. Ik ben in meerdere saunacomplexen geweest en ik vind Elysium echt veruit het best!

Lutje, fijn dat ze lekker zijn! :) Volgende x gewoon geen spinazie erdoor doen maar iets anders hihi!

Martje, ach wat een schatje!! Hoop dat hij meer van zulke nachten maakt!!!!

Chantal: jeeeeuhh :) vienna naar de babyzaal!

5. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Elysium hoor ik altijd goede verhalen over, maar daar kun je niet een slaap-arrangement boeken. Of dat zou ik dan apart moeten doen... Noordwijk ga ik ook even bekijken. Ik had mijn vraag ook in de lounge gesteld en iemand had het over een resort in Gronoingen, maar dat vind ik dan een beetje te ver (woon in utrecht)

6. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Mamatien; Ja dat hoop ik ook!

Juud; Bedoelde ze waarschijnlijk Fontana, maar dan ben je idd twee uurtjes onderweg. Daar ben ik wel al een keer geweest, voor een massage en lekker ontspannen in het zoutwater.

Hier liggen Senna en Mika allebei op bed!! Senna "klaagt" de laatste tijd wel vaker dat hij moe is, vanmorgen ook weer dus zei tegen hem ga dan even lekker op bed liggen een boekje "lezen" en dat heeft hij dus gedaan en nu ligt hij lekker te slapen. Eergisteren heeft hij aan het eind van de middag ook al even op bed liggen slapen. Blijkbaar heeft hij het even heel hard nodig!

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Juud, voordeel van Noordwijk: lekker over het strand struinen ;)

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gaaf kleed, martje en een hele mooie mika

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    :( Avondje met de meiden gaat niet door. Heb dat bijna iedere keer als ik iets organiseer. Erg frustrerend kan ik je zeggen! Er komt nog wel later op de avond een vriendin langs waarschijnlijk. Maar baal wel. Had wel zin in een meidenavondje.

10. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Ja leuk hé, paar maanden geleden gekocht bij de Wibra voor maar 15 euro!! Hij is mega groot, ligt hier meestal voor de open haard en Mika ligt er vaak op te spelen en Senna ligt er ook heel vaak op tv te kijken (en mama ook wel eens)!

11. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Wat jammer, kan me voorstellen dat je ervan baalt!!

12. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Lutje, nee raar he, alweer een half jaar geleden.
    Inderdaad een beetje peper doet vaak wonderen.
    Ah nee he, daar zou ik dan ook ontzettend van balen.

Martje, jeetje meid wat heb je veel gedaan in je vakantie zeg. Let je wel een beetje op jezelf?
    Verschrikkelijk dat je het herkent van Senna. Alle tips zijn welkom.
    Gelukkig diet Mika het hardstikke goed, en nu ook al een perfecte nacht gehad, knap hoor. Wat is het een heerlijk ventje zeg! (en een mooi kleed). Bij de wibra? shit heb ik dan gemist.
    Hopelijk wordt senna niet ziek ofzo dat hij zo moe is.

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Martje, idd mooi kleed. Maar ook een hele mooie foto! :D

14. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Hoera voor Viënna!! :)

En ook voor Emma, alweer 6 maanden! :) Mooie foto hoor!!

Martje; wow lekker jochie!!!

Wat zag ik allemaal weer voor lekkers langs komen?? :) Receptje??

Beterschap voor je kleine man Jac!

Uhmmm en nu weet ik het al niet meer! Op de iPad bijlezen is niet zo handig. Kan er geen kladblok bij openen :)

Vanmorgen even naar m'n werk geweest om alles te bespreken. Kom ik daar, hoeft het opeens niet meer!!! Gaan ze het op een andere manier oplossen... Opzicht niet erg natuurlijk, ware het niet dat ik gister de crèche al gebeld had voor 2 extra dagdelen die ik dus ik gekregen heb!
    Vanaf 1 februari zou ze dan maandagochtend, donderdagochtend en vrijdag de hele dag gaan.
    Is dus weer 60,- extra volgende maand voor niets eigenlijk :)
    Wordt je toch een beetje simpel van....

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Oh keuzes keuzes, wellness in combinatie met strand en duinen is natuurlijk ook wel echt geweldig! Fontana vind ik dan inderdaad een beetje te ver, maar klinkt ook wel relaxed, met die bioscoop enzo. Sanadome gecheckt, beetje massaal (groot nieuwbouw complex), maar de arrangementen klinken fantastisch (ze hebben zelfs net-mama behandelingen voor de slappe buik en zo :). Denk dat ik voor zo'n eerste keer dat maar doe, het idee dat je zo in je badjasje overal naartoe kan en niet na je saunagedoe nog in de auto hoeft te stappen om naar je hotel te gaan vind ik wel een vereiste. bedankt voor de tips!!

16. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Martje, wat een lekker ventje!
    Lutje, balen van je meidenavond!!

17. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Iemand hier trouwens nog interesse in 3 Vingino spijkerbroekjes? Maat 68. 2 zijn er nieuw en 1 een paar keer aan gehad. Juul past het niet... En vind het zonde om ze te laten liggen. Ik vraag 12,50 voor een nieuwe en 10,- voor de 'gedragen'.

Heb ook nog 2 hele leuke jasjes van Salty Dog Le Chic, 1 maat 62 ( valt wat groter) en 1x 68. Ze heeft zoveel jassen dat ze die bijna nooit aan heeft gehad.

18. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    MNM; Ja hoor ik let wel op mezelf, heb vandaag nog helemaal niets gedaan haha...oh ja de wasmachine aangezet!!
    Ja het was met Senna idd zwaar en dat is dan je eerste, en natuurlijk heb ik van hem ook wel genoten, maar ik heb ook vaak gedacht van...is dit het nou, moet dit nou zo leuk zijn...(en me daar weer schuldig over voelen) en heb me ook heel vaak afgevraagd wat ik verkeerd deed, waarom anderen het wel konden en ik niet... Niet wetend dat het niet aan mij lag... Nu zie ik pas dat een baby ook heel anders kan zijn. Toen ik zwanger was en toen Mika net geboren was was ik ook vaak bang dat het weer zo zou gaan. Ik voelde gewoon soms die spanning weer..., als hij dan een keer niet wilde slapen kwam het allemaal weer terug en merkte ik dat ik direct weer last kreeg van m'n spieren door spanning. Heeft dus een behoorlijke impact gehad. Zat van de week nog even foto's van Senna te kijken toen hij net zo oud was als Mika nu en viel me op dat Senna toen al in de kinderstoel zat en meer van dat soort dingen. Mika ligt eigenlijk alleen nog maar op z'n kleed te spelen en verder doet hij nog niet zoveel. Komt ook omdat Senna haast niet sliep overdag dus die moest ik vaak op een andere manier bezighouden. Ik weet nog dat ik hem af en toe ook even voor de tv zette in z'n wipstoeltje als ik echt even m'n handen vrij moest hebben. Senna was ook vroeg met veel dingen, ging met 8 maanden ook al zelf staan..., ik heb hem gewoon z'n gang laten gaan en niet geremd, volgens mij worden ze daar alleen maar gefrustreerder van.
    Fruithapjes is idd lastig omdat in heel veel soorten zuur fruit door zit zoals sinaasappel en druiven, ik kocht vaak potjes fruit met koek erdoor of zelf liga prakken met fruit.

Kleed had ik gekocht voor ons weekendje weg naar Landal een poos terug, zodat Mika daar op kon spelen in het huisje. Wilde eigenlijk een boxkleed kopen, maar toen kwam ik toevallig deze tegen en ik ben er echt superblij mee. Hij mag zelfs in de wasmachine, ideaal dus. Vroeg me eerst nog af of hij niet te meisjesachtig was, maar er zit ook blauw en groen in dus kan toch wel...

Wil Senna even goed in de gaten houden, maar ik denk dat het komt door de drukke decembermaand en misschien wat spanning voor de basisschool e.d. En misschien moet hij 's avonds eerder naar bed, hij gaat nu om 19.00 uur en veel eerder redden we ook niet met eten enzo.

Oh...sorry voor m'n lange verhaal :D

Lutje; Bedankt

Ennas; Jeetje dat is lekker dan..., hadden ze ook wel even kunnen bellen ;)

Juud; Succes met kiezen!

19. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ennas, nouja zeg, belachelijk!!!
    Wel fijn dat je nu nog wat weekjes extra hebt.
    Kun je de opvang niet bellen om het af te bellen?

Martje, pfff verschrikkelijk voor jullie.
    Kan me voorstellen dat je die dingen soms dacht. Dat heb ik ook weleens (gehad).
    Senna was dus ook overal snel in. Maar dat komt misschien inderdaad omdat ze bijna altijd wakker zijn.
    Remmen klinkt nu ook minder logisch en lastig in de praktijk als toen de ka het zei......;)
    Goeie tip om het fruit dan met liga te prakken. Dat had ik al in huis gehaald. Zal het van het weekend eens proberen.
    Heeft Senna nu nog weleens last van teveel prikkels?
    De moeheid kan zeker komen van de drukke decembermaand. Wanneer mag hij naar de kleuterschool?
    Echt een super gaaf kleed, en zeker niet alleen voor meisjes.

Juud, klinkt wel lekker zo'n arrangement.
    Wanneer wil je gaan?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Klinkt super juud, lekker gaan genieten!

Deel Deze Pagina