Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij is dat iets dat iedere ouders zich wel eens afvraagt ;) Gewoon je moeder gevoel volgend dan kan er ( bijna ) niets mis gaan ;) Fijn dat het nu iig steeds beter gaat en je eindelijk op een blauwe wolk zit.

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Alessandro, welkom en nog gefeliciteerd met je kleine mannetje. Heftig begin hoor, Jeetje.

Hier vanmiddag naar de verjaardag van marcel z'n oma geweest. De hele familie weer even gezien. Marcel zn neef+vriendin vliegen morgen weer maar Sint Maarten, daar wonen ze.
    Beide meiden hebben zich voorbeeldig gedragen. Romee hebben we niet gehoord en Jara was lief met de andere kindjes aan het spelen.
    Een neef van marcel heeft een jongetje van 4,5 maand. Zijn vriendin moest werken dus kwam hij alleen met het jongetje. T mannetje schreeuwde alles bij elkaar en marcel zn neef had het zweet overal ;)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb nog even een vraagje aan de mama's die fv geven..
    Alessandro zit nu op 5 voedingen van 150+5 hij doet het er goed op maar op t CB zeggen ze dat het te veel is en de KA zegt dat t goed is.. Wie van de 2 vertelt nou de waarheid :-S

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Goedeavond!

@ Allesandro: Welkom! Mijn oudste is 4 weken te vroeg geboren, dus ik weet een beetje hoe het is!

@ Ennas: Ik ben ondertussen ook aan het kijken. Bijzonder!

@ Henrieke: Ik hoop dat Emma snel haar rust weer vind! BBQ...had ik eigenlijk ook wel zin in vandaag...Het is lasagne geworden :) Ook lekker.

@ Chantal: Fijn dat het goed gaat met Vienna!

@ Marloes: Grote meid heb je!

@ Sherry: Fijn dat het goed gaat met Omneo icm met fruithapje :)

@ Anna: Wat een gezeur zeg met de woningbouw...:(

@ Duimen: E.lin wil of mijn pink of een voorverwarmde speen ;) Hoe bedoel je verwend....

@ Meeting: Leuk!

Ik heb geprobeerd terug te lezen....

Heb 2 dagen heerlijk van het mooie weer genoten. Vriendlief heeft de heg geknipt (de buurman heeft een oerwoud, waar wij nogal last van hebben), dus we hebben weer licht in de tuin.
    E.lin slaapt de laatste dagen ontzettend goed. R.oan werd met een flinke snotneus wakker en voelde erg warm vandaag. Temperatuur was 38 graden toen we hem naar bed brachten, maar hij was heel goed te pas vandaag. Denk wel dat er wat aan zit te komen.

Vriendlief gaat woensdag tot vrijdag voor z'n werk naar Duitsland...zie er behoorlijk tegenop. De week erop gaat hij de hele week...

Maandag moet ik naar een andere fysiotherapeut, omdat mijn bekkentherapeut wil dat zij mijn SI-gewrichten controleert. Ze wil weten of de gewrichten goed bewegen of dat er iets zit. De linkerkant is behoorlijk geïrriteerd, waardoor ik soms amper kan zitten/liggen/lopen en tillen. Als ik echt last heb, dan trekt het door m'n linkerbeen. Deze week helaas al aardig wat ibuprofen weggewerkt. Misschien wordt ik doorgestuurd naar een manueel therapeut (waar ik nogal tegen op zie).

Ik ga in iedergeval de ziektewet in en hoop in november iets boventallig te kunnen gaan doen. E.lin gaat in iedergeval pas in november naar het kdv.

5. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    E.lin krijgt ook 5 flessen van 150+5. Ik zou lekker doen waar JIJ je goed bij voelt. Hoeveel weegt je zoon nu?

6. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    O ik zie het al 5 kg. Je hebt er een rekensommetje voor: 150cc x aantal kg. lichaamsgewicht. 150x5= 750cc. 750cc gedeeld door 5 (aantal flessen) = 150 cc :). Je zou evt. de flessen terug kunnen gieten naar 150cc. Dit deed ik bij E.lin ook. Maar als je zoon alles op drinkt, zou ik het lekker zo laten. Maar dat is mijn mening :)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Allesandro, naar het CB moet je niet altijd even goed luisteren ;)

Moonlight, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om een paar dagen alleen met twee kids te zijn.Maar komt vast goed !
    Kan zijn dat je SI geblokkeerd is. Dit had ik ook in mijn zwangerschap.Normaal kraken ze het los maar dat wilde ze nu niet doen omdat ik al zover in mijn zwangerschap zat. Toen ik na mijn zwangerschap terug ging bleek met SI gewricht niet meer geblokkeerd te zijn maar de pijn uit mijn gekantelde stuitje kwam. Die kan alleen inwendig terug gezet worden.Nee bedankt haha. Dan maar niet pijnloos kunnen zitten en opstaan.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja hij drinkt alles op zonder te spugen oid..

Vind t soms zo lastig want die zegt dit de ander zegt dat en op de pakken van nutrilon staat weer wat anders.
    En op t CB maken ze je gelijk bang met verhalen over overvoeden dus soms weet je het ff niet meer:)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat zeg ik, naar het CB moet je niet zo goed luisteren :D "probleem" van het cb is dat zij vaak denken dat hun manier de beste manier is,maar ondertussen geeft bijna iedere cb bureau ander advies.

Zou vooral op je eigen gevoel af gaan.Levi kreeg flesvoeding en was een echt hongerlap. Had ook echt niet genoeg aan het aantal cc dat hij eigenlijk mocht hebben.Zo dat hij vaak boven een liter voeding per dag ( wat volgens o.a. het cb de max per dag is ) maar ja Levi had het nodig en ik laat mijn kind niet met honger zitten.levi heeft er nooit iets aan over gehouden.

10. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Meid, overvoeden doe je echt niet zomaar hoor! Ik kan me voorstellen dat je met je eerste kindje (had ik namelijk ook) snel onzeker bent. Tot ik op een gegeven moment zoiets had met het cb, iets wat me niet bevalt, ene oor in en andere weer uit. Ik vertel trouwens ook niet altijd alles, want ze gaan nogal snel uit van het gemiddelde kind. En het gemiddelde kind bestaat helemaal niet!

Dat rekensommetje gebruik ik (en de kinderarts van R.oan) altijd, om te bepalen hoeveel voeding ze mogen. Ze mogen trouwens niet boven de liter per dag uitkomen. Maar dat moet je wel heel veel geven ;).

@ Kaatje: Hoe zetten ze dat dan inwendig terug...???:$ Ik krijg namelijk iets wat een vermoeden...:)
    Wat een mooi poppetje jouw E.lin!!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee idd ik probeer het ook zo veel mogelijk hoor dat was ook met het slapen in het ZH zeiden op zn zij met een opgerolde hydrofieldoek in zn rug en dan bij elke voeding omdraaien.
    En het CB zei gelijk nee mag niet moet op zn rug ivm wiegendood ( nu draaide hij zichzelf al op zn rug maar toch )
    Dus toch maar mn gevoel volgen en die mensen lekker laten l*llen

12. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kaatje; Nagelbijten is ook lastig....doe het zelf ook!!

Alessandro; Welkom en nog gefeliciteerd!! Heftige start gehad dus...fijn dat je nu aan het genieten bent! Wat betreft het cb, gewoon ook vooral je eigen gevoel volgen...

Henrieke; Hoop dat het snel weer wat beter gaat met Emma.

Marleen; Gezellige middag gehad dus, super dat de meiden zich zo goed hebben gedragen!!

Moonlight; Zo een voorverwarmde speen, ze weet wel wat ze wil ;) Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet dat je vriend weg gaat..., maar komt vast goed. Hoop dat het snel beter gaat met je bekken!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moonlight, wat ik op internet lees gaat het dus via de anus. Pakken ze dus je stuitje van zowel binnen als buiten vast om het terug te kantelen. Nou sorry maar dat ga ik toch echt niet laten doen :D Blijkt namelijk dat het na een jaar ook vanzelf over gaat haha.
    Maar baal er wel van. Zitten doet gewoon constant pijn, en zodra ik ga staan knakt het.Niet fijn dus.maar ja zie het echt niet zitten om een vreemde mannelijke huisarts dat te laten doen

14. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    hahaha erg he??? Moet hij dus eerst onder de warme kraan en dan wil ze hem soms pas pakken.....

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Euhm.....nee lijkt mij ook niet echt prettig nee! Vond het eigenlijk al erg genoeg dat de verloskundige me zetpillen gaf om me baarmoeder te laten krimpen (ik stopte na beide bevalling niet met bloeden) en dat ze na het hechten wilde voelen of alles wel dicht zat....Voor mij is dat gedeelte echt alleen een uitgang....*rilt al bij de gedacht*

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    :D we kunnen samen heel veel, maar meisjes maken niet :D

17. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Haha geef je groot gelijk Kaatje ;) mijn hobby zou het ook niet zijn, net wat Moonlight zegt.. Voor mij is het ook een uitgang :)

FV; Jula krijgt de meeste flessen 180+6. Soms laat ze wat staan maar meestal gaan ze wel op. Misschien wel te veel? Maar kan er toch moeilijk honger laten lijden..

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Alessandro, welkom, gezellig dat je mee komt kletsen!

en die flessen... doen wat jij denkt, wat goed is. Jij ziet je kindje de hele dag. Bij het cb zien ze je kind 10 min per maand...

19. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    :$:) sorry.....verkeerd gelezen....

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Trouwens als er meiden zijn die het leuk vinden om hyves te delen....stuur me maar een pb dan voeg ik je toe :)

Deel Deze Pagina