Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Miracle ik zou dus ook een vast contract krijgen... Maar helaas.

@ Hier ik was nieuwsgierig en heb Sandro even gemeten net en hij is gewoon 58cm!! Op 8 sept. was hij nog maar 51cm!
    *trots*

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kaatje En? heb je nog gebeld naar het kdv?
    Nieuwe kindjes huilen wel vaker de eerste weken. Maar als je wilt weten hoe het gaat moet je gewoon bellen hoor! Dan vinden ze je maar overbezorgd. Het is jou kind en jij brengt hem het fijnst weg als je weet dat hij het na het afscheid ook leuk hebt.
    Ging best goed vandaag zo te lezen! Fijn, goed dat je gebeld hebt!

Weer Hier was het vandaag ook bewolkt. Af en toe een beetje zon, maar ook soms een drupje regen :$

Alessandro Fijn dat je mannetje thuis kwam!

Jac Hoe was je telefonisch consult?

Henrieke Jou haar valt dus ook al zo uit. Dat van mij ook al een aantal weken. Het water kan soms niet eens meer door het doucheputje als als ik mijn haar gewassen heb.

Kelly Fijn dat Enora weer thuis is! Handig zeg, het ziekenhuis zo dicht bij!

Martje Ik zou gewoon doorgaan met Mika op zn zij leggen hoor. Kan niet zoveel kwaad omdat hij als hij op zijn rug ligt dus toch naar de andere kant gaat. Zo gebruikt hij beide kanten van zijn hoofdje wel toch!?

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker..... Pffff.
    Maar eigenlijk voelde het heel vertrouwd om weer aan het werk te zijn.
    De kinderen zijn alleen groter geworden en veranderd. Ook zijn er nieuwe kindjes dus dat is wel even wennen.
    Vandaag een halve dag, lekker rustig aan begonnen dus :D

Vanmiddag lekker een middagje met mijn meisjes. Vanavond heerlijk met Jara geknuffeld en toen ik haar op bed bracht nog even lekker bij haar gelegen en geknuffeld en gekletst.

Zo, nu eerst Romee maar even wakker maken voor een flesje

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Avond lady's

Ach ja vandaag de hele bbq-zooi opgeruimd. En vanmiddag lekker in de stad geweest met Ismail. Heb 5 pack rompertjes gehaald en 3 paar sokjes. Ismail was weer lekker aan het jengelen toen we thuis waren dus 7 uur in bad, fles erin en hoppa naar bed. Alleen heeft hij nu rode bultjes op zijn rug :( Niet over zijn hele rug maar op een aantal plekken. Morgen maar eventjes in de gaten houden. Ik denk dat het komt door het nieuwe lavendel badschuim van zwitsal. Dus morgen maar weer met gewone zwitsal doen.

Frummel lekker toch op de vroege ochtend :D

Kaatje dat is leuk laminaat met korting. En ik zou gewoon bellen naar het kdv. Oh ik lees dat het goed ging met beide kids.

Kelly jeetje nog steeds in het ziekenhuis. Edit: ik lees al dat ze lekker thuis is. Genieten nu

Moonlight ja leuke film :D Ik hou van dansfilms

Martje fijn dat de fysio tevreden was. Oh snotverkouden. Beterschap.

Marleen fijn dagje dus gehad. Lekker gewerkt en lekker geknuffeld hihi

4. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Miracle; Nee daar rolde hij overheen en vond hij ook niet echt prettig, nu dus toch een zijligkussen.

Allessandro; Zo die is goed gegroeid zeg!!

Marleen; Hij ligt nu dus altijd op z'n rechterzij (heb inmiddels een zijligkussen kunnen lenen), alleen in de box ligt hij op z'n rug. Fijn dat het goed voelde op je werk.

Danitjuh; Senna kon ook niet tegen Zwitsal, kreeg hij ook uitslag van.

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Kaatje, bloedwaarden zijn allemaal gecheckt en dat was super. Dus het is 'gewoon' haaruitval na de zwangerschap. Maak me er niet zo druk om, misschien dat ik binnenkort weer wat model in dat haar van mij kan krijgen :D

Ego, nou Emma vanavond voor het eerst in het badzitje in bad gedaan. Gillen! Ze vond het afschuwelijk om er in te moeten. Zodra ik haar er uit haalde was het goed. Nu dus van het bukken enorme rugpijn. Maar ja, iedere keer als ik het badje met standaard gebruik, gaat dat ding lekken. En hij past niet goed in de badkamer...

Dan nog een vraag... Wat moet Emma echt hebben als ze een half jaar is??? :D Ik ben namelijk alvast aan het kijken wat ik op haar kerst verlanglijstje kan zetten. Ik vermoed iig dat opa en oma flink wat kerstcadeau's gaan kopen. Maar wil zelf beetje bepalen wat. Dus wat is handig/leuk/essentieel als ze 6 maanden is?

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Henrieke Moeilijk hoor wat je kunt geven als ze een half jaar zijn. Heb je het intertoys/bart smit boek ook gehad?
    Zo heb ik voor Romee een speeltje op het verlanglijstje staan wat je op de tafel (oid) kunt plakken. En meer van dat soort kleine speeltjes. Je kunt trouwens ook op de sites kijken, zo kun je makkelijk zoeken op leeftijd. Je kunt ook dingen vragen waar ze later nog wat aan hebben of bijvoorbeeld kleertjes of een mooie voetenzak voor in de wagen of zoiets.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heb je geen tummy tub, Henrieke? Die kun je lekker hoog weg zetten!

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Henrieke; En een tummy tub?? Oh zie dat Marloes dat ook al schrijft. Hier hebben we het gewone badje nog steeds op zolder staan, gebruik alleen maar de tummy tub, vind ik veel handiger!

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Nee, ze houdt nogal van het hebben van ruimte (was in de buik ook al duidelijk). Het kleine badje weet ze ook al om te toveren tot een flinke woeste zee, zo heerlijk vind ze het om met die benen te trappelen. Als ze in bed/box/kinderwagen ligt en ze word enthousiast, dan gaan die benen ook flink tekeer :D

Ik heb ze iid gehad en die liggen inmiddels ergens in een oud papier container :D Vroeg me vooral af of er iets is wat echt onmisbaar is op die leeftijd. Anders ga ik zelf idd die websites bij langs.

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
  11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    kelly:bij dezelfde site? zal het morgen ff voor je opzoeken...*als ik t niet vergeet...hihi help me ff herrinneren;) *

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    verder wel gelezen..maar ben ziek:(
    kwam ff melden dat er niks veranderd is ..hihi.. morgen daggie thuis denk ik....of toch ffies kijken.....hmm...

slaap lekker allemaal!

13. Vinora

Vinora Niet meer actief

Ja dezelfde site ;)
    Dankjewel!! :D

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zoo net lekker weer Grey's Anatomy gekeken (nouja lekker....lang leve Upc zullen we maar weer eens zeggen. :(.)
    Kindjes lagen vroeg op bed, opa en oma hebben ze in bad gedaan. Voor allemaal een groot feest dus ;).

Iemand vroeg of het gelukt was met het tuniekje....Ik heb de stof geknipt en de randen geregen. Morgen kijken of ik een momentje kan vinden om de naaimachine erbij te pakken. Heb in ieder geval een zwart stofje met witte stippen. Ik denk (en hoop) dat hij erg leuk gaat worden :).

@ Kelly: Fijn dat Enora weer thuis is!

@ Kaatje: Fijn dat het goed gegaan is op het kdv. R.oan huilt bijna altijd met afscheid nemen, maar ik ben de hoek nog niet eens om, of hij is alweer lekker aan het spelen. Bij hem is het af en toe net alsof hij het doet om mama te plagen...

@ Alle meiden die aan het solliciteren zijn: Succes! Ik hoop dat jullie snel wat vinden!

@ Marleen: Fijn dat je eerste dag goed bevallen is! Als ik straks weer terug kom, dan is meer dan de helft nieuw... Wij zijn in april pas met deze groep gestart en zaten absoluut niet vol toen ik in juni met verlof ging. Op donderdag had ik maar 3 kindjes...Als ik in november weer boventallig mag werken, zitten we helemaal vol! Wat voor groep werk jij?

@ Martje: Fijn dat de fysio tevreden is. Beterschap met je verkoudheid!

@ Henrieke: Hoop voor je dat het spiraaltje gaat helpen. Jammer dat ze het badzitje niets vind. Ik vind het badje hier ook niet prettig, omdat ik in een vervelende kromme houding moet staan.
    Wat je zou kunnen vragen voor kindjes van een half jaar...Misschien een leuk speelkleed of een activitycenter voor in de box of op de grond? R.oan begon toen net met rollen, dus toen was de grond ineens leuk om te spelen.

@ Alessandro: Goed gegroeid dus!

@ Danitjuh: E.lin had ook steeds last van rode bultjes over haar lichaam. Bleken warmte bultjes te zijn? Misschien van het weer?

@ Jac: Dat is inderdaad wel erg definitief, maar als je achter je keuze staat moet je het gewoon doen. Ik hoop voor je dat ze het kunnen combineren.

@ Frummel: Is het hout nou nog binnen gekomen?

Oja, ben vanmiddag naar een andere fysio geweest. Leuke jonge meid, had wel het idee dat ze er verstand van had. Ik blijk eigenlijk te lenig te zijn :(. Hierdoor krijg ik last van m'n gewrichten en nu dus vooral rondom mijn bekken. En omdat de boel nu nog wat week is van de zwangerschap heb ik daar goed last van. Heb nu rek oefeningen voor de spieren gekregen en ik moet ze goed blijven trainen. Het trainen zou ik heel mijn leven moeten blijven doen, omdat ik er anders altijd last van blijf houden. (volgens mij heb ik het zo ongeveer goed uitgelegd).
    Morgen mijn huisarts bellen voor een verwijzing, zodat de consulten vanuit de basisverzekering vergoed gaat worden. Ik heb namelijk nog maar 2 behandelingen vanuit m'n aanvullende verzekering en zou het daarna zelf moeten gaan betalen (a 50euro per x...:$). Fysio zei dat ik zeker nog tot het eind van het jaar zoet ben. Aangezien dit onder postnatale bekkeninstabiliteit valt, kunnen ze dat via de basisverzekering declareren. Nu alleen hopen dat mijn huisarts mee wil werken, maar dat denk ik wel.

Zo ik ga douchen en in bed lekker even een boek lezen :)

Welterusten allemaal!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo he he ik zit.
    Vanmiddag een stuk muur geschilderd terwijl Ferry een koof om de waterafvoer van boven naar beneden af heeft getimmerd.
    Levi en Elin hebben het prima gedaan op het kdv.Levi was 5 min. verdrietig maar daarna heeft hij het erg leuk gehad. Heeft bij de coole kikkers (3+) gekeken en vondt dat erg leuk.Heeft daar zelfs geslapen. elin heeft zich keurig gedragen en prima vermaakt :)

Kelly,fijn dat Enora weer thuis is

Alessandro. Hier hetzelfde probleem.met 30 weken mijn contract niet verlengd. Moest vandaag eigenlijk weer beginnen met werken,maar ja is geen werk te vinden :(

avent bakjes zijn idd stevig. Maakte voor Levi altijd zelf fruit en groente hapjes en vroor die in in de avent bakjes.Handig is ook dat je ze kan stapelen

tommee tippee spenen 1 is dus 0-3 maanden. Volgende maand dus over naar een grotere speen.Heb ik hier nog twee nieuwe spenen 0-3 maanden liggen. Zet ze hier op het forum wel te koop ofzo

Martje, heb je zelf het idee dat hij echt een afplatting heeft ?

slapen Elin ligt hier op haar rug. Is al zo sterk dat ze zich van haar rug naar zij draait,dus ben bang dat ze snachts anders van haar zij op haar buik rolt/valt

Marleen, de leidster zei dat ik altijd mocht bellen en dat ze me dan echt geen overbezorgde moeder vinden haha
    Je eerste werkdagje er weer op dus. Werk je op een kdv ?

Henrieke,Levi kreeg toen met sinterklaas zo'n loopstoel van mijn souders. Heb hem alleen niet echt gebruikt omdat ik er geen voorstander ben ( de ene zegt dat het slecht is voor de heupjes, de ander niet. wilde er zelf geen risico mee lopen )
    http://www.babyproductvanhetjaar.nl/wp-content/uploads/Loopstoel-Vlinder.jpg
    Vast een babyschommel voor als ze zelf kan zitten ?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Kaatje

Heb je dan nog wel recht op kot?!
    Aangezien ik niet verwacht na mn verlof werk te hebben en wel al een gastouder heb waar hij dan ook gewoon heen gaat 2 dagen vraag ik me dit af. Heb dr nog niet veel verstand van dus wel handig om te weten.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je in 2011 gewerkt heb, heb je tot 31-12-2011 recht op KOT. maar als je op 01-01-2012 geen werk heb, dan dus niet meer. Komt behoorlijk druk op te staan. Vindt ik voor die tijd niets neem ik maar één of ander lullig baantje aan.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh nouja dat is in ieder geval iets.

Gelukkig kost mijn gastouder niet veel ( haar uurloon ligt niet hoog waardoor mijn eigen bijdrage laag is ) Dus opzich zouden we het wel kunnen missen.

Alleen hebben wij het dubbel op. Ik al ruim 6 mnd zonder werk en het bedrijf van mijn man houd er ook mee op per 1 dec. en is nu dus ook druk bezig met solliciteren maarja welkom in de tijd het gaat dus niet zo makkelijk :( Zitten we straks "gezellig" met zn 2en thuis;)

19. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Henrieke; Een loopwagen?? wij hadden eerst deze bol.com | VTech Baby Walker, VTech | Speelgoed maar op parket gaat deze veel te snel, daarna deze bol.com | Nijntje Loopwagen Nijn + Boris | Speelgoed gekocht daar zit een instelbare loopsnelheid op, ik vond hem ideaal!!

Chantal; Beterschap!

Moonlight; Ik vroeg naar het tuniekje! Wel ff showen hé als hij klaar is. Hoop dat je ha meewerkt!

Kaatje; Fijn dat het goed ging op het kdv. Je kan wel zien dat hij een afplatting heeft, maar volgens de osteopaat is het minimaal en trekt het vanzelf bij als de kleine hersenen gaan groeien.

Pfff...ben bezig om de avonturen van onze logee Ollie de Beer op te schrijven en er samen met wat foto's wat leuks van te maken voor in het dagboek van Ollie :D Stop er zo mee, Mika voeden en op bed, morgen maar weer verder!!

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Bah wat vroeg :( eerste dag werken is weer begonnen. Zie er echt bizar veel tegen op! Dan helpt de ongesteldheid uiteraard ook niet :)

Nog bedankt voor alle tips! Loopwagen is idd een goeie!

Deel Deze Pagina