Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    kaatje balen meid van de schoenen. wat lief dat levi even mocht bellen. dat maakt het afscheid misschien idd wat makkelijker.

miracle. fijn dat het eerste dgje op het kdv zo goed ging.

Patriesja dikke knuffel meid, en gecondoleerd!

martje kapotte broeken praat me er niet van. word er gek van.

MNM succes vandaag met werken.

Danitjuh goed dat je naar de eerste hulp bent gegaan. Zeker als je het niet vertrouwd. dikke knuf meid. fijn dat alles "goed" was met de kleine ismail.

paso zwaait terug. Succes voor de hond

marleen. jijook weer succes vandaag op je werk.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    welke maat heeft Levi nu Kaatje? schoenen bedoel ik

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Patriesja: Gecondoleerd met je opa...:(

@ Paso: Beterschap met jullie hond!

@ Kaatje: Wat lief dat Levi even mocht bellen, blij voor je dat het goed gaat.

@ Miracle: Lekker geshopt dus!

@ Danitjuh: Beterschap voor je kleine ventje! Hopen dat het iets onschuldigs is.

@ Marloes: Wat een gedoe bij de belastingdienst zeg! Ik vraag me eigenlijk af....krijg je de toeslag van te voren of pas erna? Want volgens mij moet ik het kdv deze maand voor november al betalen...Dus dat wordt een mooie klap geld, als de toeslag pas later komt.

@ Marleen: Wij hebben 9 kindjes onder de 2, met 2 leidsters. Ik ben meer een babyleidster dan een peuterleidster. Ik vind heb vaak het idee dat ik op een peuter/verticale groep, politieagentje aan het spelen ben...
    Ik werkte hiervoor 50km verderop, maar heb toen dit gevonden...is nu 10minuten fietsen. Het leuke is zelfs, dat er eigenlijk geen mensen meer van buitenaf aangenomen werden met uren.....Ik heb het dus wel gekregen en vorig jaar uiteindelijk ook nog eens een vast contract voor 25,5 uur. Ik zit hier voorlopig dus goed :D.

@ Schildje: Fijn dat de ontlasting van Fleur weer normaal wordt!

@ Alessandro: Wat een droppie zeg!

@ MNM: wat jammer dat je zo weinig foto's van Nila hebt. Ik herken het van R.oan, die huilde ook ontzettend veel als baby, had ik ook op een gegeven moment alleen maar slaap foto's of foto's dat hij bij mij of m'n vriend op de arm zat.

@ Martje: Wat een knapperds! R.oan is ook een smal ventje en ik haal de broeken van Name-it. Die vallen bij hem heel erg mooi. Vaak heb je daar aanbiedingen van broeken voor 10 euro. En ik vind de kwaliteit erg goed moet ik zeggen. Heb nog steeds geen broeken waar een gat in zit, terwijl hij sommige al vanaf november draagt! Hema broeken staan hem dus niet, omdat die toch te wijd zijn.

ooo er heeft een klein meisje honger!

4. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    thx meiden

@martje, oh lief day je een link geplaatst had, ik heb hem bij de prenatal gekocht, daar hadden ze ook korting.
    En uiteindelijk ook gewoon met de reiswieg gekocht, want het is toch niet zo goed als ze nu al (ook al is het een goede) wandelwagen liggen.

Sorry verder ga ik nu ff niet reageren. ben opgestaan met hoofdpijn.
    En wordt ook een pittige dag vandaag....

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Moonlight, de toeslag wordt van te voren gestort, gelukkig haha!

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hallo lieve allemaal,

ik kwam ook weer even om het hoekje gluren. Omadag voor de oudste dus ik heb even de handjes vrij.
    Ik lees regelmatig even bij maar niet vaak genoeg om helemaal op de hoogte te blijven.

Wilde wel even iemand met ervaring zoeken....
    Afgelopen maandag naar het cb geweest en Lotte bleek maar 135gram aangekomen in ruim 4 weken:$ Veel te weinig, lengte en het hoofdje ook weinig gegroeid.
    Ze drinkt erg onrustig en ik heb al een oxytocinespray in huis(heb de weekendarts lastiggevallen) Net bij de ha geweest en zalf voor spruw gekregen, hoewel hij geen spruw kon vinden.
    Als het volgende week niet beter is moeten we naar de ka. Hij opperde om over flesjes over te gaan maar omdat ze kma heeft wil ik dit liever niet....tenzij het niet anders is natuurlijk.
    Goed, dat was de inleiding, nu de vraag. Wie herkent het weinge aankomen, onrustige drinken en weet of er iets is wat ik nog kan doen?!
    Ik leg haar trouwens nu elke 3 uur aan.
    Heb mijn vraag ook al aan de LK gesteld maar heb nog geen antwoord.
    Weetje, ik maak me gewoon zorgen om het poppetje.

Heb maandag aan iedereen gedacht die weer moest beginnen met werken, hoop dat ieder snel zijn draai weer vindt.
    Fijn dat kleine Fleur weer thuis is en voor Vienna blijven wij hier duimen. Ook mnm; je bent in mijn gedachten met je kleine mooie Nila.

Patriesja; gecondoleerd. Moet inderdaad een heftige week geweest zijn.

Verder geen idee meer dus een *zwaai* naar iedereen.
    En excuses voor het zomaar weer binnenvallen met mijn vraag en niet gezellig mee socializen....

7. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

We hebben uitgeslapen vanmorgen, zijn pas een uurtje beneden...:D
    Mika werd om 05.00 uur wakker en toen vernam ik dat Senna ook bij ons in bed lag, toen weer geslapen en om 08.30 weer gevoed en nog heerlijk een poosje met z'n drietjes op bed gelegen!
    Vandaag lekker een dagje thuis aanrommelen.

Bedankt voor de tips van de broeken, zal eens gaan kijken!

Danitjuh; Beterschap voor Ismail en voor je man!

Kaatje; Fijn dat Elin begint door te slapen! Moeilijk hoor dat Levi zo verdrietig is bij het afscheid nemen, wel fijn dat je nog even mocht bellen.

Moonlight; Name it is idd wel goede kwaliteit, maar dacht dat die broeken een stuk duurder waren...

Patriesja; Graag gedaan! Heel veel sterkte vandaag!

Kikker; Heeft Lotte wel voldoende plasluiers en is ze tevreden?? Ik zou ook niet "zomaar" stoppen met de bv, misschien kolven en op die manier kijken hoeveel ze binnenkrijgt??

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kikker; Heb je trouwens haar curve al eens ingevuld op borstvoeding.com, bv kindjes hebben vaak ook een "dip" qua groei en dat halen ze dan later weer in.

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    @Martje, nou...we hebben veel minder plasluiers, veel leger. Haar fontanelletje is wat ingedeukt maar de ha zei dat ze niet uitgedroogd is. Ik kolf zo 60 cc per keer terwijl ze flesjes van 150-200 cc drinkt(dus zou n hele dag kolven voor 1 flesje)
    Dat is dus de reden van de neusspray, ik denk dat ik geen tsr heb. Ik weet ook wel hoe dat komt hoor dus is niet vreemd.

Wel lief dat je meedenkt; dankje!

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    #730 kikker1, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    ow, dat kan ik nog wel doen ja. Gebruik die site overal voor maar dat nog niet gedaan.

Lekker trouwens he, zo'n aankeuteldagje:D

Nou, meteen ingevuld maar ze lijkt gewoon stil te staan. Kwam van de middelste lijn en hangt nu nog net een klein stukje boven de onderste lijn. Ik hoop echt dat ze deze week iets groeit

11. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kikker; Jeetje dat is wel balen, helpt de neusspray wel? Ik heb het bij Senna ook gebruikt toen ik weer aan het werk ging. Verder heb ik eigenlijk geen tips, ben benieuwd wat de lk zegt.
    Als de bv echt niet meer lukt dan houdt het helaas op, hoe moeilijk het ook is, ik merk alleen om me heen dat er door anderen heel snel wordt gezegd, nou dan stap je toch over op de fles!! Zelfs toen Senna zoveel huilde en spuugde door de reflux werd dat heel vaak tegen mij gezegd, net of dat het probleem oplost!! Sterkte meid!

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Precies, ik was toch echt van plan minstens 6 en anders zeker 12 maand zelf te voeden. Gelukkig is mijn sm van de borstvoedingsmaffia dus die staat achter me, haha! Komt met allemaal oude tips aan:D.
    Als het niet anders is stap ik heus wel over maar ze groeide eerste echt superhard. Tot verbazing van het cb. Dit is de omgekeerde wereld.

13. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Even snel een knuffel voor Ismail! Hopelijk knapt ie snel op!

Ook voor Nila natuurlijk een knuffel, arm meisje!

Martje; wat een mooie mannen heb je!
    Kaatje; Levi gelukkig lekker aan het spelen!
    Kikker; hè wat vervelend, heb helaas geen tips voor je :( in ieder geval succes meid!

Uhmm verder weet ik het niet meer! :)

Hoe is het met Viënna?

Patriesja; sterkte in deze moeilijke tijd :(

Voor alle mama's die weer aan het werk zijn, succes meiden!

14. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Martje: Ja, sommige broeken zijn inderdaad wel iets duurder, ik koop ze ook niet als ze duurder dan 20 euro zijn. Vorige week nog een broek voor 10 euro gekocht bij de name-it winkel. Kijk anders eens op marktplaats, daar staan er genoeg op!

@ Kikker: wat vervelend dat ze zo weinig gegroeid is. Ik hoop dat ze snel wat meer grammen aankomt en je gewoon borstvoeding kan blijven geven.

15. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kikker; Gelukkig heb je mensen die achter je staan, dat scheelt al een hele hoop. En je hoort het vaker hé met bv dat het eerst heel hard gaat en dat er dan een dipje komt. Hoop voor je dat het gewoon allemaal goedkomt!! Is Lotte wel tevreden verder??

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Moonlight; Zal eens kijken op marktplaats. Omdat ze zo snel kapot gaan is 15 euro eigenlijk wel de max voor een broek.

17. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Net de huisarts gebeld en volgende week ligt er een verwijzing voor de fysio klaar, dus het wordt uit de basisverzekering vergoed! Gelukkig maar, anders had ik niet geweten hoe ik dat zou moeten betalen... Ik heb het ook echt nodig, om straks weer aan het werk te kunnen.

R.oan net naar het andere kdv (mijn werk) gebracht, hij ging daar op maandag altijd al heen, maar nu waren er andere leidsters, eentje had hij pas 2 keer gezien, maar was toen helemaal gek van haar. Op maandag brult hij altijd alles bij elkaar, vandaag hij had geen tijd op te zwaaien....Gelukkig maar!
    Vriendlief is naar Hamburg voor zijn werk (voor de gene die het vroegen) hij werkt bij een hydroliek bedrijf (techniek), die onder andere testsystemen voor vliegtuigen maken. Hij gaat nu naar Airbus in Hamburg. Paar jaar terug heeft hij testsystemen gemaakt voor die nieuwe Airbus. Het enige voordeel dat hij weg is, is dat hij daar een redelijke vergoeding voor krijgt, vaak veel overwerkt en we houden thuis geld over doordat we minder boodschappen en benzine nodig hebben.
    Gelukkig heeft E.lin haar ritme gevonden en meestal slaapt ze onder etenstijd en anders zit ze heerlijk in de wipstoel erbij te kijken. Gaat erg goed dus!
    Ik eet alleen wat meer bij mijn ouders dan thuis, doen mijn ouders R.oan onder de douche, zodat ik mijn rug wat minder belast.

18. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Gaat het over kinderbroeken? Daar geef ik ook niet veel meer aan uit hoor. Hema, V&D en soms een broek van Feetje. Heb nu bij de V&D van Frendz weer leuke kleren gekocht voor de oudste met een hele gave spijkerbroek voor 12 euro

19. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja kan me voorstellen Martje! Is ook zonde! R.oan heeft maat 92, maar de broeken van Name-it in die maat, moet bij hem nog wel aardig aangesnoerd worden om zijn taille. Misschien wel iets om rekening mee te houden.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo even kolven en dan weer verder. ben de plafonranden met een kwarst aan het witten. rotwerk
    Ferry gaat zo weer werken en laat me dat alleen met smoeder :(

Marloes. hij heeft nu 25 maar groeit hij langzaam uit.

Kikker, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. ivm kma zou ik idd ook borst blijven proberen.Misschien over 2 weken nog even wegen bij het inloopspreekuur ? Misschien heeft ze dan de schade weer ingehaald. hoor ik iig wel eens vaker
    o weinig plasluiers en zo weinig kolven gaat idd niet de goede kant op :(

Deel Deze Pagina