Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Chantal, dat zou fijn zijn als je vader even sponserd :D

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    als ik nog iets van hem hoorde wel ja ;)
    tot nu toe nog niks :( ach..hij belooft altijd zoveel dingen en komt het nooit na.. zal me niks verbazen als dat nu ook weer zo is..*zucht

3. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Hier ook een chaos dag.
    De hond die niet weet hoe hij in zijn mand moet liggen...een hoop gedoe om hem uit te laten.. Arme Jim uit bed moeten plukken voor het CB en zijn prikken dus die is nu ook uit zijn hum en ligt te mopperen.
    Hij was wel goed gegroeid. van 58.7 naar 62 cm en van 5090 naar 5920 gram.
    Net maar ff een magnetronmaaltijd mn maag ingeschoven en zo ff kolven. Dan de 2e was maar ff aanzetten, en dan is de dag alweer haast voorbij...pffff

4. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik meld me ook maar weer eens even :)

lutje vervelend van je werk.. Maar als ze je er uit knikkeren is dat toch wel lekker als je een vergoeding krijg :)

Chantal hoe is het met Vienna?

Alle nieuwe: welkom!

Wij zijn thuis druk aan het klussen. In huis he, geen andere dingen (las dat het over nog een kleintje ging met weinig leeftijd verschil)... Schiet al aardig op en het wordt ook tijd dat de kleine dame d'r eigen kamer heeft. Het is nou voornamelijk afwerken en behangen. Ze slaapt echt goed 's nachts. Moet in de Puckababy de armpjes open ritsen omdat ze anders de boel bij elkaar krijst en heel de nacht aan het mopperen is omdat ze niet kan duimen. Dus ik gebruik nou ook maar weer gewone slaapzakjes voor het mopperkontje :)

Hebben jullie ook dat de kleintjes af en toe de hand/vingers zo ver in de mond stoppen dat ze alles uitspugen of aan het kokhalzen zijn? Dit doet ze sinds een dag of 3 ..

Vandaag voor het eerst een bloemkool hapje gegeven en vanmiddag maar het fruithapje. Bloemkoop was niet echt favoriet..

Mijn teen is nog steeds ontstoken en moet nou iedere week naar de ha. Hij vind het beter worden en ik ben van mening dat die nagel er maar uit moet... Maar daar wilt hij nog niet aan beginnen..

Dit was het weer :p

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sherry, goed bezig dus in huis. Vinger in mond steken herken ik niet. ook al aan de groente en fruit. Waarom zo vroeg ? ( eigen keus hoor ;) maar normaal is 4 maanden al aan de vroege kant )

6. Sherry

Sherry Niet meer actief

ik ben al vanaf 2 maanden bezig. De omneo deed niet super zijn werk en met lactulose stroop (laxeertroep) hadden we nog maar om de 3/4 dagen ontlasting. Was eerst iedere dag in het begin. En met die 3/4 dagen had ze een ontzettende buikpijn.

Toen we met kleine beetjes fruit zijn begonnen kwam de ontlasting vanzelf op gang :) dus nou hebben we iedere dag een mooie poepluier en soms wel 2 :) En het aller belangrijkste: een blije baby!

Trouwens, ik kreeg het zelf met 2 maanden en manlief met 6 weken omdat hij keiharde keutels poepte..

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het bij Sophia goed werkt is het prima toch.
    4 tot 6 maanden "regel" is er vooral omdat veel kindjes er juist heftig op reageren omdat de darmpjes dan nog niet helemaal gerijpt zijn.

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Ennas; Heb gestemd

Jac; Succes morgen en alvast veel plezier zaterdag!!

Allessandro; Super dat Sandro het zo goed doet!

Chantal; Zou fijn zijn als je de camera van je pap krijgt!

Paso; Beterschap voor Jim en voor je hond!!

Sherry; Hier stopt Mika z'n handjes ook soms zover in z'n mond dat hij moet kokhalzen. Beterschap met je nagel...

Hier liggen beide kids inmiddels lekker te slapen en mama zit lekker achter de laptop :D

9. Sherry

Sherry Niet meer actief

@ kaatje, de ontlasting zag er vanaf dag 1 met fruit eindelijk goed uit. Dus ze zal het wel nodig gehad hebben...

@hand in de keel, heb soms het idee dat ze d'r amandelen wilt kietelen of zo :p

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Lutje :D Welkom! Oei dat berichtje voor je baas had je vast (nog) niet moeten weten. Ach, nu ben jij er iig op voorbereid. Hoe voel je je er onder?

Marloes Stoer hoor, dat hij niet hoefde te huilen! Romee heeft weer alles bij elkaar geschreeuwd tot de we in de auto zaten en reden ;)
    Fijn dat alles weer ok was!
    Ik heb idd ook te horen gekregen dat we weer vit D moeten geven.
    Ze weten ook niet wat ze er mee willen....

Moonlight Nou fijn zeg van die vent! Als ie goed had opgelet (wat hij eigenlijk zou moeten doen als je iemand iets wilt aansmeren) dan had ie t wel gezien!
    Tsja, als jij die vriendin al een paar x hebt aangegeven dat jij al je energie in de vriendschap steekt en er niks voor terug krijgt, zou ik gewoon afwachten wanneer ze iets van zich laat horen. Op die manieer laat je het aan haar en sluit je de deur niet helemaal. Jij hebt je best gedaan, nu is het haar beurt om te laten zien of ze jou belangrijk genoeg vind. (al klinkt het niet alsof ze jou vriendschap erg belangrijk vind.)

FFL Wow moeilijk dilemma zeg! Kan me voorstellen dat je ze er liever niet laat slapen.
    Misschien hun bij jou thuis op laten passen ivm verkoudheden/niet fit zijn?

Augmam Welkom! Je bent mooi op tijd bevallen! haha, past hier wel, de meesten van ons zijn te vroeg bevallen :D
    Mijn oudste dochter was ruim 2,5 dus heb geen ervaring met +/- 1 jaar leeftijdsverschil.

Vinora Jij ook opnieuw welkom! ;)

Fruit Romee heeft ook al 2x een paar happen fruit gehad. Even rustig aan proberen. Ze vind het heerlijk! En heeft nergens last van gehad.
    Jara had ook met 12 weken al een hapje fruit.
    Er staat op de potjes vanaf 4 maanden. Maar ik kreeg met 6 weken al fruit. Ben er niks minder om geworden :D

Alessandro Jeetje zeg, dat is nog best lang wachten, 24 oktober! Hoop dat ze je snel kunnen helpen dan!

Sherry Haha, Romee doet dat inderdaad ook, kokhalzen omdat ze de handen er te ver in stopt!

Vanmiddag naar het cb geweest, Romee is nu 59 cm en 5770 gram. Qua gewicht precies op de middel lijn, qua lengte er ietsje onder.
    Verder alles ok, maar idd ook dat advies gekregen over de vit D. Jaja, en dan volgende maand zeker weer moeten stoppen met de vitamines omdat het al in de flesvoeding zit? :(

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Irritant he dat van die vitamines..

Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet nodig was. Dus ik geef het niet toen ik dit vanmiddag zei keek ze me raar aan :D

Wat betreft lang wachten klopt! Maar dat was de enige plek op "korte" termijn. Mochten mijn klachten erger worden moet ik ook gelijk aan de bel trekken.

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    *zwaai vanuit bad*

Bericht baas, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ik ontslagen word. Sowieso geef ik me niet zo snel gewonnen. Er is geen gegronde reden om mij te ontslaan, dus ik maak me weinig zorgen. Sowieso kan ik me er nu wel druk om gaan maken, maar schiet er toch niets mee op.

Het is me weer niet gelukt om terug te lezen :( heb 's avonds geen energie meer om mn laptop te pakken en teruglezen en reageren op de telefoon is erg onhandig.

Emma doet het goed bij opa en oma. Ze slaapt overdag stuk minder, maar dan heb ik ook het idee dat zij haar na een paar minuten huilen al uit bed halen. Heb duidelijk aangegeven dat ze zichzelf echt in slaap moet huilen. Nou ja, als zij daar niets mee doen dan is het hun probleem. Zolang ze bij mij maar goed slaapt. Morgen volledige dag kdv. Benieuwd hoe dat gaat!

13. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeie aaf!

Fruit: Hier niet en zolang als ik bv geef krijgt hij, tot de 6 maanden, ook alleen maar bv en nog geen bijvoedingen.

Handje in keeltje: Hier stopt hij zijn handen wel in zijn mond en vaak diep ook maar gelukkig niet tot kokhalzen toe.. Hij gaat er alleen zo lekker van kwijlen :)

Wat hij kan: Hij grijpt, mept en slaat naar zijn speeltjes. Of het nou naar de babygym boven hem is of een speeltje wat langs hem ligt, als hij er naar kan graaien doet ie het :D ( zelfs mijn vingers zijn erg intressant :p ) Hij begint nou langzaam ook door te krijgen dat ie op zijn zijtje kan rollen, heeft ie alleen pas 2x keer gedaan ofzo..
    En kletsen :D Heeleee verhalen komen eruit, zo lief :D

Las dat er weer weer ukkies helemaal zijn goedgekeurd door het CB en een prikje hebben gehad, beterschap voor de kleintjes die een prikje hebben gehad!

Ik zit ook lekker op de bank, kids slapen, hubbie is nog werken dus voor mama een metime moment met house op de tv :)
    Voel me ook niet helemaal honderd, warm, koud, misselijk.. En het eten net viel ook niet zo goed geloof ik. Hoop iig dat ik niet ziek wordt, zo geen zin in.

Ugh! Kreeg vanmorgen een oproep voor mijn griepprik, Jippie Ja Jee, nu ik weet wanneer ik dat ding moet gaan halen kan ik weer gaan stressen :-$

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    pff ik word gek :(

15. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Gaat alles goed, mamachantal?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waarvan, of van wie ?

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zitten jullie ook deze vieze aflevering van House te kijken ?

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Zo die aflevering is echt niet lekker om te zien.. En ik was al misselijk..

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik wordt er ook behoorlijk onpasselijk van haha

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Nope, ik zat net expeditie robinson te kijken.
    Is t erg vies?

Man wat een onweer hier!
    Er was net zo'n harde klap dat ik van schrik de tranen in mijn ogen had.
    Vind het zo vreselijk! Gelukkig komt Marcel straks thuis

Deel Deze Pagina