Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Frummel; Goed bezig met het bed!!

Kaatje; Lekker nachtje, hoop dat Elin niet ziek wordt. Haha...rare droom!! Wat had / heeft Levi dan? Volgens mij heb ik dat gemist!!

Anna; Balen zeg dat jullie nog geen ritme hebben, erg vermoeiend ook!

Kachel; Ja die hebben we al aan gehad, gisteren heerlijk de houtkachel aan gehad!! En volgens mij steek ik hem straks weer aan.

Lutje; Balen meid dat je je zo voelt, helaas snappen mannen hints niet, misschien volgende keer gewoon zeggen, zo ik ga nu ff op bed, denk jij om Emma!

Hier goede nacht 22.00-03.30-7.30.
    Vind alleen dat Mika zo enorm veel spuugt, een uur na de voeding komt er nog behoorlijk wat uit.
    Senna is naar de psz, zal straks in huis een beetje gaan doen.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi klaagt al een paar weken over pijn in zijn buik, dus maar een keer naar de dokter. Waarschijnlijk spanningen van baby er bij, naar het kdv etc.

3. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Dat had ik dus idd gemist, gelukkig is er verder niets aan de hand.
    Is natuurlijk ook heel wat voor zo'n kleintje alle veranderingen.

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hier gisteren jasje gescoord voor Emma :D Hadden nog bonnen voor Obaibi liggen.

5. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge (NOG) dames,

bellie gefeliciteerd met je nieuwe baan. Succes vandaag!!

FFL jeetje dacht dat ik rare souders heb. maar die van jou slaan alles. wel goed dat je eerlijk bent geweest hoor. Hebben ze maar te accepteren vind ik. Jammer dat je dan alleen z''n reactie van je smoeder en soma krijgt.

skatje welkom. gezellig hoor.

marleen leuke foto hoor!

Mamachantal. ojee waterpokken. beterschap voor jamelie. En hopenlijk weet je man snel of hij de waterpokken heeft gehad. zodat ie snel weer kan knuffelen met zijn kleine meid. En duim voor je mee dat de kleine Viënna geen waterpokken krijgt.

zo hier druk weekendje gehad, maar wel heel gezellig. Feestje van mijn ouders was gezellig, en ze waren blij met het cadeautje om met het gezin (10 volwassenen en 14 kleinkinderen) weekendje weg te gaan. Op kosten van de kids natuurlijk hihi.

Straks naar het Cb met N.aël. Ben benieuwd hoeveel ie gegroeit is, en hoe zwaar die is. hihi Het echte baby is er wel al een beetje af.

En onze kleine vent is begonnen met op zijn buik te rollen. Super leuk natuurlijk. Maar nou moet ik het inbakeren afbouwen. Nou kan zeggen dat dat nog niet erg wil lukken. Hij alswel ik vinden het helemaal niks zo zonder inbakerdoek. Dus als iemand nog andere tips heeft! Ze zijn erg welkom.

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

jac: bij XL van inbakerdoek naar buikslapen gegaan, bleek hij beter te slapen :)

7. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Lutje; Leuk jasje

Jac; Fijn dat ze blij waren met het cadeau!! Je hebt toch ook een soort inbakerslaapzak om af te bouwen, dacht dat ik zoiets met Senna heb gebruikt.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Nou ook hier een goede nacht gehad! Gister toch 12 uur zn laatste fles hij lag zo lekker te slapen.. Maar hij sliep wel tot half 7 vanmorgen! Mijn man en ik schrokken er van hihihi. Dus vandaag toch nog maar even volhouden en kijken hoe deze nacht gaat!

En ik heb Wéér een vraagje hihi.
    Sandro heeft nu maat 62 maar trapt in zijn bedje alle dekens van zich af waardoor hij het koud krijgt. Kan/mag hij al in een slaapzakje van 74cm?!of is dat niet verstandig?

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

ligt aan de grootte van het hoofdgat, ze moeten niet in de slaapzak kunnen verdwijnen zeg maar... meestal gaat slaapzak op 60/70/80/90 en 100cm grootte btw dus 70cm moet waarschijnlijk kunnen, heeft TM hier ook al wel aan en kan prima!

10. Vinora

Vinora Niet meer actief

#970 Vinora, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011
    Hooooi dames!

Hier ben ik ook weer eens :)
    Heb zowat bijgelezen maar niet veel blijven hangen *bloos*

Kindjes zijn beiden al aan de betere kant, V. is vanmorgen na een weekje thuis ook terug naar school. Keek er erg naar uit!
    E. ligt lekkeren te brabbelen in haar park :)
    Zij woog op 3 oktober (ongeveer 3 maand) ook alweer 5kg950.

Vraagjes:

-Rollen de meeste kindjes hier al van buik naar rug of andersom?
    -E. krijgt nu 4 flessen van 180+6 (en nutriton), ze heeft ook geen behoefte aan meer melk en ook wil ze geen fles extra. We doen het zowat op vraag. Nu dronk ze tot een week geleden wel nog 5 flessen van die hoeveelheid, zou die fles minder kwaad kunnen?
    Ze heeft er echt geen zin in en ga hem er ook niet in gaan duwen zeg maar.

11. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @lutje
    Succes met bijkomen van het weekend. Hopelijk daat de hoofdpijn e.d. snel weg!

@kaatje
    herkenbaar hoor het constant honger hebben.

@allessandro
    70 is prima hoor.

@vinora
    Rollen? Nee hier nog niet te bekennen.
    Wat het drinken betreft. Geef waarbij jij een goed gevoel heeft. Wilt ze minder dan geef je minder wilt ze meer dan geef je meer.
    Gewoon op je moeder gevoel af gaan.

*ego*
    ik zou gisteren naar een workshop chocolade gaan. Iemand zou mee gaan kreeg ik zaterdagavond laat bericht dat ze niet mee ging. Dus ik balen en heb het weer (was al de 2e keer) afgezegd. Maar ik wil naar zo'n workshop.

Liefhebbers om mee te gaan?:p

Tis in Tilburg. Vanaf 8 personen en vaak op doordeweekse dag.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heb je meer info? website ofzo?

Het is wel in de buurt natuurlijk voor mij

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    @ rollen: mees kan sinds vorige week rollen van rug naar buik, maar blijft meestal op zijn zij hangen. Alleen als hij veel snelheid heeft, maakt 'ie de hele draai.

@ 4-5 flessen
    Mees mocht nu van het cb naar 4 flessen en hem gewoon 12 uur laten slapen 's nachts (hij zit de ene dag aan 5, de andere aan 4), omdat hij a zwaar genoeg was en b, omdat ze vanaf 3 maanden zelf goed hun glucose-spiegel op peil kunnen houden

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ooooh, heeft deze juf vanochtend haar net naar schoolgaande kleuter laten spijbelen... oeps...
    Op de kalender stond groep 1/2 vrij
    en daaronder studiemiddag kleuterbouw

dus de congiërge belden waar we waren.... gelukkig waren er meer ouders die het verkeerd begrepen hadden.
    Dus we zijn maar thuis gebleven (hij pas net 4), want Mees lag nog in pyama, moest eten etc ...

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Anna, klinkt onwijs leuk! Maar is mij net wat te ver :)

Kaatje, dat zal ik inderdaad de volgende keer gewoon doen!

Frummel, lekker geklust dus! Ben heel benieuwd naar het eind resultaat en wat Dex er van gaat vinden :D

MamaChantal, beterschap nog!

Jac, fijn dat ze blij waren met het cadeau!

Rollen, ehm nee en ze is er ook totaal niet mee bezig.

Flesjes, soms krijgt ze er opeens maar 4. Dan gebeurt ook nog wel eens dat ze 12 uur slaapt 's nachts. Ligt er een beetje aan hoe ze is 's avonds. Ze wil namelijk soms na haar 6 uur fles al gaan zeuren dat ze in bad wil en na bad wil ze altijd weer een fles (t'is al een echte diva :D).

Brabbelen, hier begint Emma echt los te gaan. Ze probeert me constant na te doen. En het rollen van de r vind ze helemaal geweldig. Ze kan het al beter dan dat ik het kan :( :D

Grijpen, Ze heeft sinds anderhalve week echt haar eigen handjes ontdekt en probeert van alles vast te pakken. Lukt totaal nog niet, maar ziet er erg schattig uit. Ze kan nu ook heel lang naar haar mouw staren. Gisteren droeg ze streepjes... dat was wel heel bijzonder :D

Maagzuur, heeft ze nog steeds last van. Vooral einde van de middag en 's avonds. Dan is het iedere oprisping flink huilen geblazen.

Slaapzak, ik heb er eentje die zelfs al geschikt is voor 50 cm. Emma had vanaf dag 1 al dat ze druk zat te doen en de dekens kwijt raakte.

Inbakeren, zie ook enorm op tegen het afbouwen! Emma is zo ontzettend druk altijd. Morgen gaat ze weer naar cb voor 2e prikjes en dat is toch weer de test. 24 uur lang niet inbakeren... vorige keer ging het heel erg goed in haar slaapzakje. Maar na een extra dag niet inbakeren begon ze al weer onrustig en oververmoeid te raken.

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zo...:) Daar was ik ook weer een keer. Heb niets teruggelezen eigenlijk....beetje errug veel ;)

Vriendlief is weer richting Duitsland vertrokken en R.oan is op het kdv. Gisteren zijn we naar Oudehands Dierenpark in Rhenen geweest. Was erg leuk! Behalve die enorme plensbui op het laatst, waardoor we allemaal (behalve mevrouw E.lin) zeiknat in de auto zaten. Opmerking van R.oan:
    We liepen voor de 2de keer langs de olifanten (want daar had hij het de hele dag over) en toen was het tijd om naar huis te gaan. Vriendlief moest eerst nog even naar de wc, dus ik zeg tegen R.oan: "kom we gaan naar de wc, zeg de olifanten maar gedag". Dus R.oan draait zich weer om en zegt: Daaag olifanten! Wij gaan naar de WC Tot ziens!"........
    Lekker ding hihi

Vanmorgen voor het eerst weer op de wii fit gestaan, ging best goed. Nu het huis aan kant maken, want mijn moeder slaapt hier vanavond. Ik heb een bijeenkomst van mijn werk, waar ik naar toe moet. En aangezien ik het niet zo'n goed idee vind, dat mijn moeder om half 11 's avonds nog terug gaat met de trein naar Apeldoorn, hebben we besloten dat ze blijft slapen. Voor R.oan ook erg gezellig! Maar goed, aangezien we een druk weekend hebben gehad, is de stofzuiger 3 dagen niet van z'n plek afgekomen.......

Heb ik trouwens nog belangrijke dingen gemist?

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

Hoi dames!

Kaatje: beterschap met Levi!

Henrieke: is wel normaal hoor dat ze nu minder gaan slapen.. Jace slaapt nu zo'n 12 uur 's nachts en overdag 3 uurtjes. Dex die slaapt 1x 2 uur overdag. En nooit tegelijkertijd hahaha. Maar dat vind ik zelf wel erg fijn. Heb ik voor beide even tijd alleen:)

Slaapzak: 74 is echt te groot voor een kindje die maat 62 heeft. Slaapzakje 70cm zou perfect zijn.

Jac: Fijn dat het feestje leuk was! Afbouwen van inbakeren; dat was hier met Declan ook dramatisch. Zelfs die afbouw zak pikt hij niet. Ik heb bij prenatal toen een winterslaapzak gehaald(ze hebben hem nog steeds) Blauw gestreept en er staat iets van boys op. Die was zo dik rond zijn armpjes dat hij ook amper kon bewegen haha. Hierin sliep hij heerlijk. Slaapzak was 20 euro dacht ik..

Marloes: fooei hahahaha

Anna: is een beetje ver weg voor mij, sorry:)

Moonlight: hahahahaha geweldig die opmerking van je kereltje! Echt schitterend! Fijn dat het zo leuk was:D

Hier: Nou de kids hebben weer gegeten. Ik ga iedereen maar eens warm aankleden en even naar de winkels. Nog steeds gestopt met roken en het word met de dag makkelijker. Zelfs het klussen ging super haha. Geen onvertogen woord ondanks dat we beide zijn gestopt:D.

Kids hadden het super gehad bij mijn schoonouders. Heerlijk gespeeld en gedaan. Dex was helemaal kapot aan het eind van de dag. Heel de dag met opa lopen donderen natuurlijk. Jace die vond het wel best. Die is heel de dag door oma vertroeteld. Declan had ook echt niet zoiets van MAMA EN PAPA! toen we binnen kwamen hahaha die liep gelijk op opa af met zijn armpjes omhoog. Hij wilde echt niet weg hihi.

Vanmiddag toch maar proberen de kids tegelijkertijd op bed te krijgen. Wil beginnen met de muurschildering uit te tekenen op Declan zijn muur boven zijn bed. Dat doen met kids erbij lijkt me geen succes:)

18. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Allessandro; Lekker zeg zo'n nacht. Slaapzakje mag hoor, als de hals maar niet te groot is, zodat z'n hoofdje erdoor kan. Met Senna ook een keer een slaapzak gebruikt met een te grote hals, kreeg 's avonds ineens een raar onrustig gevoel, moest van mezelf even bij hem gaan kijken en ja hoor hij was helemaal weg "verdwenen" in het slaapzakje.

Vinora; Fijn dat het beter gaat met de kids.

Omrollen; Mika doet het nog niet, merk sinds een paar dagen dat hij wel wat vaker een poging doet om op z'n zij te gaan rollen.

Anna; Balen dat je niet naar de workshop kon.

Marloes; Kan gebeuren toch, een dagje thuis is ook lekker.

Lutje; Mika begint ook steeds meer te brabbelen, leuk is dat hé. Moet er trouwens steeds aan denken dat ik niet je "oude" naam typ.

Moonlight; Geweldig die uitspraken!!

Frummel; Goed zeg dat jullie nog steeds zijn gestopt!!

Zijn er meer kindjes die moeite hebben om in slaap te komen, Mika begint sinds een paar dagen te huilen als ik hem in de kinderwagen leg. Moet eerst een hele poos heen en weer schuiven met de kinderwagen en dan valt hij meestal wel in slaap. Vaak is hij dan gewoon te moe...en hem laten huilen totdat hij in slaap valt is niet zo mijn ding...

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

en waar kan ik dan een goed slaapzakje vinden waarvan t hoofdgat niet te groot is?!

@ Hier dus ook het inbakeren aan het afbouwen en Sandro is ook heel druk en houd zich dus uren wakker.. Nu bakeren wij van 20:00 tot 09:00 al niet meer in en dat gaat goed alleen overdag nog niet. Maar ivm de dekens wil k dus een slaapzakje aanschaffen want hij heeft het echt koud :(

20. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36

Deel Deze Pagina