Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hoe is de andere kant van het bed Frummel? Is het nog wel handig als je z'n bed wilt verschonen? Wel gaaf hoor!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Elin sliep weer lekker door tot 06.30 en slaapt nu weer.
    Levi hoor ik volgens mij net wakker worden
    Vandaag gaan ze wennen op het kdv. Spannend hoor. Levi vindt het ook erg spannend zei hij. Hoop maar niet dat hij gaat huilen want dan moet ik ook ( niet om hem maar omdat ik Elin moet achter laten haha )

anna, ja maar behalve dat het verslavend is is het ook fijn om een eigen plekje te hebben
    goed dat Ticho nu eindelijk verteld heeft wat hem dwars zit.Gevoelens zijn ook vrij normaal denk.Maar nu kunnen jullie er wel rekening mee houden en er op in springen
    Elin drinkt iets van 120 a 130 cc dus ook niet veel meer dan Céan

o levi roept dat hij moet plassen

Martje, als Mika de behoefte heeft om te drinken zou ik hem gewoon blijven aanleggen hoor.Heeft hij een speen ? kan natuurlijk ook gewoon zuigbehoefte zijn.

MNM, gaat dus weer iets beter met Nila, gelukkig maar.

Frummel, ik zag het idd op hyves.gelukkig gaat het nu weer beter. Gaaf zo'n bed !
    Wij hebben ook zoiets, maar dan gewoon gekocht
    Goede tip van Marloes ! want valt nog vies tegen een hoogslaper verschonen

Danitjuh,gezellig dagje gehad dus

3. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @schildje
    Hoe gaat het met Fleur maar ook met jezelf?

@jac
    Als ze genoeg eraan hebben is het goed toch :)
    Hoe heb je het overleefd? 8 kinderen in huis? :p
    Een lange rit voor de boeg dus eind van de middag/avond. Succes!

@kaatje
    Heerlijk dat Elin zo goed slaapt:) Ben erg benieuwd hoe het wennen op kdv is.
    Succes straks!

@ego
    Nadat het gisteravond nogal heftig was heeft Ticho heerlijk geslapen en moest ik hem om half 8 uit bed halen. Céan had eens een ander ritme. 19:00 uur - 00:45 uur - 02:36 uur (heb hem bij me gelegd even geknuffelt en toen viel hij in slaap) - 05:00 uur - 07:00 uur... en ik dacht dat er een ritme was hihi...
    Vandaag weer een drukke (ondernemende dag). De keuken is aan de beurt voor een schoonmaak en de schuur ook. Céan zijn kamer nog even doen etc. etc. etc.

4. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Goedemorgen,
    Nila heeft het enorm goed gedaan vannacht.
    Ze had gister om 20.30 uur de fles, viel rond 22.00 uur in slaap en werd pas om 05.00 wakker. Dat was een genot, ipv heel de nacht te huilen.
    Daarna viel ze weer gelijk in slaap en nu slaapt ze nog.
    Neia is ook pas net sinds half 9 wakker. Heerlijk dus!
    Manlief is naar het werk en wij doen het vandaag lekker rustig aan.

5. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Frummel, au dat klinkt verschrikkelijk pijnlijk. Ben je er nu helemaal vanaf?
    hihi je hebt weer een nieuw project zo te horen. Ziet er leuk uit hoor.

Anna, dus Céan houdt al van rust en regelmaat zo te horen.

Danitjuh, klinkt wel als een leuk dagje zeg.
    Zo he die Ismail houdt van wakker blijven. Is hij dan ook vervelend?

Jac, wie van jouw kids heeft ook zoveel gehuild? Idd moeilijk en enorm zielig.
    Klinkt als een gezellig dagje, en vandaag nog één dus. Jee wat een eind rijden zeg.

Patriesja, hoe is het met jou?

Schildje, wat zielig zeg dat het prikken elke keer niet lukt.

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Kaatje, succes met het wennen!

Mnm, wat fijn dat ze nu zo lekker slaapt!

Anna, gelukkig dat je er achter kwam wat hem dwars zat!

Ego, weer flink moe. Misschien toch maar eens de ha bellen. Ik krijg iedere nacht acht uur slaap, ik doe niets mega intensief en toch voel ik me enorm moe en gebroken. Ik wilde gisteravond om tien uur naar bed, komt vriendlief knuffelen en werd het uoteindelijk twaalf uur. Emma kwam net om acht uur,dus een goede nacht. En toch voel ik mealsof ikmaar drie uur slaap heb gehad.

Verder maar weer het cb bellen. Emma spuugt weer ontzettend veel en ze draait haar hoofd niet altijd opzij waardoor ze zich regelmatig verslikt.

7. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier een goede nacht, 23.30-04.30-07.30 dus hopen dat hij dit ritme een beetje volhoudt. Net Senna naar de psz gebracht en Mika ligt inmiddels weer lekker te slapen!!

Frummel: Ontwerp van het bed ziet er gaaf uit!!

Schildje; Hoe gaat het met jou dan?? Hou je het nog een beetje vol?

Kaatje; Oh spannend, Elin naar het kdv!! Hoop dat je het droog kunt houden!
    Ik leg Mika dan ook maar gewoon aan, rekken heeft gewoon weinig zin. Hij heeft wel een speen, maar die wil hij alleen maar als hij wat moeite heeft om in slaap te komen!

Anna; Jammer, dus toch nog geen ritme... Succes met poetsen!

MNM; Wat heerlijk zeg dat Nila zo goed heeft geslapen!! Heb jij ook een beetje kunnen slapen?

Henrieke; Is je hb wel al een keer gecontroleerd na de bevalling??

8. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    #108 paso, 26 sep 2011
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
    Goedemorgen!

Hier een fijne nacht gehad. 22:30 de voeding, 23:15 z'n bedje in en om 7:45 werd hij wakker. Nu ligt hij net weer in bed.

Kelly; Hebben ze bij jou meteen na de curretage een spiraal geplaatst? Ik moest daar minimaal 3 maanden mee wachten :( omdat de baarmoederwand nog niet geheeld was.

Henrieke; laag HB misschien? Arme Emma, is het geen optie om de omneo te mixen met de A.R ?Of nutriton bij de omneo toevoegen?

MNM;Fijn dat Nila de nacht goed is doorgekomen. Wat zielig dat ze zoveel last heeft van het zuur. De zantac werkt dus nog niet echt?

Kaatje; oh spannend, wennen op het KDV. Succes vandaag!

Frummel; wow wat een tof bed! Creatief!

Schildje; ach wat een gedoe met het prikken! Merk je wel al verbetering bij Fleur? Logisch dat je bek-af bent en liever thuis slaapt dan in 't ziekenhuis.

Patriesja; *zwaai* tot morgen ;)

9. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    frummel leuk bed zeg. ben benieuwd als ie af is.

martje. nou hoop dat het schommelstoeltje helpt.

Kaatje veel succes op het kdv vandaag. Hopenlijk valt het huilen mee. en hebben elin en levi het gewoon goed naar hun zin daarzo.

AnnaB heel gezellig 8 kids in huis, maar ben dan blij dat ik er "maar " vijf heb. hihi. Nee hoor. Zijn oud genoeg om zelf de payama aan te doen. en je moet ff helpen met tanden poetsen enzo. Dus dt is goed te doen hoor. Het echte verzorgende werk van 2 of drie jaar oud is er wel af.

MNM fijn zeg zo'n nachtje. doet een mens dan weer goed. hopenlijk gaat het vandaag dan ook zo goed met Nila. Onze derde heeft ontzettend veel gehuild. die heeft allergieën (waar we pas na ca 4mnd achter kwamen) en exzeem. dus jongetje zat gewoon niet lekker in zijn vel. Na hele speciale dieeetvoeding. (dus niet in supermarkt ofzo verkrijgbaar) ging het een heel stuk beter. en veranderde hij met ca 6 mnd in een vrolijk jongetje.

HenriekeC slim om dan even te dokter te bellen. je zou idd wel weer energie moeten krijgen. hoop dat het niks bijzonders is en gewoon een kwestie van vitaminen ofzo. ooh vervelend zeg dat emma zich steeds verslikt.

zo hier niet zo'n beste nacht gehad. zoonlief lag te hele tijd te draaien en te kuchen in zijn bedje. Ben dus bang dat ik hem aangestoken heb. Heb al de hele week keelpijn, en moet hoesten. Eigenlijk niks bijzonders, maar vind het bij mijn kleine mannetje toch wel zielig.

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Frummel, stoer bedje! En welkom terug :D

Martje, hb is nooit gecontroleerd na de bevalling. Dus ga straks de ha maar even bellen. Moet volgende week weer volle dagen werken en zou momenteel niet weten hoe ik dat vol kan houden.

Paso, Ik word zo terug gebeld door CB. Zal dan maar overleggen wat onze opties zijn. Ze heeft gelukkig weinig last van het spugen, maar vind dat verslikken zo eng. Misschien dat ik zelfs weer terug ga naar de standaard voeding en dat meng met nutriton.

Werken, nou heb de beslissing gemaakt. Wacht alleen nog even met het doorgeven tot mijn baas weer terug is. Wil hem een beetje laten zweten met het idee dat we nog geen oplossing hebben. Maar ik ga 1 dag ouderschapsverlof doen. Op die manier hoef ik maar 3 dagen naar kantoor toe en is er geen extra opvang nodig. Zelfs als hij zegt dat ik thuis mag werken zal ik dit doen. Als ik daar 4 volle dagen moet werken, dan word ik heel snel gillend gek. Alle leuke en fijne collega's zijn weg en enige wat er zit zijn de zeurders.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou wegbrengen viel gelukkig reuze mee. Net voordat we weg gingen besloot Levi dat zijn allergrootste (knuffel)vriend Dribbel ook mee moest.
    Daar aangekomen wilde hij gelijk buiten gaan spelen maar ging netjes mee naar binnen toen ik ging. Ging binnen gelijk spelen en liet zich daarna door de leidster op schoot nemen om wat fruit te eten.
    Kreeg nog een dikke knuffel, snel mijn tranen ingeslikt, Elin een dikke kus gegeven en naar buiten gegaan.
    Was nu ook een klein clupje.Zaten 7 of 8 kindjes van 1 en 2 jaar.De rest zat in een ander lokaal>ze hebben op maandag daar de coole kikkers. Is van 09.00 tot 15.00 en alleen voor 3+. Gaat Levi straks dus ook heen.Gaan ze vaak weg ( supermarkt, bos etc ), bakken dingen en doen spelletjes ter voorbereiding op de basisschool.
    Kan ze om 11.30 weer halen, dus ga zo maar ff boodschappen doen.

Ook gelijk maar even voortzetting van het ww aangevraagd want gaat me deze week niet meer lukken om werk te vinden ben ik bang.

MNM, ,klinkt idd alsof Nila een stuk beter in haar vel zit waardoor ze tenminste ook weer kan slapen.Ga zo even kijken of je geld er al op staat, dan doe ik de speldjes zo gelijk even op de bus voor je

Henrieke, is je hb pas nog gecontroleerd ? o zie dat meerdere dat opperden. Goed om het even te laten controleren. en een dag ouderschapsverlof is een goede oplossing

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Telefonisch overleg met CB is gewoon slecht. Ze opperen van alles en zijn het vervolgens niet eens met de eerdere adviezen van collega's. Resultaat deze keer: ik ga straks maar naar het inloopspreekuur. Kon eigenlijk niet, aangezien ik dan een andere afspraak had. Die dus maar afgezegd.

Ze stelde eerst voor dat ik de Omneo met de AR ga mengen. Vervolgens belt ze terug dat het toch niet zo'n goed idee is om zoveel met voedingen te spelen. Belt ze daarna nog een keer terug dat ik maar beter met mijn eigen CB kan overleggen. Zucht...

13. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Henrieke; ja verslikken is niet prettig. Jim doet dat ook wel eens als hij te driftig de eerste slokjes uit de fles zuigt, dan vergeet hij even om de juiste techniek te gebruiken en wordt het een flinke hoestpartij.

Kaatje; KDV klinkt erg leuk voor beide kinderen. Lekker boodschappen doen en we horen wel hoe het gegaan is.

Jac, beterschap!

14. Frummel

Frummel Niet meer actief

Kaatje: fijn dat het wegbrengen goed ging!
    Dit is gelukkig geen hoogslaper, dat is inderdaad drama met verschonen!

Marloes: De linkerzijkant kan open. Zo kan hij makkelijk verschoont worden:)

MNM: fijn dat nila beter sliep! Hoop dat ze zich ook echt beter gaat voelen nu!

Henrieke: balen dat je zo moe blijft. Ik weet nog wel dat ik dit na Declan ook kreeg maar toen was hij al ouder. Toen bleek mijn hb ook te laag te zijn..

Schildje: hoe gaat het nu met fleur?

Paso: uhm ben het kwijt sorry!

Kaatje: even een vraagje, hoe vaak deed jij levi in een soda badje toen zijn voorhuidje was ontstoken? Declan ging gister met papa douchen en toen zagen we dat heel zijn voorhuidje rood en dik is.. Hij lijkt er ook flink last van te hebben. Dus hij is gister al in een badje met soda geweest maar vroeg me af hoe vaak dat moest..

Heb via marktplaats 2 ikea lampjes gekocht(van die blauwe sterren) voor binnen in het bed van Declan. 5 euro voor 2 lampjes haha dat is nog eens leuk!!

15. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeiemorgen!

Kaatje, fijn dat het wegbrengen goed is gegaan!

MNM, fijn dat Nila lekker en goed heeft geslapen!

Henrieke, wat vervelend dat je zo snel moe bent, zou idd ook even de HA bellen en je hb laten nakijken.

Frummel, ziet er stoer uit het bed, ben benieuwd naar het resultaat als hij dadelijk in elkaar gaat :)
    Das idd geen geld, 2 lampjes voor 5 euro!

Zo, ik ga hier eens even aan de slag. Lijkt wel een bom ontploft :-$

16. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Goeiemorgen!

@anna, een week geleden hadden ze hem al opgegeven, toen belde ze me ouders s nachts op en dachten dat hij de ochtend niet zou halen.
    Hij is toch weer wat opgeknapt en gaat nu een beetje zo door (het is nog steeds erg slecht hoor, dat wel).

@frummel, stoer bed, ben benieuwd hoe het er straks uitziet!

@mnm, hier niet al te fit, verkouden, hoofdpijn, hopelijk zet het niet door.
    Wat fijn dat Nila zo goed geslapen heeft.

@martje en paso, fijn de goede nachten!

@jac, daar ben ik hier ook zo bang voor, dat ik de kleine aansteek, zo zielig...

@kaatje, oh spannend zeg 1e keer wennen, fijn dat het zo goed ging met wegbrengen.
    Ben benieuwd hoe het is gegaan.

@henrieke, jeetje daar heb je ook lekker veel aan zeg, dat verslikken is idd eng, dat gebeurt hier ook weleens.

Hier een aardige nacht, alleen voel ik me niet al te fit.
    Bleh verkouden, hoofdpijn, hopelijk zet het niet door.

17. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Wat kan het soms een puinhoop zijn he! En dan heb je net alles opgeruimd en schoon en dan is het vaak binnen no time weer een zooi hahaha :p

18. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Jac; Hoop niet dat jullie ventje ziek wordt...

Henrieke; En huisarts nog gebeld? Raar gedoe zeg van het cb!

Kaatje; Gelukkig viel het wegbrengen mee!! Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Miracle; Succes met puinruimen ;)

Patriesja; Beterschap!

Straks Senna weer ophalen van de psz, vanmiddag komt m'n moeder oppassen zodat ik even boodschappen kan doen!

19. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Even snel tussendoor... Henrieke misschien een tip om de nutricialijn te bellen. Die gaven mij veel beter advies dan het cb wat betreft de voeding.

Vandaag een bod uitbrengen op de boerderij, duimen jullie voor ons?

20. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Dames vraagje!!!!!!

Weet iemand of er iets voor die kleintjes bestaat voor het keeltje?? Zelf slik je eventueel pastilles of een hoestdrankje. Maar die kleintjes???
    heb de dokter al gebeld voor advies. Maar krijg daar de assitente en die weet het niet. Dus gaat het wel navragen. maar moet zo naar het dorp. En van de assistente krijg ik pas vanmiddag uitslag.

PINK IK DUIM VOOR JE MEE. LIJKT ME SUPERLEUK EEN BOERDERIJTJE!

kaatje fijn dat het zo goed ging!

Patriesja Beterschap meid!

Deel Deze Pagina