Juli 2011 mama's!!! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Ennas, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Goedemorgen!

@ Jac: Fijn dat de operatie goed gegaan is, wel balen van de misselijkheid en je nu opkomende griepje! Heeft de koorts niets met de operatie te maken?? Klinkt een beetje eng vind ik...? :)
    Kan me voorstellen dat het voor jou ook lastig is, dat je veel in je eentje moet doen. Het is nu de derde week hier en ik merk eigenlijk dat het me steeds beter afgaat. R.oan mist z'n papa wel, maar begrijpt nu ook dat het nog even duurt voordat hij thuis komt. Dus nu is hij ook wat makkelijk in omgang (is hij sowieso wel, maar hij is nogal papa gericht en dat is best lastig als hij er niet is...).

@ Sherry: Bah meid :( Dikke knuffel!

@ Kaatje: Hoe doe jij dat? 7.30u kinderen wakker maken en dan om 8.00u al op het kdv zijn :$. Ik heb zeker 2 uur nodig...hahaha
    Onze meiden vandaag alweer 3 maand!
    Kun je niet kijken of je een ander baasje kunt vinden voor jullie kat? Ergens waar hij/zij de rust heeft en weinig stress?

@ Lutje: Beterschap! Wat zielig dat Emma steeds zo'n last heeft van reflux :(.

MNM: Sterkte met jullie meisje, hoop dat er snel wat aangedaan wordt. Kan me voorstellen dat het wat minder gezellig is in huis, doet echt wel wat met je, als je kindje zoveel huilt. (weet er helaas ook van... R.oan was om onverklaarbare redenen een huilbaby). Succes met de voorbereidingen van haar doop! Ik hoop voor haar (en jullie natuurlijk) dat ze dan wat ontspannen is!

@ Miracle: Balen dat je niet zo veel kolft :( succes op het CB.

@ Danitjuh: Succes in het ziekenhuis.

@ Martje: Geniet van je dagje niets doen!

Ego: Getver het tocht verschrikkelijk op onze slaapkamer :( Heb uit nood E.lin maar een muts opgedaan in bed, veel te bang dat ze het te koud krijgt. Ze heeft ook in haar winterslaapzak geslapen ipv de puck en dit ging super goed!
    R.oan is op het kdv, omdat het herfstvakantie is, zijn er maar 4 kindjes op zijn groep. Zijn favoriete leidster van die locatie was er vandaag, dus het was voor beide ontspannen weggaan!

Morgen gaat E.lin wennen op het kdv en ga ik weer voor het eerst aan het werk. Nog niet op de groep, maar ik ga wat administratieve dingen doen, die zijn blijven liggen toen ik met verlof ging. Waren mijn taken, maar zijn door niemand overgenomen....:cool: En dan worden we over 3 weken geaudit, wat betekend dat er een extern iemand komt kijken of alle zaken op orde zijn....Dus ik kan gelijk vol aan de bak hihi.

Met mijn rug gaat het stukken beter, ik loop,lig,zit en sta zonder pijn! Wat een bevrijding zeg! Tillen gaat nog niet super goed, dus ik moet echt nog even flink aan de oefeningen.

Even een vraagje: E.lin maakt al sinds haar geboorte een soort van snurkgeluiden....Het CB zei toen ze 1 maand was, dat dit kwam omdat haar strottenhoofd nog week zou zijn. Maar ze is vandaag 3 maanden en het wordt nog niet minder!? Ik moet vrijdag weer naar het CB (ook voor de 2de prikjes) en dan vraag ik het weer hoor, krijg ik dan geen goed antwoord, bel ik de HA. Maar herkend iemand dit?

O, ik hoor pruttelgeluidjes uit de wandelwagen komen, een voorbode op: mama HONGER!!

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Emma kan ook enorm snurken. Klinkt iedere keer alsof ze even zou moeten hoesten. Had het nog niet bij cb gemeld, ze heeft er geen last van oid. Laat je dus weten wat cb bij Jou zegt? Ben nu wel benieuwd of het erg is of niet (vind het eerlijk gezegd wel schattig klinken).

3. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moonlight; dat snurkende geluid herken ik wel. Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, en in het begin lachten we er om. Maar Jim doet dat dus ook, al is het wel minder aan het worden maar als hij in de maxi-cosi zit dat wordt het altijd erger. Misschien door de houding?

Danitjuh; succes in het ZH vandaag!

Miracle; ah de griepprik. Sterkte!!

Kaatje; dat zou wat zijn zeg om nu je kat nog terug te vinden. Blijkbaar heeft hij dan zelf al bedacht dat hij in jouw huisje niet op zijn gemak was anders was hij zelf wel teruggekomen. Ik snap dan ook wel dat je er niet op zit te wachten om hem weer in huis te moeten nemen.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jac. o jee griep :( beterschap. Is je flapje ook verholpen ?

Moonlight, 07.30 wakker maken. Levi aankleden, gaat zelf naar beneden en pakt zijn brood van het aanrecht. Ondertussen Elin uit bed en schone luier aan. Beneden Elin voeden terwijl Levi brood eet. Daarna jassen en schoenen aan. Elin in mei tai, melk in de tas en gaan. Ligt hier om de koek dus dat scheelt. In Levi zijn tempo 4 a 5 min. lopen
    Is het nu al zo koud op jullie kamer ? wordt nog wat met de winter :(
    Herken het niet. zou sowieso de ha bellen, hecht nie zoveel waarde aan de uitsraken van het cb haha. komt vast goed donderdag met Elin op het kdv

Heb even kolfpauze.ben de keuken aan het uitsoppen

5. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Jac; Beterschap!

Danitjuh; Succes in het zh!

Moonlight; Kan je niet wat aan het tochten doen? Fijn voor Roan dat zijn favoriete leidster er is! Succes alvast voor als je weer moet werken. Fijn trouwens dat het met je rug wat beter gaat!

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    woow kaat.. eet levi zo snel?
    hier echt minimaal uur van te voren wakker maken..
    ik kleed haar aan,(anders duurt t best lang) rustig boterham eten met tekenfilmpje aan.. drinken.. haar doen.. gewoon ff rustig haar wakker laten worden. ohja ik eet dan ook nog tussendoor enz.

hihihihi manlief heeft t al dagen over een 3e..
    ik wou altijd groot gezin.. (3,4 kids) maar manlief niet.."2 is genoeg" maar nou heb tie t over kamers wisselen enz voor 3e? snap er niks van.....
    maar eerst moet vien klaar zijn met alles (dus over 3 jr) en dan verder kijken. nu nog ff niet hoor.. veel te druk.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    gister gesprek gehad met cardioloog..
    niet echt boeiend gesprek. moet t gesprek nog keer voeren met kindercardio van lumc.
    Maar ze moet naar een medisch kinderdagverblijf .. en die zit hier dus niet in de buurt:(
    en tot de 2e operatie (over 2-3 maanden) mag ze niet naar opvang. ivm infectiegevaar. een verkoudheid betekend voor vien 2 weken ziekenhuisopname (tot de 2e hart operatie)
    saturatiemetertje kan ik meekrijgen van hem.. maar alleen om af en toe te checken als ik t niet vertrouw.

verder niet veel besproken helaas. ze moet naar leiden toe zowiezo en dan naar huis. hoop dat dat snel kan want hoe langer zh hoe korter thuis :( ze groeit nu 200-250 gram per week..dus snel operatie :(:(

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hebben in het voorjaar alle ramen op de bovenverdieping laten vervangen, omdat die niet meer goed waren. We hadden gehoopt, dat dit het probleem was, want het sloot niet goed aan. Merk nu dus, dat het probleem niet verholpen is. Moet mijn vriend van het weekend maar even kijken, waar het probleem dan wel ligt.
    Vanmorgen was het 13 graden op de slaapkamer.... Zelf slaap ik er prima in, heb er geen last van.
    E.lin gaat over een paar weken over naar de slaapkamer van R.oan, tenminste, als de laatste fles eraf is. Daar toch het niet en is het altijd aangenaam. Ik kan de kachel 's nachts wel aan doen, maar dan hebben we het probleem, dat we beide (vriend en ik) hoofdpijn krijgen...

@ Kaatje: R.oan is niet echt een sneller eter, die kan zo 3 kwartier over zijn boterham doen. Zelf aankleden kan hij wel, maar dat duurt ook vrij lang. Moet zeggen dat ik dan erg snel geneigd ben, om hem te helpen. En we moeten een stukje rijden met de auto naar het kdv, als we dan pech hebben, is de brug ook nog eens open en sta je zo een kwartier te wachten.

@ Chantal: Jammer dat je nog niet echt een goed gesprek hebt gehad. Wel fijn dat je zo'n metertje mee krijgt, voor het geval dat.
    Ik heb de afgelopen week wat gemist, maar hoe gaat het nu met de voeding enzo bij Vienna?

@ Snurken: maakt niet uit hoe ze ligt, maxicosi of gewoon plat. Met het drinken lijkt ze er soms wel wat last van te hebben, wan dan zie ik haar neusvleugeltjes heen en weer gaan. R.oan is bekend met astma, dus ik zou niet gek staan te kijken als E.lin hier ook wat van mee pikt. Normaal krijg ik bij het CB best goede adviezen, maar die ene keer was er een "inval" arts. Ik ging die keer daar ook weg, dat ik dacht van: Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    JEEEEEEJ vienna zit op volledige melk!!!!! geen infuusvoeding meer !
    *eind in zicht van deze opname!*

k ga maar alvast mn raamsticker bestellen hihi :D (we hebben huis nog nie versierd gehad.. dus komt een sticker met Hoera vienna is thuis!)
    en mn geboortekaarte maken... (nog niet gedaan.... )

ben zoooooo blij !

10. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kaatje, wakker maken hou ik ook niet van nee, maarja als het niet anders is.
    Heerlijke nacht en ochtend voor jou dus.
    Zul je altijd zien dat het wel jullie kat is, ben benieuwd.

Ennas, bedankt voor je tip. Ik wacht morgen af en anders ga ik inderdaad een osteopaat bellen.

Paso, bedankt meid. Ja slapen deed ik toch al niet, dus dat is niet het ergste. Maar dat huilen/krijsen is verschrikkelijk, vooral ook omdat we haar niet kunnen troosten. En daar wordt je na een paar uur echt gek van.
    Ja ik ben ook Hema fan. Vooral die stretch rompertjes.
    Ai pijnlijk zeg als je zo stijf bent.
    Wat fijn zeg dat het bij Jim goed heeft geholpen. Ik dacht dat zoiets idd alleen voor voorkeurshouding en Kiss enzo was, maar dat is dus niet zo.

Anna, pfff kindjes ziek en nachten niet slapen kan je echt opbreken.
    Dikke knuffel.

Sherry, jee meid wat een heftige berichten van jouw kant. Kan me voorstellen dat je enorm pissig werd. Loop je nu bij de fysio voor je bekken?
    Wat verschrikkelijk van je sm, en dan nog dat wachten tot vrijdag……..sterkte.
    Grrr dan nog de ketel kapot, daar is het veel te koud voor, brrr.
    Is het pap of gewoon fv? Nila krijgt nu 210+7

Lutje, ah bah niet lekker maar ook niet doodziek, beterschap!

Miracle, hoe was het op het cb?
    Succes in het zh. Ben je bang voor de prik vanavond?
    Even je ogen dicht doen en op je tanden bijten meid.

Martje, mooie nacht hoor. Hoelaat krijgt hij dan ’s avonds de fles?
    Heerlijk een aanrommeldagje.

Jac, is het wel de griep of het hoort het bij de ingreep? Even de koorts goed in de gaten houden.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ik de tv aan zet gaat hij ook treuzelen hoor,maar over het algemeen eet hij best door.
    Zou idd ook wachten tot je in wat rustiger vaarwater met Viënna zit.

Moet trouwens even op zoek naar dat "kleine zus' truitje. Hij lag niet op de stapel,maar heb hem geloof ik ook niet verkocht.Vreemd

12. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Danitjuh, wow dat doet hij goed dan.
    Dat wordt een lange zh dag voor jou, succes.

Moonlight, ai tochten is niet goed nee. Maar ik merkte aan Nila vannacht dat haar hoofdje ook koud aanvoelde.
    Dat wordt een leuke dag dan voor R.oan.
    Oh spannend morgen weer aan het werk. Hoeveel uur werk je?
    Nee over dat strottenhoofd weet ik niks, nila snurkt wel eens maar dat is van verkoudheid.

Kaatje, wow dat doe je echt goed in een half uur tijd.

MamaChantal, haha typisch dat manlief daar nu over begint. Inderdaad nu eerst maar even zorgen voor Vienna.
    Wow ik begrijp dat ze snel naar huis mag, wat heerlijk zeg. Dat wordt vast een feestdag voor jullie. Maarja eerst nog naar leiden dus.
    Jaaaaaaaa helemaal op eigen kracht de voeding dus, knap hoor!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeeeeeee !!! wat een super goed nieuws zeg !
    Maar voor zo'n medisch kinderdagverblijf kan je toch een potje bij de gemeente aanvragen.Dan krijg je een vergoeding om haar met de taxi te laten op halen.Ferry heeft die ritten ook gereden.

14. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Hier een berichtje vanaf mijn werk. Even ontspannen is ook nodig. ;)
    Vannacht was weer een drama. Ze heeft van 2 tot half 6 pijn gehad. Maar toen we om 8 uur weggingen lag ze wel lekker te slapen. Zometeen even bellen hoe het gaat.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    ooh okee dat wist ik niet.. das makkelijker!
    moet toch sowiezo potje aanvragen dus neem ik dat er ook gelijk bij in.. zal ff navragen waar dichtsbijzijnde mkd is.. die doen ook pgb aanvragen meestal.

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Zo weer terug van het ziekenhuis en het bloed was goed. Haar hb was nu weer 7.2 terwijl het de laatste dag ziekenhuis 5.8 was. Urine zal ook zoverre goed zijn. als dat niet zo is dan bellen ze nog.

Mevrouw is ook goed gegroeid. Laatste dag zh was 5286 gram en weegt ze al :$ 6090 gram en lengte was toen 56,5 en is nu 59,5 dus ze doet het goed lijkt mij zo!!! :$

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  18. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Chantal: Joepie! Wat goed zeg!!

@ MNM: Ik werk 25,5 uur verdeeld over 3 dagen. Morgen zal het maar een paar uurtjes zijn, maar ik wil gewoon weer wat doen. Verveel me soms behoorlijk thuis.
    Bizar eigenlijk, dat je je op je werk kunt ontspannen en thuis niet :( Sterkte meid! :(

@ Schildje: Goed gegroeit! En wat goed dat haar HB omhoog gegaan is! Onze Juli kindjes zijn echt allemaal KANJERS!!

Ik ga even naar de winkel, pakketje kleding wegbrengen, die ik verkocht heb. En dan langs de bloemenzaak, die verhuist is. Keek vanmorgen naar binnen en ik wist niet wat ik zag! Het oude pand, vond ik altijd maar een ouderwetse bedoeling, maar hun bloemen zijn wel altijd goed. Het nieuwe pand zag er van binnen super hip uit!

19. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    O..oooh......Begint hier te rommelen en ik kijk op buienradar en ik zie dat wij zo op onze sodemieter gaan krijgen. Net nu ik wel wilde....

Nouja dan straks maar als we afgestraft zijn.

20. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeiemiddag!

Mamachantal, joehoe dat is super nieuws!! Nu hopen dat ze snel naar huis mag voordat ze weer geopereerd moet worden.

Jac, wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Mijn moeder heeft ook een paar dagen last gehad van de narcose, ze kon heeeel goed slapen :D

Schildje, super dat alles goed was in het zh. De kleine meid is idd flink gegroeid!

Zo wij zijn weer terug van het cb. Ryan weegt nu 6580gr en is 64cm, zijn gewichtlijn boog iets af maar dat was niet erg. Daarna de prikjes gedaan en ik ben stiekem best trots op mezelf ( en was een beetje boos op hubbie). Hubbie zou bij ryan blijven en ik zou op de gang wachten, besluit meneer ineens dat hij vind dat ik er toch maar bij moet blijven. " Je moet dat maar leren" zei die! :O In mijn hoofd wilde ik heel hard wegrennen maar gevoelsmatig kon ik het niet want op dat moment kreeg hij zijn eerste prikje. Dat was brullen natuurlijk dus toen kon ik helemaal niet weg. Tijdens het tweede prikje begon ie nog harder te huilen en te bloeden. Voelde zo het bloed in mijn gezicht weg trekken maar ben erbij gebleven! Heb hubbie daarna buiten de wind van voren gegeven en mezelf een schouderklopje maar de volgende keer blijf ik er niet bij :)

Wat betreft de bv heb ik besloten te gaan bijvoeden. Smorgens, smiddags en savonds geef ik bv en op de andere twee momenten krijgt ie fv. Zo is hij tevreden omdat ie dan voldoende binnen krijgt en ik tevreden omdat hij het ook is en ik toch nog bv kan geven. Nu hoop ik natuurlijk dat dit wel blijft goed gaan maar dat merken we vanzelf. Ik trek het iig niet meer om zovaak aan te leggen, kolven e.d en mijn tepels doen ook voort zeer.

Nu even iets eten, ryan voeden en dan met jaimy naar het zh.

Deel Deze Pagina