Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    suc6 danitjuh!

2. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Veel succes voor dadelijk.

3. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Mijn oudste is helemaal trots op zich zelf want hij heeft vanmoregn zijn 2de tand uit de mond gehaald en nu heeft hij dus een "fietsenrek" Is wel grappig om hem nu te horen praten. hihi

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @mamachantal: lucht je hart hier maar lekker! Wiij zullen luisteren en je steunen. Wat er ook gebeurt of gaat gebeuren. Erover praten lijkt mij juist goed en kan je helpen dit alles te verwerken.
    Kan je er wel met je man over praten?

@ego. Weer een korte nacht. Kat slaapt normaal gesproken niet bij ons, maar door de verbouwing moest dit wel. Helaas ben ik dan de pineut en gaat ze naast mn oor miauwen omdat ze onder de dekens tegen mijn buik aan wil slapen. Helaas kon ik niet meer in slaap vallen en ben al sinds vijf uur wakker... Blijf nu koppig in bed in de hoop dat ik alsnog in slaap val :)

5. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    MamaChantal Wat een $%^&* nieuws hebben jullie gekregen!! :x Veel kracht, sterkte en wijsheid toegewenst!!

Kaatje Ook een meisje :D (Volgens mij komen er heeel veel meisjes hier??)

Danitjuh Succes! (En natuurlijk veel plezier!)

Volgens mij heb ik gisteravond m'n beeb voor het eerst gevoeld!! :D

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mamachantal: wat een rot nieuws zeg!!!! poe daar schrik je wel van!
    Krijgen jullie snel de uitslag van de punctie?
    heel veel sterkte! en zeker je hart luchten hier!

Schildje: wat leuk dat het zo goed ging op de psz! gaat hij 2 ochtenden?
    Nog een paar dagen voor de 20wk echo, spannend hoor! ben ook heeel benieuwd wat het gaat worden!

Bellie: succes vandaag bij de psych! Hoop dat ze je een beetje kunnen helpen!

Hoe is het verder hier? heb ik og wat gemist?

Ik heb nog steeds niks gehoord van mijn werk, echt raar...
    Zal ik mijn leidinggevende vandaag zelf bellen?
    De vk zei gisteren trouwens dat ik nog zeker wel 4 wk thuis moet blijven om bij te komen van de narcose/operatie! zullen ze wel niet blij mee zijn op mijn werk :(

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dames ik verwaarloos jullie deze week heel erg... sorry...

zat er gisteren even flink doorheen.... kreeg gisteren te horen dat ik per gisteren ben uitgeschreven van de opleiding vanwege het college geld wat voor een deel niet is betaald. en mag ik dus niet verder studeren. dus per gisteren ook de studiefinanciering stop gezet omdat ik daar geen recht op heb. Dus een hele domper... ook me ex heeft een nieuwe vriendin naar zijn zeggen een hele stabiele relatie van 9 weken ongeveer... ik wens ze veel gleuk samen. hij neemt geen contact op met de kinderen omdat ik dan de telefoon op neem. hij wilt niks met mij te maken hebben dus neemt hij geen contact op. enige wat hij wilt is de kinderen om de 14 dagen een weekend te logeren en verder niet. sorry maar zo ben je geen ouder in mijn ogen. er komt meer bij kijken en zeker als je kind pdd nos heeft... over de baby zegt hij dat het niet van hem is en dat het van een ander is en hij wilt er niks mee te maken hebben. als blijkt dat de baby wel van hem is wilt hij hem niet erkennen en op achternaam weet hij ook niet omdat hij niks met de baby heeft. en omdat hij zegt dat ik de kinderen inprent dat ze pieters heten en niet zijn achternaam (ja sorry vind je het gek als ik tot 2x toe word gebeld door het consultatiebureau dat er een afspraak stond die ik niet wist omdat hij het niet heeft doorgegeven omdat de brieven daar lagen).

en dat kwam dus allemaal gisteren op mijn dak. zat er behoorlijk doorheen... en nu voel ik me nutteloos... uitkering aangevraagd en die moet ook eind van de maand in gaan wat niet haalbaar is omdat het zeker 6 tot 8 weken duurt. dus je kan wel raden hoe ik me ongeveer voel...
    .
    en het ging zo lekker....

sorry voor het ego bericht....

8. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    He bah Kim, het zit je niet mee zo te lezen!!! :(
    Sterkte!!

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Meid, huilen lucht op, je gevoelens opkroppen schiet niets op. Laat je emoties lekker de vrije loop.

Even over het stukje financiën. Mijn zusje is gehandicapt. (om een lang verhaal heel erg kort te maken) Placenta heeft los gelaten bij mijn moeder, bloed opgehoopt achter de placenta , kwam er in 1 keer uit. Zusje is uiteindelijk dood geboren, maar is gereanimeerd en hartje begon te kloppen. Mijn moeder heeft ook aan een zijde draadje gehangen, maar ze zijn er beide gelukkig nog. Alleen heeft mijn zusje dus een zuurstoftekort gehad waardoor ze een hersenbechadeging heeft.

Tegen de tijd dat jullie ukkie nummer 2 verwelkomd hebben, kun je eens kijken naar PGB (persoonsgebonden budget). Dit is een budget wat de overheid geeft aan mensen die zelf voor hun gehandicapte kindje zorgen. Mijn ouders zorgen nu nog steeds zelf voor mijn zusje. Van het geld wat ze kregen en met hulp van de gemeente hebben ze een mega uitbouw achter hun huis kunnen plaatsen waardoor er op de begane grond een slaapkamer en badkamer kon komen voor mijn zusje. VErder kun je met dat budget dagjes uit plannen voor het hele gezin. Jij wordt als het ware dus uitbetaald om te zorgen voor je eigen kind. Klinkt gek, maar het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je kindje gehandicapt zal zijn.

Uiteraard gaan we hier allemaal niet van uit en hopen we met zijn alle dat ukkie zo gezond mogelijk ter wereld zal komen.

Maar weet dat er zeker qua financiën een hele hoop mogelijk is en dat dat iets is voor later.

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tip: emmer water hihi:p.

Nee dan gaatie zeker niet meer mee hihi!

Succes!

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zou zeker zelf bellen naar je werk. Dan kan het iig niet aan jou liggen dat je geen contact heb opgenomen!

En denk maar eerst aan jezelf en je kindje, daarna komt werk pas!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Wat een hondelul zeg die ex van jou!

Snap dat je er behoorlijk doorheen zit! Kun je het uwv niet bellen met de vraag of ze er een spoedje van kunnen maken. Ik denk dat als je ze de situatie uitlegt, ze nog wel wat anders kunnen doen.

Maar klote voor je dat je nu moet stoppen met je opleiding! Terwijl er zoveel mensen met de pet ernaar gooien, wil jij zo enorm graag en maken ze geen uitzondering!

Dikke knuff meid!

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zo weer bij! Nu ga ik even snel wat doen, staat nog een afwas te wachten. Over een klein uurtje moet ik weg, dus wil dat wel even gedaan hebben voordat ik naar de psych moet.

14. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Zonnebeertje ik zou even bellen en dan lekker aan jezelf denken en de baby. Jij gaat voor en niet je werk. als hun hier problemen mee hebben dan pech gehad.

Ik ben ook heel erg benieuwd a.s. maandag. Zeker vanwege de verhalen die je allemaal hoort dat het niet goed is enz. Ook natuurlijk om te weten wat er nu in zit.

@Kimm wat een grote zak is jouw ex zeg. Dan ook nog je studie kan mij goed voorstellen dat jij je nu klote voelt. Dikke knuffel meid.

15. BB10

BB10 Niet meer actief

MamaChantal ik kan me goed voorstellen dat je wakker hebt gelegen en dat de tranen gestroomd hebben. Het is niet niks wat je doormaakt. Ik kan me je overpeinzingen ook goed voorstellen.
    Wij hebben de keus gemaakt om de zwangerschap af te laten breken als ons kindje down en andere afwijkingen zou hebben. Ik vind dat iedereen het recht heeft die keus te maken. Niemand kan dat voor een ander beslissen. Maar als je er nooit bij stil hebt gestaan dat de mogelijkheid er in zat dan moet je nu nog door heel dat proces heen. En zeker als je de beeb al voelt lijkt me dat reuze moeilijk. En ik vind het reuze knap en heb veel respect voor de mensen die er wel voor kiezen. Het zou voor ons ook uitmaken of het alleen de hartafwijking zou zijn of de combi met down.
    Ik denk dat als jullie er samen uitkomen iedere beslissing die je neemt goed is, wat je ook beslist. Nogmaals heel veel sterkte en wij zijn er hier ook voor je (ook via pb als je wil).

Kimm wat balen zeg deze situatie. Ik zou als ik jou was deze week al naar de uitkerende instantie gaan en een voorschot aanvragen. Als je uitlegd dat je de zorg hebt voor 2 kids dan zullen ze je die heus wel geven. Ik kreeg die nl zonder kids ook. En wat betreft jouw ex wat een hork! Ik zou denk ik zorgen dat alle kinderen dezelfde naam kregen nl die van jou. Veel sterkte meis!

Ennas fijn gevoel hè!

Schildje heeft een kind met een fietsenrek pas maar op straks wil hij nog een nieuwe fiets hahaha.

Danitjuh succes vandaag! Ik mag morgen en sleur die vent van jou maar van de bank.

Ik heb gisteren de kat van het bed gegooid en toen ik vanmorgen wakker werd lag hij strak tegen me aan. Ach ik heb iig goed geslapen, wel weer raar gedroomd. Komt door al jullie Harry Potterpraat van gisteren. Ik moest een film gaan kijken om aanwijzingen op te doen en daarna gingen we met een groep een spel spelen. En het leek een beetje op achterna gezeten worden door die reuze slang in een huis met allerlei valkuilen, maar dan anders. Heeeeel maf.

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Psych gaat niet door! Ze belde net op!

Mag nu morgen, omdat ze iemand hebben gevonden die een plek vrij heeft:D. Het is nu geen psycholoog, maar psychiater die speciaal geleerd heeft voor moeder en kind! Ben helemaal happy de peppy dat het zo enorm snel geregeld is:D!

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Fijn Bellie dat je zo snel terecht kan!

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Haha, maak je niet druk, ik ben ook fan van harry... Heb alle films thuis :D:D

*leest ondertussen bij*

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    MamaChantal oh ik krijg echt tranen in mijn ogen van jouw verhaal :(. Ik kan me zo goed al die emoties voorstellen. Het is jullie kindje en dat wil je leren kennen en zien ontwikkelen maar gaan jullie het redden en hoe lukt dat allemaal? Oef zo zwaar :(. Dikke dikke knuff en ik hoop zo dat het allemaal goed gaat komen!

Schildje hi hi leuk een fietsenrekje voor je oudste :D

Henrieke eigenwijze kat ;)

Kimm mijn god wat een ellende voor jou :(. Mag je nu dan echt niet meer verder met de opleiding? Zo erg balen als je er zoveel energie in hebt gestopt en zo graag wil. Heel veel sterkte in deze rotperiode.

Hier geen gekke dingen, rustig op het werk en geniet van ons drukke ukje :)

20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Het mooie is dat hij dit ook wil maar hij kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Hij houd zijn evenwicht niet dus ze zijwieltjes zullen nog wel even op deze fiets blijven denk ik zo. ;)

Deel Deze Pagina