Goedemorgen! Ik heb vanmiddag de 20 weken echo!! Wel spannend hihi! @ mamachantal: heel veel succes meid!! Denk aan je.. @ Bellibel: lasttige keuze zeg.. vriendinnetje van mn heeft onlangs aan die medicatie gezeten en de eerste 4 weken waren echt hel voor dr! Daarna voelde ze zich wel erg goed! Het lijkt mij belangrijk dat jij de zwangerschap goed doorkomt. Als jij je niet goed voelt, voelt je kindje dat ook namelijk! Pff hier vanochtend het nare nieuws te horen gekregen dat de man van mijn vriend zijn moeder (dus zijn 'stiefvader laat maar zeggem') longkanker heeft Nog verder onduidelijk hoe en wat, maar tis niet goed!
Angie Jeetje meid wat vervelend dat je niet kunt slapen! Misschien je vk eens vragen of er iets aan te doen is? Mamatien Hoe was de musical? Jeetje wat een slecht nieuws zo op de vroege ochtend.... Ik hoop dat ze nog wat voor je (stief)schoonvader kunnen doen! En succes vanmiddag! Juud Fijn dat je deze week lekker rustig aan hebt kunnen doen en knap dat je je werk even genegeerd hebt! Moet je de glucose test doen voor evt zwangerschapssuiker? Mijn collega moet deze test over een paar weken ook doen. WOW wat een buik al zeg! Mijn buik is nog lang niet zo groot, als is ie al wel groter dan bij Jara met 25 weken Lekker zeg, een dagje voor jezelf! Claudia Jeetje meid wat een verhaal! Knap dat je het weer aandurfde om nog een keer zwanger te worden. rustig aan dus maar en welkom hier! Fightforlove Die glucose test was niet zo'n succes dus.... Wanneer krijg je de uitslag? MNM Fijn zeg dat jullie het lekker hebben op vakantie. Heerlijk! Geniet er lekker van en doe rustig aan! BB10 Gefeliciteerd met je goede echo! Fijn om te weten dat alles ok is he? Marlous Fijn dat je vervangster zo enthousiast is! Misschien kun jij na je verlof weer met frisse moed aan de slag!? Kaatje En? is t blaasontsteking? Mamachantal Heel veel succes vandaag meid! Bellie Moeilijke keus meid. Laat je goed informeren door verschillende mensen. Wie weet is het nu inderdaad beter om medicijnen te slikken, gewoon ook preventief. Je zit natuurlijk ook niet op een pd te wachten. Doe waar je je zelf het beste bij voelt! Hier ook een rustige ochtend. Marcel heeft nachtdienst gehad en ligt dus nu te slapen en Jara is op de peuter. Hoef zelf pas vanmiddag te werken dus kan nu even lekker niks doen. Gelukkig maar want ik heb al 4 dagen hoofdpijn
Chantal, ik denk aan je vandaag. Mamatien, veel plezier bij de echo. rest, Haai een fijne dag gewenst
mamachantal, heel veel sterkte en succes vandaag. Hoop op een snelle uitslag met het beste nieuws...!!! Bellie, helaas kan ik je echt niet helpen. Het beeld dat ik heb is dat ik AD altijd een beetje eng vind, omdat je er zo moeilijk vanaf komt. maar aan de andere kant zijn ze er ook niet voor niets... Is het een idee om met de therapie te beginnen voordat je definitief aan de AD gaat? Vond de homeopathische tip ook wel een idee, dan is het niet zo chemisch en heeft het wellicht minder (mogelijke) invloed op je baby. Had je de gyn al gebeld? kan die je misschien adviseren over de medicatie? Ik haak vanaf hier weer in, heb wel meegelezen de afgelopen dagen, maar geen tijd gehad om te reageren. Heb eindelijk een beetje en rustig dagje, dus klets lekker mee!
Frummel: kijk eens wat ik lees: Zwangerschapsvergiftiging niet door stress | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl maar je hoge bloeddruk is dus inderdaad wel een heikel punt... mamatien veel succes bij de echo!
marlous: ja maar dat gaat erom dat zwangerschapsvergiftiging niet door stress word veroorzaakt Helaas is het al een beginnende zwangerschapsvergiftiging en daardoor stijgt ook mijn bloeddruk. Ik moet nu extra rust houden om te voorkomen dat hij verder stijgt. Helaas.. Maandag weer controle op eiwitten en dan zien we weer verder. Zal blij zijn als ik 26 weken zwanger ben.. Al hoop ik natuurlijk de 37 weken uit te kunnen zingen. Volgens de gynaecoloog is dat (helaas) waarschijnlijk een onrealistische gedachte. Maargoed dat zeiden ze bij Declan ook.. Die is uiteindelijk toch met 37,3 ter wereld gekomen! Vind het op dit moment gewoon eng. Zwangerschapsvergiftiging komt in onze familie erg veel voor. Mijn moeder heeft kantje boord gelegen erdoor en is mijn broer met 27 weken verloren. Oma heeft een tweeling erdoor verloren en zo zijn er nog een aantal. Gelukkig goed onder controle dus nu is het zaak zo lang mogelijk te rekken zodat de kansen voor de beeb buiten de buik zo goed mogelijk zijn Mamatien: wat een vreselijk nieuws zeg sterkte! Heb je vandaag de echo? Succes!! Bellie: Ik zou met homeopathische geneesmiddelen wel oppassen. Vaak wordt gedacht dat dit onschadelijk is tijdens de zwangerschap maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Laat je dus goed informeren! Marleen: Oei al 4 dagen hoofdpijn Daar word je niet vrolijker van! Sterkte meid!
Veel vroege vogels en slechte nachten hier, vervelend is dat, ben blij dat ik nog aardig goed slaap.. @chantal, succes vandaag, ik denk aan je. @bellie, jeetje wat een lastige situatie, kan je er helaas ook weinig advies in geven, denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. @schildje, ze mogen zeker carnaval vieren? @mamatien, veel succes en plezier vandaag met de echo! Dat zijn altijd nare berichten sterkte! @marleen, lekker een rustig ochtendje! balen van je hoofdpijn, hopelijk is het snel weg. @kimm, fijne dag! Zo wij gaan hier de deur uit, allemaal vrij vandaag heerlijk is dat! Even langs mijn ouders en vanmiddag waarschijnlijk nog wat leuks doen. Fijne dag iedereen!
Frunmmel: wel eng hoor allemaal! hoop dat je snel 26 wk bent, dan is het wel 'veilig'voor het kindje. hoop natuurlijk dat het nog leker lang blijft zitten! Kan het ook nog overgaan? Of gaat het alleen maar slechter worden? Mamatien: succes bj de echo! Marleen: sterkte met je hoofdpijn! hoi kimm
Mamatien: en wat een bericht van de stiefschoonvader!! longkanker is wel erg! HIer van de week gehoord dat mijn oom darmkanker heeft met uitzaaiingen Dat zou de 6e broer/zus van mijn vader zijn die overlijd aan die K-ziekte Er zit ook erfelijke kanker in de familie, maar gelukkig heeft mijn vader dat gen niet. Ze zijn nu wel aan het kijken of die darmkanker ook erfelijk is, dat hebben namelijk ook meerdere gehad, bah bah! wordt je toch best een beetje bang van!
He getver, ik dacht ook een beetje te kunnen helpen... Maar je moet nog 3,5 tot de 26 weken. Wel spannend en ook een beetje eng. Kunnen ze meer doen dan jou rust te laten houden? Of houden ze alleen de waarden in de gaten om te zien of de beeb nog kan blijven zitten? Ik vind het maar ellendig!
Wat een boel ellende lees ik hier nog meer. Mamatien, longkanker, wat vreselijk... En bij zonnebeertje ook al, sterkte! Hoop vandaag ook een beetje op wat positieve berichten hoor! Weet iemand hoe laat mamachantal de uitslag zou krijgen? Of alleen 'vandaag'?
Middag allemaal! Iedereen bedankt voor de tips en de knuffels! Frummel: heb vanmorgen inderdaad de huisarts gebeld met de vraag of ik mijn B12 waarde en schildklier waarde mag laten checken. Toen de assistente vroeg waarom vertelde ik haar dat ik het zonde zou vinden als blijkt dat misschien wel 1 van deze 2 waardes helemaal niet goed zijn en ik dus AD voor niks slik. Ze zou gaan overleggen met de HA en moet tussen 2 en half 3 terug bellen of het mag ja of nee. Het lijkt mij toch dat dat geen probleem moet zijn! Verder ook de VK gebeld. Haar hetzelfde verhaal verteld. Echter lijkt het haar verstandig om de AD wel te gaan slikken. Ten eerste omdat het de lichtste vorm van AD is, ten tweede omdat ze nog nooit een kindje had gezien die er na de bevalling eventueel problemen van heeft ondervonden. Ten derde zei ze nog: hoe jij je nu voelt is helemaal niet goed voor het kind. Geen enkele vorm van medicijnen is goed tijdens een zwangerschap, maar als jij je door de AD weer goed voelt, zal je kindje dat automatisch ook meekrijgen en zich goed voelen. ben alleen zo bang voor de bijwerkingen. Maargoed, ik denke r dus toch overna om het dan maar te gaan nemen. Mocht ik mezelf helemaal niet goed voelen dan bel ik gewoon op om te zeggen dat ik er mee stop! Ik zal hoe dan ook onder begeleiding blijven staan, dus dat komt wel goed. Nu wacht ik nog wel even af wat mijn HA straks te zeggen heeft! Las nare berichten over kanker in de families. Sterkte meiden, wat een rotziekte is het toch ook! Hopelijk is er een goed behandelplan en worden ze weer beter! Dinand was vannacht aan het spoken. Manlief er 2 keer uitgeweest, de 3e keer ben ik gegaan. Ik rook al een zurige lucht, dus dacht dat hij gespuugd had. Maar dat was zo weinig wat ik zag zitten op zijn slaapzak. Tot ik die slaapzak open deed. MIJN HEMEL, alles zat onder de poep. Jakkie bah! Echt diaree. Heel zijn benen zaten onder, het zat helemaal vastgeplakt, jech! Kind schoon staan poetsen, en hij had de grootste praatjes. Tja, zo zou ik ook protesteren om te gaan slapen. Na alles schoon te hebben gemaakt en hem een klein flesje melk gegeven te hebben issie weer lief gaan slapen. Vanmorgen nog 2 keer zo'n dunne broek gehad. En het gekke is, is dat je die broeken amper ruik. Vandaar dat manlief de eerste 2 keer niets rook vannacht. het moest kennelijk eerst goed zijn slaapzak intrekken whaha. Dat ding ligt nu te weken en gaat zo de wasmachine in. Hoop dat ik die geweldige bruine vlek er nog uit krijg. Het is er helemaal ingetrokken. Mja, vanish doet wonderen!
Ha Bellie, Gadver, de hele slaapzak vol! hopelijk doet de vanish wonderen haha! Dan de medicijnen, het blijft lastig maar je zult het zelf moeten beslissen. Ik vind de mening van de VK niet raar klinken en als het jou helpt, is het ook beter voor je kindje... maar ja, het blijft medicatie. Succes met het nemen van je beslissing...! Zit op het werk en heb zooooo geen zin meer... de tijd kruipt voorbij... en buiten schijnt de zon...
oe gatsie Bellie!! Echt een lastige keuze hoor of je de AD moet gaan slikken! Misschien dan eerst bloedprikken als het mag? En dan kan je altijd nog beginnen
Goedemiddag, Frummel: dat is even een flinke tegenvaller, hoop echt dat ver voor bij de 26 weken gaat komen, want een kindje zo vroeg krijgen is niet niets. Kan er overmee praten, zoals je in mijn erhal hebt kunnen lezen. Hoop het niet, maar mocht het er naar uit zien dat het toch veel te vroeg gaat komen en je wilt dingen weten, kan je het me altijd vragen hoor. Derya was met 26 weken en 1 dag geboren, 29cm en 795 gram. Zal even kijken of ik een foto kan vinden zo gauw.