Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat wat wup zegt klopt inderdaad. Ik weet inderdaad dat ze bezig zijn met het verlof voor te vroeg geboren kindjes pas willen laten ingaan op het moment dat het kindje thuis is. Zouden ze ook eens bij zieke kindjes moeten doen! Het zijn allebei heftige dingen zowel dat te vroeg ter wereld komen als een ziek kindje hebben. Weet nog wel dat toen ik eenmaal weer aan het werk moest, ik lichamelijk echt helemaal gesloopt was.

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha Kyano en zijn tuttel. Hihi:p.

Zo kreeg kleine uk gister een hapje van Dinand zijn rijstewafel hihi.

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ja voor jou is het wel heel belangrijk om ruim de tijd te krijgen om alles straks een plekkje te geven en als de kleine meid eenmaal thuis is ook nog genoeg tijd te hebben om samen een band op te bouwen en een goed ritme te vinden. Maar volgens mij zijn er anders ook nog wel meer mogelijkheden; volgens mij kun je je dan na je bevallingsverlof ook nog ziek melden maar ik weet niet precies hoe het in elkaar zit.

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Heb jij dus wel alleen maar het reguliere verlof gehad? Ik kan me helemaal voorstellen dat je absoluut nog niet klaar was om aan het werk te gaan na zo'n heftige tijd :(
    Zwaar hoor, er zou idd veel meer respect voor zulke situaties moeten zijn.

Oh ook al zo'n leuke reactie van Dinand! Ik vind zoiets zo leuk :)
    Helemaal in het begin van de zwangerschap ging Kyano met mijn buik schommelen; de baby moest dansen :D

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    misschien ben ik tegen die tijd wel helemaal gek geworden van het thuis zitten:D
    haha nee als de kleine meid er is dan zal t wel weer lastig zijn om weer te gaan werken
    en heb ook al zitten kijken voor de 2e operatie, dan kan ik kortdurend zorgverlof opnemen volgensmij,2 weken, en neem ik zelf wel 2 weken vakantie op

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Jamelie die geeft mn buik altijd kusjes en knuffel..

ik ga poging doen tot babykamer verven.. manlief was er wel aan begonnen maarja..afmaken?? dat gebeurd nog ff niet hihi
    2 witte muren..komt muurschildering op, en 2 roze muren! alleen wel beetje erg roze.. meer roze dan het kleurstaaltje

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    ohja, weet iemand nog leuke, niet al te dure, site met positiekleding? buik groeit wel hard en mn gewone shirts passen dus absoluut niet meer hihi .. groei maar lekker door kleintje :D

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    mamachantal, sorry ik heb geen flauw idee...

Ik ga lekker door de regen wandelen, te veel leuke dingen om mijn opgeklaarde humeur te verpesten!!

meisjes, fijne dag!!

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
  10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja heb alleen maar mijn reguliere zwangerschapsverlof gehad van 16 weken. Ik ben 6 weken van te voren gestopt met werken. Gelukkig maar, want als ik tot 36 weken had gewerkt was Dinand een week later al geboren. Nu had ik mooi nog 3 weken de tijd om alles af te maken thuis.

Maargoed het blijft gewoon heftig. Sliep sowieso beroerd toen hij weer thuis was. Je moet opeens je kindje leren vertrouwen zonder dat al die monitoren aanwezig zijn. Ben de eerste maand dat hij thuis was, zo vreselijk bang geweest dat ik misschien iets over het hoofd zag waardoor hij weer naar het ziekenhuis zou moeten. Mja, elke week vertrouwde ik het meer en meer. Moesten toen sowieso elke 1 tot 2 weken terug komen voor controle. Dat gaf ook een stukje vertrouwen.

11. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Nouja:x mijn katten zijn vandaag ook bezig ik ruik hier pis heb ze alle 3 in de bijkeuken gedaan en daar blijven ze maar lekker heel de dag ik ga nu hier poetsen gadverdamme

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    wat heeft dinand dan? sorry heb het gemist

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    thnx marlous!

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Die had een vernauwde aorta bij de geboorte. Zijn aorta was dus ook te smal!

15. Rono

Rono Niet meer actief

Kaatje: Ik heb alles ontvangen hoor! LEUK!! Als het goed is krijg je vandaag mijn pakketje binnen :)

Frummel: Arrgh... daar word je idd scheitziek van! Peper op de urine strooien en neus er doorheen halen wilt weleens helpen. Wordt straks nog wat als de box er staat!

Mamachantal: Succes met verven :D Is ook veel leuker om het zelf te doen haha! Ennuh heel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent!

Jac: Nee geen ervaring met zw. massages. Hoewel t me erg lekker lijkt!

Gister de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed! Gelukkig.

Totdat ik mijn dossier op tafel zag liggen en mijn oog op antistolling stuitte. Ik heb vorig jaar mei een longembolie gehad maar van de longarts hoefde ik geen antistolling te spuiten in de zwangerschap maar 6 weken NA de bevalling. Dus hier was ik op ingesteld. Zie ik op het dossier staan dat de gyn maandag met mij gaan overleggen over antistolling want das het protocol van dit ziekenhuis. gvd.. word hier echt niet blij van. Kan ik straks 2 keer per dag een naald in mn buik gaan zetten terwijl ik nergens last van heb. Van die antistolling krijg ik hele dikke bulten en is mn hele buik blauw :( en ik ben dan bang voor mijn bevalling want als ik niet optijd stop voor de bevalling kan ik doodbloeden. Dus ik wil die troep niet. Ik wil geen geplande bevalling al veel te vroeg :(

Oja kwam net wel een leuk filmpje tegen ;)

YouTube - Lingo - Cumshot

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whahaleuk filmpje rono!

17. Rono

Rono Niet meer actief

Tevens is het met gebruik van antistolling dat je meer bloed verliest en heftigere nabloedingen krijg :(. Bij Noelle heb ik een keizersnede gehad en ik wilde deze bevalling juist weer natuurlijk proberen, maar als ik dit doe en het word weer een ks ben ik verplicht onder narcose te gaan. Alleen als de ks gepland word kan ik nog een ruggeprik krijgen.

18. Rono

Rono Niet meer actief

En dan is het ook heel fijn als je zoiets in t dossier leest tijdens de 20 weken echo en maandag pas controle gyn heb :(

Volgens Jan Koning ( die deed mn 20 weken echo en al 30 jaar vk ) is het belachelijk dat ik de hele zwangerschap moet spuiten. Hij is ook niet anders gewend dan 6 weken na de bevalling.

19. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Wupje; Ben erggg benieuwd naar je kuiken behang :D

Mamachantal; Ik weet wel dat m'n neefje werd geboren (met 29weken) dat het verlof van m'n schoonzusje pas in ging toen hij naar huis kwam! Nou is dit wel bij defensie dus heb geen idee hoe dat bij andere organistatie's geregeld is.

Rono; Gefeliciteerd met je goede echo! :D Wel balen van het spuiten! Misschien kun je ze maandag overtuigen dat je het niet wil...

Ik heb zin om te baby-shoppen... maar ben overal al geweest de laatste tijd :( Hebben hier ook niet zoveel... Hema, V&D, H&M en nog 2 kleine winkeltjes.

20. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Kimm ik vindt jou toch zooooo creabea :D Echt knap hoor!

Miracle dus eigenlijk kom jij best uit een groot gezin! Wel gezellig?

Jac jij hebt leuke dromen :D Hier droom ik nog redelijk normaal. Niet over de bevalling of iets dergelijks. Ik lijk alleen wel in elke droom die ik onthoud vreemd te gaan :) en dat ik dan van degene zwanger ben (akon of zo :D)

Marlous lekker zo'n middag shoppen! Wel balen van zo vroeg wakker zijn! Heeft je vriend iets tegen hooikoorts? Die onrustige benen tja het hoort ook bij de dialyse helaas... maar zal eens vlak voordat ik naar bed ga lekker douchen wie weet helpt het.

Belliebel stomme vraag misschien maar hoe ontkalk je een wasmachine :)

MamaChantal wat een gedoe zeg met jullie kleine. Wel goed dat je al veel info krijg m.b.t. de operaties! Hopelijk kunnen jullie jullie er een beetje op voorbereiden zover het mogelijk is.

Frummel je katten jeetje wat een rotsituatie. Kan je de dierenarts bellen voor informatie wat je eventueel kan doen?

Wupje fijn dat het behangen is! Foto :D

Rono wat fijn dat alles goed was met de 20 weken echo! Wel rottig van die antistolling. Ohhhh dat filmpje hahaahahahahahaa

Hier was de echo weer goed. Meneer was aan het gymnastieken. Been naar mond en weer terug een paar keer hahahaaha

Deel Deze Pagina