Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ mamatien
    Leuke kleertjes joh:)
    Ik zou niet te veel van maat 50 kopen :)

@henrieke
    dat keelpijn en verkouden klinkt me bekend in de oren haha...
    Hopen dat je niet ziek word!
    Ik weet niet eens wat voor matras ik precies heb. Heb wel een nieuwe en hij voelt zacht aan hihi

@paso
    Ik heb geen idee welke ik had gekregen. Die wij hadden wat geloof ik blauw grijs achtig.
    Na een aantal keren het bedje opgemaakt te hebben ging het voeteneind en hoofdeinde stukje hangen.. vreselijk irritant joh.
    Was ook zo blij dat ze naar een ander bed ging!
    Maar wat belachelijk dat, dat overdag moet. Gewoon aangeven op de site staat dit en dit dus doe het maar... (ik was echt boos geworden hihi)

@miracle
    ook wel handig maat 50 voor een pop hihihi
    denk er maar rustig over na hoor hihi
    Nou een extra dagje zondag is ook wel lekker :p

@marloes
    Hoor je inderdaad wel vaker. Kinderen wat drukker na de vakantie. Mogen ze weer wennen :)
    Hopen dat het morgen beter gaat :)

@rono
    tanden op elkaar ogen dicht en spuiten maar... succes!

@Mnm
    spannend hoor huis verkopen! Hopen dat het voor een gunstig bedrag word verkocht!
    Wel goed om jezelf denken hoor :)

@Ego
    Vandaag aanvraag gedaan voor bijstand. Op een of andere manier voel ik me erg min als ik daar ben... alsof ik heel dom ben ofzo... mjah nu afwachten of ik een toewijzing krijg.
    Daarna met me moeder de stad in geweest met me moeder even rond neuzen... en heb van haar een witte positiebroek gekregen met een shirt :) (zal snel een keer foto's maken van een leuke broek met een irritante band hihi)
    verder nog steeds hoesten hoesten hoesten hoesten hoesten... en onwijs moe na vandaag... morgen weer een nieuwe dag :)

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik zit ondertussen te kijken naar het nieuws... pfff doet me wel wat... ramp in Japan...
    Begon spontaan te huilen toen moeder en kind met elkaar weer verenigd waren....
    Vreselijk zeg... wil er liever ook niet meer naar kijken...

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo ik ben kapot. Slecht geslapen. Lange dag op het werk. Daarna nog even snel naar de Wibra ( boxkleed, 2x aankleedkussenhoes, 2 pyjamaatjes, legging, shirtje, jurkje ) . Eten, rondje lopen met Ferry, Levi en de hond. Levi op bed en nu eindelijk even tijd om te zitten
    Hartkloppingen worden steeds erger. Is zeker ook een stuk vermoeidheid maar ben blij dat ik morgen weer naar de vk kan. Bij Milou had ik ook zoveel last van hartkloppingen,en toen bleek mijn bloeddruk te hoog te zijn.

Matrasje Wij hebben er gewoon Leen Bakker ( 30 euro ofzo ) Zijn er erg tevreden over. Niet te hard en zakt geen kuil in

Belliebel, fijn thuis tot je verlof ! Zal zeker rust geven

Frummel, dat is irritant zeg ! Zal je altijd zien dat het openbaar vervoer weer eens niet werkt als je een belangrijke afspraak hebt

Rono, fijn dat je straks gewoon normaal kunt bevallen

Fightforlove. de een heeft er gewoon veel minder last van. Merkte zelf bij Levi dat Rennies en Gaviscon mijn maagzuur alleen maar erger maakte. Opletten met wat je eet/drinkt werkt vaak nog het beste

Mamatien. zou sowieso zorgen dat je min. 4 setjes maatje 50 heb. Levi was 8 pond en paste nog prima maatje 50,maar had met 3 dagen ook al een 56 aan ( alleen waren de broekjes dan iets te lang )

Kimm, dat stukje van moeder en dochter moest ik idd ook bij slikken

Henrieke, je werk nog te pakken gekregen ?

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Navond allemaal!

Hier vanmiddag naar schoonmoeder geweest. Daar gegeten, is toch wel lekker als je zelf niet hoeft te koken.

Net de HAP even gebeld. Dinand heeft al een dag of 3 erg rode wangen en vanmiddag ontdekte ik op zijn lijfje rode uitslag. Er ging meteen een lampje branden voor 5e of 6e ziekte. Nu weet ik dat 6e ziekte geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, maar de 5e ziekte is wel besmettelijk. Mja, mocht het de 5e ziekte zijn dan doen we daar nu niets meer aan, want de periode voordat hij dus uitslag krijgt is besmettelijk, op het moment dat ze uitslag krijgen niet meer. Overigens zei ze ook dat het waarschijnlijk niet de 5e ziekte zou zijn aangezien hij geen hoge koorts heeft gehad wat wel zou moeten. Bel morgen voor de zekerheid nog wel even mijn huisarts, dan weet ik het zeker!

Nu lekker een avondje niets, misschien zo nog even verven, maar heb er eigenlijk weinig puf voor!

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Wupje Ik heb Jara gewoon de luier uit gelaten thuis. Dan maar eens een ongelukje, maar dan voelt ze in ieder geval wat er mis gaat.
    Misschien nog wat voor Kyano?

Paso Nou ja zeg wat lullig op het gemeentehuis! Heb je gezegd dat het op de site staat? Vind eigenlijk dat ze daar dan wel even tijd voor kunnen maken zeg.....

Miracle Wat lief van je vriendin! :)

Rono En viel de spuit uiteindelijk mee?

MNM Spannend zeg! Rustig aan hoor, vanavond maar lekker vroeg op bed?!

Kaatje Fijn dat je morgen weer naar de vk kunt, lijkt me niet fijn die hartkloppingen. Ik heb het ook wel eens, maar dan is het 2 tellen en dan gaat het al weer weg. Ook jij maar rustig aan!

Ik ben benieuwd hoe het met Sureyya is en met de kleine meid (en met de rest van de fam...).

Vanmiddag naar de fysio geweest, naar de gamma geweest voor verf voor Jaar haar nieuwe kamer en boodschappen gedaan.
    Morgenochtend naar de vk en morgenmiddag een vergadering. Nu lekker niks doen :D

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Bellie De 5e ziekte is idd besmettelijk voordat je ziet dat ze ziek zijn. Helaas.
    En voor zwangeren is het alleen gevaarlijk in de eerste helft van de zwangerschap en wanneer je het zelf nog nooit hebt gehad is de kans dat je het krijgt het grootst.
    Wanneer je het als kind al hebt gehad dan kan het dus niet al te veel kwaad.
    Heb het vorige week nog opgezocht bij ons in de GGD-map op het werk, er was nl een kindje bij ons met de 5e ziekte.....

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Kaatje, M'n baas niet gesproken. Die had het blijkbaar te druk. Personeelszaken echter wel en ga donderdag naar kantoor om daar proberen te werken. Wat betreft geld e.d. dat moet nog besproken worden. Maar heb al besloten het te laten gaan. Het is een principe kwestie, ik ga er niet door achteruit ofzo. Heb nu ook geen energie om er echt mee bezig te zijn.

@japan, Mijn hormonen zijn echt erg. Mensen die elkaar weer zien is emotioneel, maar ik moest ontzettend huilen toen ik beelden zag van een supermarkt waarin alle flessen wijn omvielen! Apart :)

@dromen, Ik blijf ook raar dromen. Zat vannacht opeens aan honderden kinderen borstvoeding te geven. En droom regelmatig over allerlei knappe mannen :D Wat apart is, want mijn libido zit op het vriespunt (al sinds mijn 6e week dat ik misselijk werd, vriendlief denkt ook... leuk zo'n zwangerschap :) ). Ik heb nog niet gedroomd over bevallen, wel heb ik laatst weer mijn buik in de wasmachine gestopt :D

Verder niet bij kunnen lezen. Keelpijn zet door en begin me nu echt beroerd te voelen. Vriendlief had weer lekker een tompouce meegenomen en een grote lading chocolade. Ik ga me dus lekker te buiten aan ongezonde dingen. Morgen een rustige dag en ga expres lang in bed blijven liggen. Meestal helpt extra rust nemen wel om van de verkoudheid af te komen.

8. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Nee gelukkig niet, heb echt geen zin om zelf ziek te worden :(
    Oh wat irritant dat jullie voor niks zijn geweest, is dit jullie 1e kindje?

9. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ennas, jij zit helemaal in een moeilijke en onzekere situatie.
    Heb echt met je te doen. Hoe lang heb je je huis al te koop staan?

Jac, ben je weer aan boord?

Henrieke, nou ik ben benieuwd wat die twee te melden hadden dan.

Bellie, yoehoe het hoge woord is er eindelijk uit. Ben benieuwd hoe je cheffie reageerde.

Frummel, aaaaaaaaah het ov in nederland. :x

Rono, oke dus je gebruikte nog antistolling?

Marleen, aaaaah heerlijk samen genieten en dan zelf ook nog. Er is echt niks mooiers.

Fightforlove, hier gaan de rennies er ook flink doorheen de laatste 2 weken. Erg vervelend vind ik het. Heb je ook zo last van bandenpijn net onder je borsten?

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Belliebel, weet dat een zwangere september mama toen ook naar de arts is geweest omdat haar dochtertje de 5de ziekte had. Die moest toen bloed laten prikken om te kijken of ze anti stoffen heeft tegen de 5de ziekte ( of ze het al eens gehad heeft dus )
    Zou morgen dus even je huisarts bellen en het daar nog een keer navragen

11. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Er zijn weer veel zieken, beterschap allemaal!

@kaatje, hartkloppingen zijn idd niet fijn, gelukkig kan je morgen naar de vk.

@bellie, beterschap met je mannetje.

@marleen, hoe gaat het met je rug?

@japan, ja ik blijf die beelden ook verschrikkelijk vinden, ik kijk er maar niet al teveel na, nu met al die hormonen, want moet overal om huilen.

@mnm, rustig aan he meis!

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Patriesja Tsja, mijn rug..... nog steeds hetzelfde helaas. Vanmiddag naar de fysio geweest. Deze keer helaas geen massage gehad en de afspraak van aankomende vrijdag (dan zou ze me wel masseren) is later vanmiddag afgebeld door de telefoniste omdat er wat tussen kwam. Volgende week dinsdag dus pas weer erheen :( Balen!
    En hoe is het met die van jou? Net zo lekker?

13. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Wupje, een lekker weekend en over 2 weken is het dus zover voor je kleine mannetje. Spannend weer.

Patriesja, echt ziek dus je mannetje, hopelijk gaat het vannacht wat beter. Echt schattig die kleine kleertjes.

Fightforlove, idd uitkijken met teveel tillen enzo. Succes morgen bij de vk.

Miracle, succes met werken morgen.
    Ah je bent echt goed verwend door je vriendin. Super leuk zeg.

Mamatien, aaaah schattig zeg die setjes. 3 pakjes maat 50 erbij? Of vallen er veel klein uit?

Marloes, grrr extra lastig drukke kids. Maar die 1e dag zit er weer op.

Paso, oh dat meen je, dan mogen ze zeker wel hun site bijwerken. :x

Kimm, ja ik merk echt dat ik op zo'n drukke dag ook mijn rust moet pakken, want deze dag was te zwaar.
    Hopelijk is de bijstand tijdelijk, nu kun je gewoon even niet anders. Lief van je moeder.

Kaatje, pfff als ik jou dag hoor wordt ik alleen al moe.
    Gelukkig morgen weer naar de vk.

Bellie, heeft Dinand er last van? Idd morgen even voor de zekerheid de ha bellen.

Marleen, ja ik lig al lekker in bed. Hopelijk slaap ik vannacht wat beter.

Henrieke, idd lekker rusten, dat zal je goed doen.
    Hihi die dromen van jou.

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nee Dinand lijkt er geen last van te hebben. Nu is hij wel snot verkouden en hoest hij heel veel, mja das gewoon een verkoudheid! Hij heeft verder ook geen hoge koorts gehad ofzo.

Maar stel dat ik de 5e ziekte zou krijgen, dan zou ik toch ook hoge koorts moeten krijgen en uitslag? Of is dat bij volwassenen weer anders? Naja iig bel ik morgen fijn de huisarts even op! Dan weten we het zeker. Ik hou Dinand verder gewoon even in de gaten. Mocht de uitlag morgen weg zijn, dan zal het wel geen 5e ziekte zijn maar gewoon een uitslag!

Oh over cheffie: Heb haar vanmiddag aan de lijn gehad. Ik moet even een datum prikken wanneer we in gesprek gaan om dingen af te sluiten en af te ronden. Verder had ze wel verwacht dat de bedrijfsarts dus ook zou zeggen dat werken er niet meer in zit voor mij. Zit alleen nog even met mijn vakantiedagen. Normaal zou ik ze opnemen voor mijn verlof, maar nu is niet meer hoef te werken laat ik ze denk ik maar uit betalen. Zonde is het wel, want je houdt er vaak geen drol aan over van alle belastingen die eraf gaan. Mja tis niet anders!

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ben trouwens wel heel benieuwd naar sureyya haar verhaal! Hoop zo dat alles goed komt met haar kleine meiske!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Belliebel. dit is wat internet er over zegt

Vijfde ziekte en zwangerschap.
    Als een zwangere vrouw geïnfecteerd raakt met parvovirus B19 in de eerste 20 weken van de zwangerschap, is er een verhoogd risico op een miskraam of een doodgeboren kindje.
    Je kan met het virus besmet raken door intensief contact met iemand die besmettelijk is
    ( kinderen met de 5e ziekte zijn besmettelijk in de week vóórafgaand aan de huiduitslag, ten tijde van de uitslag zijn ze niet meer besmettelijk).
    Intensief contact is b.v. in het gezin, of als je op een kinderdagverblijf of school werkt.
    Het ophalen van je kind van school, waar kinderen met de 5e ziekte zijn, geeft nauwelijks risico.
    In 90% van de gevallen zal de zwangerschap ondanks de infectie normaal verlopen.
    Er zijn geen aanwijzingen dat het doormaken van de infectie leidt tot aangeboren afwijkingen bij het ongeboren kind.
    Zwangeren die zich zorgen maken omdat er vijfde ziekte in hun gezin voorkomt, kunnen door bloedonderzoek laten nagaan of zij al afweerstoffen hebben tegen de ziekte.

Als een zwangere de vijfde ziekte blijkt te hebben in de eerste 20 weken van de zwangerschap, wordt de zwangerschap nauwkeurig gevolgd.
    Bij de foetus kan als gevolg van de infectie een ernstige bloedarmoede ontstaan, die leidt tot vochtophoping in het lichaampje (hydrops foetalis).Dit is op een echo te zien.
    In deze gevallen is het soms mogelijk om via een intra-uteriene bloedtransfusie het ongeboren kindje te redden.

Voor (minder dan 20 weken) zwangere crècheleidsters en onderwijzeressen bestaan, vanwege het intensieve contact met veel kinderen, en de daardoor hoge besmettingskans, protocollen:
    Er wordt een antistoffenbepaling gedaan, in afwachting van de uitslag wordt de zwangere werkneemster beschouwd als “niet-immuun”, dat wil zeggen dat ze vervangende werkzaamheden krijgt op een plaats waar ze niet met het virus in contact kan komen.
    Als de zwangere beschermd blijkt te zijn –omdat ze de infectie al doorgemaakt heeft en antistoffen heeft-, kan ze haar gewone werk weer voortzetten,
    Als de zwangere niet-immuun blijkt te zijn, moet ze de vervangende werkzaamheden blijven doen tot het einde van de epidemie of tot na 20 weken zwangerschap.
    Leerkrachten/leidsters die recent besmet zijn en geen klachten hebben, kunnen gewoon hun werkzaamheden voortzetten.

17. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @marleen, ja hier hetzelfde, het wisselt per dag, maar merk het meteen als ik maar iets teveel doe.
    Balen dat je afspraak niet doorgaat.

@mnm, ja super schattig die kleine kleertjes, vooral ook omdat Celeno ook prematuur kleertjes had. zo klein!!

@bellie, gelukkig heeft hij er geen last van.

Ik ben ook benieuwd naar het verhaal van Claudia! Maar kan me voorstellen, dat ze nu wel andere dingen aan haar hoofd heeft.

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Thnx kaatje. Zoals het er nu uitziet moet ik me dus maar niet teveel zorgen maken.

Begin in te storten, ga zo maar eens lekker richting bed! Ben echt moe (mag ook wel na 2 rotte nachten bijna niet slapen!)

19. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @patriesje, ja dit is ons eerste kindje dus alles is nieuw en spannend.

Wij waren ook pissig in het gemeentehuis, het was er bovendien poepie druk en we hadden al een nummertje getrokken toen er alvast gemeld werd dat de pin het niet deed. Dus ik ging aan de infobalie vragen of je voor het erkennen van een ongeboren kindje ook moet betalen. (je moet tenslotte tegenwoordig voor de meest stomme dingen al betalen) Zegt die vrouw doodleuk, ja maar mevrouw dat kunt u niet aan de balie regelen daarvoor moet u een afspraak maken. :x ow grrr ik kon het mens wel iets. (niet dat zij er iets aan kon doen dus bleef ik maar beleefd) En ze werken daar maar tot 16 uur (laatste afspraaktijd is dus 15:30) dus ik moet altijd verlofuren opnemen want ik heb een uur reistijd en moet van 7 tot 15:30 werken. Ben zoooo boos.

Maar goed, de boodschapjes zijn weer binnen en de loodgieter is ook al geweest (die zou eigenlijk morgen komen)

De buurman stond zaterdag heerlijk in het zonnetje in de voortuin te schoeffelen toen ik naar buiten kwam. Kreeg hij zowaar net niet een volle plens water over zich heen....:):) Nu bleek dat van onze wasmachine af te komen. De afvoer kan de hoeveelheid water niet aan en dus gaat het via de ontluchtingspijp de dakgoot in. Die is echter vernieuwd na lekkage en het pijpje komt precies op de rand waardoor het water er overheen gutst ipv in de goot :) Schaam me echt kapot, arme buurman. Gelukkig kon hij er om lachen. Donderdag komen ze het maken.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Belliebel, nee denk het ook niet. zou wel voor de zekerheid even laten prikken op anti stoffen. Weet je iig zeker of je je wel of geen zorgen hoeft te maken

Paso, is het gemeentehuis bij jullie niet 1x in de week savonds open ? Lijkt mij toch dat er wel meer mensen zijn die overdag niet zomaar vrij kunnen krijgen.Of online? daar kan je tegenwoordig ook alles regelen ;)

Ik duik mijn bed in. truste

Deel Deze Pagina