Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Bellie Tuurlijk mag je hier alles kwijt! Het is ook allemaal niet niks wat je in het afgelopen jaar hebt meegemaakt. En van je af schrijven helpt ook bij het legen van je hoofd en het op een rijtje zetten van je gedachten. In ieder geval een dikke knuff voor jou!

Ik hoop dat je vanmiddag even langs mag komen, dan kunnen ze je in ieder geval even geruststellen over het kindje. Misschien dat je je vervelende gedachten dan een beetje opzij kunt zetten met de geruststelling dat het kindje gezond is?

Prenatale depressie, ik wist niet dat het bestond... :) Maar wat je zelf ook zegt: ga niet direct zelf dokteren, wacht even af wat je straks te horen krijgt. Heel vaak is het zo dat je heel veel symptomen op jezelf kunt toepassen, ook als je ze niet hebt. Heb ze even opgezocht, maar ik kan ook moe zijn, met hoofdpijn, rugpijn, buikpijn, of ineens denken dat ik het helemaal niet aankan en ik ben niet depressief... Hooguit wat onzeker :p
    Bedoel dit niet lelijk, maar haal je niet nog meer in je drukke koppie dan er al zit... :)

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nouja, hulp, het is wat je hulp kan noemen.

Heb 3 maanden bij een maatschappelijk werkster gelopen. Dit werkte goed en had het gevoel dat ik mezelf weer langzaam aan terug vond.

Afgelopen december heb ik daar mijn laatste gesprek gehad omdat ik cognitieve gedragstherapie ging doen via het ggz. Kan het meer paniektherapie noemen, want heb een tijd lang alleen maar paniek gevoeld (echt paniekaanvallen). Durfde niet meer in de auto te stappen(bang voor ongeluk), niet meer alleen thuis te zijn(bang dat ik mezelf iets aan zou doen), geen boodschappen meer te doen (bang dat ik daar flauw zou vallen) enz. enz. enz.

Met behulp van de ma.werkster en deze therapie zou ik er wel komen (dacht ik). In het begin ging het echt goed. Had vertrouwen in mezelf en vertrouwen in die cursus. Alleen doe ik de thuisstudie. Dit heb ik gedaan omdat ik anders nog 2,5 maand moest wachten totdat die cursus zou beginnen, en ik wilde gewoon meteen aan de slag. Nu hebben we elke 2 weken contact en vragen ze hoe het gaat.

3. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Belliebel: Nou dat vind ik zeker wel hulp! Heb je nu nog wel het idee dat dit toereikend genoeg voor je is? Ik vind het trouwens wel goed klinken.. Miss kan je wel weer een aantal gesprekken bij die maatsch werker? Zij kent je immers ook al.. en je geeft zelf aan dat die gesprekken je goed deden..
    En die cursus, Kan je niet wat vaker contact hebben met diegene?
    Ik vind het wel echt super goed van je dat je er op deze manier uit probeert te komen!
    Het gebeurt trwouens wel vaker, terugvallen tijdens therapie.. hoe vervelend het ook is! Vaak komen mensen hierdoor er uiteindelijk alleen maar sterker uit...
    Maarja.. daar heb je nu natuurlijk niets aan, jij wilt nu gewoon van dat gevoel af!

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Lief van je, en tuurlijk weet ik dat je het niet lelijk bedoeld!

Mja, de klachten heb ik al zo verschrikkelijk lang. Eigenlijk mijn gehele zwangerschap (met ups en downs). Zo is 1 bepaald symptoom dat je deze hele zwangerschap niet wilt (laat ik dit nu in het begin gehad hebben. De paniekaanvallen horen daar ook bij, hyperventilatie, bang om jezelf iets aan te doen, aversie hebben tegen iemand in je omgeving (ouders, cheffie), snel emotioneel uit balans zijn (tja dat heb je sowieso met een zwangerschap, maar ik jank al als ik mezelf in de spiegel bekijk), mezelf wanhopig voelen(wil er zo graag vanaf), woede (kan mezelf verschrikkelijk kwaad maken als mijn zus en ouders ruzie hebben met elkaar en mij daarin meeslepen). Naja laat ik maar ophouden. Toch voel ik nu wel een sprankje hoop omdat ik weet dat dit goed te behandelen is.

En stiekum ben ik toch ook wel trots op mezelf dat ik gewoon iedere keer weer aan de bel trek als ik weer dat benauwde en verstikkende gevoel krijg. Slapen doe ik overigens als de beste! Ik zou elke dag wel een gat in de dag willen slapen! Maar toch voel ik mezelf iedere dag hondsmoe!

5. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik ben weer in nederland en heb het forum gevonden :p

Vinden jullie het niet erg als ik die +/- 100 pagina's niet bij lees?? Ben dan nog wel even bezig :p

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi (ja ik heb een lach op mijn gezicht:D), in het begin had ik wel het gevoel dat dit hetgeen was voor mij wat me "beter" zou maken, maar nu begin ik er enorm aan te twijfelen. Het zal zeker wel helpen, want ik voel me nog lang niet zo slecht als hoe ik mezelf in September voelde en kan ook echt wel positiviteit zien. Dat ik me niet prettig voel als ik alleen thuis zit, hoort erbij en is ook maar een gedachte. In september kon ik daar echt bang voor zijn. Jankend en smekend of hubbie thuis wilde blijven bij mij (zo erg was het). Nu zit ik thuis, hubbie is aan het werk en nu denk ik: ik kan best alleen thuis zitten, het is trouwens wel lekker rustig zo! Geen kind, geen man, muziekje aan, laptopje op schoot! Dat maakt me rustig.

Ik wacht gewoon af wat de vk straks te zeggen heeft, en hoop inderdaad ook wel dat ik gewoon even langs mag komen. Desnoods voor extra controle van beebje zodat ik weet dat down under alles goed gaat. Die harde buiken die ik heb (en dat zijn er voor dit termijn best veel) komt puur door de stress, en daardoor ga ik weer denken: stel je voor dat ik straks al ontsluiting aan het kweken ben met die harde buiken. Die gedachtes maken me bang, want dit kindje is echt wel gewenst(op de momenten dat ik wel kan genieten) en verheug me op weer zo'n kleine spruit.

Ach, adem in, adem uit! Komt allemaal wel goed. Je hart luchten op ZP doet wonderen hoor. Ik volg gewoon de ZP therapie hihi:p.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nou, ga je nu niet eens die 100 pagina's teruglezen:p? Valt me een beetje tegen hoor (grapje hihi).

Heb je het naar je zin gehad?

8. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

goedemorgen!

@belliebel: ff lekker toch hier alles van je afschrijven..lucht altijd ff wat op..ik zou wel hulp gaan zoeken hoop dat je naar de vk kan.

@frummel: was je kroket nog lekker;)?

@gyn: fijn dat het zkh online een klachtenformulier had die heb ik ingevuld en krijg daar dus nog bericht over.;)

vanmiddag ga ik naar de vrouw van mn oom:p ja maandag zijn we tegelijk getrouwd! want vandaag heb ik nog de bmw maar weet echt niet wat ik moet gaan doen..iemand nog een suggestie? mag ook in rotterdam wezen en omstreken..heb wel natuurlijk levi bij me en haar
    dochtertje van 5..ballorig valt af ben ik zaterdag al geweest..
    denk toch maar dat t weer een winkelcentrum word:) das een leuk tijdverdrijf...

9. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Belliebel altijd gewoon hier klagen hoor! Mag altijd en zoals je zegt het is een zp-therapie :D Tuurlijk mag je trots zijn opjezelf! Vindt het juist goed hoe jij er mee omgaat! Ik hoop dat je wat rust terug vindt! Dikke knuffel!

Figthforlove ze hebben toch ook een mooi zwembad in Rotterdam?

Sherry welkom terug uit?? Waar was je heen geweest? En ik zie dat je pretecho hebt gehad! Een meid gefeliciteerd!

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Zag leuke traktaties voorbij komen

Kimm, misschien heb ik iets gemist maar wat voor opleiding doe je? Heb je geen recht op speciale 'afspraken' omdat je zwanger bent?

MNM, Beterschap

Jac, heb ik het goed begrepen dat jullie daar wachten waar alle schepen in de rij liggen? Bij de lorelei ofzo?(ken ik nog uit Bassie en Adriaan, haha)

9maandenbeurs, ik zou wel gaan maar dat wordt nu een twijfelgeval. Zal mijn vriendin eens vragen of ze het ziet om een rolstoel te duwen.

paso, verzekeraars zijn rare bedrijven(wij zitten al 5maanden met een nog niet goed herstelde lekkage) Ik hoop dat jullie een fijne man treffen maar deze moeite nemen ze inderdaad niet als ze sowieso niks willen uitkeren!

Fijn om de berichtjes over goede verloskundig-bezoekjes te lezen! Ik mag dinsdagmiddag weer.

Frummel, lekker he...een frituur met snackies, haha!

Bellie, wat vervelend voor je! Ik leef met je mee. Depressies zijn zwaarder dan de meeste mensen snappen. Probeer de druk voor jezelf te verlagen; niet teveel moeten! Ik vind het erg knap van je dat je de verloskundige hebt gebeld en ook hier je verhaal even neergooit.Emoties zijn enorm 'eigen'. Ik denk dat het wel tijd is voor een groepsknuffel voor jou!

Zo, ik heb een flink rothumeur vandaag maar zal de zon eens zoeken gaan ;)

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Bellie Bedoelde niet zozeer dat hij het geestelijk ook niet trekt hoor, maar misschien meer zoals paso haar mannetje, die nu ook niks zelf kan.

Goed van je dat je hulp zoekt hoor!!!

Mooi, zal nu richting mn werk......

12. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hoi hoi,
    ben ik weer!
    Ben de afgelopen dagen een beetje druk geweest
    en elke dag op kraamvisite:D
    Ow wat ben ik verliefd ikkan niet wachten tot mijn
    meisje er is:)
    Ik ben gister bij de gyn. geweest en heb een inwendig
    en uitwendige echo gehad omdat ik buikpijn had gehad
    wilde hij mijn baarmoederhals controleren....
    Deze was iets aan de kleine kant nog maar dat rekt nog verder op
    als de placenta groter wordt dus niks om me zorgen te maken:)
    Ik vroeg of hij ook kon zien wat het geslacht was(dubbele bevestiging;)) maar ze lag in stuit maar hij zei wel dat er niks was dat op een jongen leek maar zeker kon hij het niet zeggen:D
    Ik heb wel een hele leuke foto van haar voetjes gekregen doordat ze in stuit lag en een inwendige echo kreeg kwamen haar voetjes gelijk
    heel mooi in beeld,zo lieffffff ben helemaal verliefd:):):)
    24 feb. heb ik de 20 weken echo van een uur! Ik kan niet wachten....

groetjes kim

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier schijnt de zon ook wel weer een beetje hoor, ook al is het buiten koud en grauw.

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oh kim, Wat goed dat alles goed was. Oh en ik heb ook zo'n foto van Dinand zijn voetje. Zal eens even kijken of ik hem ergens kan vinden!

Gevonden:D:

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

WOW!!! Ik wil ook een voetenfoto van mijn uk, wat mega mega gaaf is dat zeg!!!

16. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Goedemorgen,
    Hier een iets meer levendigere MNM hihi.
    Ik voel me weer wat beter, zit op het werk vandaag.
    Vanmorgen is mijn man met mijn meiske naar de ha geweest.
    Keeltje was nog een beetje rood, maar allebei de oogjes flink ontstoken. Ze kreeg ze vanmorgen ook niet meer open en de huid eromheen is vuurrood. Nu een antibiotica zalf gekregen. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.

17. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jij in ieder geval weer beter bent, mnm. Nu je meisje nog. Lijkt me erg vervelend ontstoken oogjes. Beterschap voor je meisje!

18. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kim, aaaaaaah heerlijk dat je zo verliefd bent.
    En dat gister alles goed was.

Belliebel, wow mooie echo zeg met die voetjes.

19. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kikker, bedankt meis. Ja is voor haar heel vervelend. En het ziet er zooooo zielig uit. Daarnaast is ze snotverkouden, was ze net opgeknapt van een heftige keelontsteking, blijft ze koorts houden en gister moest ze slijm overgeven. Dus ze is echt nog flink ziek.

20. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Bellie, wat heb je een heftig jaar achter de rug zeg.
    Knap van je dat je aan de bel trekt wanneer het nodig is.
    Weet je al of je bij de vk langs kan vandaag?

Sherry, welcome back!

fightforlove, shoppen is altijd leuk!!!

Kikker, moet jij je ook in een rolstoel voortbewegen?
    Hihi heb je de zon al gevonden?
    Ik doe mee met de groepsknuffel voor Bellie!!!

Deel Deze Pagina