Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hallo lieve allemaal!

ruim een week niet geweest, wel meegelezen hoor!

Wil eerst Surreya condoleren, wat een vreselijke situatie zijn jullie in beland. Ook hier heeft het veel losgemaakt. Heel veel kracht en sterkte gewenst!

Verder met iedereen meegeleefd...zag al meer belastingdienst verhalen langskomen, das ook de reden dat ik de trap opgekropen ben...hebben de aangifte van de adviseur terug en ik wilde dat even nakijken maar ik kom er toch echt niet uit...rotwerk! We hebben een huis gekocht dit jaar...geld geld geld geld!
    Nu hebben we volgens mijn programma en mijn info helemaal geen recht op hypotheekrenteaftrek..das toch vreemd zou je zeggen! We verdienen beneden modaal dus ik vind dat we op zijn minst ergens recht op hebben!

Goed, ik stress hier even verder...Vanavond krijgt Manlief de laptop weer mee naar huis dus de komende dagen kan ik wat makkelijker online komen(kom doorgaans de trap echt niet op!!)

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo ook mijn dagje zit erop. Als ik thuis ben koken en een wasje draaien. Heb me bedacht dat we gebakken aardappeltjes met zalm en sla eten en dan krijgt Kyano wel wat erwtjes en worteltjes want die lust geen sla.

Frummel oef ja laat de baarmoedermond maar lekker dicht blijven.

Jac oei dat is idd erg zwaar, hopelijk is het echt de laatste keer want zolang zonder je kindjes is toch ook niks.

Nou doei en tot vanavond of morgen :)!

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @Jac
    Balen van Budapest!

@Danitjuh
    wat fijn dat de gyn je heeft gerustgesteld :)
    Hoe was het shoppen / inkopen doen?

@Zonnebeertje
    als jij lichamelijk nog niet fulltime kan werken moeten ze niet zo zeuren. Je gezondheid gaat boven alles!

@Marlous
    JE BENT VRIJ:p

@Henrieke
    Ik hoop dat geprikt worden door naaldjes inderdaad helpen tegen de misselijkheid!
    Wanneer heb je de afspraak? Kan ik vast voor je duimen :)

@Ennas
    Er zit een winkel in Zutphen die heeft leuke bikini's...

@Mamatien
    wat voor werk doe je als ik vragen mag?
    Ik weet gewoon dat er zoveel mogelijk aan word gedaan om een kindje thuis te houden. Maar als er al 2 kinderen bij de moeder weg zijn om wat voor reden dan ook. Dan vind ik dat je, jezelf eerst 3x achter de oren moet krabben of je dan wel een 3e kindje wilt hebben en niet eerst zou vechten om de andere 2 thuis te krijgen. Mjah dat is mijn mening.

@Marleen
    Balen van de eiwit in je urine!

@Frummel
    wat fijn dat je bloeddruk is gedaald.

@Belliebel
    WAT ZON BIJ JOU??? Hier dus helemaal niks!

@wupje
    uhm... nee nog steeds geen boodschappen gedaan... *schaamt heel diep was het lijstje vergeten*
    Me moeder had een broek gezien in een winkel (gelukkig niet zo duur als het stelletje van, van de week)...
    ze kon met haar pas het nieuwe pinnen nog niet:S dus ik zei ik pin wel stort je het maar terug! anders is de broek weg!
    dus dat maar gedaan na de zwemles van Ticho

@Rono
    Helaas wij krijgen vanaf volgende week zegels voor een FC Twente tas :p andere zegels als dat jullie hebben!

@mamatien
    die 50 dagen zijn zo voorbij!

@die persoon op internet waar ik me dood ana irriteer...
    die had vandaag een zitting over haar dochter... ja dat zet ze openbaar op dr hyves terwijl ze 300 mensen in de lijst heeft en ze dingen verkoopt via dr privé hyves dus al die 300 mensen kunnen het lezen.
    de voogd zou leugens hebben verteld etc etc etc... reacties van anderen wat een maten naaiers etc... reacties waar ik me al aan irriteer... gewoon een hele lap tekst zonder komma's, punten o.i.d.
    heb dr maar een redelijk normale reactie erop gegeven:p
    (Aangezien dat ik me suf irriteer dat je dit soort dingen online zet op een privé hyves dat je wilt koppelen aan je "eigen winkeltje" zal ik je maar even een tip geven. Neem een bijzonder curator in handen voor je dochter. Deze kan je zelf in laten stellen. Dit mag zonder overleg met de voogd. Deze curator zal jouw huidige situatie bekijken en zal hierover een tip en advies geven. Tevens zal deze de huidige leefsituatie van je dochter bekijken en daar praten over de situatie. EN deze persoon zal met de voogd praten over de zaken. Curator staat niet aan jouw kant of aan de kant van jeugdzorg maar aan de kant van je dochter. Ondanks dat je dochter dus een voogd heeft (de reden dat ze niet thuis is boeit me niet zo maar een kind zomaar bij een ouder weghalen word niet gedaan tenzij je zelf ook een "domme" actie hebt gedaan). Schakel gewoon een bijzonder curator in en laat het voor de volgende zitting uitzoeken. Enige tip die ik je kan geven waar je baat bij zou kunnen hebben. )
    netjes toch? kon het echt niet laten. Heb dr gelijk verwijderd uit me hyves lijst... vreselijk irritant gewoon dat soort dingen... prima dat je wat privé hebt maar dat je dat met een compleet vreemde gaat delen terwijl je nota bene ook nog eens spullen verkoopt via hyves... sorry gaat mij te ver...

Ik zoek nog steeds een leuke kinderwagen. Heb wel een aantal gezien maar ZO duur... dus nog de komende weken verder zoeken! hihi

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hihi kreeg e-mail dat er al 2 mensen een respect hebben neergezet onder mijn antwoord... geweldig! hahahahahaha

5. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Kimm: netjes geantwoord hoor! En idd ze doen er altijd alles aan om kindje thuis te laten wonen... Feit dat deze vrouw nu 3e kindje heeft/krijgt, zegt denk ook wel voldoende over haar situatie..

Ik ben maatschappelijk werker en werk voornamelijk met gezinnen waar het niet goed met het kind gaat...

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haai :)

Jac, wil je echt naar het buitenland ? Of gaat het niet om vakantie ? Budapest lijkt me nu ook niet echt wat
    Edit. zie dat het om een werkreis gaat ? Hoe lang is het heen en terug varen dan ?

Marlous, lief zeg dat je een kamer en wagen krijgt !

Kimm, nee hoor geef je helemaal gelijk. Jeugdzorg haalt heus niet zomaar kinderen uit huis.
    Zit hier misschien wat bij ?
    kinderwagens - babywalz

Zonnebeertje, lijkt me idd ook niet dat je zomaar weer volledig aan het werk kan. dit zal opgebouwd moeten worden
    Moeheid is op zich geen reden om niet aan het werk te gaan. Maar harde buiken wel. Zou ook even contact op nemen met je vk. Als zij adviseerd om minder/niet te werken gaat de arbo hier meesatl in mee

Marleen, hoe was het bij de dokter ?

Ik ga Levi even in bad zetten

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    De vk mag niks beslissends zeggen, die mag alleen adviseren!
    De huisarts kan wel dingen beslissen, vandaar dat ik daarheen ga!
    Ik zei al tegen dat mens dat ik zo moe ben dat ik bang ben dat ik in de auto in slaap val, zegtr de bitch 'dat gebeurd nie zo vaak hoor'
    Ik zei toen dat mijn kindje het belangrijkste is en dat ik dat niet ga doen, ben dan namelijk ook pas tegen 23:00 thuis, terwijl ik nu nog vroeg naar bed ga omdat ik het anders niet trek. Ik red het thuis maar net...
    Maar de arbo heeft nergens iets aan, het interesseert ze niet en luisteren niet :(

Kimm: wat heftig zeg! maar een 3e kindje word dan toch weer opnieuw bekeken?
    Wij hadden toen 5 kids uit 1 gezin, en nummer 6 zat in een pleeggezinj. Nummer 7 bleef in 1e instantie nog bij ouders, dat moesten ze eerst weer opnieuw bekijken, super sneu voor het kind!

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Toen ik aan het begin van mijn burn-out zat en deze nog niet officieel was (en ik dus gewoon 4 dagen per week werkte), had ik regelmatig dat ik in de auto bijna in slaap viel. Ik had soms niet eens meer door hoe ik ergens was gekomen, deed alles op automatische piloot. Soms schrok ik zelfs als ik opeens een auto voor me zag rijden. Dan was die me ingehaald en had ik gewoon niets gezien. Doodeng. Dat gedeelte, de concentratieproblemen door vermoeidheid heb ik toen duidelijk gemaakt aan de arbo arts. Maar ook bij hem leek het niet heel erg door te dringen. Pas als ik zeg dat ik veel afval, dan pas lijkt ie te snappen dat er iets mis is.

Dus ook bij je huisarts aangeven dat je moeite hebt met auto rijden door vermoeidheid! Helaas is het in Nederland wel zo dat de arbo arts boven je eigen huisarts staat. Hij kan dan ook het advies van de huisarts naast zich neerleggen. Ontzettend debiele regel, want alsof zo'n arbo sukkel weet wat jouw geschiedenis is enzo.

Sterkte en hopelijk kom je er uit!

9. Rono

Rono Niet meer actief

Wat een gedoe met die arboartsen... lijkt wel of t allemaal gevoelloze mensen zijn. Zelf zeker nooit papa of mama mogen worden ofzo. Kan je er niet nog een klacht bijverzinnen, want zo schiet je ook niks op :( Ik hou absoluut niet van liegen maar hun gedragen zich ook belachelijk.

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ga gewoon huilen bij de huisarts!!
    Het is natuurlijk ook zo dat ik geestelijk heel zwaar werk heb, de jongeren zijn erg lastig op het moment, en daar krijg ik harde buiken van. Dus die ga ik sowieso krijgen als ik weer begin.
    Maar volgens de Arbo-bitch ligt aan mezelf, ik kan het vast niet aan, grrrrrrr.
    Ik ben idd ook wel bang ja, als er 1 verbaal heel agressief doet dat die ineens een schop in mijn buik geeft..
    Ik zal niet de 1e zijn die zo een kindje verliest binnen de organisatie! Wil best weer wat gaan werken, maar dan boventallig, dus naast een collega.

11. Rono

Rono Niet meer actief

Lijkt me toch nogal logisch dat je daar bang voor bent? Je zou er niet aan moeten denken! Anders een afspraak maken met een gyn? Moet je anders nog op nacontrole komen na je operatie? Dan daar aankaarten!

12. Frummel

Frummel Niet meer actief

Zonnebeertje: Wat maakt het ingodsnaam uit waar het aan ligt?? Nou en als het bij jou ligt. Probleem blijft hetzelfde toch:) Ik bedoel dit trouwens absoluut niet negatief tegenover jou hoor! Maar harde buiken zijn harde buiken en vermoeidheid is vermoeidheid, toch?

Mijn harde buiken komen ook door lichamelijke inspanning maar ook door stress(zit ook met de dreigende voreggeboorte van Declan in me hoofd, dat was ook rond deze termijn) en ja die stress veroorzaak ik zelf. Veranderd niets aan het feit dat dit harde buiken veroorzaakt. Ze kunnen toch moeilijk zeggen, eigen probleem dan moet je maar niet stressen:). Zou een mooi verhaal zijn..

13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Zonnebeertje, wat een klerestreek van zon arbo-arts zeg! Als jij al niet eens in staat bent je eigen dagen fatsoenlijk door te komen hoef jij je energie al helemaal niet te stoppen in andere mensen of bazen! Goed dat je een afspraak bij de HA hebt gemaakt. En als die niks zeggen wil meld je je op de eerste dag toch gewoon weer ziek? Wat niet gaat dat gaat niet hoor! Goed voor jezelf opkomen, jij bent het belangrijkst en pas daarna iemand voor wie jij werk doet!

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kimm Ik vind niet dat je overdreven reageert hoor! Mensen waarvan de kinderen uit huis zijn gevraagd zullen heus niet model-ouders zijn.
    Ok, dat is waarschijnlijk niemand, maar bij wijze van.

Kaatje Bloeddruk gemeten bij de dokter: nog lager dan gister bij de vk. 110/76.
    De urine is op kweek gezet, want er zat wederom niet genoeg in de urine om een kuur te kunnen krijgen.
    Balen, want ik heb er nu wel meer last van dan vorige week.
    Toch vanmiddag nog even met de vk gebeld, die denkt dat het eiwit van mijn vagina komt (lekker verhaal.... ;))
    Dus ze komt vrijdagochtend even langs om de urine nog een keer te controleren op eiwit.
    Gelukkig dat er niks aan de hand lijkt, werd er zenuwachtig van!

Kikker Slaap je ook beneden? of wurm je jezelf de trap omhoog 's avonds?

Jac O wat balen dat je zo ver weg moet! Komt dat door de economie van tegenwoodig?

Zonnebeertje Wat een lastige situatie meid! Eigenlijk erg dom van dat arbo mens om niet naar je te luisteren. Stel dat er wel iets misgaat en zij heeft je laten werken.....
    Zorg dat je een brief krijgt van je vk en van je huisarts waarin staat dat het beter is dat je niet/minder werkt, om die en die reden.

Jara is ook ziek, die arme schat. Heb al 4 waterpokken gespot ;)
    Nou ja, dan heeft ze ze maar gehad. Vind het ook wel fijn dat ze dan zo lekker bij me hangt :D

15. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Jeetje wat een vervelende arbo-artsen, maar idd gewoon aan jezelf denken en je kindje, dat is het belangrijkste.
    Als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet!
    Gelukkig is mijn werkgever heel meegaand en begripvol, maar ik zal binnenkort ook wel een gesprek nog krijgen met de bedrijfsarts, ben benieuwd.

@marleen, oh waterpokken :( zielig maar idd dan heeft ze die maar gehad.
    Liever hier nu even niet, want ik heb het nooit gehad ;)

16. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Marleen, in mijn vorige zwangerschap sliep ik de laatste 3 maanden beneden....ik hoop het deze keer gewoon vol te houden maar het wordt wel zwaar hoor! Overdag kom ik dus eigenlijk niet boven...het is echt een worsteling. Met een kleine dochter heb ik weinig keus, wat dat betreft is het wel fijn dat ze niet meer wil slapen tussen de middag maar balen dat we alleen nog een pc hebben, boven.

Kimm, ik snap je frustratie erg goed. Ken dat soort verhalen ook. Mijn oppaskindje(3 jaar, autistisch) is ook uit huis geplaatst nadat ik een melding gemaakt had. Sommige ouders zullen het nooit snappen(overigens ben ik zelf ook een uit huis geplaatst kind:D) Mijn moeder vind ook nog steeds dat het niet aan haar ligt maar aan mij(?)
    Goed dat je je mond op hyves hebt opengetrokken, al heb je dat wel heel subtiel gedaan.

17. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel bijgelezen maar geen fut om te reageren, duik mn bedje in.

Morgenavond komen ze onze wasmachine afvoer maken dus het zal pas vrijdag zijn voordat ik weer wat tijd over heb.

Sorry dames!

Fijne avond nog, welterusten.

18. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Thanks voor jullie reacties :) *blijkbaar vinden andere mensen me reactie een respect warad... wel grappig om te lezen :)*

Wie van jullie heeft er een bugaboo frog? of gehad? hoe bevalt die? En wat is een redelijk prijs voor een 2e hands?

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Gut dame hier is wakker... zeurt alleen maar om ORKA kijken... ik kan geen free willy meer zien!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo alle foto's zitten in mapjes. nu nog even uitzoeken wat er nog afgedrukt moet worden, wat onnodig is om te bewaren en dan de rest op een dvdtje branden. Mooi klusje voor het weekend.

Marleen, gelukkig geen hoge bloeddruk. Hoop dat er niets raars uit het kweekje komt

Kimm, orka kijken ??? slapen jij :D:D

Deel Deze Pagina