Normaal is het toch ook altijd zo dat ( je iig rond de 40 weken ) binnen 24 uur moet bevalling en anders ingeleid wordt ivm infectie gevaar. Vind het dan wel raar dat ze je zo maar naar huis sturen. Kan ze geen second opinion ofzo vragen in een ander ziekenhuis/andere arts ?
Navond! Hier bij vrienden geweest! Pff ben gesloopt nu! Vanavond dus lekker optijd naar bed. Heb even heel vluchtig door gelezen en maar 2 dingen onthouden... Anna: Gecondoleerd met je oma! Rono: tjee wat heftig zeg van je vriendin. Kan me voorstellen dat je je er erg rot bij voelt! Ben hier ook altijd bang voor geweest dat zoiets mij kan overkomen. Zeker met de hoeveelheid harde buiken. Maargoed, so far so good zal ik dan maar denken. Vind het wel raar van zo'n ziekenhuis dat ze haar niet opnemen. Kijk is iemand nu 8 weken zwanger vind ik het een ander verhaal, maar ze is bijna 22 weken zwanger. Ik denk niet dat ze het risico willen nemen dat zo'n kindje thuis geboren wordt! Lijkt me dan heel erg heftig om mee te maken. Ben morgen alweer 25 weken zwanger, en ben weer oh zo blij als ik die 28 weken vol heb gehouden. Een vriendin van me is bevallen met 28 weken en 4 dagen en dat spookte niet alleen tijdens Dinand zijn zwangerschap door me heen, maar ook nu weer. Brrr moet er echt niet aan denken zeg! Laat mij dan maar die 37 weken halen, daarna mag het er ook echt wel uit!
@AnnaB, gecondoleerd meid! @Rono, Ik kan me voorstellen dat je een beetje uit je doen bent na zo'n bericht. Oke ze moeten ergens een grens trekken maar soms mogen ze best wat meer begrip en medeleven tonen. @Frummel, ik ben bij de bevalling van de 1e van mn zus geweest en als die van mij ook zo gaat dan teken ik er voor. Ik weet dat het niet zonder pijn zal zijn maar dat heb ik er ook echt wel voor over. Ik heb er lang genoeg op gewacht. De pijn van gisteren zal denk ik toch bandenpijn geweest zijn want dat voelde echt als een messteek linksonder in mijn lies. @bapsie, leuk de kinderboerderij! Waren er al jonge diertjes? Wat was het weer heerlijk vandaag! We zijn op een tip van familie eens even naar Kleve gereden naar een soort "intratuin" op zn duits. Ons voortuintje kon wel wat fleur gebruiken. 6 trays met een heleboel plantjes en 3 50literzakken potgrond en ik hoefde maar 23 euries af te rekenen! Thuisgekomen heerlijk in het zonnetje alles geplant en het ziet er pachtig uit (al zeg ik het zelf). Helaas was dit toch een iets te enthousiaste onderneming want nu heb ik last van mn rug.
goeieavond ik zag alleen even snel het nare bericht van rono echt vreselijk heel veel sterkte meis... en anna gecondoleerd........... en verder even ego.... binnen anderhalve week is als het goed is de hele babykamer lekker klaar we hebben al een commode en bedje gekocht en daar moet alleen nog een plank en kledingkast bijkomen. dan lekker inrichten en afronden. en ik ga dan morgen eindelijk trouwen hihihi. alleen met getuigen hoor maar we maken t leuk,daarna eten we lekker een taartje en tussen de middag maken we lekker een uitgebreide lunch. om het toch een beetje fijn te maken haha
Angiebaby: een heeeeeeele fijne dag morgen! Het wordt ook heerlijk weer, dus geniet er van! Fijn dat je het kamertje al bijna af hebt, ik moet nog beginnen
Angiebaby, alvast een hele fijne dag morgen ! Hoop dat jullie net zulk lekker weer als vandaag hebben.
Angie: Een hele fijne dag morgen. Geniet van het moment en natuurlijk de dag zelf! @ bedje: ik ga eens kijken of hij er nog staat hihi. Truste allemaal!
Rono. Zou je vriendin morgenochtend toch een gyn laten bellen.Heb even gegoogled op gebroken vliezen met 22 weken ( of eerder ) en alles wat ik lees zijnverhalen van meiden die zijn opgenomen in het ziekenhuis. regelmatig een echo kregen om het vruchtwater te meten etc en kan vaak met een paar weken gerekt worden als er nog genoeg vruchtwater is en geen infectie.
Iedereen met een rotnacht en vroeg wakker....jeetje wat zijn jullie vroeg wakker! Gelukkig kan ik nu wel redelijk slapen. Kaatje hahaah knijpers! Mijn peetdochtertje had ook zo´n actie Kadootjes: van mijn moeder een kinderwagen en kleertjes tot nu toe. Van mijn oma een maxi cosi. Van vrienden ook kleertjes en badspeeltjes Krijg als het goed is een babyshower 10 april dus ik ben benieuwd wat dan de buit is AnnaB oh jee heb je een blauwe smurf Geen foto van gemaakt? Toch gecondoleerd met je oma. Mamatien een loungeset wauw! Ik wil er ook wel 1 hihihi.. naja ff sparen voor volgend jaar dan maar Rono wat een kutbericht zeg! Sterkte voor haar Voor jou natuurlijk ook sterkte tis er wel 1 waarvan je met beide benen weer op de grond komt! Ennas leuke foto hoor! Angiebaby heel veel plezier morgen! Geniet er lekker van @ hier: Vandaag heerlijk de was op het balkon gehangen! Nu ruikt het gelijk lekker fris Daarna heerlijk met peet-dochtertje over de kermis gegaan. Ze vondt het leuk Heb lekker een grote zak zoete popcorn gekocht Hmmm jammie jammie Als het goed is gaan wij morgen verf halen voor de babykamer.
Morge, Hier weer een goede nacht gehad. Bart is vlak voordat hij in bad ging gisteren opeens alles aan het los hoesten. Ik ben daar zo blij om. Hij heeft de hele nacht geslapen en nu hoest hij gelukkig niet veel maar wel alles los. Dadelijk de oudste naar school en dan kan moeders even strijken en stofzuigen want ze hebben er een zooitje van gemaakt dit weekend. Het zonnetje schijnt dus dat is al een goed begin van de dag.
@ennas wel leuk die kleuren op de kamer. Mag ik vragen waarom jullie willen verhuizen? Ik zou gewoon lekker beginnen met het kamertje. Ga je toch verhuizen dan kan je altijd nog alles om zetten @kaatje ja klopt het is weer zo snel gegaan. 3 weken geleden andere oma overleden en dat ging ook binnen een paar uur. @belliebel Vandaag 25 weken jeuhh... nog 15 weken te gaan! @Paso Wat leuk naar Kleve! Leuk centrum ook Heerlijk dat de tuin er nu goed uit ziet @angie Een hele fijne dag gewenst vandaag Geniet er lekker van ! En alvast gefeliciteerd @Danitjuh Nee geen foto van gemaakt... was nogal uhm... boos om het maar zo te zeggen... Vandaag (als de was klaar is) maar de tuin opruimen etc. En dan hopen dat ik niet nog meer schade tegen kom :O @Schildje wat fijn dat er veel is losgekomen! Ik heb hier ook nog wel een wasmand met strijkgoed @Ego Hier vandaag als doel: alle was wegwerken... Ik heb vorig jaar zo veel mogelijk in het weekend en 's avonds na 11 uur gewassen etc. Blijkt dat ik toch wel meer geld terug kreeg van Essent dan ik had verwacht. Dus mijn doel dit jaar is nog meer besparen op het wassen en dus weer veel in het weekend etc wassen... heb wel als gevolg de maandag de hele/halve dag de was aan het strijken vouwen ed. Dus ik ga zo maar beginnen en ik hoop om 12 uur klaar te zijn zodat ik nog 2 slaapkamers kan schoonmaken! Ben benieuwd! Een fijne dag iedereen
Ook goeiemorgen! Ik was even off-line, was voor zaken 3 dagen in Milaan en daarna druk met de 40ste verjaardag festiviteiten van juudvriend. En omdat 60 blz bijlezen haast niet te doen is haak ik hier weer. Is alles goed met iedereen, zijn er nog bijzondere dingen gebeurd?? Met mij en de kleine man alles goed, vandaag precies 26 weken, wat een mijlpaal, hij moet nog lekker een weekje of 12 blijven zitten, maar het is toch een prettig idee dat mocht ie nu al buiten willen komen spelen hij dan goede overlevingskansen heeft. Houden jullie ook al zoveel vocht vast? Ik kan 's avonds alweer echt deuken duwen in mijn enkels, brrr. Groetjes, Juud
Goedemorgen, Wij zijn terug van een weekendje weg met vrienden naar het Vennebos. Het was erg gezellig en neia vond het fantastisch natuurlijk. Vanmorgen werd ze om 10 voor 9 wakker, dus we hebben lekker samen uitgeslapen. Vrijdag 5 huizen bekeken, één daarvan was helemaal geweldig, maar wel erg duur, dus dat wordt spannend. Vanavond gaan we een laatste huis bekijken, ben erg benieuwd. En dan wordt het keuzes maken.
Morgen!! Angie: hele fijne dag vandaag!! Anna: gecondoleerd meid Behang: nee afweek middel en sop deden het trucje niet. het is heel dik behang wat er dus al 30 jaar opzit haha dus we moeten echt een stomer huren aankomend weekend. rono: Je vriendin moet absoluut een second opinion vragen!!!!ik heb zelf op de kraamafdeling gewerkt. Met gebroken vliezen kun je de bevalling soms nog weken rekken. Het belangrijkste nu is dat ze platte bedrust krijgt, ziekenhuis opname en onder de douche/ of spoelen tijdens en na plassen ivm infectie gevaar! Weeënremmers geven ze niet omdat het geen effect heeft met 22 weken, dat klopt. Maar dit valt echt nog te rekken. Het belangrijkste is dat ze genoeg vruchtwater weer aanmaakt als ze plat ligt. In het vruchtwater zit namelijk een stofje wat zorgt voor de longrijping. Zonder vruchtwater kan er dus ook geen longrijping plaatsvinden.. Zodra ze dan 24 weken is kan ze de injecties krijgen voor longrijping. Ook hiervoor is wel vruchtwater nodig. Maar vaak zie je dat als vrouwen echt plat blijven liggen dat er toch nog voldoende vruchtwater word aangemaakt. Als ik haar was zou ik direct contact opnemen met een academisch ziekenhuis met een NICU.
Kaatje: zodra je de 32 weken voorbij bent en je vliezen breken is de kans op infectie groter en de kans dat het kindje in het vruchtwater gaat poepen. Vanaf 37 weken is deze kans heel groot. Vandaar dat je dan binnen 24 uur moet bevallen Voor deze termijnen zijn de darmpjes nog veel te onrijp en zal de baby niet in het vruchtwater poepen.
Goedemorgen! Angie: Gefeliciteerd en veel plezier vandaag! AnnaB; Er is geen wij En het verhuizen... Ik heb wel een goede baan nu maar met onregelmatige werktijden. Dat is voor straks geen doen meer. Vandaar dat ik m'n koophuis weg wil en dan gaan huren. Dat mocht ik niet op tijd een andere baan vinden ik huursubsidie krijg enzo. Zie het niet zitten om misschien wel werkloos met een koophuis te zitten Succes met de was.. Juud; Wow 26 weken, schiet al op MNM; SPANNEND!!! Lekker naar centerparcs geweest, leuk! Ik ben net weer bij de HA geweest om de uitslag van de ECG te bespreken. Half uur in de wachtkamer gezeten...om vervolgens te horen dat hij het niet weet en het doorgaat faxen naar de cardioloog!
@ juud Welkom terug hoe was het in milaan? 26 weken! tijd vliegt voorbij (al kan het mij niet snel genoeg gaan) Hier (nog) geen last van vocht vasthouden. Kan misschien nog komen. @mnm Spannend zeg! Hopen dat het allemaal snel rond komt @frummel Jemig zeg! Wat een werk! Succes met de muren! @ennas ik wist niet dat je alleen bent sorry!... Kan heel goed begrijpen waarom je dus wilt verkopen. Hopen dat het huis snel is verkocht. Heb je al wel veel kijkers gehad of dat niet? Ben al 1,5 uur bezig en heb het gevoel dat het zo niet op schiet met die was... nu maar even pauze en een salade eten.