Juli 2011 mama's DEEL 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Pff heel slecht, ik heb al de hele week geen brood mee naar werk omdat ik te lui ben dit te pakken uit de schuur :S
    Net 2 heerlijke tosti's gekocht bij de bakker, maar kon ik het niet laten om ham-kaas croissantje te kopen.. Letten op de kilo's lukt op deze manier niet haha

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    hm, mannenlogica kan soms zoo grappig zijn... :(

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.067
    113
    onderkant van mn buik(baarmoeder) spant zich aan en word hard.
    en gaat heel erg pijn doen.
    eerst dachten ze bandenpijn maar het zit echt onder mn navel en niet aan de zijkanten.dus echt op de plek van mn baarmoeder.

4. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    MamaChantal, ja was ik al bang voor dat je harde buiken zou krijgen. Inderdaad even je bedje in wie weet zakt het.
    Jeetje dus niet terug naar de kno?
    Hopelijk gaat het met het pufje over.

mamatien, binnen 6 weken moeten ze werken. De vorige keer heeft het niks gedaan. Hopelijk nu wel.
    Oooh jammie tosti's en croissantjes. Zit ik hier aan mijn saaie brood. :(

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tjee zeg, wat erg voor je vader! Hebben ze al gezegd hoelang hij nog heeft? Lijkt me verschrikkelijk om zo te moten leven.

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oh wat geweldig zeg, een meid:D. Hier vertel ik het wel hoor wat het word! Zal het op de hyves zetten! Maar ook wij hopen dat we het gehiem kunnen houden. Weet dat ik het bij Dinand verschrikkelijk moeilijk vond de eerste paar weken, maar hoe verder ik kwam in de zwangerschap, hoe leuker ik het vond om mensen zo nieuwsgierig te maken dat wij wel wisten wat het zou worden. Het heeft allebei wel wat!

Tjee, een nek hernia. Een vriendin van mij heeft vandaag een mri gehad omdat ze bij haar ook een nekhernia wilden uit sluiten. Volgendeweek krijgt ze de uitslag hiervan. Maar dat zoiets pijn doet, dat geloof ik maar al te graag. Hopelijk verlicht het de pijn een beetje dat ze nu weet dat ze een kleindochter erbij krijgt.

Hoelang moet ze herstellen van de operatie?

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier fiets ik ook bijna niet hoor. Ja korte stukjes, maar als er een hoop wind staat zoals afgelopen week, stap ik de fiets niet op! Je spant je buikspieren aan wat weer een reactie kan geven wat zich tot een harde buik uit. Ach, misschien moeten we maar eens gaan nadenken over een elektrische fiets whaha:p.

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha, iedereen heeft zin om te snacken na frummel haar frituuractie en mamatien haar tosti's en croissantje. Heb net een boterham met ei op! Was ook wel erg lekker. Zo maar even extra gezond gaan doen en een fruitsalade maken. Heb peren, appels, banaan en druifjes liggen. Oh jummie, krijg ineens trek in ananas...Maar geloof dat ik dat helaas niet in huis heb, al is het maar uit een blikje whaha:p.

9. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ja is ook verschrikkelijk. Maar op dit moment valt het mee, zover je dat kunt zeggen....
    Het is namelijk al 5,5 jaar geleden dat hij is opgegeven. Hij had toen nog maximaal een half jaar te leven. Het kwam heel plotseling, hij stond nog midden in het leven en werkte 60 tot 80 uur in de week als ziekenhuisdirecteur. Hij is dus gaan vechten. Hij heeft een proef chemo gedaan in het VU. Dat heeft hij 8 van de 16 weken volgehouden, toen kreeg hij een dubbele longembolie.
    Hij heeft 2 keer kantje boord gelegen. Toevallig allebei in het buitenland; 1 keer op tenerife doordat hij gevallen was en interne bloedingen kreeg en 1 keer in frankrijk toen kreeg hij een alvleesklierontsteking. Beide keren ben ik naar mijn ouders toegevlogen (de 2e keer was neia pas 6 weken oud). Toen heeft hij er een tumor bijgekregen in de alvleesklier. En daar doet hij nu voor mee aan proef operaties en onderzoeken in het AMC.
    Hij leeft van verjaardag naar geboorte naar vakantie naar feestdag etc etc. Het is een sterke man.
    We genieten letterlijk van iedere dag samen met hem want we beseffen goed dat het een keer afgelopen zal zijn.

Even in het kort beschreven.

10. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0

mmm jammie boterham ei zou ik nu ook wel lusten hoor
    fruitsalade is ook zo lekker
    ik heb een appel, peer en mandarijntjes mee naar het werk, die eet ik allemaal na elkaar op, klinkt toch niet zo lekker. :D

11. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Dag dames! Ik lees net iets over meelezers, en dat ben ik! (onder andere, want volgens mij zijn er nog wel meer meelezers). Ik ben ook hopelijk juli mama maar kan/wil/durf niet zo hard mee te schrijven. Toch vind ik het wel heel leuk om over jullie belevenissen te lezen, vooral vanwege de herkenning. Ik probeer dus regelmatig te kijken, ook omdat ik in mijn omgeving helemaal geen zwangeren heb.
    Het verhaal van Nienke heeft me weer heel hard met de neus op de onzekere feiten gedrukt: voor ik in mijn omgeving ga aankondigen dat ik weer (heb al een kleintje van 1,5) zwanger ben, wil ik eerst aankomende vrijdag nog eens het hartje beluisteren bij de huisarts. Als jullie het niet erg vinden, dan lees ik dus voorlopig nog even mee. Als je iets te vragen hebt, dan kan dat natuurlijk en dan probeer ik ook te antwoorden...Groetjes!

12. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Nienke, wou je heel veel sterkte wensen vandaag en de komende tijd!!!
    Hoop dat je het op den duur een plekje kunt geven!

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tjeempie zeg, das niet niks allemaal! Zeker at je vader in het buitenland zo ziek is geweest. Zijn enge dingen!

Kan me goed voorstellen dat hij van verjaardag naar geboorte naar feestdag leeft. Je bent elke keer weer blij als je het nogmaals mag meemaken. Maar hij heeft het dus al 5,5 jaar en had toen nog een half jaar te leven. Moet je nagaan hoe fout sommige artsen het vaak kunnen hebben.

Hopelijk mag hij de geboorte van deze kleine ook meemaken! Is voor jullie allen denk ik toch wel een heel mooi iets!

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dag trouwe meelezer!:D

Hihi, is niet erg hoor, er zijn meerdere dames die meer lezen als dat ze reageren. Hoe ver ben je nu? En gaat alles goed? Het is toch altijd weer spannend he een zwangerschap, of je nu geen, 1 kind of 10 kinderen hebt. Wel knap van je dat je zolang je mond hebt kunnen houden tegen de buitenwereld!

Je mag hier altijd aansluiten, en zeker als je vragen hebt zijn we met zijn alle bereidt om die te beantwoorden. Mits het geen hele moeilijke vragen zijn natuurlijk hihi:p.

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

daar ben ik weer. Man, ik moet er echt aan wennen om de laptop even aan te zetten en ervoor te gaan zitten. Ik ben zo'n verwende miep met internet op mijn mobiel maar reageren lukt niet op dat ding.

Ik heb dus wel meegelezen en moet zeggen dat ik diep geraakt ben door het verhaal van Nienke, hadden we haar niet nog gerust gesteld omdat ze het kindje niet voelde. Bij de vorige zwangerschap was ik steeds erg ongerust en eerlijk gezegd is dat deze zwangerschap nog niet eens in me opgekomen. Ik kwam terug gister van de vk en alles was goed en toen las ik dat berichtje...had echt tranen in mijn ogen staan.
    Frummel, jeetje; ook ik heb me gister zorgen gemaakt om je en was erg blij dat je om half negen wat van je liet horen! Wat moet jij een enge dag beleefd hebben; gelukkig ben je er weer!

Nou, ik ga eens teruglezen., reageren en plaatsen maar moest dit vast kwijt

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    MNM jee wat een heftig verhaal van je vader... Wat moet hij een ontzettend sterke man zijn om in die onzerheid toch zijn neus omhoog te houden en te knokken voor iedere mooie gebeurtenis die het leven nog in petto heeft...

Mijn peetoom is/was ook een superactieve, volop in het leven staande man, tot hij 5 jaar geleden Kahler (beenmergkanker) kreeg. Na 5 jaar is 80% van de kahlerpatienten al overleden, maar hij is ook zo'n vechter en gaat overal voor, de ene chemo-trial na de andere. En hij is er nog, werkt zelfs nog, al levert hij wel steeds een klein beetje in.

Bernie, wat mij betreft prima hoor dat je meeleest. Hopelijk vindt je snel de zekerheid die je nodig hebt, en kom je ook actief meekletsen. Heb je in een eerdere zw-sch wat ergs meegemaakt dat je nu zo bang bent? Of wil je dat liever niet vertellen, is ook goed hoor!

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dag dames heb even niet meer bijgelezen beetje veel hihi.

dus als ik nu belangrijk nieuws heb overgeslagen spijt me dat...

nienke heel veel sterkte vandaag verdorie wat kl*te....

even ego YESSSSSSSSSSSSSSSS eindelijk 20 hele weken hihi we zijn op de helft!!!!

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat heb ik dus ook he. Bij Dinand was ik zo ongerust: zou het allemaal wel goed zitten, straks mankeert hij wat enz. En nu, heb nu gewoonweg de tijd niet om er over na te denken. Ja op de momenten dat het tegen je gezegd word of als je het erover hebt. Dan kan ik toch wel gaan denken: Goh wat een geluk is het toch als je echt een gezond kindje mag krijgen. Maar je denkt er niet bij na.

Net als de 20 weken echo. Ik vind het vreselijk spannend, maar ik weet ook dat er een hoop vrouwen zijn die denken dat het gewoon een beetje voor de fun is, dat ze hun kindje mogen zien, en denken verder niet na dat er misschien wel iets heel anders aan het licht kan komen. En dan nog zegt die 20 weken echo niets, want verderop in de zwangerschap kan er ook van alles gebeuren.

Mja laten we vooral positief blijven denken he!:p

Hoest met jou? Lag op hyves dat je bekken het een beetje aan het begeven zijn! Balen hoor, zeker omdat je nog een kleine meid hebt rondlopen die ook aandacht nodig heeft. Lijkt me zeer vermoeiend en zeer pijnlijk. En hoe gaat het slapen bij Elin?

19. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wat origineel om die namen zo te combineren!

Pfff de naam brandt op m'n lippen, we vinden het zelf een geslaagde combi :D. Zit te dubben of ik het even hier op zal schrijven en na een kwartiertje weer verwijderen haha!

20. Frummel

Frummel Niet meer actief

Bernie: lees gezellig mee:)

MNM: heftig zeg van je vader! Positieve geest kan zoveel doen he..

angie: was de echo goed?! wij mogen maandag, zooo nerveus!

kikker: bedankt lieverd:)

Deel Deze Pagina