JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge dames,

namen. Ik vind emma en lukas mooie namen hoor! Ook al zou ik ze niet zelf kiezen haha. Dan kies ik voor aparte namen zoals jullie weten. n.aël is dan ook de enigste die deze naam heeft. En ach daar zullen mensen ook wel weer van zeggen oooh wat zielig. niks van aantrekken. ik (wij manlief meegerekend) vinden hem mooi, en hopenlijk onze kleine vent later ook.

pijnlijke momentjes met kids. Hier gebeurd het ook wel eens hoor. Al is het nog niet echt bewust gemeen, idd meer proberen. Denk dat het er wel een beetje bijhoort. zeker op die jonge leeftijd. Dan kunnen ze zich nog niet inleven in een ander. Hier gaat onze jongste dochter altijd op haar broertje liggen, met haar volle gewicht. knuffel(en) roept ze dan, en zoonlief ligt dan te kreunen onder haar gewicht. hihi.
    daarintegen heeft zoonlief al meerdere malen aardig wat plukken haar in zijn handje overgehouden aan deze knuffelpartijen.

mamachantal. nog 1 dagje. ooh spannend. pfft komt wel veel op je af he. Maar ze is straks wel lekker thuis. Hopenlijk word je saturatiemeter gewoon vergoed. succes met je mc hoes.

schildje. succes sterkte meid, (wat zeg je in zo'n geval??) Hopenlijk word het een goed gesprek, die je vragen beantwoord.

marloes goedemorgen.

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Mogge..

Ik vind emma en lucas ook leuke namen. Had effe in dat topic gekeken, maar wat een zeurmutsen zeg. Pfff, je hoeft ook niet overal een mening over te hebben denk ik dan.
    Rein is afgelopen jaar 40 keer gegeven, zeker geen top20 naam dus, wel grappig dat Nadja Hubschers zoon ook Rein heet, die is een paar weken na mij bevallen.

Chantal, er komt inderdaad veel op je af, het zal je wel een beetje duizelen, maar hiep hiep hoera voor Vienna, vrijdag is ze eindelijk thuis!

Kindjes, ik betrap Noor wel een beetje op jaloers gedrag af en toe, maar nog nooit heb ik haar Rein pijn zien doen, het is eerder negeren ofzo wat ze doet. Maar gister gebeurde ook weer iets heel schattigs, ik was even buiten een sigaretje roken en Rein lag in de wipper een beetje te miepen. Zie ik Noortje naar hem toegaan, over z'n hoofdje aaien en een knuffel voor hem pakken. Dat vond ik dan weer zo kansloos lief, ze zorgt echt voor hem als het er op aan komt. Mijn lieve meisje!

Wilde nog meer reageren, maar weet het even niet meer... moet ook weer even an die Arbeit, loop al dagen te lummelen hier. Laterrrrr

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen!

Allereerst Babynieuws! Een goede vriendin van mij is gistermiddag bevallen van een dochter! Wel met een keizersnee maar gelukkig maken ze het allebei goed. Haar naam is zo origineel dat ik er even een puntje tussen zet ;) D. ietli

En Lutje, wat betreft die namen: lekker belangrijk wat ze ervan vinden, het gaat erom dat jij de naam mooi vindt en bij jouw Emma vindt passen. Ik vindt het ook een echt heel mooie naam, maar wij werden allebei direct verliefd op Noortje en dat is zo gebleven ;)

Chantal, drukte en hectiek dus. maar alles voor het goede doel! Ik heb ook zo'n badstof hoes voor om de mc, alleen gewassen, nooit gebruikt en zou hem even moeten zoeken, maar anders kan ik hem na de wintersport wel naar je opsturen? Duurt alleen een weekje...

Danitjuh, oef das vroeg. Noor heeft ook lang om haar speentje gevraagd en sliep dan ook direct door, maar als je dan ook nog zo vroeg een wekker hebt staan... oei... Succes vandaag

Schildje, een spannende dag. Hopelijk eenduidig nieuws en een goed plan voor de toekomst. Succes vandaag!

kaatje, heb je all trucjes voor het kolven al toegepast? een foto meenemen, een shirtje van Elin om haar geur bij je te hebben? Anders als het kolven zo'n ellende is en niet lukt, zou je een voeding kunnen vervangen en de rest bv geven? Ik vond het kolven ook echt een drama, maar kon wel 2 voedingen van 150 ml ´produceren´. Ben wel snel naar 1 voeding gegaan, omdat ik echt alles eruit moest persen om genoeg bij elkaar te krijgen...

Drukke dag voor de boeg. laatste wassen hangen e drogen, ben nu op het werk , maar moet nog wel wat spul inpakken en vannacht gaan we naar Ellmau! ben benieuwd hoe het gaat en heb er heel veel zin in.

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    *gaap* Kort nachtje gehad. Emma heeft denk ik last van sprongetje. Ze was erg onrustig. Vervolgens vriendlief ook nog aan het snurken en toen Emma vanmorgen om 6 uur al begon te mopperen had ik het gehad voor vandaag :) Ze heeft net weer lekker uurtje geslapen en ligt nu in de box haar broek vol te maken :D

Wat betreft de namen, ik kijk niet meer in dat onderwerp. Zoals Juud al zegt, echt een stel zeurmutsen!

O jee, meisje moppert. Broek zal wel vol zijn :p :D

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.579
    3.072
    113
    Morgen!
    Jaaa nog 1 dag! Zo ff voeding leren maken..
    Fysiomens komt,hopelijk word de sondepomp geleverd ..
    Jasje zit in de was, vanmiddag ff luiertas halen, ff voor geboortekaartje kijken.. En dan vanavond vroeg slapen!

6. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    chantal, geboortekaartjes? Hadden jullie die nog niet verstuurd voor Vienna?

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.579
    3.072
    113
    Nee.. Haha.. We zouden het doen als ze thuiskwam..
    Maarja ipv 5 weken is het 6maanden geworden.
    Dus word het een geboorte-/ ze is thuis kaartje :)
    Zoiets.. Weet nog niet presies.
    Als jullie ideeen hebben hoor ik t graag:)

8. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ach jeetje, ja ik snap wel dat het erbij in schiet. Ik heb wel eens geboortekaartjes gekregen met een extra briefje erin dat het kindje bijv te vroeg is geboren of met een bepaalde afwijking waardoor het nog in het ziekenhuis moet blijven. Je wilt ook niet een blij hieperdepiep kaartje versturen als je kindje nog allerlei zware operaties moet ondergaan. Het moet wel lukken hoor, om een geboorte/ze is thuis combikaartje te vinden of anders zelf ontwerpen?

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Rono We willen ongeveer rijden tot Drenthe, Overijssel, evt Gelderland. Bovenste helft van het land dus.

Martje Mika zijn neus al weer beter? Dat soort dingen gebeuren soms. Jara heeft de neiging om af en toe iets te hard in Romee haar handje te knijpen.

MNM Ach arme meiden! Hoe is de nacht gegaan?
    Ja, 3 dagen is wel lang en ik zal de meiden meiden best missen. Maar ik kijk er niet tegenop hoor! Ik weet dat ze in goede handen zijn, ze logeren 2 nachten bij mijn ouders aangezien Marcel 2x een ochtenddienst heeft. En om de meiden nou om half 6 's ochtends al te moeten brengen... :D

Babynamen Ik houd persoonlijk van namen die niet zo vaak voorkomen. Maar als ik (bv) Emma het allermooist had gevonden voor mijn kindje dan had ik dat gekozen. Of het nou op nummer 1 had gestaan of niet.
    Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders zouden we allemaal hetzelfde heten ;):D

Ik wist helemaal niet dat de bekleding van de maxicosi er af kon...

Ennas Hoofdpijn weer over?

Schildje logisch dat je zenuwachtig bent! Succes met het gesprek!!

Marloes Goeiemorgen!!

Marlous Dat is inderdaad een aparte naam zeg! Zeg je het zoals het er staat? Dat zijn (meestal) van die namen waar je eerst even aan moet wennen maar die daarna ontzettend bij het kind passen.

Chantal Wat een geregel zeg... Spannend hoor!

Romee heeft vannacht eindelijk weer geslapen zonder wakker te worden van het hoesten. En ik dus ook! Ik sliep ook al om 10 uur gisteravond.

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik ben ook wel voor Gelderland, haha ;)

ja, je zegt het zoals het er staat, het is een vernoeming en een Duitse naam, vandaar :) Ben zo benieuwd naar dat kleine hulpeloze hummeltje!

Fijn hè, slapen :D Wij komen er ook eindelijk aan toe en het scheelt echt zo ontzettend veel hoe je de dag doorkomt!

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hier net gezellig vriendin op bezoek gehad, maar voel me nu sip. Ze vertelde dat ze vanmiddag bezoek krijgt van een andere vriendin en dat ze een aantal anderen wat minder zagen, maar dat die eerst heel vaak langskwamen. Om de een of andere reden komt hier dus nooit spontaan iemand binnenwaaien. Iedere keer moet het van mijn kant komen. Ik zal wel iets verkeerds doen ofzo :( Regelmatig zeg ik dat ze welkom zijn, maar zo goed als niemand belt me spontaan op of ze langs kan komen.

12. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Wat vreemd Lutje!!

Misschien gewoon eens zeggen?? Waarschijnlijk is het gewoon onbewust??

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Heb het er wel eens met vriendinnen over gehad en kreeg dan te horen dat ik over kom alsof ik niemand nodig heb. En heb toen goed duidelijk gemaakt dat dit niet zo is. Maar blijkbaar zijn ze dat weer vergeten. En elke keer als ik dan bij hen langs wil, dan kunnen ze niet of komt het totaal niet uit en zijn we al snel een maand verder.

Op sommige dagen voel ik me gewoon wat eenzaam :) Vooral als je dan hoort hoe druk een ander het heeft met diezelfde vriendinnen.

14. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    He Lutje, dat is lastig, maar ik geloof er niets van dat het aan jou ligt. Bij ons is het heel erg verdeeld, de vrienden van manlief staan altijd ongevraagd op de stoep en mijn vriendinnen niet. (nu er kinderen zijn en we bijna allemaal vrije vrijdag hebben af en toe ietsje meer)
    Ik heb redelijk veel vriendinnen (heb in de kroeg gewerkt en lang gestudeerd) maar zie ze niet zo vaak, en dat vind ik ook wel jammer. Manlief heeft een kleinere vriendengroep, maar wel heel hecht.
    Bij mijn vriendinnen blijft het te vaak bij loshangende afspraken: we moeten elkaar vaker zien. Dat werkt dus niet.

Als jij altijd belt, zijn ze dat misschien gewoon gewend? Reageren ze dan wel snel en enthousiast? Het ligt echt niet aan jou, maar heb je ze misschien verwend? :)

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Marlous, tegelijk geplaatst :) Zie m'n vorige bericht :D

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    en als je aanhaakt? Vind je het leuk als ik vanmiddag ook langs kom? Bij mijn studiegroepje werkt dat heel goed. Daar spreken er 2 af, en uiteindelijk zitten we met 4 te lunchen.

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Zo nu en dan duik ik er idd tussen :) Moet eerlijk zeggen dat die vriendin van net ook wel enorm sociaal bezig is. Die heeft het altijd druk en heel veel vrienden. Soms merk ik gewoon heel erg goed dat ik alles heb achtergelaten om hier te gaan wonen.

Ik blijf gewoon koppig mensen uitnodigingen en vragen of ik langs kan komen. Misschien dat het dan vanzelf goed komt :)

18. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Lutje ik ken het. Ik heb dan ook al jaren weinig tot geen vriendinnen.:(

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Emma is lekker bezig vandaag. Haar ritme is volledig de deur uit. Ze ligt nu al een tijdje te pitten en heeft dus haar fruithapje gemist. Want als ik die zometeen geef, dan drinkt ze weer niet goed en komt ze vanmiddag te snel voor een fles. Jep, die is duidelijk met een sprong bezig.

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    En heb jij nou ook dat je het opeens enorm mist? Meeste dagen is het geen probleem en opeens... Ook toen ik ontslagen was. Ik wilde die dag zo graag bij een vriendin binnen vallen waarbij ik even lekker kon schreeuwen en janken. Maar wist gewoon niemand te bedenken waar dat bij kon. Man oh man, wat voelde ik me die dag eenzaam! En een paar dagen later was het weer 'normaal'.

(P.S. jammer dat we niet bij elkaar in de buurt woonden. Konden we bij elkaar binnen waaien :p :D)

Deel Deze Pagina