JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ach Chantal, zou willen dat ik wat voor jullie kon doen... Maar helaas, ook ik ben geen miljonair :(

Heb je wel iemand om mee te praten? Denk je wel een beetje om jezelf?
    Voor een ander zal het makkelijk praten zijn maar probeer positief te blijven... Vergeet niet dat jullie een vechtertje hebben!! Jullie kleine prinses heeft al zo vaak bewezen dat ze graag bij jullie wil blijven!

Heel veel sterkte meid... Zou echt willen dat ik wat kon doen...

*Knuffel*

2. mamatien

mamatien Niet meer actief

Pff chantal wat is dat toch zwaar.... Dikke knuf meis!!!!

Ff iets anders.. Zat net topic over combinatiekorting te lezen.. Kennen jullie dat? Maar daar hebben wij zeker nog geen recht op, dan hadden onze kindjes in juni geboren moeten zijn?
    Ik zou gewoon iets van 1500 euro terug krijgen, dus wel btje balen als we hier nog een jaartje op moeten wachten hihi.

3. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    #2263 Ennas, 13 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
    edit; even opgezocht

4. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Volgens mij krijg je dat als jij minder verdiend als je fiscaal partner?? Als ik het goed begrijp...

Voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting 2011 gelden de volgende voorwaarden:
    U hebt in 2011 minimaal één kind dat op 31 december 2010 jonger was dan 12 jaar;
    Dit kind is in die periode ingeschreven op uw woonadres (of bij co-ouders op het woonadres van de co-ouder);
    In 2011 hebt u inkomsten uit betaald werk die hoger zijn dan € 4.734 of u komt in aanmerking voor zelfstandigenaftrek.
    U hebt in 2011 geen fiscale partner of u heeft in 2011 wel een fiscale partner en u heeft minder inkomsten uit tegenwoordige arbeid (loon, winst uit onderneming of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) dan uw fiscale partner.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    combi korting is ook als je een ukkie krijgt.. regels stonden ook in dat topic..
    denk niet dat wij er al recht op hebben

6. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ik krijg het nu al dmv een voorlopige aanslag 2012, is bijna 400,- elke maand. Maar dat komt omdat ik alleen ben, krijg je nog meer.
    Kan er precies m'n crèche mee betalen, dus dat is wel fijn!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij krijgen het ook niet.zag er net iig niets bij staan.heb net de aangiftes gedaan.Krijgen wel een mooi bedrag terug.Helaas wordt het verrekend met openstaande rekening. Blijft niet echt veel over dus. Maar genoeg om een gat te dichten en kunnen dan van het vakantie geld toch een paar daagjes weg in de vakantie.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    das veel !

k zie wel we hebben al combikorting door jamelie toch ?

ohja vien is al 4 weken niet aangekomen! :( BALEN
    nu dus WEER andere voeding proberen..hele andere samenstelling dan normale fles voeding.. word dr een beetje gek van!!!

1 voordeel, t word vergoed hihi
    dus dat maar proberen..zucht.. t is wel verrijkte voeding.. ze heeft nu 20%verrijkte voeding, nutrilon standaard, maar gaat met die ander voeding naar 37% verrijking.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    owwwja ik moet nog steeds een vent bellen om thuis te komen..grr!! Weer vergeten vandaag :( :(

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ja vriendlief en ik laten t belastinggeld altijd op de gezamenlijke rekening storten dus maakt in principe niet uit op wiens salaris t berekent wordt, we splitten toch ;)
    maar ik heb t maar ff op mijn salaris berekend, omdat hij zelfstandige is en ik nooit goed weet welk bedrag de belastingdienst bij hem kijkt (zzpers hebben echt veel kortingen bij de bd namelijk, dat zoekt de boekhouder wel voor me hihi)
    maar idd hoe k t begrijp hebben we er pas recht op over 2012.

Ennas, jij hebt zeker geen combikorting maar alleenstaandeouderkorting ofzo?

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kaatje Is de stagiare nog lang bij jullie op het kdv? Hier is het niet toegestaan om op kinderen te passen die je op het kdv hebt.
    Ik heb wel eens opgepast op kinderen van mijn vorige baan, maar pas nadat ik daar weg was :D

Ennas Romee heeft die bal ook! Erg leuk ding!

Jac Gefeliciteerd!!!!

Chantal Dikke knuf meid!
    Vervelend dat je pas op 3 mei terecht kunt! Heb je je situatie uitgelegd en gezelgd dat er wat jou betreft enige spoed bij zit? (vast wel...)

Combinatiekorting Zal zo eens even kijken of wij daar recht op hebben. We gaan zaterdag de belastingen invullen dus misschien kunnen we dat meenemen. :D

Hier weinig nieuws geloof ik.

12. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ik heb van alles :) Geen idee wat allemaal. Weet alleen dat het bijna 400,- in de maand is. Als je je belasting invult via de online aangifte vragen ze vanzelf ergens of je kinderen hebt bla bla bla dus dan komt er vanzelf uit waar je recht op hebt volgens mij.
    Van afgelopen jaar zul je er idd geen recht op hebben, of ze moet langer dan 6 maanden van dat jaar bij je ingeschreven zijn. Dus voor 1 juli geboren zijn.
    Alleen geen idee hoe dat zit mét partner die verdiend....

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gelukkig kwam een groot gedeelte van de juli baby'tjes al in juni...
    maar wel balen als het net een paar dagen scheelt... toch mooi mee genomen

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Inkomensafhankelijke combi.korting wordt automatisch door het aangifte programma berekend en staat bij de minst verdienende ouder.

Kaatje, jullie krijgen het vast wel, het maakt nl niet uit of je 1 of 10 kinderen hebt.

15. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Heb net even gegoogeld naar die combinatiekorting. Dat ziet er fijn uit zeg!
    Wij zouden t dan toch al krijgen omdat we Jara al hebben en dus kennelijk niet gaat om hoeveel kinderen je hebt, maar Romee is ook nog in juni geboren.

Marloes Het staat dus automatisch in het programma als je je aangifte doet?? Is dat ook nieuw dit jaar??

Ik zal zaterdag in ieder geval mijn vader zeggen dat ie daar extra op moet letten!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marleen, is dat zo? ze is er tot juni. nog drie maandjes dus.
    nou ja dan ken ik haar niet via het kdv maar via haar vader. ( is een oud collega van Ferry )

17. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Hier willen ze dat ook gaan doen op het KDV...