JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Als je geld terug krijgt is dat inderdaad het leukste! Terug moeten betalen is minder grappig. Gelukkig is ons dat nog nooit overkomen :)

2. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Morning :cool:

Ben al vanaf 03.00 klaar wakker :x Net om 03.40 maar eventjes gebeld naar het ziekenhuis of Ismail wel goed slaapt. Maar zoals ik al dacht die ligt prinsheerlijk te slapen :D

Manlief is er niet die is dagje naar huis toe om zijn koffer te pakken. Die gaat morgen (donderdag) op vakantie naar zijn eigen land toe.

Nou ik ga weer eens proberen een tukje te doen ;)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Morge..wat een rot nacht.. Denk 15x mn bed uit geweest..1uur sliepen we pas en kwart v 7 wekker...pff..

4. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @kaatje
    Fijn dat de oppas is geregeld :)

@chantal
    3 mei klinkt erg ver weg maar het gaat sneller dan je denkt.
    Ik hoop dat de second opinion goed uitpakt voor jullie :)
    Geniet van alle moment samen met haar want er zullen nog hele mooie momenten komen :)

@mamatien
    de combinatiekorting krijg ik niet maar wel de alleenstaande ouder korting. Je kan het ook vooraf aanvragen. Dus voor dit jaar kan je het al aanvragen.

@dames met de slechte nachten (waaronder ikzelf ook hihi)
    Sterkte vandaag!

5. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hier is Bart beter en Rick daar gaat het ook stukken beter mee. Hij hoest nog wel veel maar voor nu heeft hij geen koorts. Alleen vannacht om 12 uur hoorde ik op eens iemand hard huilen en dat was Fleur. Zij had hele hoge koorts 39,5 dus haar maar een zetpilletje gegeven en daarna is ze nog 1 keer gekomen na 10 min. Ik dacht dat ze misschien wel wat wilde drinken maar ze heeft maar 15cc op. Toen bedje weer in. Ze had geen boer gelaten dus dat was na 5 min weer huilen. Even wezen kijken boer heeft ze toen gelaten en haar neusje even ingespoten want dat zat dicht. Toen heb ik haar niet meer gehoord. Nu heb ik een grote man naast mij staan die weer beter aan het worden is want hij praat en praat en praat. hahaha Nou beter dat dan dat Rick als ziek op de bank zit.

6. mamatien

mamatien Niet meer actief

hihi beetje jammer dat Fleur dan de 11e is geboren ;). Zei gister al tegen vriendlief. Als zij 2 weken eerder was geboren, had ik niet zo ziek geweest (Hellp-sydnroom) hadden we kinderbijslag eerder gehad en nu dus die combikorting.. Ach, hebben we iets om voor volgend jaar naar uit te kijken ;)

Schildje: gelukkig de mannen weer fitter, hoe is het met fleur nu? Toch wel ff schrikken lijkt me als ze snachts zo plots koorts heeft..

Anna: bah slechte nacht gehad dus?! Sterkte!

Danitjuh: je man is een dag naar huis? Waar ben jij dan?
    Kan me voor stellen dat je zo snachts erg aan je kind moet denken. Gelukkig dat hij goed sliep :)

Chantal, he bah wat een rotnacht :( Hoe kwam dat?

7. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Mamatien ze had gistermiddag al hoge koorts. Maar toch het was hard verscheurend toen ik dat hoorde vannacht. Vanmorgen ook toen ze om 7:15 wakker werd en ik ging naar haar toe was ze echt zielig aan het kreunen en piepjes aan het maken. Ze krijgt het wel aardig voor de kiezen zo in haar 1ste jaar. Heel wat anders als met de jongens. Hun werden pas veel ziek na hun 1ste jaar.
    Hopelijk is Fleur er snel vanaf. Rick is echt weer zo goed als beter.
    Loopt de hele tijd rond en wil dingen doen maar ik laat hem vandaag nog even thuis ook ivm zijn hoesten maar als ik het zo bekijk kan hij morgen weer naar school toe.

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen dames! En veel sterkte voor de dames met een slechte nacht...

Wij hebben eigenlijk wel een goede nacht gehad, alleen onze hond is verliefd (loopse achterbuurvrouw;)) dus we waren er wel vroeg bij. Noortje werd ook eerder wakker met een hongerschreeuw, dus het uitslapen dat manlief had bedacht was snel over :D

Schildje, fijn dat de jongens weer beter gaan, ach Fleur wel koorts. Is het nu beter?

Korting, we hebben net geluk met een juni-dochter. Volgende week hebben we een afspraak bij de adviseur, ben benieuwd. We laten het dit jaar nog invullen, omdat we dit jaar voor het eerst alles hebben samengevoegd en Noortje erbij is gekomen. Volgend jaar doen we het gewoon zelf.

Chantal, pfff... dikke knuffel voor jou! maar 7 mei is sneller dan je denkt... Zouden ze dan ook eerder kunnen opereren?

Kaatje, fijn een oppas! Wij redden het hier aardig met mijn souders en eventueel vriendinnen.

Danitjuh, fijn dat Ismail zo goed lag te slapen. Drinkt hij al wat meer zelf? knuff

Noortje mag terug naar 2 flessen, zijn er al mama's die daar ervaring mee hebben? En hoe vul je dat in? Ze mag water drinken, maar daar drinkt ze nooit zo veel van als van de melk (inclusief pap of roosvicee anders moet ze het niet...:p) Vraag me dus af of ze dan wel genoeg vocht binnen krijgt...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik doe het dan zo, Marlous

bij de boterham 's morgens en 's middags nog een flesje melk aanbieden.

verder af en toe wat diksap aanbieden

10. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    MamaChantal lekkere nacht heb je achter de rug zeg ;)

Anna jij ook sterkte met de dag vandaag ;)

Schildje fijn dat iedereen aan het opknappen is bij jullie thuis. Beterschap met Fleur.

Mamatien we zitten in het Ronald Mac Donaldhuis van het VU in Amsterdam.

Combikorting?????????? ik heb totaal geen flauw idee waar jullie het over hebben :)

Marlous hahah gezellig jullie hond hahaha... Ismail drinkt slecht. Hoorde net van de verpleegster dat hij weer had geweigerd. Dus dan krijgt hij het via de sondevoeding.

11. mamatien

Danitjuh, joh ik wist helemaal niet dat jullie daarin zaten, dacht dat jullie gewoont thuis waren en ismail in t ziekenhuis. Wel moeilijk dat je man op vakantie gaat lijkt mij...

Marloes, Fleur zit nog op 3 flessen. Afgelopen zondag heb ik fleur weer drinken uit tuitfles aangeboden en toen dronk ze eruit! De laatste keer dat ik dat probeerde was 1,5 maand geleden toen snapte ze daar niets an haha.. Wat ik nu doe is ik vul die tuitbeker met water en daar kan ze uitdrinken wanneer ze wil. Ene x pakt ze t zelf (als ik het naast haar neerzet) andere x bied ik het haar aan. Ze drinkt elke x kleine slokjes maar drinkt wel. Ik vond dit belangrijk met dat warme weer, dat ze wat extra dronk. Bij dr liga en bij dr fruit krijgt ze gewoon thee of diksap (naja drinkt ze ook maar heel weinig van hoor, maar ik bied t wel aan)

schildje, ach kan me voorsteleln dat t hartverscheurend is :(. Verschil he met kindjes.. Hier zijn een paar kindjes echt heel vaak ziek en een paar bijna nooit. ff afkloppen, maar mijn fleur is pas 1x ziek geweest (wel al dr hele leven verkouden, maar dat hoort zegt de dokter)

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Jouw jongens krijgen na het eten geen papfles meer, toch? Dan zou Noortje 's morgens nog ene papfles krijgen (nog geen boterham) en 's middags een fles. Dan na het eten niet meer.
    Noortje eet meestal rond een uur of 7 en daarna de papfles begon al wat te wringen, dan kan ik haar dan wat diksap geven bijvoorbeeld.

*overzicht begint te komen*

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Fleur, goed gedaan! Warm weer, dat is als lang geleden! Noortje drinkt van andere drankjes ook nog niet zo veel hoor, en uit de tuitfles is het nog wat geknoei.

Heb gister voor het eerst uit de fles zonder speen laten drinken. Had nog een pakje pap staan en daar past bij ons net geen goede speen op. De een te wijd de ander zuigt ze zich vacuum aan... Heb de dop eraf gedraaid, slurpt ze het zo uit de fles! *trots*

14. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @mamatien
    ik heb altijd een slechte nacht.
    Céan komt om 22:00 - 00:30 - 03:00 - 04:00 - 05:30 en dan is hij klaar wakker.

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Het wordt nog niet echt beter hè? De kleinzoon van vrienden doet dit ook, maar als hij bij onze vrienden is, slaapt hij door... Misschien een paar nachtjes uitbesteden? :D Kan hij het patroon doorbreken...?
    Of heb je dit al geprobeerd...?

16. mamatien

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36

18. mamatien

@ marloes, hihi als ik naar buiten ging met de wandelwagen, moest ik ook een jas aan. maar mijn balkon ligt op de zon, uit de wind, daar kon ik al in mn bikini (heb ik niet gedaan hoor, vond het wat overdreven;))

Ja donderdag en vrijdag wordt goed voorspeld he!! :)

@ Anna: pff meid, echt respect voor je dat je dat trekt! Maar lijkt me wel dat dat patroon toch een keer doorbroken moet worden, Cean is ondertussen al 8,5 maand, is wel heel vaak voor zijn leeftijd (snap dat je aan mijn conclusie weinig hebt, maar ik vind het gewoon vervelend voor je en weet geen oplossing helaaS)

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja hoor, gewoon proberen!!

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Thanx!

Meiden tot morgen, mijn werkdag zit erop en ik ga heerlijk naar huis!

Deel Deze Pagina