JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Zo, wat een hoop tanden allemaal :D

2e kindje; hier niet haha. Misschien oooooit nog eens! Maar zeker niet meer alleen ;)

Hier al een week een mopperig meisje :( Weinig dingen die ze leuk vind, of van korte duur. Ze wordt ook eenkenning! Gister was ik op verjaardag en wilde iemand er pakken, brullllen! En der handjes naar me uitsteken ( dat was dan wel weer schattig haha)
    Ook de nachten zijn redelijk vermoeiend hier. Vaak wakker, huilen. Paar keer de speen geven en dan gaat ze weer even slapen voor een paar uur. Het door en uit slapen is even verleden tijd!
    Dit in combinatie met m'n werk is redelijk zwaar. Woensdag weer beginnen en dan 7 dagen werken. Altijd fijn 2 extra diensten erbij. Kijk er nu al naar uit... :(
    Maarja, het is niet anders. De hypotheek moet toch betaald worden. Maar het liefst was ik lekker gestopt met deze baan... Juul en ik worden er alle 2 niet vrolijker van.
    Zo, weer klaar met klagen. Is het veel te mooi weer voor :D
    Net lekker gewandeld met Juul en vanmiddag lekker even paardrijden. Juul even 3 uurtjes naar de crèche, kan ik even bijkomen :)

Fijne dag meiden!

2. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ennas als jullie er alle twee niet vrolijker van worden waarom dan niet wat anders zoeken? Of is dit geen optie met je huis enz.

3. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Als ik een huurhuis zou hebben had ik het zeker gedaan! Dan zou ik huurtoeslag krijgen als m'n salaris minder wordt. Maar nu moet toch elke maand de hypotheek betaald worden. En er is hier ook bijna niets te vinden :( voor in een winkel oid ben ik te oud...
    Echt balen, want dit is echt nie leuk zo. Juul is van slag, ik heb ongeveer cronisch slaap te kort... :( Werk fulltime + nog extra diensten een paar in de maand :(

4. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Misschien dan toch iets om verder uit te zoeken. Werk je niet over te toeren hé!

5. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @kaatje
    een pleegkind kan soms heel pittig zijn idd. (ik heb pleegbroers en zussen gehad :) )

@nog een kindje
    NO WAY!! (klinkt negatief maar zo is het niet hoor... Heb het gezin compleet en wil niet meer zwanger zijn :) )

@schildje
    wat fijn dat het de goede kant op gaat daar :)
    Hier nog steeds ziek... Gaat iets beter dan van het weekend maar sta geloof ik strak van de paracetamol.

@tandjes
    Nog steeds een tweetand hier... heel schattig hoor :)

@ennas
    ik hoop dat je huis snel is verkocht! En dat je dan zelf ook wat meer rust krijgt!

6. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Thanks Schildje!

Anna; ja hoop idd dat het snel verkocht is...
    Vandaag de hele dag met werk bezig geweest terwijl ik vrij was. Om en om smste mn collega's met ruil/ inval verzoeken. Nu volgende week 1x 1./2u eerder beginnen en 2 extra diensten (8 dagen in totaal) pfffff.

Kon geen nee zeggen... Als ik een keer wat heb 'moeten' ze ook voor mij. En als ik elke keer nee zeg doen ze dat ook niet. Maar rekening houden met schijnt lastig te zijn :( :(

7. mamatien

mamatien Niet meer actief

Abo!(had m,perongeluk verwijderd!)

Ennas, ik vind dat je toch je eigen grenzen moet gaan aangeve... Je hebt nu een kind dus ben je minder flexibel.. Snap dat je ook wel eens voor een ander wat moet doen, maar 2extra diensten in 1week waardoor je 8dageb achter elkaar moet vind ik echt niet normaal!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi :)
    Elin is vandaag alweer 8 maanden.Tijd vliegt.morgenochtend naar het CB>

Ennas, jeetje 7 dagen achter elkaar werken. Kan je niet eens op je werk om de tafel gaan zitten ? Werk moet toch ook wel zien dat dat niet echt haalbaar is als alleenstaande moeder.

9. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Is idd zo, maar er is 1 iemand ziek en 1 met vakantie. Dus er is gewoon niemand anders :( En als ik nee zeg wil niemand voor mij invallen als Juul ziek is oid. T is echt lastig.. Maar ben wel van plan om idd een keer te gaan praten. Zou zo graag minder gaan werken. Maar weet nu al dat dat in deze functie niet kan. Mja, nee heb je...

Kaatje; Je kleine pop alweer 8 maanden :) gaat het snel he!

Juul kan zitten sinds 1.1/2 week :) Van het CB mag ze al op de fiets... Dat lijkt me nog wat vroeg! Al die hobbels enzo...

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Morgen dames! Wat een weertje he!

Hier een onrustige nacht. om half 5 werd een meisje wakker, schreeuwend, bleek dat ze helemaal nat was. Gister heeft manlief haar op bed gelegd (ik was nog niet thuis en doe dat meestal) had hij de luier niet goed om gedaan, flapjes zaten naar binnen. Je zou denken dat het met 9 maanden toch goed zou moeten gaan... dus luier lek, kind nat en verdrietig. Helemaal omgekleed, flesje gegeven om te troosten en weer verder slapen... pfff... arm ding...

Nu weer aan het werk, druk... geen zin... wil naar buiten!

Zo maar eens boodschapjes doen, dan kan ik even wat zon voelen :D

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    uitkijken nog hoor... ze mogen net zo lang fietsen, zoals ze stabiel kunnen zitten, maar hobbels, drempels etc kan hun nekje nog niet hebben.

Ik wacht wel tot het echt mooi weer is... vind het nu ook nog te koud

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ennas, ik zou ook gaan praten hoor! Natuurlijk kun je af en toe je best doen om voor iemand in te vallen, maar er zijn grenzen he. Geef anders aan, dat je gewoon geen opvang hebt.
    Hier vragen ze ook wel eens of ik op woensdag of vrijdag zou kunnen komen... maar dat kan echt niet, want dan heb ik geen opvang.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin is weer helemaal goedgekeurd :)
    7550 gram en 67 cm.

14. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Kaatje fijn! Elin is een lekker klein meisje, he?! Mooie dame :D

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Is wel een goed idee, en dan schep je meteen duidelijkheid dat je flexibel bent binnen deze grenzen. En gewoon rustig je ogen open houden is toch niks mis mee...? :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja ze ligt idd onder het gemiddelde maar volgt mooi haar eigen lijntje

17. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Haha nee was ook nog niet van plan om te gaan fietsen! (al lijkt het me super leuk :) ) Even wachten nog maar!

Kaatje; Elin weer goedgekeurd, altijd prettig :)

Werk; Tsja is echt lastig... Het is een beetje geven en nemen :( Alleen gaat dat dus nu niet meer zo makkelijk voor mij. Draaien het rooster me z'n 5e en 1 inval. Maar als er dus 1 ziek is en 1 op vakantie komen er zoveel extra diensten bij. Het moet 24/7 bemand zijn dus ontkomen doe ik er niet aan ben ik bang.
    Zag net dat er in augustus zowiezo al 4 extra staan :(
    Voor het geld hoef ik het ook niet te doen..hoe hoger m'n salaris, hoe minder toeslagen.

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Misschien kun je voorstellen dat ze opzoek gaan naar iemand op oproepbasis, een 0 uren contract... kan toch mooi oplopen voor zo iemand met al die extra diensten/vakanties etc.

19. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    ja had ik idd ook bedacht.. Maar dat gaan ze nooit doen denk ik. Zijn nog 5 vacatures op onze locatie en die worden niet opgevuld ivm bezuinigingen... :(

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ennas dat is waardeloos! Maar zou het toch laten weten dat je graag helpt, maar dat het gewoon niet zo makkelijk is.

Deel Deze Pagina