hey Rono, leuk je weer eens te zien!!! En stapt Lucas al mee? Snelle vent!! Qua eten zitten wij nu zo: Boterham met fles 200cc Fruit 1 of 2 Boterhammen met fles 200cc Fles 200cc Avondeten de 3e fles vervalt soms, als hij maar 1x slaapt (vaak de hele middag dan) Boterhammen gewoon met korstjes... Pistoletjes nog niet geprobeerd...
Goedemorgen, Rono; Jeetje jullie mannetje gaat ook hard! Mooie foto's! Hier ook een ventje wat alles heerlijk vindt, stukjes of geen stukjes het maakt allemaal niets uit. Als we aan tafel zitten en hij heeft al gegeten, dan zit hij helemaal te wippen en druk te doen in z'n kinderstoel omdat hij ook nog wat wil hebben. Heb ook nog niets ontdekt wat hij niet lust. 07.00 bv 09.00 fruit 12.30 1 broodje (soms wat meer) 16.30 1 heel potje groente (tijd afhankelijk van middagslaapje) 19.00 bv Tussendoor krijgt hij nog ca. 2 keer borstvoeding, tenminste als hij daar tijd voor heeft en af en toe een soepstengel. Vaak wordt hij rond 21.00 uur nog een keer wakker voor een paar slokjes en meestal komt hij dan nog een keer om 04.00 uur 's nachts. Zo en nu snel Senna naar school brengen, daarna Mika fruit geven dan kan hij op bed en kan mama nog even aan het werk.
Ha meiden, Ook ik kom weer eens langs zwaaien! Heb jullie wel gevolgd, maar ivm weekendje weg geen tijd gehad om te reageren! Las allemaal relatieproblemen He bah, het niet-communiceren is ook hier helaas heel herkenbaar.. Weet niet zo goed wat je er mee kan.. Eten, Fleur zit momenteel zo: 7.00 200 cc papfles 9.00 koekje met thee 12.00 1 tot 1,5 boterham incl korst 15.30 fruit 17.30 avondeten + toetje 19.00 200 cc fles --> Maar laat vaak 100 staan Wat mogen kinderen nu eigenlijk al eten, wat voor brood, croissant? Zag bijv. op FB dat iemand van hier (sorry weet ff neit meer wie van jullie t was) chips gaf, terwijl ik dacht dat dat nog helemaal niet goed is voor een kleintje. En Fleur wil tegenwoordig dr fruit het liefst uit dr hand eten. Meloen is makkelijk, want dan kan ze aan de korst vast houden. Maar een appel is zo hard, is dat niet gevaarlijk?, een peer is te glad waardoor die valt. Hoe doen jullie dat?
@ brood... wit, bruin, broodjes, eierkoek, croissantjes... dit is wat Mees allemaal eet. chips is nog veel te zout @ fruit... ik geef hem de wat zachtere soorten zelf... peer, meloen, banaan. Appel vind ik zelf ook nog te hard
@ Marloes, thnx voor je antwoord! Dat dacht ik ook over chips, maar goed, dat stond op FB toen ging ik twijfelen. Eierkoek, croisantjes en bolletjes mogen ook? Ohh dat zal fleur leuk vinden hihi!!! Hoe houd mees dan zn peer vast?? Want Fleur laat dat vallen.. Bij banaan en meloen laat ik de schil erom zodat ze houvast heeft, maar bij peer kan dat toch niet..
ha dames, Wat een goede nacht! Noortje is gister goed gaan slapen zonder papfles en heeft tot vanmorgen half 8 geslapen! Ik werd echt uit een winterslaap gewekt, zeg! Alles wat met brood te maken heeft, staat het mondje van Noor voor open. Vindt ze echt lekker! Fruit zijn we heel lui in, daar lepelen we nog vaak gewoon een potje in... Stukjes peer krijgt ze niet te pakken, banaan wel, dat vindt ze lekker. Chips lijkt me niet goed, inderdaad veel te zout! Rono, wat een lekker ventje! Inderdaad een lang end Dat hij al meestapt, hier komen we nog niet verder dan zitten, rollen en optrekken. En boos worden als de rest niet lukt Had ik gister geen zin... vandaag ook niet...
Goedemorgen! Hier brakke nacht achter de rug. Werd midden in de nacht wakker met volle bijholtes en een mega koppijn. Gelukkig is Emma vandaag bij souders en doe ik lekker rustig aan
ik schil de peer... dan snij ik lange reepjes. Dus net zo lang als de peer zelf, zeg maar... en hij houdt dan het dikke gedeelte vast. Het wordt wel een grote, plakkerige, natte kliederboel hoor... dus het liefst laat ik hem dat in z'n romper eten en daarna hup in de tummy tub
ik had vandaag eigenlijk besprekingen op school, maar ben voor het eerst nu eens niet zo flexibel meer. Ben een van de wenige parttimers in ons team en voor de meeste fulltimers was de dag zo ingedeeld, dat ze of de ochtend, of de middag moesten komen en ik zou pech hebben en de hele dag aanwezig moeten zijn... dus heb deze keer maar gezegd vrij=vrij
Marloes, goed zo, soms is het belangrijk om ff aan je gezinnetje te denken en NEE te zeggen op werk! Hoeveel uur werk je nu ook alweer? Lutje: he bah, beterschap! Idd, wanneer hoor je meer over je sol? Marlous, heerlijke nacht zo te horen rono, vergat helemaal te zeggen hoe leuk je fotos zijn!! En stappen aan het handje, kick! Fleur probeert het maar lukt echt nog niet haha! Ik heb duwkar van vtech gister voor 5 euro op MP gekocht , maar die blijft nog ff op haar kamer staan haha! Ze gaat er namelijk gelijk aan staan, maar dat gaat veel te snel voor haar, dus nog iets te gevaarlijk hiihi! Ik heb net bericht gekregen dat mn assessment verschoven kan worden naar as maandag . Spannend hoor, pfff..
hier een zoontje van 9 juli heb de laatste tien pagina's even gelezen en het vakt me op dat er toch zo ontzettend veel verschillen in ontwikkeling zit. Voor mij een gerust stelling, had namelijk steeds het idee dat hij met t een onwijs achter liep en met t ander weer heel erg voor. valt dus allemaal wel mee, gelukkig. zijn er hier meer mensen die een beetje klaar zijn met het cb? Het buro waar ik met die kleine kom is wel gezellig, maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik steeds iemand anders heb die onderzoekjes of prikjes geeft. Ik krijg dus ook steeds tegenstrijdige antwoorden op vragen óf juist al drie keer achter elkaar dezelfde vragen! Wel had ik vorige keer een hele lieve vrouw die mij een hoop dingen heeft gegeven voor mijzelf. Ik zit nu 24/7 thuis en heb weinig tot niets te doen. Ik zocht dus iets van vrijwilligers werk of iets waar ik die kleine mee naartoe kon nemen zodat ik niet volledig geisoleerd raak. Ze heeft me een week later nog nagebeld met vier verschillende speelgroepen en een lijstje met plekken waar ze vrijwilligers zoeken (inclusief de mogelijkheid ukkie mee te nemen!). Maar voor de rest wordt ik een beetje moedeloos van t cb, eigenlijk..
NoukjeTygo welkom hier. Ben je gestopt met werken dat je nu 24/7 thuis zit? Ja, van het cb wordt volgens mij de meeste moeders wel moe van.
Hoi NoukjeTygo, een nieuw 'gezicht' We hebben hier allemaal wel wat met het cb hoor, of de baby's groeien niet goed, of weer te snel. De adviezen lopen mijlenver uit elkaar, we nemen het maar met een korreltje zout. (lees: hele berg) Als jouw kindje gezond is, lijkt het me prima. Marloes, groot gelijk, en helemaal als je altijd al meedenkt en flexibel bent. Mamatien, spannend dat assessment! Lopen aan het handje, Noortje oefent voorzichtig met wat mislukte stapjes, maar lopen is echt een stap te ver Lutje, lekker rustig aan doen!
hoi noukje, welkom hier! Hier opzich best een ok cb. Ik zie al 5 jaar dezelfde mensen, dus dat is wel heel fijn.
Hoi NoukjeTygo, een nieuw 'gezicht' We hebben hier allemaal wel wat met het cb hoor, of de baby's groeien niet goed, of weer te snel. De adviezen lopen mijlenver uit elkaar, we nemen het maar met een korreltje zout. (lees: hele berg) Als jouw kindje gezond is, lijkt het me prima. Marloes, groot gelijk, en helemaal als je altijd al meedenkt en flexibel bent. Mamatien, spannend dat assessment! Lopen aan het handje, Noortje oefent voorzichtig met wat mislukte stapjes, maar lopen is echt een stap te ver Lutje, lekker rustig aan doen!
Lutje, oja je zit natuurlijk met tijdverschil. Wow he een wonder dat je vreetzakje niet zoveel is aangekomen. Martje, oooh heerlijk zo'n 3e paasdag! Kaatje, de ka heeft gezegd dat ze denkt dat Nila één of meerdere stoornissen heeft, bv regulatiestoornis, adhd. 25 april gaan we voor het eerst naar Karakter. Daar krijgt ze na de intake gelijk 4 onderzoeken, aan het einde van de middag worden we dan gebeld voor de uitslag en evt het behandelplan. Bah, jullie hebben dus ook nog geen geweldige nachten. Loopt de bv nog goed? Fijn zeg dat je het zolang kan geven. MamaChantal, eigenlijk loopt ze al een paar maanden met haar beentje/voetje naar binnen, maar nu lijkt het sinds maart iedere week erger te worden. En sinds vorige week dus mank en wikkelt ze de voet niet meer af. Ik heb niet gezien/gehoord dat ze is gevallen ofzo, en ze zegt dat ze er geen pijn aan heeft. Vast voedsel is nog niet zo'n succes dus? Ze zeggen wel dat het helpt tegen het spugen, maar bij Nila is dat ook niet het geval. Nila heeft gemiddeld 4 of 5 stellen kleren per dag aan. Huilt Vienna als ze spuugt of gespuugd heeft? Ennas, klinkt hardstikke logisch hoor. En uit alles blijkt dat Juul jouw meisje is, dus dat is duidelijk. Kan me voorstellen dat je nu geen puf hebt om op mannenjacht te gaan. Klinkt niet alsof Juul te weinig krijgt vind ik hoor. haha geweldig dat ze dat allemaal al krijgt. Ze heeft duidelijke voorkeuren dus. Marlous, ben benieuwd hoe het zonder de papfles is gegaan. Marloes, thanks meid, ik hoop ook dat ik het eindelijk een beetje bij kan houden. haha dat meehappen herken ik wel. Rono, geweldige foto's ja. Hier ook een meisje dat stappen helemaal het einde vindt. Fijn dat Lucas het zo goed doet, maar wel lastig met de stukjes in het eten. En als je het langzaam opvoert, dus wel met een machine fijn maalt en langzaam wat stukjes erin laat zitten?