Dat zou ik heel graag willen! Een time out. Is me ook door meer mensen aangeraden, even uit de strijd stappen en er met een afstandje naar kijken. Maar het punt is dat HIJ nooit van z'n leven weg zou gaan. Dus dan moet ik weg. En ik ga niet zonder de kinderen. En het gesleep met hun staat me tegen. Bovendien, waar moet ik naar toe? Zijn zusje is wel toevallig vandaag op vakantie gegaan en woont bij ons in de stad... maar ik ben bang dat als ik voorstel dat hij daar 2 weken gaat zitten dat dan de rapen gaar zijn. Ik heb wel ook al voorgesteld dat hij alleen op vakantie gaat. Ik heb ook helemaal geen zin om onze gezinsvakantie te regelen dit jaar...
Het zou al zo fijn zijn als we net als jou schildje, samen kunnen beslissen van zo gaat het niet, laten we even op adem komen en dan verder praten. Hij is gewoon echt niet voor rede vatbaar en ik weet niet wat ik daar nog mee moet. Therapie helpt niet, praten helpt niet, ruzieen helpt al helemaal niet. Zolang hij die betonplaat voor z'n kop heeft komen we hier NOOIT meer uit. Tot ik de kinderen pak en weg ga. Echt weg.
Nee, ook niet, maar hij vindt dat alles mijn schuld is en ik moet veranderen. Hij weigert in te zien dat we samen in een destructief patroon zitten en we steeds (negatief) reageren op elkaars gedrag. Ook de therapeut heeft dit al ettelijke malen aangekaart en geprobeerd aan hem uit te leggen, maar hij blijft maar vastzitten in het idee dat ik een gemene heks ben die zijn leven zuur maakt en dat hij een lieve onschuldige jongen is die slachtoffer is van mijn kwade karakter. En daar is, zelfs met de therapie, niet doorheen te komen. Als ik dan opper dat als ik echt zo'n rotwijf ben, hij dan niet gewoon weg moet gaan en zijn geluk bij iemand anders moet zoeken dan wordt ie boos omdat dat dan "lekker makkelijk is voor mij, want dan hoef ik niets meer te doen"... Laatste sessie heb ik hem uitgelegd dat ik vaak negatief en lelijk tegen hem doe uit frustratie omdat ik hele essentiele dingen mis die ik wel bij een relatie vind horen (affectie, steun, menselijk contact, een gesprek, samen iets ondernemen, vriendschap etc etc) en dat ik aandacht mis, echte oprechte aandacht. Maar daar snapt ie dan echt helemaal niets van geloof ik. Zelfs de therapeut zei het het laatst, "je snapt het echt niet he?" Oei.
Juud dan zou je haast denken dat er echt maar 1 oplossing is als hij het ECHT niet snapt! Een oplossing die niemand graag neemt. Zo ik heb net veel spullejtes van Fleur op marktplaats gezet. Vooral jurkjes van vorig jaar. Er zitten zelfs jurkjes bij die ze nog nooit aan heeft gehad. Ik had een paar dagen geleden al rompertjes er op gezet en daar heb ik er al wat van verkocht. Zien wat de rest gaat doen.
Pff juud wat zit je toch in een lastige positie!!! Hoelang speelt dit al?? Dit is voor jou niet goed, maar ook je ki djes zullen dit merken, en dat is helemaal niet fijn! Hoeveel erger kan het worden als jij oppert dat hij in zn zus zn huis moet gaan zitten???
Veel erger dan dit gaat het inderdaad niet worden... en het speelt al heel erg lang, eigenlijk al sinds ik zwanger ben van Noor. De situatie is alleen wel meer geescaleerd na de geboorte van Rein en ook niet meer goed gekomen, dus inmiddels is het al bijna een jaar bar en boos. Ik hoop dat hij straks zijn bokkepruik heeft afgezet en we tijdens het uiteten een volwassen gesprek kunnen hebben over hoe nu verder, anders denk ik toch dat ik maar even in zijn zusjes huis ga zitten...
meid, dat is niet erg toch! Ik ken je natuurlijk alleen van hier, maar op mij kom je over als een hele slimme vrouw. Dit verdien je niet! Jonge ouders hebben het zwaar, maar wederzijds respect is wel de basis waarop je verder kunt bouwen hoor en dat ontbreekt nu toch wel! Kijk hoe het vanavond gaat, maar in 1 avond is een crisis niet opgelost en denk daarna aan jezelf! Pas als jij weer gelukkig bent, kun je anderen ook gelukkig maken! dikke knuffel meid, wens je veel wijsheid toe
poe! Kom ik aanzetten met mijn hele happy ochtend, lees ik dit. Jemig, wat lijkt het me moeilijk om te moeten communiceren met iemand die het écht niet snapt. Kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend en 'nutteloos' (bij gebrek aan beter woord) voelt. Veel sterkte vanavond, hoop oprecht dat er goed te praten valt.
Ach Juud, meiske toch! Het klinkt zo herkenbaar! "En dat ik zo'n rotvriendin ben omdat ik geen affectie toon of wil sexen (nee lul vind je het gek?!) En het ergste is dattie daar de onredelijkheid helemaal niet van in ziet." Ik krijg dat dus ook regelmatig te horen. Gaat ie heel zielig zitten doen dat ik niet meer van hem hou omdat ik geen sex meer met hem wil. Ik heb al tig keer uitgelegd dat je je wel verbonden moet voelen wil je sex kunnen hebben. Er moet iig iets van aantrekkingskracht zijn. Op welk vlak dan ook. Meis, dikke knuffel. Mannen zijn stommelingen.
Juud, dat meen je niet! Wat een oet*** zeg!!!:x Hij snapt er duidelijk helemaal niks van. En zo te horen vindt hij het wel lekker dat er voor hem gezorgd wordt want anders zou je toch denken dat hij zelf ook wel weg zou willen als hij vindt dat je een heks bent....... Wel een mooie timing dat je sz nu op vakantie is. Zou hij ook in jullie huis willen blijven zitten als hij bij de kindjes moet blijven (als hij niet werkt dan)? Misschien dat aankaarten vanavond........ Heel veel sterkte meid, heb echt met je te doen. Dikke knuffel!
zijn er hier trouwens meiden die de mini's van de ah niet sparen. Thom wil ze heel graag! Of wel sparen en willen ruilen... en nog een vraag: wie zou er willen kijken bij de AH of er nog een kassa en winkelkarretje is, en deze dan willen kopen. Natuurlijk maak ik dan het bedrag incl verzendkosten meteen over...
Juud, wordt een beetje verdrietig van je berichtje. Klinkt alsof je echt niet meer gelukkig bent in je relatie. Ben wel van mening dat je voor een relatie moet vechten,maar geloof dat jullie (jij) dat al genoeg gedaan hebben door in therapie te gaan. Zou iig niet bij hem blijven vanwege de kinderen. Kinderen hebben meer aan een stabiele omgeving met gelukkige ouders. knuff Elin kwam om 23.30 en 06.00 voor een voeding. tweede nacht al.beetje gaar nu dus. Straks met Levi, Elin en een vriendin naar een indoor speeltuin.nog weinig fut voor haha.
Heb ze gister nog zien staan, moet ik even kijken straks? Knuffel voor Juud! Hoop vanavond wat uitgebreider te reageren. Zit nu op m'n fiets te wachten, wordt tussen 11 en 15 bezorgd. Juul heeft de laatste paar dagen geen zin om te slapen overdag. Alleen maar huilen als ik er in bed leg. Laat er nu maar even huilen denk ik want volgens mij weet ze gewoon dat ik er kom halen als ze huilt!
Kaatje, ik word zelf ook een beetje verdrietig van mijn berichtjes Wel fijn dat ik hier terecht kan als ik het echt even niet meer trek. Heb natuurlijk ook lieve vrienden en familie, maar die wil ik er ook niet altijd mee lastig vallen. Ze kunnen ook niets doen verder, we zullen dit toch zelf moeten oplossen... Heb wel tot nu toe altijd gezegd dat ik doorga tot het bittere eind en bereid ben om mijn eigen levensgeluk opzij te zetten voor een stabiele vader-met-moeder jeugd voor mijn kinderen. Maar dan moeten we elkaar ook niet zo meer op de huid zitten Ah ja, kan er uren over doortypen, maar daar schiet ook niemand iets mee op en dat vindt mijn baas ook niet leuk gok ik. MNM, wij werken allebei, kindjes gaan 3 dagen naar de creche, dus dat kan wel geregeld worden. Denk inderdaad niet dat ie blij wordt van 's nachts eruit en 's ochtedns als eerste opstaan, doe ik meestal nl. Dus dat is een goed argument om hem weg te krijgen... Marloes, Die minis van AH zijn leuk he!!
Juud, ik snap helemaal dat je een vader-moeder gezin voor je kinderen wil hoor. Maar als ik het zo hoor hangt er heel veel spanningen tussen je man en jou, en geloof me. Hoe goed je ook je best doen om de kinderen er buiten te laten, ze merken echt wel dat er iets is. Hoeveel Ferry en ik ook van elkaar houden, we denken gelukkig over dit soort dingen wel het zelfde. Als één van ons echt niet gelukkig meer is en we komen er met hulp ook niet meer uit dan kiezen we wel voor ons eigen geluk, want ( wij vinden dat ) kinderen meer aan gelukkige ouders dan aan een compleet gezin hebben. Tuurlijk hoop je voor de rest van je leven samen gelukkig te zijn, maar als de koek op is... wil je dan nog 20 jaar samen ongelukkig vast zitten in een relatie tot de kinderen uit huis zijn terwijl je anders misschien tegen die tijd al 10 jaar gelukkig bent met bv een ander.
Heel graag Ennas! Ik had alles van de winkel besteld via albert.nl, maar kreeg dus 2 dagen na de bestelling een mailtje dat ze het toch niet konden leveren... dus al vast bedankt
Ik voel me weer ietsje beter. Gister alleen maar overgegeven en op de wc gezeten, jeetje wat was ik ziek zeg. Nu alleen nog slapjes en misselijk, maar ben wel aan het werk. Manlief was gister niet echt lief voor me..... Hij vroeg niet eens hoe het ging en kwam geen één keer kijken hoe het met me ging. Marloes, toen je schreef, jonge ouders hebben het moeilijk, dacht ik ook gelijk, oja dit "hoort erbij". Hopelijk hebben we snel weer tijd voor elkaar.
Marloes, ik kom nooit bij de ah, maar mijn moeder wel, maar die houdt de mini's voor bij haar (wij hebben al een winkeltje), ik zal eens vragen of ze dubbele heeft. Ennas, en fiets al bezorgd? Lastig dat de kleine meid niet wil slapen, maar idd even laten huilen lijkt me slim als ze de slaap wel nodig heeft. NoukjeTygo, het lijkt er idd op dat je mannetje de prikkels niet aan kan, dat heeft nila ook heel erg. En wij krijgen vaak dezelfde opmerkingen. Bij een ander of op een feestje is ze vaak het feestnummer zelf, maar thuis............ Juud, schrijf het maar van je af meid! En je baas heeft even pech hoor, soms heb je van die momenten. Ik ben erg benieuwd hoe het etentje vanavond gaat. Wie past er op? Lutje, grrrr irritant, wat denken die mannen wel. :x Kaatje, hoe was het bij de speeltuin? Nog energie voor kunnen vinden?