En alweer een reactie. Alleen maar om abonnee te worden. Ik heb per ongeluk snel gereageerd en daar krijg je niet de mogelijkheid om abonnee te worden. Maar dat is nu dus geregeld
Hoi Wendy, leuk dat je mee komt kletsen! Ik ben Marloes en heb 3 kleine jongen, die deze zomer 5, 3 en 1 worden
Marloes ze vond het super. Zeker omdat het steeds beter gaat het zitten. Ook heeft ze in 1 keer door hoe ze uit een tuitbeker moet drinken en vooruit komt ze nu ook. Het is nog niet snel maar ze doet het wel. Dan kijkt ze ook zo blij.
Goedemorgen. Elin kwam gister om 23.00 voor een voeding en heeft toen lekker de nacht door geslapen. Werd toen om 07.00 wakker van Levi. Menstruatie : o maar 1 dag. dat klinkt lekker. 4 maanden na Elin haar bevalling was ik nog niet ongi geweest. Toen aan de cerazette pil gegaan. Huisarts dacht dat ik helemaal niet ongi meer zou worden hierdoor. Maar nu na 5 maanden slikken dus opeens wel en lijkt alleen maar erger te worden Schildje, lief ! Chantal, lastig. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen. Ook in de auto maar dan vooral met zelf rijden. Langere stukken,onbekende plaatsen,snelweg. Heb bij de ggz gelopen, onder andere voor die paniekaanvallen, en daar ben ik wel rustiger door geworden. Bij mij is het vooral dat ik tijdens zo;n paniekaanval bang ben flauw te vallen ( wat gebeurd er met de kinderen, wat zullen andere mensen denken etc ). Maar heb veel aan de ggz gehad. Nu vind ik het nog doodeng,maar ik stap wel in de auto en doe het ( ja soms zit ik dan huilend midden op de snelweg haha ). Ik zou toch dat weekendje boeken en met de auto gaan.Dat is de enige manier dat je er echt af komt. Regelmatig die auto in stappen en zien dat er niets gebeurd. Daardoor krijg je steeds meer het vertrouwen terug. Hoe vaker jij het uitstelt hoe hoger de drempel steeds wordt om in de auto te stappen WendyGirl. Welkom bij de groep Alles goed met jullie ?
Goedemorgen! Wendy welkom, klets gezellig mee zou ik zeggen. Chantal, is het alleen als jij rijdt, of ook als je man rijdt? In het eerste geval kan hij toch gewoon rijden? Wel lastig hoor, mijn zus heeft er ook last van, die durft de snelweg niet op. Dus die laat zich dan altijd rijden door haar man, of neemt de trein. en net wat Kaatje zegt, de enige manier om er af te komen is door het te doen. Da's eng, maar wel de manier. slaapplek: mijn beide kindjes hebben maanden bij ons op de kamer gelegen. Noor tot ze ging doorslapen met een maand of 4/5 en Rein ruim een half jaar. Ik vond het zelf heel fijn, handig met bv, maar ik wilde mijn kleine babies zo dicht mogelijk bij me hebben. Ik had ze overdag ook in de bugaboo beneden. Ze gingen pas boven slapen toen ik de bugaboo om moest bouwen naar buggystand. Last van gebrek aan privacy had ik niet, die kleintjes slapen echt wel door als er een keer wat spannends gebeurt in de slaapkamer, bovendien hoeft het ook niet in de slaapkamer toch? op vakantie slapen we nog steeds allemaal op 1 kamer, haha. Ik vind dat gezellig. Lief schildje, Fleur zit er echt heel trots bij!
Op de kamer slapen heeft Rick maar 1 week want wij sliepen alle twee niet meer door de geluidjes. Bart heeft 4 dagen bij ons op de kamer geslapen. Maar Fleur heeft 3 weken bij mij geslapen. Ad heeft toen 3 weken op het logeerbed gelegen. Fleur was de enige die gelijk weer ging slapen en rustig was in haar slaap. Na 3 weken hebben wij haar op haar eigen kamer gelegd ook omdat Ad graag weer op zijn eigen bed wilde liggen. Ik zou nu pas met Rick of Bart in 1 bed kunnen slapen maar eerder helemaal niet. Nog hebben wij liever dat ze allemaal op hun eigen bed liggen te slapen. Wat ook het meeste gebeurt.
Wendy; welkom! Oei wat lastig dat jullie bang zijn met autorijden Geen idee hoe dat is, heb er absoluut geen last van. Juud; gelukkig gaat het beter met z'n handje!! Berg; hier ook! Heb wel eens geprobeerd met olie en dan idd met een kaart. Maar dat schoot niet op.
Haha, ja daarom heb ik het bij Rein maar opgegeven na een half jaar. Dacht op een gegeven moment ook, elke minuut extra slaap is meegenomen, dus de vertraging die je hebt voor je 'm hoort als hij op zijn eigen kamer ligt pak ik toch maar effe mee. Het heeft 8 maanden geduurd voor ie doorsliep. Slopend. Die Elin zeg, dat je het volhoudt, met werken en nog een peuter erbij. Ik heb het ook volgehouden, maar pff, wat ben ik blij dat ik weer "gewoon" 7/8 uur kan slapen en niet mijn slaap bij elkaar sprokkelen in blokken van 3 uur....
Chantal. maar werkt ook als je er naast zit. als je regelmatig mee rijdt en dan ziet dat er niets gebeurd wordt de angst ook minder
Morgen meiden! Wendy welkom! Klets gezellig mee wanneer het jou uitkomt. Chantal, weet je wat denk ik het beste helpt? rijles nemen... Dan weet je namelijk wat er gebeurt als je in een auto zit en hem bestuurt.. maar goed, daar heb je nu niets aan als jullie een weekendje weg willen. Maar als je bijvoorbeeld bij Zierikzee of Bruinisse iets zoekt, zit je toch in een heel rustig Zeeland met strand en duinen (leuk voor de meiden), weinig verkeer op de weg en je hoeft vanuit jullie maar een uur te rijden. Of de andere kant op, Loosdrechtse plassen of zo. Ik gooi maar een balletje op. Hoi Jac! Zwaai! Wij hebben nu een echt kruipend meisje in huis. Zo leuk! Ineens heeft ze het door. Maar als ze moe is, zakt ze als bambi op haar buikje en krijgt ze het tijgeren niet voor elkaar. Dan gaat ze achteruit en wordt ze boos! We lachen ons stiekem een beetje rot
Ik wil ook wel gaan.. Maar ik zit nu al tegenop om in de auto te moeten. Ik ga ook liever met trein naar zh,maar mag niet. Dave wil graag naar mysterypark van cp,maar dat is allemaal ver rijden. Maar scheelt wel hoop geld. Met de trein gaan een stuk mag ook nie.. Dus k zei gister van.nu.blijve we toch thuis.. Hij snapt t niet.. En hij word gek in de auto van mij.
Mijn smoeder heeft hier ook last van, vliegen, bootreizen, autoreizen met slecht weer (mooi weer gaat een stuk beter). Die neemt kalmeringstabletjes voordat ze gaat. Anders jaagt ze iedereen de stuipen op het lijf omdat ze zo vreselijk schrikkerig is. Zelfs de hond wordt onhoudbaar, die voelt haar angst. Lastig voor haar en de mensen om haar heen. We gaan over een paar weken naar Spanje en dan neemt ze ook tabletjes. Een op de heen en een op de terugreis...
Chantal. het blijkt vaker voor te komen. Het heet bijrijdersangst ofzo. Misschien eens googlen naar een stukje zoals jij het ervaart en dit je vriend laten lezen zodat hij beter snapt wat er in je om gaat ?
Wat leuk dat jullie me zo fijn ontvangen hier! Hier gaat het lekker. Lynn is een vrolijke meid, die zichzelf meestal prima vermaakt. Ze is nu druk met tijgeren en begint ons ook te volgen van de kamer naar de keuken enz. Ook moeten we nu af en toe al dingen verbieden. Zo vindt ze het heel leuk om met de muziekbox te spelen, maar dat mag dus niet . Als we 'nee' zeggen, kijkt ze ons aan en draait zich om. Maar even later probeert ze het weer, haha! @Chantal en Kaatje: lijkt me heel lastig als je paniekaanvallen hebt. Vooral omdat je er dan van tevoren ook weer bang voor wordt dat je het weer krijgt. Ik hoop dat jullie hier allebei snel vanaf komen. Ik merk dat ik wel goed moet lezen wie er allemaal mee schrijft. Ik ken jullie verhalen natuurlijk niet, dus weet ook niet goed welke kinderen jullie hebben en welke bijzonderheden er zijn. Maar ik zal proberen door het meelezen jullie steeds beter te leren kennen