JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Mijn sma krijgt ze via en vriendin, die is verpleegkundige. Maar via de huisarts zijn ze ook te krijgen. Succes :)

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Chantal, ik zou het via de huisarts spelen. Kan hij je gelijk in de gaten houden

Wendy, je kan hier eventueel kijken voor namen en geboortedatums
    juli 2011 mamas
    Zoals je daar ziet worden twee juli baby's deze maand al 1.
    Ismail is met 28 weken geboren en Jace met ( ik geloof ) 34 weken. Verder hebben we nog ons kleine vechtertje Viënna ( mamachantal ), die een hartafwijking heeft en meerdere operaties heeft gehad. Nila ( van MNM ) heeft helaas ook al een moeilijke start. Huilt veel maar weten nog niet precies waardoor. Zitten nu midden in onderzoeken etc. Verder zijn het allemaal heerlijke baby's :D Zo dat was een hele beknopte samenvatting.

3. mamatien

mamatien Niet meer actief

Chantal, dat heb ik ook! Echt heeel naar is dat! Ik rijd daarom altijd zelf omdat ik het dan niet heb...

En als iemand anders moet rijden ga ik meestal achterin zitten zodat ik minder kan opletten.. Miss ideetje?? Ik probeer altijd te slapen(lukt natuurlijk miet, maar met ogen dicht dan zie ik al die enge dingen tenminste niet)
    als ik mn ogen open heb zeg ik alles 'kijkuit stoplicht, zachtjes bocht, ohh remmen, 2handen aan het stuur file etc etc heeeel irritant voor zowel mezelf als de chauffeur

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Haha zo zit ik ook!
    Let op die auto, kijk uit ze remmen daar, houd afstand, kijk voor je, enz

jaim zit voorin, ik achter mn man..

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    NOU JAAAAA! kwam Tygo gisteravond ineens vier hele stapjes de keuken in zetten! Ik stond perplex!!
    Okee, hij kan los staan. Vooral als ik er een grapje van maak en 'hoera' bewegingen bij doe, dan doet 'ie me na.
    Maar uit het niks, zomaar ineens vier stappen de keuken in wandelen!

6. mamatien

mamatien Niet meer actief

Chantal, ik weet dat t makkelijk gezegd dan gedaan is, maar toch moet je in die auto leren geloven in je man.. Ik zeg 1000 x tegen mezelf als vriendlief rijdt 'hij wil ons echt niet dood hebben'.
    Daarnaast let ik heel erg op mn ademhaling, dat ie goed in mn buik zit, hoe lager die zit, hoe rustiger je wordt. (dus als je stress krijgt, leg je handen op je buik en ga laag ademen, wordt je vanzelf rustiger, ohja voeten op de grond)
    en verder je proberen op andere dingen te focussen. Op je dochters of je kijkt aan de zijkant naar buiten (dus NIET aan de voorkant)
    Door maar niet meer te autorijden maak je het alleen maar erger voor een volgende keer! Maar ik snap dat je dit zo voelt, ik rij daarom altijd, dan heb ik het niet, maar als hij dan een keer rijdt heb ik het weer veel erger..

Noukje: wou wat knap van Tygo!! :) Iets om trots op te zijn!!

7. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Noukje wat knap zeg van hem. :)

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Wauw, knappe Tygo!!!

Net op pad geweest voor het werk, moest ook even langs huis, lag noor helaas te slapen... goed voor haar, jammer voor mij... :)

9. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ik ben zo blij. Fleur heeft het eindelijk door hoe ze uit een tuitbeker moet drinken. Wat is dat fijn zeg. Als ze nu de beker maar ziet dan begint ze gelijk geluid te maken dat ze wel wat wil hebben. Het zitten gaat ook super. Zou het er eindelijk van komen dat zij nu ook dingen gaat doen die andere kindjes al even doen!!
    Ik ben in ieder geval trots op mijn mooie meisje. :D

Ik ga dadelijk alle spullen klaar leggen voor de 2 kledingstukken die ik wil gaan maken voor Fleur. Ik kan niet wachten tot ik daar aan kan beginnen.

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Jaaaa applausje voor Fleur! Grote meid!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super !

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier waren de kids al om 05.30 wakker. Elin 05.45, werd wakker van Levi.
    Nachten lijken wel beter te gaan nu met haar. Gister om 19.30 een flesje gehad. 22.45 werd ze wakker.twee huiltjes en viel weer in slaap. 01.30 hetzelfde en toen werd ze dus vanochtend wakker. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat

13. wendygirl

wendygirl Lid

4 dec 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noukje, wat knap van Tygo! Hoe oud is hij nu?

Marlous, is wel herkenbaar. Als ik even thuis ben of eerder thuis ben en Lynn slaapt, baal ik ook altijd haha.

Schildje, wat fijn dat Fleur nu uit een tuitbeker drinkt! Leuk om te zien ook he, dat ze steeds zelfstandiger worden!

Lynn heeft de afgelopen nacht eindelijk weer een keer goed doorgeslapen. Meestal moeten we er wel een paar keer uit om de speen te geven. En vorige week was ze ziek, dus dan moet ik soms ook echt even met haar rondlopen.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Goed zo tygo en fleur!

Vanmiddag zh geweest.. Ze is maar 100gram gegroeid in een maand tijd. Gelukkig vonden ze t niet erg, en mogen een maand wegblijven bij cardio, en in aug pas weer naar mdl arts! Voorlopig ook geen operatie :) chirurg wilde dat ze richting de 10 kg is voor operatie..maar zolang wilt onze cardio niet wachten. Maar ze is nu iig te klein :) dus 1e verjaardag thuis vieren? Hihi ben blij..

Maargoed verder was ze goedgekeurd, lever wel iets vergroot maar nog niet dramatisch.

15. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Leuk Chantal dat ze thuis is met haar 1ste verjaardag.

Nog even een vraagje aan jouw. Jij zocht toch kleding maat 68/74. Nou ik heb 11 shirtjes maat 68 liggen. Ze zijn voor Fleur te klein geworden qua lengte. Ik weet niet of jij ze wil hebben. Stuur maar een pb-tje als je ze wil hebben of foto's wil zien van de shirtjes. :)

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Chantal ik heb ook nog een jurkje maat 68 en een jasje met roze bloemen er op. Ik hoor het wel.

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Morgen dames! Wat een nacht... Gister een vriendin op visite gehad, erg gezellig, maar ze ging pas om half 12 naar huis. Toen snel naar bed, vannacht Noor aan het spoken. had om half 4 dorst... flesje gemaakt, leeggedronken en om kwart over 6 wakker... gaap....

Chantal, wat fijn dat Vienna thuis is op haar verjaardag. Kunnen jullie er in ieder geval een groot feest van maken!

Lynn, kan ze de speen nog niet zelf pakken? Noortje heeft aan haar slaapzak een speenkoord, zodat hij niet weggegooid kan worden. Wij moesten er ook elke nacht 2 keer uit, alleen voor de speen, maar sinds ze een maand of 7 is, pakt ze hem zelf en slaapt ze door.

Schildje, grote schoonmaak?

18. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Zo. de afgelopen paar weken heel druk gehad en weinig tijd/zin (sorry :p) om mooie verhaaltjes te typen. Maar nu alles weer een beetje een ritme heeft en ik weer aan slapen en eten toekom wel tijd voor een update :)

wendygirl; Tygo is nu tien maanden.

Ben zo trots op hem! Toen ik mijn moeder belde om te vertellen dat 'ie de keuken in kwam wandelen begon ze heel hard te lachen. Het schijnt dat ik zelf met tien maanden namelijk een heel rondje woonkamer gelopen had toen zíj weer aan de telefoon was met háár moeder. (mijn oma dus!)
    De geschiedenis herhaalt zich.

Tygo had heel erg last van zijn bedje. Steeds in zware paniek als hij zijn bed alleen al zag, hoe moe hij ook was. Ik werd er gek van, heb uren staan wiegen en het is al een aantal keer voorgekomen dat hij tegen mij aan in slaap viel op de bank om vervolgens heel voorzichtig in bed gedrapeerd te worden. Vorige week was ik het echt zat, voornamelijk omdat ik het idee had dat hij gewoon geen zin had om te slapen. Alles is mooi, alles is interessant. Heb toen maar de Nanny Jo Frost methode toegepast, elke 15 minuten even terug. Hartverscheurend.. maar.. het werkte.
    De vraag is voor hoe lang, natuurlijk. Hij reageerd nog steeds boos als hij naar bed gebracht word maar ik hoef inmiddels niet 6 keer meer terug. Daarnet waren het er 2 en ligt hij nu ondersteboven/diagonaal/achterstevoren met Tijgetje boven op zijn koppie te slapen.

Mijn vriend (niet de vader van Tygo) liet gister vallen dat hij nooit had gedacht zo gek te zijn op zo'n klein mannetje en dat hij nooit had gedacht zo'n vrede te hebben met de situatie tussen ons. Hij wist niet waar hij instapte; een vriendin mét kindje maar inmiddels heeft hij het geheel zo lief geaccepteerd en denkt hij zo lief mee.
    Ik smolt er helemaal van weg, hij is niet zo'n emotie-prater dus ik vond het heel wat dat hij dat zo hardop zei.
    Ook mijn inimini-kleine huisje voelt wat meer als 'thuis'. Ik had er echt heel veel moeite mee om me er nog langer thuis te voelen vanwege de geschiedenis met mijn ex, de kleine ruimte (40m2) en de mankementen. Gister samen met mijn beste vriendin naar de Ikea geweest, lekker avond eten gegeten (tygo zijn eerste patatje gevoerd, hij vond het maar niks. Wat jámmer nou! :D) en een heleboel handige spulletjes meegenomen.
    Samen hebben we de boel aan kant gemaakt, opgehangen, anders ingedeeld en opgeruimd. Kom ik net thuis van de boodschappen en denk ik 'ja, nou voelt het weer fijn!'.

Kortom, zelf zit ik nu een stuk fijner in mijn velletje en dat helpt wel een heel stuk :) Morgen en zaterdag weer scouting; weer even wat afleiding en mijn eigen ding doen. We hebben er weer zin an!

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Of het een grote schoonmaak is weet ik niet. Fleur is er uitgegroeid. En volgens mij zocht Chantal toch nog iets in de maat 68. :)

Wel heb ik de wipstoel op marktplaats gezet. Fleur zat er nog in maar ze ging nu helemaal voorover zitten en op haar zij. Ze zou er binnen de korste keren mee omgevallen zijn. Dus toen vonden wij het tijd om het weg te doen. Gisteren de bekleding gewassen en het ziet er weer uit als nieuw. Ook een neutrale kleur kaki.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey.
    Heerlijk geslapen. Elin heeft van 19.00 tot 07.00 en toen moest ik haar wakker maken.
    Vandaag de hele middag op knietjes onkruid zitten wieden.Nu gelukkig weekend.

Wendygirl, ook een lekker nachtje dus !

Chantal, fijn een maandje wegblijven !

Marlous,jeetje dat is laat weg gaan op een doordeweekse avond

Noukje, super dat je vriend zo voor Tygo gaat !

Deel Deze Pagina