JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Chantal, vervelend zeg! En idd, het zou net zo goed reflux kunnen zijn! Hopelijk gaan ze goed ernaar kijken. Dikke knuffel meis!

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Pompidom... *rustig hier*

3. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Juud, idd :) Iedereen is of aan het werk of geniet van het lekkere zonnetje! En toch zit ik binnen :D

Heb ook niet echt een leuk verhaaltje te vertellen. Ben moe en Emma is hangerig en mopperig.

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben aan het werk, dus ik zit ook binnen... Heb op mijn werk wel altijd meer tijd om te zp-en dan thuis met de kindekes. Rein loopt ook al een paar dagen te mieperdepiepen. Nou voelt ie zich denk ik ook niet helemaal jofel omdat hij zo verkouden is, maar ik vrees dat er weer een sprong aankomt. Emma wellicht ook?

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Emma zit al volop in die sprong. Merk het aan alles. Hangeriger, slaapt slechter en dan weer dagen dat ze heel veel slaapt, mopperiger en wat minder vrolijk.

Ze ligt vandaag bijvoorbeeld enorm veel te slapen. Haal ik haar uit bed omdat ze er weer een uur op heeft zitten en aan het huilen is. Vijf minuten in de box en ze is alweer naar d'r hoofd aan het grijpen. Dus even wipstoel en ze slaapt weer. Gekke meid.

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hier nu samen een thee momentje :D Emma met een berenkoekje en ik met een gewoon koekje :D Kleine na aper :p Heb haar thee in een gewone (plastic) beker, want ze wil daar perse uit drinken. Elke keer als ik een slok van mijn thee neem, wil zij een slok uit haar beker. En elke keer als ik een hap van mijn koekje neem, neemt zij een hapje berenkoekje :D

7. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Ahhhh wat lief Lutje!!!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik ben thuis met een zieke Levi. Na de lunch belde het kdv dat Levi 38.5 had en niet lekker was. Sinds gisteravond is hij ook weer aan het hoesten en vroeg hij zelf om een puf ( puffer ). Ze zouden hem op bed leggen en kijken of hij daar van op knapte. 14.30 belde het kdv weer dat temp opgelopen was naar 39.2 en zijn ene wang ook helemaal rood en dik was.
    Morgen maar even naar de huisarts toe want hij loopt nu al een behoorlijke tijd met aanhoudende en terugkerende klachten :
    - veel/snel benauwd, zeker met verkoudheid
    - 2 luchtweginfecties in 2 maanden tijd
    - buikpijn
    - diaree/dunnere plakpoep
    - koud hebben.
    Wil dit keer dus dat ze vanuit de huisarts verder gaan kijken dat een beetje buik voelen en het op een griepje gooien.
    Hoop iig dat dit niet mijn baan gaat kosten.baas was nou niet bepaald blij dat ik WEER weg moest
    Gelukkig wel een goede nacht gehad ! Elin kwam netjes om 03.30 en toen moest ik haar om 07.00 wakker maken.

Paso, hoe was het bij de KA?

Lutje, spannend ! Succes :)

Danitjuh,hopelijk vannacht een betere nacht

Ennas, goed om even langs de HA te gaan

Chantal. ahh hoop niet dat het weer een vernauwing is, want dat zou weer een operatie betekenen denk ?

9. Sherry

Sherry Niet meer actief

Chantal, ik hoop dat ze het snel vinden. Ik hoop dat het van al het slechte nog wel het beste is.. want ik denk dat ze met een reflux wel snel thuis is? of heb ik het verkeerd?

Babycook, hier kook ik meestal eerst het vlees. Wil nog geen boter gebruiken omdat ze sinds er vlees door het eten zit ze helemaal onder de pukkeltjes iedere keer. Dus ik kook het nou nog gewoon. Hier kijk ik gewoon naar wat er ongeveer in de potjes zit en dan probeer ik thuis zo nu en dan ook te doen. Ben er ondertussen wel achter dat ik voor bruine bonen met appel zeker 1.5 appel of een klein half potje met bonen moet gebruiken om het een beetje zo smakend te krijgen. Hier zijn sperzieboontjes met tomaat, aardappel en rundvlees ook favoriet.

Hier ligt de kleine nou (EINDELIJK) op bed. Sinds vanochtend 07.00u is ze al wakker en ontzettend druk. Heb haar vanmiddag maar weer op bed gelegd maar ze heeft weer zo ontzettend lang tegen dr knuffels liggen kletsen. Gisteravond ook al ruim een uur. Wel gezellig om dat door die baby (eh, mega) foon te horen. Alleen midden in de nacht is het iets minder.. Maar dan liggen we wel te lachen in bed.

Had bovenstaand nog niet af of ze was alweer wakker..

Heb haar maar worteltjes, aardappel en een tartaartje gegeven :) en na zo'n aardbeien yoghurt ding.. Toen heeft ze nog even tv gekeken en toen lekker in de box gaan spelen en nou ligt ze hard te lachen en naar baby tv te kijken. Ze probeert nou ook te kruipen. Eerst waren het zwem bewegingen maar nou stond ze vandaag op handen en voeten (?).

10. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juud: mijn man is sinds september weer aan het werk. Welliswaar niet in zijn eigen functie omdat dat been nog voor te veel last zorgt in die rare houdingen waarin hij moet lassen. Hij zegt wel van niet, maar het valt hem wel zwaar hoor, hij is snel moe, en na een dag hard werken heeft hij weinig zin om met Jim op de arm te moeten rondlopen. (nou ja waggelen want het is nog steeds een eend). Rennen kan hij ook niet en gezellig een stukje wandelen in het bos met Jim en de hond is er ook niet bij. Het scheelt dat Jim heel gezellig is en weinig momenten heeft dat hij op de arm gedragen moet worden maar toen hij laatst die longontsteking had, had ik geen rug meer over van het ijsberen.

Kaatje; Jim is grondig bekeken door de KA ze is toch van mening dat het met fysio goed moet komen en nu krijg ik van de fysiotherapeut in het ziekenhuis een oproep om hem eens goed te bestuderen en te oefenen. Ik hoop dat het gaat werken. Het is me wel een charmeur zeg ;) de hele tijd klakken met zijn tong naar iedereen en maar kletsen en wild spartelen op die tafel. Ik kreeg na het wegen zijn luier haast niet meer om :p. Rare flapdrol.
    Mijn zus werkt daar in het ZH op het lab en we zijn gezellig even samen gaan lunchen. Jim dolle pret in de wagen, probeerde te rollen maar daar is die bak echt te klein voor :D
    Levi is ook al zo aan het kwakkelen met zijn gezondheid! Goed dat je er nog eens grondig naar laat kijken. Dat ze onderhand chronisch verkouden zijn is geloof ik redelijk normaal in de winter, maar infecties lijkt me niet helemaal goed.

Sherry; oh wat gaat jouw meid toch hard! Heerlijk he, luisteren naar dat geklets! (ook midden in de nacht)

Lutje; succes, ik duim voor je!

RSvirus; heerst bij ons op het kdv ook. Jim heeft het dus al gehad, maar in de brief die ik kreeg stond dat ze het vaker kunnen krijgen, dus ik duim dat het nu niet weer erger wordt.

Mamachantal; wel fijn dat ze het nu gaan uitpluizen. Spugen is niet fijn!

11. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Kaatje beterschap met Levi.

Chantal hopelijk gaat het nu allemaal snel en krijgen jullie Vienna snel mee naar huis waar ze hoort.

Martje Ismail heeft al neusspray..

Ik ben toch naar de huisarts geweest met Ismail. 1 oor licht ontstoken en de andere behoorlijk ontstoken, dus een penicillinekuur mee gekregen. Moet ook ORS geven maar meneer wil daar totaal niks van hebben. Diksap gaat er wel in. Melk niet echt. Ach ik hou het in de gaten. En anders bel ik morgen gewoon weer de huisarts op :)

12. Sherry

Sherry Niet meer actief

Jeeeeeeej ze slaapt!

Danitjuh, vond het al raar dat je zo lang moest wachten.. Dit was toch zo van het weekend? Ik hoop dat het snel beter gaat... Zo zielig he!

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Sherry jeeeej ssssssstttt ze slaapt :D

Ja inderdaad dit speelt eigenlijk al vanaf afgelopen vrijdag. De huisarts was zelfs boos dat de HAP Ismail niet wou zien. Maar goed dat is allemaal achteraf praat.

Gelukkig komt er morgen een mevrouw die Ismail de prik tegen het rs-virus geeft en zij is neo-verpleegkundige. Dus zij kijkt Ismail morgen ook nog eventjes na. Ik heb haar gewoon gebeld en zij zei tegen mij: als ik het niet vertrouw bel ik ter plekke de kinderarts op.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Ben moe zeg.. Ff afwassen,stofzuigen,jamelie naar bed brengen en dan languit op de bank. Morgen denk ik thuis blijven..bij-slapen.

Danitjuh..fijn dat ze morgen ff wil kijken!
    Kaatje.. Hoop dat je je baan houd

15. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik vind dat je met die kleintjes niet voorzichtig genoeg kan zijn. Ze kunnen niet praten en geven het alleen maar aan door te huilen of in geval van oorontsteking; aan het oortje trekken en er naar grijpen.

Vrienden van ons die hebben een zoontje maar kon toen hij 1 was wel voor buisjes. Doordat hun eigen huisarts gewoon nalatig was.

Kaatje, zou je werkgever je om zo iets ontslaan?! Denk dat je als werkgever dit ook wel kan verwachten als je een vrouw in dienst neemt met 2 jonge kinderen!

Nou hier werd ze net gillend wakker hoor. Manlief heeft het bed laag gezet omdat we niet het risico willen nemen dat ze dadelijk uit bed knikkert. Dus even uit bed gehaald en toen ze goed wakker was maar weer terug gelegd. Ze lag gelijk weer te kwebbelen maar ondertussen is ze weer stil :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi vroeg om half zes of hij naar bed mocht. Gelijk in slaap gevallen. Werd net overstuur wakker. Weer goed benauwd.
    Net wat pap op.Temp is nog 39.1 . Straks maar een poging doen tot zetpil. Morgen ga ik maar vloeibare pijnstillers halen, want zetpillen en tempen is echt drama bij hem.

Sherry, werk er via randstad dus ze kunnen me zo dumpen. Werk er nog geen twee maanden en al twee keer eerder weg gegaan voor zieke Levi en 1x zelf ziek geweest. Kan me voorstellen dat een werkgever daar niet blij mee is

17. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey Girls

Ik lees veel zieke kindjes, heel veel beterschap!!!!

Hier nog steeds slechte nachten, leg hem dan bij ons in bed en dan kunnen we nog redelijk wat slapen.
    En net nu iedereen weer beter is..... Celeno weer ziek :( en ik ben bang waterpokken!! :( :(
    We zullen het morgen wel zien....

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Kaatje beterschap met Levi.

Patriesja nee toch de waterpokken..

Hier: Gisteravond, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ismail had een klein beetje sap gedronken. Lag heerlijk bij mij. En uit het niets overgeven en overgeven. De hele bank onder. Had hem op zijn zij gelegd en zo bleef hij dus ook liggen totdat mijn moeder kwam. HAP gebeld en mochten gelijk komen. Blijkt dat hij ook een rode keel heeft. Nou lekker weer.

Thuis 2 zetpillen van 60 erin gedaan. Penicilline gegeven en beetje melk en dat ging er wel in nu gelukkig en toen is hij gaan slapen. Om 01.30 werd hij krijsend wakker, dus maar bij mij in bed genomen.

Net om 07.00 had hij al 37.6 dus weer een zetpil erin gedaan.

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Beterschap meid met je mannetje!!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge.
    Best brakke nacht gehad. Levi werd om 23.30 gillend wakker. Weer benauwd dus voor een keer maar bij ons in bed genomen. Geen goed plan ! Lag steeds te rollen, viel dan half uit bed dus sliep maar half zodat ik hem in de gaten kon houden.
    Om 04.30 kwam Elin voor een voeding en toen vroeg hij zelf of hij weer in zijn eigen bed mocht. Graag ! 09.50 bij de HA.
    Svader wil niet oppassen morgen dus moet me straks gaan afmelden. Levi zijn koorts is gelukkig weer gezakt maar als het net als vorige maand gaat komt het straks wel weer opzetten.

Patriesja, o jee hoop niet dat de waterpokken al overslaan naar Jevani

Danitjuh,ahh beterschap voor Ismail

Deel Deze Pagina