JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    vienna krijgt een armbandje van het ziekenhuis (via hartstichting)
    bij elke operatie en nare onderzoek krijgt ze dan een bedeltje.. hoop dat ze dan alleen voor de afgelopen 4 operaties en hartcatheterisatie een bedeltje krijgt :)
    hoop dat ze de rest achter wegen laten hihi :):)
    kan er niks over vinden op internet:(
    vind het wel een leuk initiatief !

2. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Net zoiets als de kanjer ketting Chantal? Leuk initatief idd!

Patriesja; leuk!!

Zag sandro ook weer even voorbij komen op het nieuws :)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    ik denk wel net zoiets ja.. het was nieuw dus ze wisten het nog niet..

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd een mooi iets voor later zo'n armband

Patriesja, lief !

Kut ! electrische kolf is stuk. nu aab het knoeien met een handkolf

5. Sherry

Sherry Niet meer actief

Kaatje ben blij dat je nou weet wat het is.

Maizena wordt idd vaker aangeraden maar het enige wat maizena doet is vocht onttrekken en saus indikken. Talkpoeder onttrekt ook vocht.. en is zachter voor de huid..

Dit is misschien een raar verhaal maar mijn oma was toen ze 58 was al zwaar dement. Mijn 'opa' liet haar veel zitten en ze had op d'r kont hele smet plekken waar ook de pus uit kwam en wat dus zo ontstoken was. Hij deed er toen ook maizena op. De kerel was een eikel, en trouwens ook niet mijn echte opa. Hij wilde dus niet naar de huisarts omdat hij bang was dat ze geen uitkering (hij dus) meer zou krijgen als ze het verzorgingstehuis in moest.

Maar om een lang verhaal nog langer te maken...

Het beste kan je het als je ziet dat het gaat beginnen gewoon goed vet houden. Na het badderen ook goed drogen en daarna met olie in smeren. Merk je dat het vochtig is en geïrriteerd wil talkpoeder ook nog wel eens goed helpen..

6. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hallo iedereen,
    Hoe gaat het hier?

@mnm
    Hoe gaat het nu met Nila?

@chantal
    Hoe gaat het met je? Als je het vervelend vind of het geeft je geen prettig gevoel dan moet je gewoon nee zeggen tegen mensen! Ook als je ze al 6 jaar niet hebt gesproken of gezien.

@mamatien
    Ik heb hier officieel 4 (slaap)kamers. Als Céan straks groter is zal hij waarschijnlijk bij broerlief op de kamer komen.

@schildje
    Wat een mooi huis heb je!!! Waarom wil je verhuizen? Wat voor medicatie krijgt Rick? Was de diagnose ADHD?

@allessandro
    Jij op tv? Wat heb ik gemist??? *bloos, schaam* Ik heb niks gemist ik heb het ook gezien! Super stukje. En dat gezeur over te dikke baby’s…. ik neem aan dat hij nog geen frikadelspeciaal krijgt.

@brood eten
    Uhm… ik denk al 1,5 week ofzo. Ik geef Céan op gevoel eten.. dat klinkt weer zo stom… maar ik merk dat hij echt behoefte heeft aan een dag indeling met eten en drinken. (om 07:00 uur zit hij al aan een boterham met melk van mij)

@kaatje
    Hoe ging het bij de hap? (lees het al. Ik hoop dat ze er snel vanaf is.)

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Schildje, Romee heeft daar ook nog geen haar... misschien heeft het te maken met hormonen?

Kaatje, Romee heeft ook wel eens gerimpelde schaamlipjes. Meestal na een flinke plasluier.

Chantal, die tante zou ik ook niets laten doen! Zelfs niet niet op schoot laten hebben. Inderdaad goed tegen de verpleging zeggen! Aangezien ze dus dicht )ij het ziekenhuis woont kan ze zomaar binnen wandelen...

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Mika slaapt eindelijk (hoop ik)....lag er al vanaf 19.30 uur, maar wilde niet slapen. Mee naar beneden genomen en toen liet hij ook een paar boertjes, dus of dat hem nu dwars heeft gezeten?? Hoop dat hij het nu een poosje volhoudt...

Patriesja; Wat een schatjes!!

Chantal; Leuk initiatief!!

Kaatje; Balen van je kolf. Lukt het een beetje met de handkolf?

Anna; Hoi!!

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Chantal, wat leuk zeg zo'n armbandje!

Kaatje, arme Elin! Gelukkig weet je nu wat het is en heb je er wat voor gekregen.

Patriesja, wat een mooie foto! Fijn dat je al 2 nachten weer hebt geslapen!

10. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Mamatien nee ik heb helemaal geen borstvoeding gegeven. (ging niet) Ik vond het ook al zo vroeg maar het zit er toch echt.

@Patriesja leuke foto van je mannen.

@Anna Rick heeft adhd type 3 wat normaal schijnt te zijn bij jongens van 5 t/m 12 jaar. Hij krijgt nu pilletjes en op de doos staat alleen maar methylfenidaat. Volgens een adhd forum zou dit gewoon ritalin zijn maar die naam staat niet op het doosje. Ritalin is een fabrikantnaam net als concerta. Vandaag gaan wij beginnen en dan alleen in de ochtend een pilletje.

Wij willen verhuizen om gewoon iets anders te hebben. Maar tot nu toe is er nog niemand wezen kijken. Ook staat het bord niet in de weg. Het huis wat wij mooi vinden is ook nog te koop en zou er iemand komen en dat ene huis is niet meer te koop dan halen wij misschien het bord er wel uit. Voorlopig zitten wij goed hoor.

11. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Thx girls!!

Good morning!

Hier helaas weer niet zo een beste nacht, tja.. hele weekend goed geslapen en moet weer naar me werk en...

Fijne dag allemaal!!

12. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @martje
    Hoi 

@schildje
    Adhd type 3 schijnt normaal te zijn? Heb ik nog nooit van gehoord. Ik hoop dat de ritalin werkt en dat er een verandering is.

@ego
    Morguh iedereen. Hier een slechte nacht. Werd om kwart over 7 wakker en dacht oeps over 25 minuten wordt Ticho opgehaald. Snel haasten en nu moet ik echt even wakker worden. Ben best wel erg moe.

13. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier ook een erg slechte nacht.
    Gisteravond sliep Mika om 22.30 uur en werd om 23.15 uur weer gillend wakker, toen is hij bij mij aan de borst weer in slaap gevallen. Rond 0.00 uur heeft manlief hem meegenomen naar boven, ik heb daarna nog even de boel opgeruimd en ben ook op bed gegaan. Lig net te slapen, Senna huilend wakker, die had gedroomd dat hij de één niet kon schrijven?? Terug in bed ook Mika weer wakker, die heeft dus bij mij in bed gelegen en ik geloof dat hij zo'n beetje elk uur heeft gedronken...
    Nu ff bijkomen met een kopje koffie en straks Senna naar school brengen.

Patriesja; Ook weer een slechte nacht dus, succes op je werk.

Anna; Bah vervelend is dat als je zo moet haasten, kan ik ook slecht tegen.

14. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Wat ik er mee bedoel is dat het normaal is dat jongen tussen de 5 en 12 jaar dit hebben. Het is de volle adhd zeg maar. Hyper, concentratiestoornis en impulsiviteit wat kinderen hebben. Dit type komt het meeste voor. Zo bedoel ik het.

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

Schildje klopt dat dat de meest voorkomende is!!! Hoop dat de medicatie in 1x werkt zonder (al teveel)bijwerkingen!!

Anna, haasten is nooit leuk!!
    Martje, zo dat is een rotte nacht!! Vandaag maar btje rustig aan doen als dat kan!

Patriesja ook al een slechte nacht! Werkse!

Fleur was gister heel de dag chaggo en vandaag ook... Zat ff in de tabel van oei ik groei te kijken en bij week 29/30(dat is ze nu) staat dat deze weken de drie Hs veel voor kunnen komen omdat ze nu begrijpen dat mdr weg kan, afstand-nabijheid..... Ben benieuwd of dat het is, of datze gewoon ff chaggo is hihi!

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Mamatien; Moet vanmiddag werken..., dus doe nu maar lekker rustig aan!
    Zou idd best een sprongetje kunnen zijn, best vermoeiend hé.

Weet ook niet wat Mika heeft, was net zo moe dat hij tijdens de voeding in slaap valt, maar zodra ik hem er dan af haal begint hij te huilen. Hem net weer op bed gelegd, maar dan is hij ook alleen maar aan het schreeuwen.
    Heb hem nu in de kinderwagenbak gelegd en hoop toch echt dat hij zo in slaap valt.

17. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Goeiemorruguh allemaal!

Beetje drukke werkweek gehad (en deze week ook), dus weinig tijd gehad om alles bij te lezen en te reageren. Zag wel dat Vienna een bedelarmbandje krijgt, lief! En dat Elin hele zielige uitslag heeft in haar hals, arm meisje. Jullie wisten inmiddels wat het was Kaatje? Ik kan het zo 123 niet terugvinden...

@slechte nachten. Ach ach, ik doe niet meer aan slechte nachten. Al mijn nachten behoren nog steeds tot de categorie slecht, maar ik maak me er niet druk meer om. Afgelopen nacht kwam Noor 's nachts weer bij ons in bed liggen en gaat dat heel erg liggen woelen enzo. Uiteindelijk haar maar weer in haar eigen bed gelegd, toen kwam Rein weer voor een fles en een paar uur later ging de wekker alweer. Ooit zullen we wel weer gewoon door kunnen slapen. Alles is een fase.....

Schildje, ik hoop ook dat de medicatie aanslaat! Mijn neefje heeft ook ADHD (maar is ook op alle fronten onhandelbaar, wordt waarschijnlijk binnenkort uit huis geplaatst om naar een gesloten inrichting te gaan) en concerta werkt bij hem wel goed. Mits hij braaf de pillen slikt.... (doet ie niet)

Oh, Rein heeft zijn eerste tand!! Grote kerel!

18. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen!

Kaatje; ik weet niet wat voor een kolf je hebt maar ik heb hier nog een medela mini electric liggen.

Slechte nachten; meiden wees sterk!

Juud; Feli met Rein zijn 1e tandje! Hopelijk niet te veel last er van?

Martje; knuf! hopelijk slaapt Mika nu lekker.

Mamachantal; oh wat een leuk gebaar zo'n armbandje!

Zo, de auto staat bij de garage, Jim slaapt....aan de slag ;)

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goedemorgen dames!

Hier nog even druk, woensdag hebben we en deadline, daarna moet het weer wat normaler worden... pff... kijk ik naar uit!

kaatje, gaat het al wat beter met Elin? helpt de hormoonzalf?
    @juud, het was een ontstoken schimmelinfectie, maar niet alle benodigde zalfjes waren in huis...
    Rein zijn eerste tand! Gefeliciteerd!

Chantal, wat een lief gebaar dat Vienna een bedelarmbandje krijgt. Hoe is het met de kijkoperatie gegaan (was toch kijkoperatie voor haar darmpjes?)

Paso, hoi! auto bij de garage, hopelijk niet te veel ellende?

mamatien, wat zijn de drie Hs? huilen hangen helemaal nergens zin in?

Is er ook een sprong rond 7,5-8 maanden? Noortje is ineens weer veel meer aan het drinken. Eerst kreeg ze rond 20 uur de laatste papfles en dat ging goed, ze zat op 3,5 fles per dag. Nu komt ze al 3 avonden om half 12 en slaapt ze pas als ze weer heeft gedronken. Daarna slaapt ze goed door... hebben jullie dat ook?
    Morgen naar het cb, ook maar eens voorleggen....

20. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Juud nou daar ben ik blij om dat Rick niet onhandelbaar is. Af en toe wel vermoeiend maar dat zal iedere moeder wel eens hebben.
    Lijkt mij niet leuk voor de ouders als dat zou gebeuren.

Deel Deze Pagina