JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Paso; Hier krijgt Mika het ook nog geprakt hoor, vind het rapley toch nog best een beetje eng. Denk dat ik het gewoon ga combineren. Haha...m'n moeder vind het ook niks, die vind het ook doodeng als hij een broodkorstje zit te eten!!

Kaatje; Fijn dat je een leuke dag hebt gehad.

Chantal; Ach arm meisje, hoop dat jullie een beetje slapen vannacht.

Sherry; Beterschap voor Sophia en sterkte voor vannacht.

Danitjuh; Hoop dat de ha iets anders voor hem heeft, ook beterschap!

Patriesja; Ik hoop dat de nacht goed gaat!

Hier weer bijna de hele middag en avond aan het werk geweest en het eind komt in zicht.... Senna is vanmorgen nog even met manlief naar de ijsbaan geweest en vanmiddag zijn ze met z'n tweetjes naar een beurs geweest.

Mika is vandaag 2× zelf in slaap gevallen zonder te wiebelen met z'n wieg. Zelfs vanavond om 19.00 uur is hij zonder mopperen gaan slapen, werd vervolgens wel weer wakker om 20.30 uur, toen heb ik hem gevoed en toen was het wel huilen toen ik hem teruglegde, dus toch weer aan het wiebelen en nu hopen dat hij vannacht ook lekker slaapt!

2. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @eucalyptus, ik vind het idd ook heerlijk ruiken!! :)

@eten, Jevani eet ook al kleine stukjes, kan idd ook 8 mnd potjes geven of bv een geraspte appel.

Ik moet nu echt gaan slapen (lig al in bed ;)) ga er maar vanuit dat het niet een al te beste nacht gaat worden....
    En morgen weer werken.

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @martje, hoop voor jou ook op een goede nacht!

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ze heeft weer eens gespuugd..
    Ze slaapt wel weer geloof ik..ze is stil.
    Nu jamelie en.mezelf weer in slaap zien te krijgen.

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Goeiemorgen!

Iedereen nog redelijk geslapen?
    Romee was om een uur of 4 wakker. Uiteindelijk een half uurtje bij ons in bed liggen kletsen. Daarna weer gaan slapen gelukkig.

Strakjes weer or vergadering, daarna werken. Fijne dag vandaag!

6. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Danitjuh ik zou zeker luuf smeren dan word het snot wat dunner en is het makkelijker weg te niesen of te slikken in de meeste gevallen.

Hier zijn wij gisteren over gegaan op 3 flessen. sapje wil ze nog neti echt maar dat komt vanzelf wel. Ze eet in ieder geval 1 potje van 6 mnd groente en fruit op. Alleen jamemr dat ze vannacht om half 2 nog een keer kwam. Maar goed flesje er in en mevrouw was om half 6 wakker. Heb haar laten kletsen tot 6 uur en toen er uit gehaald en 100cc pap gegeven en de rest een flesje. De pap ging er in als pap zeg maar. :D De fijne granen vind ze heerlijk. Ze had het hoogste woord zo op de vroege ochtend. hihi. Morgen iets meer pap proberen en dat langzaam opbouwen tot de volle 200cc. Nu ligt ze alweer een uur te slapen en hopelijk slaapt ze nog even lekker door.

Zo nu aankleden en Rick daarna naar school brengen.

7. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge dames,
    Hier mag ik ook 2 kindjes aansluiten op de ziekenlijst. Zoonlief flink verkouden. dus die rochelt er lekker op los. En dochterlief heeft vannacht 2 keer gespuugd. Wel heel knap het bed zat eronder, maar zij had op een vies gezichtje na helemaal niks op zich. gelukkig. dus bed afhalen en hup in de was. schoon beddengoed erop, En meisje heeft lekker verder geslapen.

mamachantal. wat fijn dat je je tweede meisje nu thuis is. hoop dat ze zich snel beter voelt.

alle zieke kindjes, mama's en papa's beterschap!!

8. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Hier heeft Jim prima geslapen, echter was ik al om half 6 wakker van mijn verstopte neus en zit nu een beetje brak op de bank.

Moet zo naar de huisarts voor bevolkingsonderzoek op baarmoederhalskanker...

Mamachantal; tjonge een halve volksverhuizing met jullie beddenruil ;)

Jac; Dat is zeker knap, meestal zitten ze zelf ook helemaal onder! Lekker in de haren enzo :p

Nu Jim inpakken en naar de HA.. tot laterz!

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hier ook een verkouden meiske. Had het al verwacht. Kindje van haar kdv groep was snip en snipverkouden vrijdag. Dan weet je het wel. Direct begonnen met neusspray en zal vandaag ook babyluuf gaan smeren.

Flessen, sinds een week zitten we op 3 flessen. Gaat super! Merkte dat ze meer last van d'r buik had als ik nog een 4e gaf. Zelfs deze drie drinkt ze niet altijd volledig leeg.

Hobby, ga binnenkort eens haken proberen :) Heb iets nodig om te doen en wie weet, als het goed gaat, kan ik er uiteindelijk nog wat aan verdienen ook!

Alle zieken, beterschap!!!

Chantal, fijn dat ze weer thuis is! Wel vervelend dat ze zo verkouden is.

Mama's met brakke nachten, hier ook eentje. Sterkte vandaag en hopen op betere nachten of kans op even een dutje!

10. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hi!

Wat een lieffie Marleen, wordt volgens mij een heel ondeugend meisje als ze groter wordt, ze heeft nu al pretoogjes!

Ennas, ook al zo'n schatje!

Chantal, fijn man, dat Vienna thuis is! En tjsa, das inderdaad even wennen, om opeens gebroken nachten te hebben, maar ik denk dat je het er graag voor over hebt toch?

hier beetje brakke nacht gehad, Noortje kwam weer spoken en Rein werd opeens ook weer om half 3 wakker voor een flesje. Was al bijna gewend aan weer nachten van 7 uur...ah ja, gaat wel weer over.

Gister naar de verjaardag van een nichtje van vriend, weer gemerkt wat voor zure bemoeizuchtige oude taart van een schoonmoeder ik heb, grrrrr. Nix is goed wat ik doe (Noor moet in haar eigen bed slapen, Noor moet niet brutaal doen, noor mag dit niet dat niet blah blah blah), maar vooral dat gemiep over Rein daar word ik zoooo moe van. "ja, Rein is echt gewoon veeeeeeeel te dik! Ik zag laatst nog op het nieuws dat dikke babies later ook dik worden" (is stukje met Sandro). "Ja en die borstvoeding ook, daar is hij zo dik van geworden" Maw, stomme oma is eigenlijk ook al tegen borstvoeding..... ze vroeg ook met 3 maanden ofzo al, Oh, geef je nou nog steeds borstvoeding??! Aaaaaah, sorry maar moest het even kwijt, ik heb inmiddels zo'n weerstand tegen die vrouw.

Verder was het een gezellige verjaardag hoor ;)

11. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Juud verschrikkelijk zeg zo'n schoonmoeder. Dus niks was goed wat je maar doet. Dat Rein wat molliger is hoeft helemaal niks te zeggen.
    Hier heb ik jammer genoeg een man die steeds zegt dat Fleur dik is.
    Ze is gewoon stevig aan de maat. Kan zij niks aan doen en heb ikhem ook al een paar keer duidelijk gemaakt.
    Het komt vanzelf goed met de kids. Ze kruipen en lopen het er wel weer vanaf.
    Als je je kind nu elke dag snoep zou geven dan is het wat anders. Maar wat moeten baby's nu eten buiten de fles, fruit en groente.
    Er is niks mis met onze kindjes.

12. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beh Juud, dat is nu ook precies waarom ik schoonmoeder ook maar 1 dagje in de week op wil laten passen. Hubbie wilde 3 dagen en dan geen KDV, nou daar heb ik dus mooi even een stokje voor gestoken!

Zooo, uitstrijkje is gemaakt nu moet ik alleen weer terug omdat ik dat stomme oproepformulier ben vergeten :x muts dat ik ben!

13. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    In de ogen van mijn smoeder doen de schoondochters het NOOIT goed. Haar zoontjes zijn natuurlijk heilig. Het ligt altijd aan de vrouwen, de sneren die ze maakt, het stoken en olie op het vuur gooien zijn echt bij de beesten af. Ik heb het ergens wel met haar te doen, ze is gewoon stikjaloers op hoe onze generatie vrouwen het voor elkaar heeft, wij konden allemaal studeren, werken, kinderen krijgen waarbij de man ook een aandeel heeft in de verzorging en ook nog helpt in het huishouden.. dat heeft zij allemaal niet gehad, ze kon niet naar school, heeft 4 kinderen gekregen en moest dat allemaal alleen doen, er was geen kinderopvang in die tijd, dus kon zij niet werken etc etc. Maar goed, alle excuses ten spijt betekent natuurlijk niet dat ze daarom zo zuur hoeft te doen over ons (de schoondochters dus). Haar wereld is gewoon heel erg klein, best sneu eigenlijk...

Jouw man moet ook ophouden met Fleur dik noemen, ik vind dat zo vervelend. Mijn vriend noemt Rein ook steeds dikke, en ja oke, ik ook wel eens, maar ik vind het vooral een lieve, mooie gezonde Hollands welvaren baby, dat is zo'n zegen. De rest is gezeur. Zo.

14. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Paso, ik zou 1 dag in de week al een verschrikking vinden. Ik denk dat als oma zou oppassen dat ze na een week marcherend door het huis gaan met die spartaanse inslag van haar. Helaas (nou das niet zo aardig van Juud) is Noortje dol op haar oma.
    Rein daarentegen begon te huilen toen oma in de buurt kwam, die heeft het wel al door dus.. (Juud = evil, hahaha)

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

Haaai meiden,
    Heb het hele weekend meegelezen maar geen tijd/zin gehad om te reageren..

Hebben jullie ook zo vd sneeuw/ijs genoten??
    Wij zijn zaterdag naar delft geweest met zn 3en. We hadden nog een bon waardoor we heel luxe konden ontbijten bij Leonidas. Daarna nog ff de stad daar in geweest!ging super met fleur! Helaas was ik mega down die dag, waardoor vriendief niets goed kon doen... (ben gister ongi geworden, dat verklaard mn gevoel van zaterdag haha)
    Gister met fleur gewandeld en heeft ze ff op de slee op het ijs gegleden, vond ze erg leuk haha! Nu al zin in volgend jaar, dat ze sneeuw/ijs echt bewust kan meemaken haha!

Fleur kruipt nu echt hele huis rond, kan dr echt niet meer uit t oog houden.. Maar heel irri, ze gooit hele tijd de waterbakjes vd katten om en gaat achter de katten aan. 1 kat loopt gewoon weg maar de ander zoekt haar ook op.. Ik heb al paar x gehad dat ze zn staart vast had en dat ik net op tijd erbij was anders had ze er echt aangetrokken!
    Hebben jullie katten? Hoe doen kullie dat? De katten kunnen niet naat buiten en echt apart kamertje heb ik niet voor ze...

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier redelijke nacht, wilde net op bed gaan rond 23.30 uur toen werd Mika wakker, gevoed en toen kwam hij weer rond 06.00 uur. Denk toch echt dat het een sprongetje is geweest, want vanmorgen is Mika weer lekker gaan slapen zonder te huilen.
    Vanmiddag weer werken!

Patriesja; En...beetje geslapen?

Marleen; Werkse vandaag.

Alle zieken, beterschap!

Jac; Dat heeft ze dan idd wel netjes gedaan!

Paso; Balen dat je zo vroeg wakker was, succes bij de ha!

Chantal; En de nacht een beetje goed doorgekomen?

Lutje; Leuk haken!

Juud; Pfff, wat een naar mens zeg! Waarom zeuren mensen soms ook zo over borstvoeding... Weet nog wel dat Senna zoveel huilde en we toen vermoeden dat hij reflux had dat mijn collega zei, nou dan stop je toch met de borstvoeding...ja en dan...dan is het over???

17. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    mamatien, wat is Fleur vlot! Wow, nu al kruipen, ik vind dat echt bijzonder hoor!

18. mamatien

mamatien Niet meer actief

Al die zieke kndjes.. Beterschap!

Ik heb weer heerlijke fotos voorbij zien komen!:)

Chantal, wennen he.. Je meisje thuis en dan ook nog eens ziek... Hoo dat je er, ondanks alles, ook van kan genieten dat ze thuis is..

Eten; fleur eet tot nu toe alles... Maar andijvie heeft ze nog nooit op omdat wij dat hier nooit eten haha!

Patries en martje: en hoe is de nacht gegaan?

Jac, gadsiedarre!! Ook zelig voor je dochter.. Had ze er veel last van?

Schildje fijn drue flessen, alleen minder dat ze dan al om 2u komt haha! Pap gaat er als pap in hihi:)

Paso, vanaf hoe oud is dat bevolkingsonferzoei???(ik dacht nl 50 maar zo pud zal ke nog niet zijn hihi)

Henrieke, hoop dat t haken wat voor je is! Wat wil je gaan haken??

Juud ahhh ik zou gek worden van zo n smoeder! Mijn smmoeder heeft ook vaak commentaar, maar ik zie dr gelukkig bijna nooit.. Heb echt allergie tegen haar gekregen door het betwterige haha. Heb jij veel contac met har?
    Ja knap van fleur he, vind ik ook wel haha:) je ziet dr ook echt met de dag sneller vooruit gaan haha! Net zat ze ineens in de gang...

19. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    @mamatien, nee gelukkig zie ik mijn schoonouders niet zo vaak, ze wonen op bijna 2 uur rijden op het overijsselse platteland. Heb wel medelijden met mijn andere schoonzusje, die woont in hetzelfde gehucht. Ennuh, met recht ben je trots op je meisje hoor! Meisjes zijn vlgens mij zowiezo wel vlotter dan jongetjes. Rein is wel weer veel beter in eten dan Noor als baby, dat kun je ook wel aan hem zien, geggeg.

20. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    @uitstrijkje, dat is vanaf 30 jaar, mammagrafie is vanaf 50 jaar.

Deel Deze Pagina