JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    He bah en een uitstrijke is eens in de 5 jaar. Gezien ik 35 wordt dit jaar ben ik dus weer aan de beurt.

2. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Zwaai!!!

Even snel bijgelegen op m'n telefoon! Nu even aan de administratie en dan Juul weer ophalen! Kom vanavond even reageren!

Even een vraagje, Juul vertikt het om water/thee/diksap uit een flesje te drinken! Wel van een lepeltje dus het is niet dat ze het niet lust... Tuitbeker ook geprobeerd maar ook dat wil ze niet.
    Hoe zouden jullie dat doen??

Ze krijgt nog maar 3 flessen en zelfs daar laat ze vaak wat van staan.. Is dat niet veel te weinig als ze geen andere dingen drinkt?

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ennas, hier hetzelfde... ik ga er maar een beetje van uit dat als Rein gewoon plasluiers heeft, dat ie dan wel genoeg vocht binnenkrijgt... Heb je het bij Jula wel een geprobeerd om sap met warm water ipv koud te geven?

4. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Zo zit ik ook Ennas. Goed Fleur krijgt van 1 fles gedeelte pap maar een sapje of zoiets wil ze niet.

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Mamatien, voorlopig mutsjes, sjaals en knuffels :) Eerst maar even spullen inslaan en kijken of ik het nog kan! Heb in juli en augustus twee vriendinnen die bevallen, dus plan is iig voor die tijd twee knuffels gemaakt te hebben :D En uiteraard van alles voor Emma :p

Ennas, Emma vertikte dat ook de eerste keren. Ik heb gewoon koppig vol gehouden en sinds dit weekend drinkt ze normaal uit haar tuitbeker. Alleen is zelf vasthouden nog teveel gevraagd :D Madam wil bediend worden ;)

Uitstrijkje, toen ik 28 was heb ik allerlei onderzoeken gehad (hiv, soa, etc) en dus ook een uitstrijkje. Volgende is dus pas over 5 jaar weer.

Mamatien, wat goed van Fleur!!! Emma heeft 1x door gehad hoe het moest en toen was ze er klaar mee :D Omrollen was ook opeens een tijdje 'in' en nu doet ze er geen moeite voor. Ze kruipt vanzelf als ze er klaar voor is. Hoeft ook niet te snel, hier ook een kat en moet dan ook het huis flink kindervingertjes proof maken.

Katten en kids, onze kat vind Emma maar raar. Haar eten (zowel fruit als avondeten) vind ze daarentegen erg lekker, dus dan is Emma opeens het liefste wezen op aarde. Denk dat het vooral in de gaten houden is. Maar ook de kat niet extra weghouden. Lijkt mij dat ze er dan juist meer en meer naar toe gaan. Overigens is Emma dol op de kat. Zodra ze de kat ziet, gilt ze het uit van vrolijkheid :)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hier goede nacht gehad! vien lag in dr eigen bed en niet veel gehoord.
    ze heeft lang geslapen zeg! vanaf gisteravond uurtje of 6/half 7 tot vannochtend 8.15.. gebadderd en weer geslapen.
    ze is nu al half uur weer wakker en ligt lekker in de box.

nog gebeld met zh, vien mag nog geen bijvoeding omdat ze net over is op pepti..
    wel proberen te laten drinken uit een open beker.. of voeding met een spuitje in dr mond geven.
    want drinken uit een fles doet ze nu helemaal niet meer :(
    zal ook nooit meer gaan gebeuren.

volgende week naar de cardioloog, en week erop naar de maag-darm-lever arts.

Vannochtend op school geweest met jamelie,een info-ochtendje..
    ze vond het prachtig,en mag morgen wennen :)
    ze is nu bij de gastouder, mannetje vrij vandaag :) dus straks maar even naar de praxis toe met vien, even een rolgordijn halen.
    als het kan nog even naar de babypark toe, moet een baby-gym halen.. die van jamelie ligt bij mn moeder.. dus dan maar een nieuwe:)

7. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Chantal, wat een fijne berichten allemaal! Oke, niet van het drinken, maar verder klinkt het allemaal heel voorspoedig, mag ook wel eens een keer meid

8. Sherry

Sherry Niet meer actief

Heb gelezen maar ik ben de helft kwijt..

tsja schoonmonsters.. (laat me er verder niet over uit...)

Blij dat alles goed is gegaan met Viënna!

Hier een verschrikkelijke nacht gehad! 3 uur slaap was al veel te noemen... Ze was helemaal overstuur doordat haar neus zo dicht zat.. En ook weer lekker aan het dromen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    komt wat bloed uit vien dr neusje:( zo verkouden is ze
    en traanoogjes.. arm kind

10. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Morning.....

Ismail goed geslapen. Lag om 18.30 op bed. Hij was weer aardig moe van alles. Heeft rond 22.30 weer een fles gehad en ik heb gelijk luuf gesmeerd. Vannacht is hij 1x gekomen voor zijn speen :) En toen was het 06.30

Ik lag al lekker op bed en toen hoorde ik om 24.00 de voordeur open gaan. Was manlief thuis gekomen. Ismail heeft 2 speeldingen van V-Tech gekregen :)

Net eventjes de huisarts gebeld voor zijn verkoudheid en moet vanmiddag terug bellen na 14.00

Sherry beterschap met je kleine meid. Hoe is de nacht gegaan?

Martje je bent lekker druk met je werk he.

Marleen fijn dat Romee nog verder is gaan slapen :D

Schildje ik heb luuf zeker gesmeerd hahaha.. Je kon hem al van veraf ruiken ;) Ohhw wat goed zeg 3 flessen!

Jac beterschap voor je kindjes.

Paso succes bij de huisarts. Ohh je bent al geweest :D

Lutje wat doe je meisje het goed zeg. Ook al 3 flessen!

Juud fijn zo'n lieve schoonloeder :p Ik vraag me wel eens af hahahaha... stel je nou voor dat ze dit allemaal leest ;)

Mamatien hier heel erg genoten van de sneeuw. Jullie ook zo te lezen. Hahaha die Fleur de deugniet :)

Schoonmoeders: dan heb ik het lekker makkelijk denk ik hahahaha... nee alle gekheid op een stokje.. Ik zou het erg leuk vinden als ze overkwam uit Guinee. Maar voorlopig gaat dat nog niet.

Chantal dat is lekker zeg zolang slapen.

11. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo, kruimel ligt heerlijk te slapen. Er zijn weer een paar happen banaan ingegaan zonder kokhalzen, wel met vieze gezichten :D
    Ik heb perenprakjes gemaakt en in de vriezer gezet voor morgen en overmorgen bij de oma's. Is het normaal dat die zo bruin worden :(.

Mamatien; hahaha vijftig....nee gelukkig nog niet! Is zie dat de goede leeftijd al genoemd is ;)
    Fleur al kruipen :$ zo zeg die is er vlot bij!

Danitjuh; dat is geen verkeerde nacht!

Mamachantal; ook al een goede nacht! Wel sneu van haar neusje. Dat zal ook wel extra fragiel van binnen zijn door al die slangetjes die er al in hebben gezeten.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zwaait even vanuit school...

lees over stomme schoonmoeders... laat ze maar lekker zeuren. Al is het natuurlijk helemaal niet leuk, als ze zeuren over jullie 1e, 2e, 3e, 4e meesterwerk ;)

zo... nu vergaderen

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @verkouden
    Succes ermee! Hopen dat iedereen snel verkouden vrij is :)

@lutje
    Heb je dat al eens eerder gedaan gehaakt?
    (wibra heeft haaknaalden nr. 3 voor 50 cent)

@juud
    uit je frustratie maar hoor. Een schoonmoeder is niet altijd leuk ;)

@ennas
    ik zou het proberen met een oefenbeker. Van difrax is dat.

@danitjuh
    heeft je man al zijn paspoort? :)

@paso
    ja peer word donker... althans hier ook ;)

@ego
    Vandaag bij cb geweest. 8010 gram en 70,6 cm. Hij is een vlotte jongen met een goede fijne motoriek. Hij mag de controle met 9 maand overslaan en naar controle van 11 maand gaan! Hij kruipt al zo goed als... hij doet het gewoon goed volgens het cb.

Maar het slapen is een RAMP! Afgelopen nacht tussen 3 en 6 heeft hij alleen geslapen bij mij in de arm etc. Nu heb ik wel tips gegeven maar die ga ik nog maar even niet toepassen. Niet zolang de andere 2 ook slapen. Dus wanneer er vakantie is en de oudste 2 bij papa slapen dan ga ik kijken of het gaat lukken... (de tip die ik kreeg was om hem gewoon te laten huilen en dat hij maar moet "wennen" aan het geen voeding krijgen.

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Anna, ooit in een grijs verleden heb ik wel eens gehaakt. Maar dat is echt lang geleden hoor! Hier helaas geen Wibra in het dorp. Ga morgen op jacht en anders maar ergens online bestellen.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey.
    Zo even alle rust. Werk was klaar dus kon een half uurtje eerder weg. Even een bak koffie en dan de kids halen.
    Elin kwam om 02.30 voor een voeding. levi begon om 03.30 te huilen want die was dribbel kwijt.
    Zal de komende drie dagen wel weer spierpijn hebben want mocht weer droge aarde vegen. Zit dus ook echt helemaal onder het stof.na het eten maar ff douchen.

Sherry, nog een beetje geslapen vannacht ?

Juud, irritant zo'n schoonmoeder

Beterschap voor alle zieke kindjes

Ennas, ze hoeven nog niet perse sap te drinken he. Als het straks warm wordt dan moeten ze wel extra vocht maar nu kan het nog prima op alleen flessen en groente/fruit

16. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anna; ja lijkt me ook een lastig advies als de rest van het huishouden ook niet meteen klaarwakker in bed moet zitten. Cean krijg nog borstvoeding toch?

Kaatje; lekker dat je eerder weg kon! Geniet van je douche straks.

Haken; eeeh, ik kan wel punniken :D

Morgen weer de start van de werkweek voor mij...nu ik 2 werkplekken en functies moet bijhouden is de dag mega chaotisch maar hij vliegt ook voorbij.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    grr.. die kleine vingertjes.. !
    sonde eruit getrokken :(

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Kun je die zelf opnieuw aanbrengen, Chantal

19. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Mamatien; Wow Fleur al kruipen, snelle dame!!
    Over de katten, toen Senna klein was lagen ze veel bij hem, maar toen hij ouder werd wisten ze heel goed dat ze beter uit z'n buurt konden blijven:D Nu hebben we nog maar één kat en die loopt nu al met een grote boog om Mika heen. Brokjes en water hebben we nu in de bijkeuken staan, Senna vond het ook altijd heel interessant om met het water te spelen! Of hij gooide alle brokjes in het water...

Uitstrijkje moet ik dit jaar ook aan geloven, had al een oproep gehad toen ik zwanger was, dus zal binnenkort wel een nieuwe ontvangen...

Chantal; Fijn dat Viënna zo lekker heeft geslapen! Spannend Jamelie morgen wennen op school, wanneer wordt ze 4?
    Ach sonde eruit, en nu dan?? Zelf opnieuw aanbrengen?

Sherry; Ach geen fijne nacht dus, hoop dat het komende nacht beter gaat.

Danitjuh; Lekker nachtje dus. Wat lief van je man!! Ja ben heel druk met het werk, gaat om de jaarafsluiting die moet eind deze week klaar zijn.

Anna; Fijn dat je kleine vent weer is goedgekeurd! Moeilijk hoor dat laten huilen, persoonlijk kan ik dat niet als ze nog zo klein zijn.

Kaatje; Fijn een half uurtje eerder naar huis!

Paso; Werkse morgen!

Hier vanmiddag gewerkt en ga nu thuis nog even verder.
    Manlief was vanmiddag op tijd thuis, die is nog even een klein uurtje met Senna naar de ijsbaan geweest.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nee doe zelf geen nieuwe sonde erin hoor.. straks zit ie verkeerd..

Deel Deze Pagina