@Anna leuk is je zwarte uil geworden. Vannacht kon ik er om 2:15 weer uit. Het is dan wel 45 min later maar toch vind ik dit niet fijn. Ik hoop dat ze langzaamaan de nachten weer langer gaat maken. Goed het is natuurlijk ook wennen voor haar het nieuwe schema. Vanmorgen heeft mevrouw gewoon 200cc pap op gegeten. Ze bleef maar mmm mmm mmm zeggen.
Hallo meiden, Even een update van mijn kant. Afgelopen donderdag zijn we bij de kinderarts geweest. Ik had verwacht dat ze niks meer zou kunnen doen, maar we zijn toch lang in het ziekenhuis geweest. Uiteindelijk zei de kinderarts de conclusie dat ze denken dat Nila een kindje met een stoornis is, ze kunnen nog niet precies zeggen wat, omdat ze zo jong is, maar de termen adhd en regulatiestoornis zijn gevallen. Voor het eerste jaar kunnen de kindjes geen medicijnen krijgen ook geen slaapmedicijnen. Ze ging nu met een kinderpsycholoog overleggen of die het zinvol vindt om ons te zien. Omdat ze het moeilijk vond om me voor 5 maanden naar huis te sturen, ze zag wel dat ik er helemaal doorheen zit. Ze vond de insteek van de babymassage wel slim, omdat we op die manier de prikkels afbouwen voor het slapen gaan. Helaas werkt dit nog niet echt. De fysio gaat ons ook verder helpen met wat we wel en wat we beter niet kunnen doen mbt haar ontwikkeling. Verder hebben we nu op aanraden van de kinderarts een muziekje aan op haar kamer die na 15 minuten uit gaat. Ze raakt namelijk in paniek als alle prikkels opeens worden afgenomen. Dat heeft tot nu toe al een paar keer geholpen. Dat geeft een fijn gevoel. Verder heel veel tips gekregen. Ik moet zeggen dat we er enorm van geschrokken zijn en dat we echt even tijd nodig hebben om dit te verwerken. Al is het natuurlijk niet het einde van de wereld. Maar ik kan er nog moeilijk over praten zonder te gaan huilen. Misschien dat dit de bekende druppel was..............
Goedemorgen, Hier zowaar een zeer brakke nacht gehad! Geen idee wat ze had, maar continu huilen/krijsen. Leek wel alsof ze pijn had of bamg was :-s, echt zielig. Uiteindelijk na schone luier (die echt zeik en zeiknat was) en 10minuten gewiegd begon ze weer te gapen dus weer terug gelegd. Toen was het krijsen gelukkig over. Na ff mopperen ng x speen gegeven en toen sliep ze gelukkig weer... Nu is ze weer op en top vrolijk Schildje, t is niet de bedoeling dat ze snachts weer gaatkomen als je fles minder geeft.. Dan is t idee van fles minder weg :-s. Hoop voor je at dit haar afbouw,anier is! Mnm, oej meid, dat moet schrikken zijn!!! Dat is ook nieuws waar je niet op rekent natuurlijk... Stoornissen kunnen idd pas later officieel bevestigd worden.. Wat gaan ze dan nu doen?! Sterkte met het verwerken vh nieuw...
Goedemorgen. Wauw zal ik dan echt gewoon alleen maar goede nachten krijgen 22.30-05.20-08.15 Chantal, weet niet of dat qua ziekenhuizen onderling kan,maar kan je niet met het ziekenhuis Gouda en LUMC overleggen dat je voor dit soort dingen in Gouda terecht kan ? Is toch dichter bij huis. Anna, leuk die gehaakte dingen ! Zag ze al op FB MNM. O jee ze denken dus aan een stoornis. Hopelijk is het iets waar ze zelf gewoon goed mee kan leren omgaan zodra ze oud genoeg is en kan begrijpen wat ze precies heeft. knuff Mamatien, irritant he als je soms niet weet wat er aan de hand is.
@schildje lekker hoor 45 minuten later. Hopen dat ze snel doorslaapt @mnm wat een nieuws zeg. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent... Het is ook een klap als ze je zoiets vertellen. Wel fijn dat er nu zoveel hulp is en komt om te kijken wat het beste werkt! Dikke knuffel! @martje ik kan dat ook niet hoor laten huilen. Zou het vreselijk vinden. Ze heeft wel gezegd dat ik het pas moet toepassen als ik er zelf ook klaar voor ben. @chanal Hoe gaat het met jou? Kan je het een beetje trekken? @paso ja céan krijgt nog steeds bv. en 's avonds voor het slapen pap (pap bestaat dan uit volle melk en bambix) @ego hier geprobeerd om céan te laten huilen om 5 uur... (om 3 uur kwam hij voor drinken)... maar werd er zelf knetter gek van dat ik m 6 uur maar weer bv heb gegeven en ik toen weer in slaap viel (ja heel dom)... en me dus WEER heb verslapen! Het zal vast wel een keer goed komen! Ivy is bij de psz. Dus ik ga zo het huishouden maar even doen. Heb het gevoel alsof ik er weer niet door kom... ben er best wel te moe voor..
Ja gaat wel... Ben kapot. Vien veel gespuugd.. Maar sliep gewoon door gelukkig. Net jamelie naar school gebracht..snik snik.. Zometeen komt cb langs voor huisbezoek. Dus zo maar ff stofzuigen en dweilen.
Hey lieve meiden, is iedereen de nacht een beetje goed doorgekomen? Kaatje wel in ieder geval . Hier was het redelijk. Ik was extra vroeg naar bed gegaan (21.15 uur, oud wijf), Noortje kwam wel nog langs, maar besloot uit zichzelf weer om in haar eigen bed te gaan liggen, misschien door het snoepje en de sticker op haar slaapkaart dat in het vooruitschiet ligt van slapen in haar eigen bed. Rein kwam om een uur of 5, klein flesje en sliep daarna door tot 7.30 uur. Mamatien niet, hmmm dat klinkt heftig zeg, zo'n gillend kindje midden in de nacht, misschien was het dan toch die dikke plasluier. Martje, ah wat leuk Senna op het ijs! Dat moet ik ook 's gaan doen met Noor nu het nog echt winter is. Werk ze vandaag! AnnaB, wat een coole uil, echt heel erg leuk!! Chantal, hebben ze je niet geleerd in het ziekenhuis om de sonde opnieuw in te brengen? Mag ze wel zonder sonde dan, of ga je straks naar de poli? MNM, jeetje, ik schrik echt van je verhaal. Ik snap heel goed dat je alleen maar kan huilen. Arme Nila. Natuurlijk heb je tijd nodig om dit te verwerken. Zo'n muziekje is een goed idee voor het slapen. Ik hoop dat de andere tips die je hebt gekregen ook helpen om dat kleine meisje tot rust te laten komen.
@MnM dat is zeker even schrikken. dat hun nu al denken dat zij misschien een stoornis heeft. Het is zeker niet het einde van de wereld maar het verwerken daarvan heeft ook zijn tijd nodig. Hopelijk krijg je nu genoeg hulp om alles in de goede banen te lijden. @Mamatien nee het is zeker niet de bedoeling dat ze 's nachts weer komt. Voor overdag komt dit schema bij haar zeker zo uit. Je kunt zien dat ze het er goed op doet. Heeft heel veel praatjes enz. Hopelijk slaapt ze snel weer door. Ik heb goede hoop.
morge dames, ff denken wat heb ik allemaal gelezen. annaB. Ja moeilijk is dat he het laten huilen. Ik deed meestal. 2 min huilen aai over de bol, dan 5 min huilen en weer even aai over de bol, dan 10 min laten huilen. en dan weer even er naar toe. En op die manier opbouwen. Wekker stond dan naast me. en als die eerste 2 min om waren dan rende ik er naar toe. hihi Hopenlijk werkt het bij Ceán ook! (vast wel, maar is even doorzetten!) mamachantal. het was al meer gevraagd, maar zit de sonde er nu weer in?? Kan je dat zelf anders niet leren? Zal vast niet de laatste keer zijn, dat ze hem eruit trekt. mamatien. oooh zielig he. Kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het is. Had het een paar weekjes geleden ook. Een paar nachten achter elkaar. En opeens was het weer over. Dikke knuf meid. schildje. dikke knuf meid. hopenlijk is het idd een het omgooien van het rooster, waar ze een beetje van slag door is. MNM. och meid, het zit jullie niet mee. Het is het goed om er achter te komen wat jullie meisje heeft. Al zou dit het laatste zijn waar je rekening mee gehouden had. Probeer er toch over te praten meid. Je moet het echt verwerken! hele hele dikke knuffel! hier weer goede nachten. Alleen vanochtend kwam meneer om 6.00. Uurtje te vroeg voor mij. hihi. (ja ik weet ben verwend hihi) N is druk aan het oefenen met zitten. Wat een lol heeft die erom. Hij zit en gaat dan heel hard op en neer wippen. Resultaat. hij valt zo om, hilariteit alom! hihi je krijgt er gewoon goede zin van zo op de vroege ochtend.
Zo hier een goede nacht achter de rug. Ismail om 22.15 de fles gegeven, neusspray gedaan en luuf gesmeerd en weer terug naar bed. Hij is 1 x gekomen voor zijn speen. Weet niet eens hoe laat dat was hahaha... En toen wast het 07.00 Heerlijk!!!!!!!!!! Ben lekker met het huishouden bezig. Ismail ligt nu op de bank te slapen. Moet alleen nog stofzuigen, maar dat doe ik wel als hij wakker is Martje dus na deze week wordt het wat rustiger met je werk. Dat zou ook wel lekker zijn neem ik aan Anna het ziet er erg leuk uit hoor. Ehh paspoort pas na zijn vakantie want dan zijn we 3 jaar in Nederland Schildje 200ml pap zoo grote meid hoor! MNM jeetje meis wat zullen jullie geschrokken zijn. Fijn dat het ziekenhuis meehelpt aan een oplossing voor jullie. Ik kan je niets anders dan een hele dikke knuffel geven!!!!!! Kaatje dat is toch een lekkere nacht zeg! Heerlijk hoor... Juud jij ook al een lekkere nacht achter de rug. Jac kunnen jullie een beetje varen met dit weer??
manlief is gister naar zh hier in gouda geweest voor de sonde in te laten brengen, had thuiszorg gebeld maar die kon pas komen na 2 uur! grr.. lekker geregeld.. ze had half uur na uittrekken voeding nodig.. dus hier t zh gebeld en die vonden t niet erg om te doen! Gelijk goede neusdruppels gekregen! oh ze is wakker..
Jac, haha ja met vallen moet je het leren he Danitjuh, lekker zo'n nacht ! Chantal, fijn dat het gewoon in Gouda kon ! zitten Elin vind het wel prima. Doet nog geen moeite om het te leren. Levi deed het met 7 maanden
Anna; Wat leuk zeg je creatie!! Schildje; Lief zeg dat Fleur zo geniet van de pap! MNM; Jeetje meid dat is schrikken! Dikke knuff! Mamatien; Misschien toch last van de volle luier. Kaatje; Je nachten gaan de goede kant op! Oh wat een lieve foto van Levi!! Anna; Heb het laten huilen wel gedaan bij Senna, maar die was toen al een stuk ouder en dan idd 3 minuten laten huilen, even heen, dan 5 minuten en zo verder, moest idd ook een kookwekker zetten want die minuten duren zo lang.... Bij Senna heeft het toen heel goed geholpen, na een periode van ziek zijn begon hij vaak weer en dan één avond (niet de hele avond hoor) laten huilen en het was weer over... Juud; Fijn dat Noortje in haar eigen bed heeft geslapen! Jac; Leuk is dat hé als ze zo'n lol hebben! Danitjuh; Wow heerlijke nacht zeg! Ja na deze week is het hoop ik wat rustiger, alhoewel...zijn ook weer allerlei dingen blijven liggen... Zo nu eerst Senna weer van school halen, tot vanmiddag!!
haha dan zou Elin toch wel heel erg op een jongen lijken. Zal ik dan maar even een foto van Elin spammen. Zaterdag in het zwembad