JULI 2011 mama's!!! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door paso, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Nog eentje om het af te leren :p :D

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey !
    Bah brakke nacht gehad. Elin is ook verkouden dus komt dan vaak voor korte voedingen. 20.30-22.00-01.30-03.30. Om 03.30 bleek ze ook een doorlek luier te hebben dus kon haar en het bed verschonen terwijl zij lag te gillen om eten. Daarna lag ze nog 45 min. te kletsen.
    Kon er ook erg slecht uitkomen vanochtend.Gelukkig kwam smoeder vanochtend hierheen,dus hoefde niet de kids aan te kleden en weg te brengen.
    Vanavond lekker makkelijk gegeten.Ferry en ik een aardappelschoten en de kids pap.

Belliebel, zag op fb idd dat je een nieuwe baan hebt. Gefeliciteerd !En je mannetje ook alweer twee jaar. Schatjes zijn het !

chantal, he weer die sonde er uit. weet niet of het moeilijk is maar misschien kan het ziekenhuis het jullie leren ? ( moet je het natuurlijk wel zelf durven )
    wat een heerlijk meisje is Viënna toch

Lutje, ook al zo'n knappe dochter !

Anna, huh maar je had toch vrijstelling van solliciteren ? Hoe reageerden ze er daar op dat je je kids bij je had ?

Paso, wauw Jim is al groot !

3. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    he dames,

Nou wij liggen ook stil vanwege het ijs. Dus we zijn lekker naar huis gereden, en hebben de kindjes van het internaat opgehaald. dus die zijn nu lekker thuis. Kan er wel van genieten hoor. Kindjes waren ook helemaal blij om ons al te zien.

mamachantal. ach wat een leuke spam. leuk hoor!

lutje. jij ook al van die leuke spam. Wat geinig dat speldje!

annaB Balen zeg. Gelukkig wel fijne tijden! Hopenlijk ook nog een beetje leuke collega's??

paso. jim weer goedgekeurd! Fijn!!

kaatje. beterschap voor elin!

4. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Hallo,

Zo hier ook weekend, nou ja...hoef niet meer naar kantoor, nog wel thuis wat dingen doen maar dan kan ik zelf m'n tijd indelen.
    Morgenvroeg naar de ijsbaan, Senna gaat met z'n klas schaatsen en we kregen een brief dat het leuk zou zijn als de papa's en of mama's ook zouden komen!

Bellie; Leuk dat je weer langskomt! Gefeliciteerd met je baan! Mooie foto's van je kindertjes!

Jac; En kunnen jullie nog verder varen? Oh...lees het al...lekker genieten van je kindjes!!

Patriesja; Ach arme Jevani, hoe gaat het nu met hem, beterschap!

Chantal; Wat een schatje!!

Lutje; Aaahhh...wat een geweldige foto!!

Anna; Jeetje, dat hadden ze je voor die tijd ook wel even mogen vertellen. Hoe sta je er zelf tegen over dan om te gaan werken?

Paso; Fijn Jim weer goedgekeurd, wat is hij al groot zeg!!

5. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kaatje; Helemaal vergeten om op jou te reageren... Dat zijn idd veel voedingen, bah en dan ook nog eens de boel verschonen. Kon je het een beetje volhouden dan vandaag?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jac, lekker een lang weekend met je kids

Martje, veel plezier op de ijsbaan morgen.
    Ja was prima te doen vandaag. Ben er inmiddels aan gewend haha. Heb vaak wel een inkakmoment tijdens het kolven.

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @marloes
    ja ik dacht ook dat die regeling er was.

@kaatje
    Ja ik had ook vrijstelling. In ieder geval totdat de gezinsbegeleiding traject is afgelopen. En die duurt zekers nog 6 weken!
    Ik had de kinderen dus bij me en er werd heel goed op gereageerd. De kinderopvang wordt door de gemeente betaald die 3 dagen en als ik Céan moet voeden dan mag ik gewoon naar de kinderopvang toe!
    Als ik een afspraak heb dan overleg ik dat en dan gaat dat dus voor het werken. En dat vind ik dus heel erg fijn. Ik kan en mag gewoon de kinderen op nummer 1 laten staan ipv van alles te moeten regelen.
    Heb ook gezegd dat ik het alleen moet doen en dat ik dus niet op een ander kan terug vallen als dat nodig is. Daar hebben ze gelukkig begrip voor.
    Het is redelijk positief en ik kan het om die reden wel goed combineren met de kinderen. Dat vind ik erg prettig. Maar was liever nog een poosje thuis bij de kinderen. En vraag me wel af hoe ik dat moet doen met de voeding van Céan... een fles pakt hij niet en zal hij ook niet meer doen... Ik vind het zelf niet zo prettig om van het werk even naar kdv te gaan om te voeden...
    Ik hoop dat Elin meer slaapt vannacht :)

@jac
    wat fijn dat jullie weer thuis zijn met de kinderen :)

@martje
    Ik weet nog niet of ik er positief of negatief tegenover moet staan. Het komt heel erg op me dak vallen op deze manier. Was ook nergens op voorbereid.
    Het is goed geregeld voor de kinderen dan en die blijven op nummer 1 staan. Maar voor mijn gevoel ben ik er nog niet aan toe om te gaan werken. Maar het is voor mij denk ik ook wel goed om even uit deze sleur vanuit huis te gaan.
    Ik weet het nog niet zo goed. En dat is best wel lastig. Maar ik laat het gewoon op me af komen.

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Kaatje; Raar is dat hé dat je toch went aan de gebroken nachten, als ze straks een keer wel doorslapen (ga er van uit dat dat ooit gebeurd) en dan een keer 's nachts wakker worden ben je helemaal kapot.

Anna; Kan me voorstellen dat je heel erg aan het idee moet wennen, vooral omdat je hier helemaal geen rekening mee hebt gehouden. Maar net wat je zelf zegt, misschien is het ook wel goed voor je om eens wat anders te doen. En wel fijn dat de kindjes altijd op nr. 1 blijven staan, bij een baas is daar toch vaak minder begrip voor. Ik zag er ook tegenaan om weer te gaan werken, maar ik vind het ook wel lekker... Gewoon even lekker bezig zijn, zonder "stoorzenders", hmmm dat klinkt een beetje raar....bedoel meer van dat je thuis toch altijd stand by staat. Overigens vind ik het ook heerlijk om lekker thuis te zijn hoor!

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Juud Haha, wij hebben ook het idee dat Romee een boefje word. Zo eentje die de modder uit de plantenbakken vreet zeg maar.... ;)
    He jakkes wat heb je en bemoeizuchtige schoonmoeder zeg!
    Dat zou die van mij niet hoeven doen, dan kreeg ze meteen een sneer terug (en dat weet ze denk ik ook wel :D) Gelukkig is die van mij wat dat betreft heel lief! (verder is ze soms wel vreemd hoor!) Ze heeft ook wel eens gezegd dat ze me een goede moeder vind.
    Whahaha, wat een goeie van Rein zeg! Jara heeft dat ook wel gedaan mij mijn schoonmoeder. Ik moet daar ook wel om lachen. Schoonmoeder kan er niet tegen, omdat ze dat bij mijn ouders niet doen. Lees=jaloers dus.

Chantal Het gaat redelijk goed met vienna zo te lezen!?
    Wat fijn zeg! Is het spugen nu minder? Heb je het idee dat dat door de voeding komt?
    Mooie foto's van Vienna! Wat een schatje zeg!

MNM He jeetje meid, wat moeilijk nieuws hebben jullie gekregen. Hoe komt het dat ze denken aan een stoornis? Vanwege het slechte verwerken van prikkels? De osteopaat werkte ook niet echt toch?
    Heeeel veel sterkte meid! Dikke knuf, ook voor je kleine meid.
    Heerlijke foto van je vrolijke meid!

Kaatje Wat een lekkere foto van Elin!

Sherry Gelukkig dat je met fysio een heel eind kunt komen! Nu maar hopen dat het inderdaad geen operatie word.
    Ook al zo'n mooie foto van Sophia! En die van jullie samen is ook prachtig zeg!

Heerlijk zeg, al die spam!

Martje Wat een vrolijkerd!

Paso Mooie kerel hoor! Mooie ogen!

Mamatien Leuke foto's! Ook al zo'n vrolijkerd!

Jac Lekker zeg, zo'n lange vakantie met prive zwembad!
    Onze reis gaat naar Borger (drenthe) Een hele wereldreis van 1,5 uur ;)
    We gaan ook maar 1 weekje. Als we langer zouden gaan dan gingen we wel wat verder weg, maar vind het zonde van de vakantie om voor 1 weekje zo ver te reizen.

Elfstedentocht Helaas niet... Dacht ook al niet dat ie er zou komen hoor. Maar als inwoner van 1 van die 1 steden is het echt geweldig om mee te maken! De vorige keer was ik natuurlijk nog niet heel oud, maar kan me de sfeer nog goed herinneren!
    Ik vind de winter echt niks, maar als er ijs ligt en het is droog weer dan vind ik het wel leuk om even op het ijs te zijn. Heb mijn schaatsen laten slijpen vandaag en ben even met jara wezen schaatsen.
    Het ruikt ook altijd zo lekker op het ijs!

Rono He wat vervelend dat jullie hond weg moest! Helaas kunnen sommige honden niet samen met kinderen... Sterkte meid!

Bellie Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Gaat snel he met de kids, mooie foto's hoor!

Patriesja Beterschap voor Jevani!!

Lutje Mooie foto zeg! Hoe gaat het verder met je? Nog druk met solliciteren?

Anna Hoe kan het dan dat er een solliciatatie gesprek word geregeld door de gemeente?
    Kun je de kinderen dan daar op de opvang brengen en om 14.00 weer meenemen? Anders gaat het je heel veel geld kosten zeg.
    (ivm de nieuwe regelingen in de kinderopvang) O lees al dat de gemeente dat dan betaald. Verder wel goed geregeld zo!
    Op het KDV weten ze vast hoe wat bij Cean naar binnen kunnen krijgen, het is in ieder geval te proberen! Je bent dan niet in de buurt, misschien wil hij dan wel!

Afgelopen dinsdag is mijn vader 50 geworden. Om half 7 stonden we daar op de stoep met een ontbijtje en een opblaas-abraham.
    Leuke dag gehad!

Verder alles prima hier. Romee is wel weer verkouden en hoest weer wat, maar ze blijft er (nog) niet zo is als vorige maand.

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
  11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah wat een moppies marleen!

12. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    morge dames,

papa brengt de kindjes naar school. N heeft weer uitgeslapen. Die werd ook om 7.00 wakker van de wekker. Wel 2 keer wakker geweest vannacht. Maar uit zichzelf weer in slaap gevallen. Denk dat ie het koud had. Want had hem weer lekker onder de dekens gelegd. Straks ook maar even een dikke slaapzak halen voor thuis.

Marleen. wat een leuke spam. Vrolijke dames hoor! Ja voor 1 weekje zou ik ook niet zo ver gaan. zit je langer in de auto. (oke bij wijze van spreken dan. hihi) Maar toch lekker hoor.

Hier al drie weken niks gehoord van zwager. Lekker rustig zo.

Ooooh foei jacq dat mag je niet zeggen. (note voor mezelf)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    00.00-04.30. Om 00.00 kon ik helaas Elin haar bed WEER verschonen omdat ik met mijn slaperige hoofd haar luier niet goed had vast gemaakt ofzo.
    Komende dagen staan hier in het teken van fotografie. Ferry zit sinds kort op een fotoclub hier in de buurt. Morgen gaan ze kinderfotografie doen. Levi en Elin worden zijn modelletjes :) Zondag gaat Levi met smoeder naar de ijsbaan, en dan gaat Ferry een fotoshoot doen van mijn zusje en mij. Maandag komt de schoolfotograaf op het kdv.

Anna, gelukkig klink je alweer wat positiever over je nieuwe baan ;) Wel fijn dat je de kinderen gewoon op één kan laten staan en het werk daar zo flexibel in is.Helemaal super dat de gemeente het kdv betaald.Pakt Céan echt bij niemand de fles ? Elin deed het namelijk ook niet, tot de eerste dag van het kdv. Heb haar daar gebracht om te wennen en ze dronk opeens uit een flesje.

Marleen, ahhhh lief !

Jac, heerlijk he zulke rust ;) Ik heb nu sinds drie jaar geen contact meer met mijn ouders. Heeft nu wel een plekje, en ben vooral erg blij met de rust die het met zich mee brengt. Irriteerde me vaak meer als dat ik het leuk vond dat ze kwam/belde etc. Wel fijn dat je je gewoon op de dingen om je heen kan concentreren zonder dat gedoe met schoonfamilie

14. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Kaatje nou ik vind het heerlijk. Maar goed het is ook niet mijn broer. Dus die keus ligt natuurlijk niet bij mij. ja ach schoonfamilie. Stereotype bij mij. hihi. al moet ik zeggen dat mijn schoonouders wel steeds beter hun "best" doen. Maar we zijn gewoon heel verschillend. en denken heel anders over dingen. Manlief is ook zo, maar ja daar hou je van. hihi zijn dingen makkelijk van te verdragen. En hij is gewoon heel erg veranderd. Hij heeft zelf een koppie gekregen zeg ik altijd. Vroeger was alles wat zijn ouders zeiden waar. Tegenwoordig denkt hij er zelf over na. Groot verschil.

Veel plezier met je fotoweekend. Kijk al uit naar de spam!

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    #1375 Lutje, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    Pfff... stress vanmorgen. Wilden Emma naar kdv brengen (waren al laat), startte de auto niet! Accu had er geen zin meer in met die kou. Dus snel so gebeld en die waren net wakker, maar kwamen er zsm aan. Dus half uurtje later Emma afgezet op het kdv. Ze snapte er niets van. Werd ze in een auto gezet om er direct weer uitgehaald te worden. Ging ze weer in huis, werd haar jasje zelfs weer uit gedaan om een kwartiertje later weer d'r jas aan te krijgen en in een auto gezet te worden. Maar het aller vreemdste was wel dat ik naast haar zat in de auto :D Ze bleef me maar met grote ogen aankijken en lachen.

Gelukkig schijnt woonplaats nu bij de anwb in het standaard pakket te zitten. Dus straks maar eventjes bellen en dan maar een ommetje rijden met de auto om de accu weer op te laden. Niet de bezigheid die ik in gedachten had voor vandaag...

Edit: vriendlief heeft weer te snel gekeken. Hebben dus geen woonplaatsservice...

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier goed geslapen, Mika werd om 23.00 uur wakker en vannacht nog een keer, maar geen idee meer hoe laat het was. Straks naar de ijsbaan, vast wel leuk met alle kindertjes van school!

Marleen; Nog gefeliciteerd met je vader!! Aaahhh...wat een schatjes! Leuk Borger, dat is een klein half uurtje hier vandaan!

Jac; Haha lekker rustig, mag je hier best zeggen hoor... Hier heb ik ook al een poos geen contact met souders (manlief wel af en toe) en dat geeft hier ook rust eerlijk gezegd, al vind ik het wel sneu voor m'n man en Senna gaat straks natuurlijk ook een keer vragen waarom opa en oma hier nooit komen.

Kaatje; Ach alweer haar bedje nat, balen zeg. Leuk zeg zo'n fotoclub, ben benieuwd naar de foto's!!

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Kost gewoon even 70 euro extra omdat we nu wegenwacht nodig hebben! 70 euro! Had ik heel wat kleding voor Emma van kunnen kopen :( Bah. Baal er wel van. Hopelijk hebben we geen nieuwe accu nodig.

18. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Uiteraard... Accu is stuk. Zit nu bij garage zodat ze er een nieuwe in kunnen zetten. Weer 100 euro verdwenen. Duur dagje vandaag en heb nog niets gedaan. Nou ja, auto moet wel blijven rijden. Dus weinig keus.

Vanmiddag maar weer vacatures zoeken. Heb afgelopen week weer 5 afwijzingen binnen gekregen en de teller staat inmiddels op 30 sollicitaties.

19. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    He balen Lutje!!! :( Zul je altijd zien...
    Mijn vaatwasser krijgt kuren, doet het af en toe wel en soms ook niet. Opzich niet erg ware het niet dat m'n huis te koop staat en het inbouw is :(

Deze maand zowiezo een uitdaging... M'n salaris is maar 1300 door het ouderschapsverlof. Maar krijg deze maand een rekening van 1500 kinderopvang. Krijg maar 300 kot omdat de wijzigingen nog niet door zijn, duurt 8 weken!! Dus hou 200 over... Waar alles nog van betaald moet worden :) Zal de bank vast bellen dat m'n hypotheek een maand later komt. Scheelt weer 500,-

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Dat is erg krap idd! Pfff... 1500 voor kinderopvang. En dan willen ze zo graag dat moeders gaan werken. Alleen jammer dat je salaris grotendeels opgaat aan kinderopvang.

Deel Deze Pagina