Juli 2011 mama's deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee dat is echt wel weer een nadeel van een dorp hoor. Zeeman heeft op zich nog wel een uitgebreid assortiment (voor een dorp) maar dat soort dingen mis ik hier wel bij het kruidvat. Net als goede folderproducten.Komen er twee van binnen en op=op. Hebben een Hema maar ook weinig assortiment etc.

2. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    hoi dames, hier is mijn bevallingsverhaal.

Hier even in het kort mijn bevallingsverhaal. Om 22.00 kwam manlief hier binnen. En eigenlijk gelijk begon het rommelen. Of tenminste ik noem het rommelen. Maar ik voelde me onrustig. Om 22.30 ben ik naar bed gegaan. Om 22.45 kwam manlief naar bed. Ik was nog steeds onrustig en voelde af en toe een harde buik. Maar het was zeer zeer kort. Ik was dus echt aan het twijfelen, zijn dit nu voorweeën of zijn dit nu beginnende weeën. Dus om 23.00 bedacht ik om maar even onder de douche te gaan staan. Als het dan voorweeën zijn dan worden ze minder. Zijn het toch weeën dan bel ik de vk om te zeggen dat ik weeën heb. Want zo had ik dat afgesproken. Als ik ook maar iets voel dan moest ik bellen, zodat ze iig wisten dat ik “bezig” was. Om 23.30 heb ik dus gebeld. (nog een beetje een christelijke tijd om te bellen toch?). Dat ik onder de douche heb gestaan, dat het niet weg was gegaan. Maar dat het en erg kort was, en ik kon ook nog gewoon mijn ding doen. Denk aan praten enzo. Was nog echt niet in de bevallingsmood om zo maar te zeggen. Door mijn verhaal begon zelfs ook de vk te twijfelen om langs te komen. Gelukkig is ze toch langs gekomen. Om ca 23.55 kwam ze hier binnen. We hebben nog even geklets. En zij deed ondertussen kijken hoe lang de weeën duurde. Nou schrik niet die duurde welgeteld 10 sec. Dus we hadden het erover dat het toch wel eens wat langer kon gaan duren dan we gedacht hadden. En dat de weeën nog wel heftiger moesten worden. Dus ik zeg lachend, ja dat weet ik helaas. Want als het zo blijft zoals het nu is, dan teken ik ervoor. Ca 5 min later mocht ik gaan liggen en ging ze toucheren. Ik bleek al op 8 cm te zitten. En ik weet het klinkt nu heel stom, maar ik schrok me wild! Had echt niet het gevoel dat ik al aan het bevallen was. VK heeft de kraamzorg gelijk gebeld en gezegd dat er haast gemaakt moest worden om iemand naar ons te sturen. Wij zijn ondertussen naar boven gegaan. Ik heb nog even geplast. En ben toen op bed gaan liggen. 2x 10 sec weeën later zei ik al van ooh ik voel het drukgevoel al. Dus werd er besloten om mijn vliezen te breken. Nadeel was dat de kleine nog niet ingedaald was, en ze bang was dat mijn persweeën ook erg kort zouden zijn. Waardoor de schoudertjes zouden kunnen blijven steken. Dus vk had zoiets van we gaan heel rustig beginnen, en als de kleine dan helemaal goed ligt, dan in 1 wee de kleine eruit persen zodat de schouders niet blijven hangen. Goed bedacht hihi. De vk breekt mijn vliezen. Ze kon haar vliezenbreker niet eens meer neerleggen, want tegelijk met al het vruchtwater lag de kleine ook opeens tussen mijn benen. Er was geen houden aan. Vk schrok behoorlijk. En zei geschrokken, ik ben al 15 jaar vk, maar dit slaat alles. Manlief was de camera aan het aanzetten. (die zou op een standaard staan en de bevalling opnemen) Maar heeft de tijd niet gehad om hem ook aan te zetten, want die moest helpen met vangen. Kortom een zeer lachwekkende bevalling. Heb echt geen centje pijn gehad. Nu alleen hopen dat mijn laminaat de bevalling ook overleefd. Want ook het vruchtwater spoot eruit. Dus mijn vloer (en de vk oeps sorry) waren allebei zeiknat.
    Zo ga zoonlief even voeden. Misschien tot later.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wauw Jac !!! Voor zo'n bevalling teken ik ook :)

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

JAC dat heb je mooi vlot gedaan :)

5. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaha, het spijt me heel erg maar ik moet gewoon lachen om het verhaal van Jac. Arme verloskundige :D die zal ook wel gedacht hebben.... en dan ook nog een gratis douche :D
    Nou Jac, dat heb je mooi gedaan hoor! geniet nu maar lekker van je kleine vent...(eindelijk weer een jongen bij de juli mama's)

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

jeetje jac wat een bevalling!!! zo wil ik er ook nog wel 1 of 2 haha geweldig!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    pink en jac, gefeliciteerd!!
    kwam even babynieuws kijken:)
    sorry dames, heb momenteel niet echt tijd om hier te kijken:(

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    dinsdag is het zover,.. dan word onze kleine meid geopereerd.
    vanaf maandag gaan we in het rmd huis zitten.

9. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Wauw Jac dat klinkt heerlijk :D

Chantal; Sterkte meid!!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mamachantal, heel logisch dat je geen tijd hebt. Alvast heel veel succes en sterkte voor dinsdag. Doet ze het verder wel goed ?

11. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @pink, ook een vlotte bevalling, fijn dat alles goed ging.
    Alleen een hoge bloeddruk dus, hopelijk is die ook snel gezakt.

@frummel, fijn dat er niks ernstigs was.

@jac, gefeliciteerd met jullie zoon!!!
    Dat meen je niet!!! Zo wil je nog wel een paar bevallingen doen!!
    Wat een verhaal :D gelukkig had je toch maar de vk gebeld haha

@chantal, heel veel sterkte!

12. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kaatje, ah heerlijk een voetenbadje.
    Nee ik durfde het niet te zeggen tegen sz. Ik weet dat ik het wel zou kunnen zeggen hoor, maar ik ben zo'n doos, zeg altijd ja en amen tegen iedereen. Maar toen van de week allemaal mensen vroegen of ze dit weekend langs konden komen heb ik wel nee gezegd, dat was al een hele stap voor mij. ;)

Jac, hahaha ik moet gewoon lachen om jouw bevalling, ongelofelijk zeg.
    Helemaal super dat je bevalling geen pijn heeft gedaan, ik vind dat het zo hoort. :D

MamaChantal, oooh spannend dinsdag dus. Ik ga een kaarsje voor haar branden.

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

Babyboom aan t kijken met tranen in de ogen...

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MNM, goed dat je tegen die andere wel Nee gezegt heb. Ben daar zelf heel makkelijk in hoor.

Babyboom, neem ik op en kijk ik morgen.

Nu lekker naar bed, nog even lezen en hopen dat ik een betere nacht maak.

Truste

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    jaa t gaat prima met haar! alleen drinken niet:(

16. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Neia heeft een geweldige dag gehad bij oma.
    Dat is echt fijn om te horen.
    Ze kwam met hele verhalen thuis, is goed verwend en heeft lekker genoten.
    Ze zei dat ze Nila wel had gemist, aaaaaaaaah wat schattig!

17. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Dat hoop ik ook voor je kaatje, ben je wel aan toe.
    En anders doe maar een bevalling. ;)

18. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Lastig zeg. Kost dat teveel energie?

19. Chantal; heel veel sterkte!

Jac; wat een verhaal :$ zo wil ik er ook wel 5 :D

20. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @mnm, fijn dat Neia zo genoten heeft en wat schattig dat ze dat zei :)
    Heb je de ha nog gesproken?

Deel Deze Pagina