Juli 2011 mama's deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Belleke gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Zoë !!

Jac gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Naël!!

2. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Hier mijn bevallingsverhaal, ik heb hem net geschreven. Hij is wel in detail hoor. Het is fijn om het van me af te schrijven:

De geboorte van Nila 6 juli 2011

Dinsdagnacht 5 juli precies om 5 uur voelde ik een knap, sprong uit bed en ja hoor er kwam een plens uit. Jaaa eindelijk, mijn vliezen zijn gebroken en de bevalling gaat beginnen.
    Ik maak Mark wakker en stap onder de douche, dan heb ik dat gehad.
    Daarna bel ik mijn zusje die voor Neia gaat zorgen, zodat we weg kunnen wanneer het nodig is. Zij is om half 7 bij ons en af en toe voel ik een wee. Er zit nog geen regelmaat in en na een tijdje lijkt het te stoppen. Mijn zusje brengt neia naar de psz, want ja wie weet duurt het nog even. Daarna bellen we het ziekenhuis. We mogen komen.
    Ik blijf constant vruchtwater verliezen, daardoor loop ik met handdoeken tussen mijn benen, want jeetje het blijft eruit plenzen. Later wissel ik de handdoeken om voor badlakens, want de handdoeken raken op haha.

Eenmaal in het ziekenhuis controleren ze of het vruchtwater is. Als ik op mijn vuist blaas of hoest komt er niks meer uit, dus de gynaecoloog wil toch wat testjes doen, misschien is het geen vruchtwater. Nou je kunt me van alles wijs maken maar dit moet vruchtwater zijn…….
    Natuurlijk kwam dat ook uit de test. Daarna heeft ze nog een echo gemaakt, en daarop bleek ook dat ik bijna geen vruchtwater meer had. Het kindje ligt al heel erg diep, maar wel met een schuin hoofd. Oh oh hopelijk is ze niet zo’n sterrenkijkertje als haar grote zus.
    Omdat de weeën zijn gestopt en de kleine het goed doet mogen we naar huis. We moeten terug komen als de weeën om de 6 minuten komen of morgenvroeg om half 7 bellen of er plaats is om in te leiden, we moeten er dan om 7 uur zijn. Hopelijk is dat niet nodig.

Eenmaal thuis probeer ik rust te pakken, af en toe voel ik iets, maar het lijkt niet op weeën.
    Mijn zusje blijft beneden bij Neia, en ze spelen nog lekker in het badje, want het is prachtig weer. Na het eten brengt mark Neia naar oma, daar blijft ze slapen omdat ik de volgende dag ingeleid ga worden.
    ’s Avonds zakt de moed me in de schoenen, het zal wel inleiden worden morgen, dat vind ik best wel eng.
    Ik ga nog alle was strijken en wat dingen opruimen. Wel nog steeds met een handdoek in de aanslag, want ook het laatste vruchtwater komt er allemaal uit.

Tegen 11 uur ga ik proberen te slapen, maar ik voel dan dat ik weer weeën krijg.
    En ja hoor ze komen eindelijk op gang. We bellen het ziekenhuis en moeten gelijk komen.
    In de auto komen de weeën om de 4 minuten, ze zijn best heftig. Rond 1 uur komen we in het ziekenhuis aan, en daar moeten we wel een stukje lopen, en bij een wee moet ik me vasthouden aan de zijkant.
    Op de afdeling worden de controles gedaan en lijkt het erg snel te gaan. Ze leggen zelfs al de kleren klaar voor de baby, omdat het bij Neia ook zo snel ging.
    De gynaecoloog gaat toucheren en ik heb maar 3 cm ontsluiting. Jeetje dat valt tegen zeg. Ik baal enorm en snap er niks van dat het zoveel pijn doet in dit stadium.
    Ik moet eerst een half uur op bed de weeën weg puffen omdat de baby soms op de weeën reageert. Dat valt niet mee, want het is geen fijne houding.
    Na wat aandringen mag ik een half uurtje onder de douche. Dat voelt wel fijn, het lukt me beter om dan te ontspannen.
    Om kwart over 4 wordt ik weer getoucheerd en ik heb nu 4 cm ontsluiting. Dit is echt ongelofelijk, het is een hele andere bevalling als bij neia. Ik heb het echt moeilijk met het weg puffen van de weeën. De gynaecoloog geeft aan dat het kan komen omdat ik droog aan het bevallen ben (al het vruchtwater is er bijna uit), en dat blijkt pijnlijker te zijn.
    De verpleegkundige en Mark helpen me elke keer met ademhalen en dat gaat goed. Ik hang soms tegen de muur aan en bij elke wee denk ik: je kunt dit, je komt hier doorheen.
    Na een tijdje voel ik persdrang. Het lijkt eeuwen te duren voordat de gynaecoloog komt, ze is ook met een andere bevalling bezig.
    Als ze er eindelijk is gaat ze voelen en ja hoor ik heb 10 cm ontsluiting en de kleine ligt er goed voor, ik mag persen. Nou dat hoefde ze maar één keer te zeggen.
    Ik heb geperst alsof mijn leven ervan af hing en daar kwam ze in één keer uit. Oooooh ongelofelijk, dat had ik nooit verwacht.
    Om 5.38 uur is Nila Emke Maria Wilhelmina geboren, ze weegt 3328 gram.

Mijn placenta wil alleen niet komen. De gynaecoloog blijft maar op mijn buik drukken, en ook van binnen probeert ze te trekken, maar nee hoor hij komt niet. Het doet ontzettend veel pijn, ik probeer maar naar Nila te kijken, maar soms is de pijn ondragelijk.
    Het bloed spuit er letterlijk uit, ze blijven maar de matjes met bloed wegen. En na 3 kwartier besluiten ze om naar de ok te rijden. Alles gaat opeens heel snel. Ze knijpen aan allebei de kanten in mijn buik om het bloeden tegen te gaan. Ik kan geen afscheid meer nemen van Mark en Nila, ze rennen met mijn bed door de gangen.
    Op de ok gaat de gynaecoloog zich klaar maken. Ze laat mijn buik los en dan spuit er nog meer bloed uit. Ik hoorde later dat zelfs de zijkanten van mijn bed onder zaten.
    Gelukkig hebben ze me snel de narcose gegeven en hebben ze de placenta eruit gehaald, hij bleek muurvast te zitten. Ook hebben ze de ruptuur onder narcose gehecht.

Ik kwam pas om half 9 bij uit de narcose (tegen mark hadden ze gezegd dat ik binnen 1,5 uur terug was). Ik voelde me erg wazig en had pijn aan mijn keel en mijn buik. Na een morfine spuit mocht ik rond half 10 terug naar de afdeling.
    Eindelijk zag ik Mark en Nila weer. Mark heeft 3 uur lang met Nila op zijn arm gezeten. Ze had haar eerste flesje al goed leeg gedronken. Helaas was ik nog flink suf en viel ik soms weg. Gelukkig heeft Mark besloten dat we pas naar huis gingen bellen toen ik weer helemaal bij was.

Het moment dat Neia voor het eerst haar zusje zag was prachtig.
    Ze heeft het eerste kwartier voor haar wiegje op een stoel zitten kijken, echt zo schattig!
    Wij zijn enorm trots en blij met onze 2 prinsesjes!

3. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ja, helaas is mijn eigen ha met vakantie, daar baal ik echt van, deze kende ik niet.
    Maar ik heb nieuwe slaapmedicijnen gekregen. Dit zijn niet alleen inslapers maar ook doorslapers. We gaan het maar proberen.
    Jullie een indoor dagje gehad?

4. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @jac gefeliciteerd en dat klinkt als een goede bevalling!!!

@ mamachantal wat spannend dinsdag! heel veel sterkte!

@ kaatje hoop dat je lekker slaapt

@ mnm ik hoop ook dat jij wat beter kunt gaan slapen!!!

ik ga ons weer even voor de nacht klaarmaken! hopen dat hij nu eerder in slaap valt dan 02.00 uur!!!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mooi verhaal MNM! Wat moet het voor Mark ook spannend geweest zijn, toen jij zo lang weg bleef.

6. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Och jee, heeft hij 's avonds/begin van de nacht altijd zijn wakkere moment?

7. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ja hij is altijd heel nuchter en rustig, maar hij zei nu uit zichzelf dat hij het wel erg lang vond duren. En dat hij erg blij was dat de gyn langs kwam toen alles achter de rug was.
    Hij verteld ook tegen iedereen dat hij het niet leuk vond dat we geen afscheid konden nemen.

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Jeetje MNM wat een heftige bevalling! Dat Droog bevallen herken ik heel goed! Bij Dex had ik nog veel vruchtwater en vond ik het allemaal redelijk te doen. Bij Jace had ik met 4 cm ook zoiets van volgens mij zitten we al op 8cm(qua weeënpijn/gevoelsmatig) Viel zo tegen toen de verlos zei dat het pas 4 cm was! Wat eng zeg van de placenta en al dat bloed. Moet voor je man ook doodeng zijn geweest! Ik vind Neia zo schattig met haar zusje op de foto's! Echt 2 prinsesjes hebben jullie hoor! Ik hoop nu dat je snel beter kunt slapen en zelf ook echt kunt gaan beginnen met genieten meis:)

Voor de dames die inbakeren, de woombies zijn in de aanbieding voor 15 euro per stuk(niet allemaal) www.woombienederland.nl

9. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @mnm, mooi geschreven je verhaal!
    Hoop dat deze medicijnen goed helpen en dat je nu eindelijk eens een goede nacht kan slapen.
    Ja wij zijn lekker binnen gebleven, morgen weer naar de psz voor Celeno.

10. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    MNM; tjonge wat een heftig verhaal. Fijn dat het helpt als je het van je afschrijft. Wat moet je geschrokken zijn van al dat bloed! Wat knap van mark dat hij zo rustig bleef. Nu hopen dat jij je snel wat beter gaat voelen en echt kan gaan genieten. Dat heb je verdient!

11. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Fijn dat je dat herkent Frummel van die weeen. Ik had het nog nooit gehoord. En ik had dit dus ook totaal niet verwacht, heel typisch dat dit een hele andere bevalling was.
    Jaaaa wat zijn we gelukkig met onze 2 prachtige prinsesjes!

12. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ mnm: wow dat klinkt heftig zeg!!! Goed gedaan van je hoor!

Ok flesjes uitgekookt. luiers in de aanslag, slabbetjes klaar. dan kan ik vannacht met mijn slaapdronken hoofd alles zo snel mogelijk doen haha. Nu die kleine wakker maken voor de laatste voeding. En ja dit wordt zijn wakkere moment! ohohoh

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

MNM: ik kon het ook niet maar de verlos zei tegen mij precies het zelfde.. Ik heb ook altijd gedacht dat hoe groter de baby, hoe pijnlijker de bevalling. Ben ik daar mooi van terug gekomen! Declan perste ik er binnen 3 minuten zonder centje pijn eruit. Jace weleens waar ook maar 5 min maar alle mensen wat deed het zeer zeg! Vooral het staan van het hoofdje, bah. Wil er nieteens meer aan denken hahaha.

Vind het ook fijn te lezen dat jij het zelfde hebt ervaren met bevallen zonder vruchtwater. Nou ja, niet fijn voor jou natuurlijk maar dat iemand anders het herkent voelt wel prettig:)

14. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Hopelijk hoef je niet door de regen heen.

15. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Dank je wel lieverd. Ja dat bloed was eigenlijk nog het engste. En dat ze de placenta eruit probeerde te halen was het pijnlijkste, echt typisch.

16. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    ah jammer dat hij dan net een wakker moment heeft.
    Gelukkig heeft Nila tot nu toe alleen wakkere momentjes overdag gehad.
    hihi je hebt in ieder geval alles klaar liggen.

17. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Echt typisch dat het zo anders kan zijn.
    En je weet pas hoe het allemaal voelt als je het zelf hebt ervaren.
    Ja erg fijn dat iemand het herkent. Ik had het ook nog nooit ergens anders gelezen.

18. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Nila heeft weer haar flesje van 90 cc zonder moeite leeg gedronken.
    Hubbie is met haar naar beneden verhuisd en ik heb mijn pilletje ingenomen.
    Ik ben benieuwd.
    Lekker slapen allemaal!

19. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

Zo jeetje jac:$ dat is echt een droom bevalling...dat wil ik ook:D

bij mij rommelt het al een tijdje dus wie weet heb ik ook al ontsluiting:(

ik ga zo lekker slapen...

truste iedereen en wie is de volgende die gaat bevallen:(

ik:D

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    aaah mnm dikke knuffel voor jou.

marleen gefeliciteerd!

belleke gefeliciteerd!

frummel dat klinkt eng van je mannetje oooh gelukkig niks heel ernstigs knuffel voor hem.

paso veel sterkte...

henrieke leuk hoor.

oooh jac wat fijn van harte mooie naam ook.

spannend mariska!

pink klinkt goed!!

zonnebeertje fijn dat het goed gaat!

zooo jac!

oeh spannend chantal ik duim voor jullie dat alles goed gaat!

mnm heftig verhaal zeg

zooo gisteren naar de nacontrole geweest bij de vlk bloeddruk is nu weer lekker goed 140/70 ijzer was nog steeds lekker hoog 8.0.
    voor de rest was het eigenlijk alleen maar ouwehoeren dus waarom er een nacontrole is??

vannacht weer lekker goed geslapen half 10 kreeg ze haar laatste flesje en 5:15 pas de volgende voeding weer heerlijk zo!!

alleen na de voeding van half 12 vanmiddag wist ik niet wat ik meemaakte!!

ze is tot 10 uur vanavond hysterisch geweest van de kramp ze liep soms helemaal paars aan dat ik in haar gezicht moest blazen zodat ze door kon huilen man op het laatst wist ik niet meer wat ik moest doen!

flesje wat verdunt met extra water,infacol gegeven getroost niks was goed....daarna haar 2 keer geholpen met temperaturen en ja hoor er kwam een hele berg uit wat haar dwars zat...pffffff daarna pyama aangedaan lekker ingebakerd speentje erin en hup in bed tot nu toe is alles nog steeds stil zal ik toch een beetje kunnen slapen vannacht??

of zal ik de hele nacht op moeten blijven om me meisje te troosten??

we zullen t zien......

Deel Deze Pagina