@frummel: er is vanaf week 1 elke dag een vroedvrouw langsgeweest die ook lactatiekundige is. We hebben echt alles al geprobeerd voor de pijn, maar het gaat ook om mijn eigen gevoel.. Voel me gevangen doordat ik minstens 8x een uur aan het voeden ben en dan me bijna weer mag klaarmaken voor de volgende voeding, precies eenzelfde dag zonder einde.
*of straks belt ze weer af, dan word ik gek...* zit mezelf op te vreten op de bank, maar ben bang dat als ik iets ga doen ik de deurbel niet hoor ofzo...
MamaChantal, gelukkig niet gebeld, dat is een goed teken. Jammer dat jamelie niet wil meewerken. Sterkte weer vandaag! Mamatien, dat gemekker heeft Nila niet, maar ik weet wel wat je bedoeld. Dat had ik na een tijdje bij neia ook, dat ik van alles wakker werd terwijl zij 'nergens' last van had. Dus na 4 of 6 weken (weet het niet meer) heb ik haar ook op haar eigen kamertje neergelegd. Misschien kun je dat proberen en dan allebei de deuren open laten?
Dat had ik al in Emma's eerste nacht. Toen met de kraamhulp, vk en vriendlief besproken en gekozen te stoppen. Ik voelde me er ook erg schuldig over, maar ben zo ontzettend blij toch die keus gemaakt te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor iedereen die door weet te zetten. Maar ik barstte idd al in tranen uit zodra het tijd werd voor een voeding. Jij moet er ook gelukkig bij zijn, want de kleine merkt dat ook! Bespreek het goed, ook met je man en welke keus je ook maakt, ze zijn beide goed!
Chantal; woorden schieten te kort.. heb wederom een kaarsje aangestoken. Frummel; toch een relfux dus? En wat lees ik nu over Declan en zwager? Tja je snapt sommige mensen ook niet, die hebben een dikke stalen plaat voor hun kop. Bapsie; ik kan wel internetten op mn foon maar watsapp zou ik niet weten...Ik hoop voor jou dat de deurbel zo gaat en je gestript kan worden. Knuff!! Lindaatje; ach wat een mupke!
Ach Henrieke wat een mooie meid! Anna; ik wil wel bv gaan geven maar heb daarvoor eerst nog een beeb nodig
vk geweest, 1cm ontsluiting en flink gestript *auau* vk denkt dat het wel eens kan beginnen vanavond of vannacht dus we wachten af! eerst maar iets eten en dan fe een middag dutje denk ik wie weet voorlopig de laatste rustige
prachtige spam dames!!!wauw, ik wil ook en paso ook natuurlijk! hoe zou t met rono zijn?ben wel erg benieuwd
Mooi Lindaatje! er hangt hier nog een voldaan meisje aan mn tiet, die ga ik even in de box leggen.. zo, ik heb weer even tijd hoor. Merk dat ons ritme nu een beetje begint te komen, Aline is ook eindelijk een beetje gewend in de nieuwe omgeving weer. En ik heb weer wat meer tijd voor mezelf. Al vind ik het nog wel moeilijk om overdag mijn slaap te pakken, ik heb dan gewoon geen slaap maar ik moet het wel echt proberen want anders val ik om 10 uur 's avonds echt om, en dan ligt de hele nacht nog voor ons. De bv gaat steeds beter! Ik ben er echt blij mee want ik twijfelde heel erg of het wel zou lukken ivm teruggetrokken tepels en kleine borsten, maar maat heeft er niets mee te maken blijkt wel Net ook aan 1 kant zonder tepelhoedje kunnen voeden en het deed geen pijn meer, dus dat is ook goed nieuws! Over 's nachts voeden; ik vind het ook moeilijk om wakker te blijven, maar Aline valt heel snel in slaap als ze ligt te drinken dus af en toe moet ik haar weer even wakker maken anders krijgt ze niet genoeg binnen. Soms vallen mijn ogen wel dicht vooral omdat je ook in het donker zit, maar ik heb een tijdschrift naast mijn bed liggen en anders mijn telefoon. Aline slaapt wel bij ons op de kamer, dat wilde mijn lief graag voor in ieder geval de eerste maand en ik vind het zelf ook wel fijn dat ik niet mijn bed uit hoef als ze huilt. Ze heeft vannacht voor het eerst de hele nacht in haar wiegje gelegen, de afgelopen nachten wilde ze alleen slapen als ze bij me lag, maar dat vind ik toch eng omdat ik steeds bang ben dat ik haar verstik ofzo. Soms heeft Aline na het voeden wat last van krampjes/ontlasting die in de weg zit, en dan kan ze keihard bleren en is ze ontroostbaar. Nu bestaat infacol of een vergelijkbaar product hier helaas niet, maar ik kreeg een borstvoedingsthee van Weleda aanbevolen van een lactatiekundige. 1 a 3 kopjes per dag en het schijnt goed te werken. Je kunt ook 30cc zo geven aan je kindje en daar slapen ze ook lekker van. Heb het nu 2 dagen uitgeprobeerd en heb wel de indruk dat het werkt, ze heeft sindsdien niet meer zo gehuild van de krampjes en ze poept veel makkelijker zonder dat het eerst dwars zit. Dus misschien een tip voor andere (bv) mama's die ermee kampen? MamaChantal, ach ik heb je blog weer zitten bekijken en leef zo met jullie mee meis Arme Vienna, die moet al wat doorstaan! Gelukkig was je vanochtend nog niet gebeld, dan gaat het hopelijk goed met haar. KellyAernoudt; wat frustrerend dat het niet lukt met de bv! Kan me voorstellen hoe je je voelt, maar wat al meer gezegd is, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Je kindje voelt ook dat jij niet lekker in je vel zit met voeden en dat is voor jullie beiden vervelend. Dus als je het niet trekt gewoon lekker overstappen, beter nu dan later. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het borstvoeden erg onderschat heb, had gedacht dat het veel vanzelfsprekender zou zijn maar ik heb ook een moeilijke start gehad. Nu gaat het gelukkig wel steeds beter maar als het steeds maar slecht blijft gaat dan heeft je kindje er natuurlijk ook niets aan. Bapsie voor de lijst; Aline was 51cm en woog 2800 (ipv 2880) gram. Gister hebben we de geboortekaartjes besteld, dus die komen hopelijk over een paar dagen hier aan! Heb geen proefdruk gehad dus ik hoop heel erg dat ze mooi zijn geworden
Wat een lieve foto's! Hier weer een waardeloze nacht gehad. Leander is van ellende maar op de bank gaan liggen.. Om 11.00u dacht ik mooie tijd voor de fles. Om 01.00u spuugt ze weer alles onder en ging ze weer huilen en op d;r handjes sabbelen. En dit zo heeeeeeeel de nacht door. De ene keer drinkt ze 10 ml. de andere keer weer 40 en de andere keer is het een flinke golf van 'melk' en dan drinkt ze 80 ml. Zit al heel de ochtend op telefoontje van cb te wachten. Wanneer die om 13.30u niet gebeld heeft dan bel ik de ha op telefonisch spreekuur.
Mijn kaarsje brand ook voor vienna. wat een mooi initiatief. Danitjuh ik hoop op goed nieuws donderdag voor jullie. Is ismail nog aangekomen?? WIj hebben hormoonzalf voor haar gekregen. Dat helpt wel iets voor de jeuk. donkies. OOh ook al een reflux. Balen zeg. voor de rest gaat wel alles goed. super. hihi en aan de drukte wen je vanzelf weer. hihi rono als het goed is word je zo geopereerd. whhaaaa succes! MNM fijn dat je sm vandaag komt om je te helpen. Babsie wij houden dit topic open totdat iedereen bevallen is hoor. Dus met andere woorden. schiet maar eens op hihi. jaaj dat is het nieuws wat we willen horen. Hopenlijk zet het door! henriekeC ooh wat fijn, dat ze zo goed geslapen heeft. ennas wat een schatje! kikker dank je wel voor je compliment. hier ga ik rechtop zitten in bed. anders val ik ook in slaap, (als ik liggend voed. )Maar ik hou het dan ook goed wakker. Frummel. Fijn dat Danny er net zo over denkt. Wat gaan ze nu doen met jace? wel fijn dat ie aangekomen is. Schildje mooi bevallingsverhaal! Bij jou dus ook de kids niet bij de bevalling. vinden hun dat nog jammer? of jij zelf? Wel een lekkere snelle bevalling. KellyA een gelukkige mama is een gelukkige baby he! bv is niet zaligmakend hoor. dikke knuf en sterkte met het maken van een keuze. lindaatje mooi foto AnnaB Hier nog een met volledige bv! maar volgens mij zijn wij met weinig vrouwen. Paso denk aan je meid.
Bapsie: jeeeeeej vk heeft gestript!!! Ik hoop echt dat het doorzet voor je. *voelt zich ineens heel remi*