Juli 2011 mama's deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo hier begon de ochtend om 04.00 uur. Voeding, krampen,wakker en toen begon alles weer op nieuw.
    om 06.15 heb ik haar in bed genomen op een aankleedkussen tussen ons in zodat we nog een uurtje konden dommelen.

Belliebel, zag trouwens dat Fabiënne mee doet met baby van de maand. Ik heb gestemd !

Marloes80, hey je hebt deze week gewonnen met de winactie ! Gefeliciteerd

venkelthee werkt dat echt om het zelf te drinken als je bv geeft ? Vind het zo vies maar als het echt helpt wil ik wel een glas achter over gooien voor haar

Frummel, geeft niet meis. Hoe gaat het vandaag met Jace ?

Paso, hoop dat het inmiddels door heeft gezet voor je.Niet dus.succes bij de gyn. hopelijk kijkt hij even wat de tussenstand is

Henrieke, zou idd even een HA bellen

zwemmen mag vanaf 10 weken

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Misschien dat er een ontsteking zit, maar dat hoop ik niet voor je! Lijkt me geen pretje om down under een ontsteking te krijgen. Desnoods vraag je (als je erg last heb van je hechtingen of de arts ze eruit wil halen. Ben je daar meteen vanaf:p.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Succes meid. Ja het zal waarschijnlijk wel een hele onderneming zijn, maar ik denk dat je daarna toch wel trots zult zijn op jezelf dat je dat toch maar mooi gedaan hebt!:D U can do it:D!

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    6 weken vertelde mijn VK.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ah fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad:D. Heerlijk is dat he:D!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zou dan toch ook wel een schimmeltje kunnen zijn. Maar ook die hechtingen kun je laten verwijderen he!

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja klopt, was het bijna alweer vergeten hihi:p

Dus aan iedereen: Stem op Fabiënne als baby van de maand:D

8. goedemorgen allemaal, ik vlieg weer eens voorbij! Lees nog steeds mee maar we hebben er een paar zware nachten op zitten hier :)

Ik las iets over venkelthee voor bv.. Ik heb borstvoedingsthee van Weleda, hier helpt het echt tegen de krampjes en om goed te slapen, en voor de productie kan het ongetwijfeld ook geen kwaad (er zit ook anijs in). Is iets minder vies dan venkelthee vind ik zelf :p

Heb even een korte vraag voor dames die bv geven over kolven; ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar is het niet te vroeg nog? Ik lees overal dat je vanaf 6 weken pas kan beginnen :( Ik kolf alleen tussen voedingen door (meestal 's ochtends na de eerste voeding omdat mijn borsten dan het volst zitten) en dan haal ik er dus zo weinig uit, maximaal 40cc uit beide borsten.. (ik voed meestal aan 1 kant dus ik heb dan 1 volle en een lege borst :p) is dat normaal of betekent dit dat ik niet genoeg melk heb :(

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Gelijk even gedaan :D

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Denk niet dat het een schimmel is. Voel het echt van begin tot einde wond. Op zich had ik geen last van de hechtingen, maar sinds eergister voel ik de wond opeens weer. Nou ja, vanmiddag maar even een arts flashen :D :p Heb totaal geen gene meer bij artsen, hihi :D

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ben weer bij!

Hier ook een goede nacht gehad. Fabiënne kwam 1 keertje. Half 4 was het geloof ik! de volgende voeding was half 8, dus zit nu een beetje te wachten tot ze wakker wordt. Hoewel ik gok dat dat pas over een uurtje is ofzo!

Nou, gisteren de kidstrailer gehaald. Moet nu alleen nog achter een babyschaal aan. Had vandaag best willen gaan fietsen, het is echt supermooi en lekker weer buiten.

Dinand zit onder de muggenbulten, heb al 2 dagen zijn kamer helemaal ondersteboven gehaald om dat pokkebeest te vinden, maar hij verstopt zich! Gelukkig heeft hij er niet echt last van!

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    mijn stem had ze al ;)

@ zwemmen... hier zeggen ze na de 1e prikjes

13. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    he meis, Misschien dat het in frankrijk andere "regels" gelden. Maar hier is het juist zo dat je voor de 6e week een flesje moet geven met bv. Dan pakken ze het flesje makkelijker. Als je na de 6e week begint dan kan de kleine de fles weigeren.
    Voor kolven is het nooit te vroeg!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Luca, hier wordt ook geadviseerd om met 5 a 6 weken af en toe een flesje te geven zodat ze hier vast aan kunnen wennen voor eventueel opvang etc. Ik heb nu 2x gekolfd. één borst loopt erg goed en haal daar iets van 50 cc uit. Uit die ander 30

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

Luca: pas met 6 weken gaan kolven is veel beter omdat je productie dan wat stabieler is. Nu gooi je als het ware je lichaam in de war. Laat haar ook altijd uit beide borsten drinken. Ookal heeft ze geen trek meer toch even aanleggen, ookal is het maar 2 slokjes. Is namelijk enorm goed voor je productie! Maak je nog niet druk over het kolven en de hoeveelheid daarvan! 40cc is keurig.

Hier: jace voelt zich nog niet helemaal je van het. Hij heeft nu 38, slaapt heel veel en ligt veel te mopperen in zijn slaap:) Vannacht had hij wel hoge koorts. Werd wakker, voelde aan hem en hij was bloedheet. Temp opgemeten, 39,4. Dus pcm zetpil gegeven. Hierop is het langzaam gezakt naar 38. Maar ik heb geen oog meer dichtgedaan omdat ik bang was voor stuipen. Declan kreeg na zijn eerste prikjes namelijk stuipen en onder het half jaar kan dat gevaarlijk zijn/op elilepsie wijzen.

Bellie: ik ga zo ffies stemmen op je meiske!

Paso: ooo ik duim voor je! Hoop het zo!

Jeetje jac, wat heftig allemaal! Nu ffies goed bijkomen!

Voor wie ik vergeet, sorry!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gelukkig is Jace zijn temp nu gezakt. Levi is gelukkig nooit ziek geweest van de prikken.werd er alleen heel moe van.Sliep echt uren achter elkaar. Hoop dat dat voor Elin ook geldt

17. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Dat is de reden dat ik niet zomaar alle spuiten laat zetten. Ik heb 12 gewerkt op een school voor kinderen met epilepsie en in 80% van de dossies staat koortsstuipen na inentingen met als gevolg epilepsie.
    En dan kan het niet medisch bewezen zijn, dit zegt mij genoeg. Ik laat de spuiten uitelkaar halen en ik verlaat ze zodat ze wat meer bij te zetten heeft. En sommige geef ik helemaal niet.

Nog even een vraagje (waar ik misschien ook geen antwoord op krijg).
    Als julliie je beeb overdag in hun eigen ledikant leggen, verduisteren jullie dan de kamer of juist niet voor het dag en nacht ritme? Hier heeft madam nog nooit in haar ledikant gelegen maar eens moet de eerste keer worden;) en dan probeer ik dat liever overdag dan 's nachts.

Ben erg benieuwd naar Paso!

Oh en nog een vraag, hoe doen jullie dat als je bv geeft en de voeding valt precies op de tijd dat je en afspraak bij de gyn hebt?

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Pink, ik wissel af. Nu zijn de verduisterende rolgordijnen en de gewone gordijnen dicht ivm de zon.

Soms heb ik alleen de gordijnen dicht en soms niks.

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Nou zwemmen werd niks.. Ze hebben gewoon even het zwembad 2 weken dicht gegooid ivm onderhoud. Erg fijn, jaimy was not amused toen bleek dat we niet ging zwemmen. We hebben daarna maar even gewinkeld en nu is ze even met papa een stukje fietsen. Straks zetten we hier het badje maar even op, kan ze lekker spelen in het water.

zwemmen: hier is gezegd ook vanaf 6 weken..

venkelthee: ik drink hier elke dag 1 kop venkelthee sinds de 2de dag en ryan heeft tot op gister geen krampjes gehad. Bij mij werkt het dus wel goed.

Even een vraagje voor degen die infacol gebruiken bij de kleintjes, ik heb net ook een flesje gehaald en net voor de voeding 1 pipetje gegeven. Alleen hoevaak geef ik hem dit nou? Ik vind bij elke voeding nml een beetje veel, ook omdat ik dus venkelthee drink.

20. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben weer thuis.
    In de auto voelde ik de weeen weer opkomen, daarna die vreselijke lange gang door naar de afdelingen gelopen, 10 minuten staan wachten aan de balie...bloed prikken, urinemonster en toen aan de ctg gekoppelt. Hartslag van de kleine bleef mooi rond de 140, mijn bloeddruk was goed....maar wel om de 3 minuten weeen. 40 minuten aan dat apparaat gelegen, daarna weer terug naar de wachtkamer en vervolgens opgeroepen voor de echo en inwendig onderzoek. Gyn heeft alleen even snel de bloed/urine uitslagen medegedeeld, met de echo snel de hoeveelheid vruchtwater bekeken en daarna zei ze: Tja meid als je thuis wil bevallen dan ga maar weer snel, ik bel je vk op en zij moet dan maar thuis het inwendig onderzoek doen want anders moet ik je hier op een kamer leggen.
    Dus de VK komt om 14:00 naar hier....

Heb ik dan zo'n hoge pijngrens? Ze waren namelijk een beetje verbaast over hoe "vrolijk" ik er nog bij zat...:cool:

Deel Deze Pagina