Juli 2011 mama's deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Juud, mannen en emoties lijken niet samen te gaan. Hier is Vriendlief nu wel gewend. Ik heb hem paar keer met vrienden op pad gestuurd. Zodat ie wel het gevoel bleef houden dat zijn leven normaal bleef.

Mnm, laat haar ook niet graag alleen hoor. Maar opa en oma gaan uiteindelijk twee dagen per week oppassen en vind het wel fijn dat ze er nu alvast aan wennen. Zowel zij als emma.

Lopen was heerlijk, maar ben goed gaar nu.

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Meid, van harte met jullie zoon DEAN! Geniet van jullie kleine wonder!

3. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Booboo, van harte gefeliciteerd! :)

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Juud Romee heeft ook nog niet echt een dag/nacht ritme hoor. Ze slaapt overdag veel en komt 's nacht netjes om de (ongeveer) 3 uur. Soms 4 uren. Maar zo gaat het overdag ook.
    Wat jammer dat je kraamweek niet echt helemaal fijn ging.
    Logisch dat je daar wat tranen om laat.
    Ik moet zeggen dat Marcel nu ook minder met Romee doet dan toen met Jara. Maar dat is in zijn geval geen desinteresse of moeite met de nieuwe baby. Hij doet gewoon wat meer in huis en doet veel met Jara. Bovendien vind hij zo'n kleine baby weer erg klein en breekbaar en moet daar even aan wennen. Gelukkig geeft ie regelmatig een flesje en ligt ze af en toe even bij hem te slapen. Maar zo heeft ie Romee pas 1x aangekleed in die bijna 3 weken. Dat was met Jara wel anders.
    Misschien ook wel een beetje man eigen, en als jou man dan ook nog wat moeite heeft met wennen dan wordt t natuurlijk al snel lastig.
    Gelukkig gaat het al wat beter!?

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Juud, dat lijkt me vrij lastig. Ik vond de overgang van geen kind naar een kind heel groot. Dan is het dag dag onbezorgd leven, hallo wereld van onzekerheden! Moet zeggen dat mijn mannetje het allemaal zo makkelijk doet. Maar moet er ook wel bij zeggen dat hij de leeftijd die Dinand nu heeft wel heel erg leuk vind. Hij vind het moeilijk om te zien/horen wat er met Fabiënne aan de "hand" is als ze huilt. Het is en blijft natuurlijk een beetje giswerk, maar haar huiltjes herken ik inmiddels wel. Hopelijk groeit hij er gewoon lekker in mee. Het is natuurlijk ook voor mannen heel anders! Komt vast goed!

Dinand heeft ook heel lang beneden in de box geslapen, maar Fabiënne heb ik al heel snel boven in haar eigen bedje gelegd. Overdag slaapt ze dus op haar eigen kamertje, en 's nachts bij ons op de kamer. Bij Dinand is het altijd goed gegaan en hij was daar heel makkelijk in, maar ik merk toch dat Fabiënne iets onrustiger is beneden in de box dan dat ze boven lekker in bed ligt.

Geen probleem hoor, vind het ook wel lekker om nu gewoon haar al aan te leren dat het bedje ervoor is om te slapen, en dat ze in de box wakker mag zijn en kan spelen. Maar ieder natuurlijk zo zijn eigen ding.

6. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Booboo van harte gefeliciteerd met jullei zoon Dean!

7. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

Booboo gefeliciteerd met de geboorte van jullie
    zoon..

Mariska Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter JASMIJN

hier komen de rugweeen helaas om de 15 min dus nog niet erg rap achter elkaar...:(

iemand een tip ik ben al aan het traplopen want als ik ga zitten zijn ze minder pittig..:(

maar volgende update volgt:)

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Boobboo: gefeliciteerd met Dean!

Linda: succes! Je kunt altijd nog seks proberen tussen de weeën door;)

Juud: jeetje meis. lastig.. mannen zijn vreemde wezens, zeker qua emoties. Danny is ook zo'n typische vent hoor wat dit betreft. Ik heb gewoon besloten mijn mond er niet meer over te houden. Als het me niet zint trek ik me mond open. Zint hem dit niet, dan heeft hij pech.

Luca: ik HAAT zwanger zijn en dat is zacht uigedrukt. Ik ben alle weken aan het overgeven, van positieve test tot de bevalling, heel veel last van me rug(gebroken gehad), veel bloedverlies, krampen enz. Bij Dex vanaf 23 weken platte bedrust gehad ivm dreigende vroeggeboorte, bekkeninstabiliteit(dit x niet) en Jace werd ineens met 35 weken geboren. Mijn lichaam kan niet zo heel goed tegen zwanger zijn. O vergeet ik nog bijna dat ik deze zwangerschap nierstuwing heb gehad. Dat doet gewoon nog meer pijn als bevallen:( niet grappig maaaar de kids zijn het helemaal waard! Maar voorlopig geen 3e voor mij hoor..

Hier stonden ineens me schoonouders voor de deur. Terwijl ik nog lekker in me huispak zat en Dex ook. Danny was het vergeten te zeggen en ook vergeten dat ze kwamen :x. Vind het niet erg dat ze komen maar heb er een hekel aan als ik dat soort dingen niet weet. Schoonmoeders vond het ook niet grappig dat hij het niet gezegd had.

9. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Zo, moest effe voeden..

Tis ook niet alleen kommer en kwel geweest hoor, want wat Marleen ook zegt, met Noor issie super. Doet echt veel met haar en gaat ook bewust met haar op pad 's middags zodat ik effe kan rusten, brengt haar naar de kdv en blijft voorlopig op de woensdagen thuis zodat ik er nog niet alleen voor sta met 2 kinderen, dus das hartstikke lief. Het is meer dat hij niet echt uit zichzelf met Rein knuffelt ofzo, hij laat hem niet huilen als ik niet in de buurt ben ofzo hoor, maar echt heel begaan issie ook niet. Beetje psychologie van de koude grond, maar de eerste week deed ie ook echt rot tegen mij en volgens mij zag hij Rein en mij als 1 geheel en kon hij ook niet echt lief zijn voor Rein, daarnaast denk ik ook dat het een beetje te maken heeft met dat Rein een jongetje is en hij heeft zelf een vader die zijn zoons alleen een hand geeft en nooit affectief is, volgens mij vind ie het ook een beetje gekkig om lief en knuffelig te zijn met een jongen. Maar nogmaals, ik verzin het ook maar een beetje.

Gelukkig gaat het nu allemaal een stuk beter en dat ik meer met de baby doe was ook een beetje de "afspraak", door het zelf voeden ben ik toch zowiezo meer met Rein bezig, dus dan maakt het mij niet zoveel uit om ook effe die luier en dat badje te doen. En ergens kan ik het me ook wel voorstellen, dat mannen niet zoveelhebben met een kleine baby, hoe dol ik ook op hem ben, ik vind het zelf ook leuker als ze wat meer respons geven zeg maar (en 's nachts doorslapen, haha)

Wat dat slapen betreft, ik kijk het nog wel even aan, hij is nog zo klein, ik laat hem nog maar even lekker veel bij mij. Komt wel goed.

Aan de borstvoedende dames, hebben jullie ook een voorkeursborst? Ik wel, links hapt echt veel beter aan, rechts blijft een beetje pijnlijk (soms een beetje veel trouwens), maar daar zit wel meer melk in. Gek hoor.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaatje, misschien even onder een warme douche ? ik vond het bij Levi niets tijdens de weeën maar veel mensen wel.

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

Juud: wat je omschrijft herken ik heel erg hoor met Danny. Ik heb hem net 2x een sneer gegeven waar zijn ouders bijwaren. Een opvallende sneer ook. Toen liep ik even naar boven naar Dex en toen heeft hij volgens mij op zijn lazer gehad van mama:p. Maar alleen al het zeggen en vertvolgens negeren helpt hier goed. Hij weet dan wat hij fout doet en doet vervolgens ook zijn best om het goed te maken(op zijn eigen mannen maniertje haha) Hij knuffelt Jace nu ook uit zichzelf veel meer. Hij praat tegen hem, verschoond nu ook luiers alleen badje vind hij eng. Maar dat maakt me niet uit. Hij doucht altijd met Dex samen. Wat ik vooral irritant vond was dat zodra er andere mensen waren hij Jace wel ineens helemaal geweldig vond en er dan wel mee liep te pronken. Maar dat is allemaal verleden tijd. Wij hebben in de kraamweek ook flinke woorden gehad hoor. Liepen te stressen tussen thuis en ziekenhuis en de onzekerheid over Jace en dat sloeg er vooral bij danny er in. Hij kan slecht tegen stress terwijl ik juist rustig word van stress(nog meeer stressen heeft weinig zin toch?)

Hier heeft links zijn voorkeur maar rechts mijn voorkeur haha. Links is wat gevoeliger.. Maar ik voed hem om en om.

12. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Frummel, oooh ja, dat is ook herkenbaar hier! Thuis alleen doet ie maar zozo met Rein, en als er dan kraambezoek is, dan loopt ie met hem op de arm alsof ie de hele dag niets anders doet (mooi kereltje he, roept ie dan). Heel irritant!

Hier qua borsten hetzelfde, Rein wil het liefst de rechter, en ik vind de linker fijner, dan zit ik ondertussen zp te lezen op de phone of een tijdschriftje te lezen, bij de rechter moet ik er echt effe bij blijven.

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

Gefelciteerd!!!

14. bapsie

bapsie Niet meer actief

BEVALLEN MAMA'S

03 mrt - Frenzy - Loek*- 580 gr- 30 cm - 22.0 wk
    07 mrt - Sureyya - Dilara* - 383 gr - 32 cm -25.0 wk
    23 mei - Danitjuh - Ismail - 1320 gr - 44 cm - 31.1 wk
    31 mei - Frummel - Jace - 2045 gr - 46 cm - 35.0 wk
    02 juni - Angiebaby - Djena - 2500 gr - ?? cm - 36.1 wk
    16 juni - Marlous - Noortje - 3150 gr - 48 cm - 39.3wk
    17 juni - Miffy77 - Elin - 3375 gr - 48 cm - 37.6 wk
    20 juni - Belliebel - Fabienne - 2920 gr - 49 cm - 38.0 wk
    20 juni - patriesja - Jevani - 2440 gr - ?? cm - 36.5 wk
    20 juni - Juud74 - Rein - 3895 gr - 54 cm - 39.0 wk
    24 juni - Fightforlove - Isa - 3675gr - ??cm - 38.2 wk
    24 juni - Nina1982 - Casper -3448 gr - ??cm - 39.0 wk
    26 juni - Sherry - Sophia - 3060gr - ??cm - 37.6 wk
    28 juni - AnnaB - Céan - 3180gr - 51cm - 38.3 wk
    28 juni - Marleen4683 - Romee - 3220gr- 50 cm - 38.5 wk
    29 juni - DunjaTamara - Linsey - 3320gr - 50 cm - 39.3 wk
    30 juni - Marlous80 - Mees - 4690gr - 54cm - 39.6 wk
    30 juni - Ryanne - Collin - 3625 gr - ??cm - 38.5 wk
    30 juni - Jeluna - Robin - 4420 gr - 52 cm - 38.0 wk
    01 juli - Wupje - Naomi - 3160 gr - ??cm - 39.3 wk
    04 juli - Kellyaernoudt - Enora - 2845gr - 49cm - 38.4 wk
    05 juli - Kikker - Lotte - ....gr - ??cm - 39.1 wk
    05 juli - Mumm84 - Amaya - ....gr - ??cm - 41 wk
    06 juli - HenriekeC - Emma - 3680gr - 51cm - 38.6 wk
    06 juli - MNM - Nila - 3328 gr - 51cm - 39.2 wk
    08 juli - Belleke06 - Zoe - 3440 gr - 50cm - ? wk
    10 juli - MamaChantal - Viënna - 2875 gr - 47cm - 37.5wk
    11 juli - Mamatien - Fleur - 3090 gr - ??cm - 39.0 wk
    12 juli - Zonnebeertje - Jenna - 3705 gr - ??cm - 41.1wk
    12 juli - XxPinkxX - Veerle - 3380 gr- ??cm - 38.5wk
    13 juli - Jac - Naël - 3580 gr - 49cm - 39.5wk
    14 juli - Miracle - Ryan - 3480gr - ??cm - 40.1wk
    16 juli - Mariske165 - Jasmijn - ....gr - ??cm - 40.5wk
    17 juli - BooBoo22 - Dean - 3530 gr - 53cm - 41wk

Helaas zijn Loek* en Dilara* sterretjes geworden....

Er zijn nu 13 jongetjes geboren en 21 meisjes!

NOG TE BEVALLEN DAMES

18 juli: Ennas
    18 juli: Lindaatje
    19 juli: Sjantalle
    21 juli: Kaatje85
    22 juli: Luca2504
    25 juli: Paso
    26 juli: Rono
    27 juli: Schildje
    30 juli: Bapsie

Groen is verassing

Nog 9 zwangere dames!

15. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @marleen, Jevani doet dat ook, dat lachen, net nog toen was hij wakker en begon ik tegen hem te praten en kwam er een lach :D blijft toch schattig!
    Ja hij heeft last van krampjes, Romee niet? hij poept wel, gelukkig valt het hier nog mee, hij huilt er niet lang om.

@mnm, leuk onaangekondigde visite...
    Ik ga idd ook even kijken voor die infacol.

@bellie, oh leuk vennenbos, zijn wij ook weleens geweest :D
    Jevani draait zelf op zijn zij of van zij naar buik of rug, weet niet of hij helemaal kan draaien, maar ik durf hem nu al niet meer alleen op de commode of iets te laten liggen..

@frummel, hier ook nog laaaaaang geen 3e (als die er uberhaupt wel komt) idd om de niet al te makkelijke zwangerschappen
    En ongeduldige kindjes die te vroeg komen.

@kaatje, oke dus donderdag breken ze je vliezen, ben benieuwd, hopelijk zet het voor die tijd al door.

@booboo, gefeliciteerd met jullie zoon Dean!!!!

@zonnebeertje, fijn dat je wat hebt kunnen slapen.

@juud, oh lastig idd... denk dat het voor mannen toch moeilijker is, gelukkig dat het langzaamaan beter gaat.
    Ze vinden ze vaak toch ook wel erg klein en breekbaar en zijn daardoor ook wat terughoudend.

Nog maar 9 zwangere meiden....

Hier een lekker rustig dagje, huis is inmiddels ook weer helemaal opgeruimd en schoon :)
    Celeno is vandaag al de hele dag lief aan het spelen en Jevani is overdag ook altijd erg rustig!
    We gaan zo maar is even eten.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.566
    3.068
    113
    booboo gefeliciteerd!!

hihi gaat hier keihard regenen, en manlief is net weg naar de snackbar :D (lopend)

net gebeld door zh, ze is nu al overgeplaatst naar de kinder-intensive care. ze hadden ruimte gebrek bij de neo..
    misschien maar goed ook,kunnen we beetje wennen aan de afdeling. maar we kunnen haar nu niet meer zien op de webcam :(

17. bapsie

bapsie Niet meer actief

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Nog meer kinderen krijgen: manlief vertelde dat hij wel nog meer wilde :cool: maar goed eerst maar eens een huis kopen :) dan zien we wel eens verder. Volgend jaar gaan we als het goed is huis kopen.

Lindaatje succes!!!

Patriesja balen van je nacht. Wel lekker dat je dan mag blijven liggen! Hopelijk worden de krampjes minder.

MNM lekker irritant zeg als ze zo voor je deur staan. Zijn ze lang gebleven??

Bellie had het al gezegd op hyves.. maar wat een schattig shirtje!

Luca ik wil je buddy ook wel zijn hoor :D

Booboo gefeliciteerd met de geboorte van Dean !!!

Hier... Ismail heeft afgelopen nacht zijn sonde er weer uit getrokken :cool: ze hebben besloten om hem maar niet terug te plaatsen. Hij drinkt sinds gister zo goed als al zijn flesjes leeg :D Alleen door de nieuwe voeding is hij wel afgevallen :( hij krijgt nu meer voeding per keer en als dit niet werkt krijgt hij extra schepje erbij :) Zijn billetjes zien er eindelijk ook weer een stuk beter uit! Trouwens de verpleegsters denken dat hij een liesbreuk heeft. Dus morgen maar ff vragen hoe of wat. Pfff zal het dan toch gaan gebeuren dat we hem bijna mee naar huis krijgen????

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.566
    3.068
    113
    danitjuh, wat zijn de kritria om m mee te krijgen? flesjes drinken&aankomen?
    hoelang ligt hij al in het zh?

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

danitjuh liesbreuk is niet iets om je zorgen om te maken hoor, soms groeien ze eroverheen en soms met het verholpen worden maar dat doen ze vaak pas als ze iets ouder zijn zolang ze er geen last van hebben! hoop dat de kleine boed gauw met je mee naar huis mag, heeft lang genoeg geduurd nu!
    Hoe gaat t met jezelf btw? nog om de dag dialyse? hoe ga je dat straks met de kleine doen?

Deel Deze Pagina