Juli 2011 mama's deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Mamatien, hihi grappig :) Wat is de wereld dan toch weer klein :)

Brakke nacht, ik heb gelukkig nu nog kunnen slapen. Meestal is Emma na haar ochtendfles wakker. Nu gelukkig niet! Ik ga ook proberen te slapen als zij slaapt. Maar ben overdag vaak te wakker voor een dutje. Ook al zal het vandaag wel lukken :)

Krampjes, overdag heeft ze het echt minimaal. In de avond en begin van de nacht zijn ze pas erg. Ik krijg haar wel bij ieder krampje snel rustig. Maar na 5 a 10 min is de volgende er weer.

Taakverdeling, ik zal 's nachts idd het spoken op me nemen. Vriendlief kan dat er niet bij hebben. Hij wil wel helpen met de avond/nacht voedingen aangezien hij dan toch wakker is van haar gehuil. Behalve vannacht en daar baalde ik ook even van. Zijn wekker ging voor haar voeding, maar hij sliep gewoon door. En in de ochtend chagrijnig dat ik hem niet had geroepen. Nou, ben je moeder niet, ik had het druk genoeg en je wekker ging een half uur lang om de vijf minuten. Maar goed, hij wilde zich al ziek melden van werk door mijn brakke nacht. Hopelijk voelt ie zich nu zo schuldig dat ik de avond vrij heb :p

Anna, jij bent de taakverdeling uitzondering. Zoals jij het doet kan alleen superwoman het doen. Respect meid!

Hier vanmiddag naar het cb voor de gehoortest. Hopelijk wil vriendlief even mee. Zie er best tegenop nu ik zo gaar ben. Alles kost nu wat meer moeite.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Hier op zich wel een goede nacht gehad maar Elin heeft nogal last van mijn over productie. Ze klokt echt 10 min. achter elkaar weg en is dan vertrokken. Gister heeft ze twee keer gespuugd en vanochtend na mega krampen weer een spuitluier. Ligt nu al vanaf 06.00 te slapen na een voeding.

Chantal, balen zeg dat de waardes nog steeds zo hoog zijn :(

Martje,hoop dat je snel aan de beurt bent

MNM, knuff. fijn dat je weer lekker hebt geslapen

Linda, spannend !

Anna, ja erg veel last van mijn schaambot dus moet straks de fysio bellen.idd jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen. Heb hier nog een geboortekaartje voor je staan maar wacht tot iemand hem op de bus doet haha

Schildje, heerlijke foto spam !

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    MNM ohh helemaal niets geslapen gister. Pff wat zal jij moet geweest zijn! Lekker een dagje gehad met ze 4-en... leuke boxtas hoor. Ohh je ouders op vakantie. Nou Maar ik snap je wel hoor ;) Fijn dat je nu wel een goede nacht hebt gehad!

Patriesja die foto van je kids in bed :D leuk leuk Ohh heerlijk zeg zo'n nacht!

Bapsie die "kraamzorg" hebben we dus in het ziekenhuis gehad. Leren in badje doen enz... en mijn verzekering vergoed het niet meer als ze te vroeg geboren zijn :x Nu dan die andere thuiszorg. Dat is ook een vorm van kraamzorg alleen doen ze nu ook dingen plannen voor ons om te kijken of we alles weer op de rails kunnen krijgen aangezien ik ook aan de dialyse zit. Komt heel wat op ons af om het allemaal te regelen. Ismail moet ook de nodige zorg thuis krijgen zoals fysio en ook vaak naar het ziekenhuis moeten voor controle. Ze helpen ons een beetje mee te plannen hoe we het beste kunnen inplannen :cool: snap je het nog :p

Kaatje fijn dat je eventjes beneden bent geweest. Kraamvisite jammer dat ze nog niet echt komen. Bij ons zijn er wel wat mensen in het ziekenhuis geweest. Maar zodra Ismail naar huis mag dan is de 1e week voor ons zelf en de week erop mogen er pas mensen komen kijken. En niet vasthouden want dat mag niet van de kinderartsten

Lindaatje zou het dan toch eindelijk zover zijn bij je??? Succes! ohh 3cm al! Spannend.. zet hem op beebje van jullie kom er nu maar uit!!!!

Taakverdeling: dat moeten wij nog ondervinden hihihi

Rono succes in het ziekenhuis.

Schildje wat een dotje zeg!!!!! Ook al zoveel haar!

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Henrieke, maken jullie haar 's nachts zelf wakker voor de voeding? Dat hoeft niet he... ze mag wel langer slapen als overdag.
    welke fles gebruik je nu voor Emma?
    Voor Mees heb ik de flessen van Tommee Tippee en hier nog geen enkel krampje gehad...vind het hele fijne flessen.

MNM, meisje toch... je zit in tweestrijd; gunt je ouders een lekkere vakantie samen, maar hebt ze eigenlijk nog zo hard nodig voor je gevoel. Over 1,5 week voel je je vast weer ietsje beter en wat ik de afgelopen weken zo lees, heb je een super achterban van vrienden en familie, die je allemaal willen helpen.
    en fijn dat je weer een paar uurtjes geslapen hebt!!!

Lindaatje, 3 cm!!! Goed zo! Vandaag een baby?

Schildje, goed gedaan hoor!!! Wat vinden de broers van hun zusje?

Zo, Thom was gisteren weer goed opgeknapt en is gewoon spelen op het kdv vandaag. Sam is nog thuis, die kreeg gisteren weer een koortsstuip... helaas nog niet er overheen gegroeid dus.... Kwam er deze keer wel zelf uit, zonder stesolid. Nu is hij nog moe....

5. Frummel

Frummel Niet meer actief

Morguh dames!

Lindatjuh:succes!

Ennas: Gefeliciteerd met Jula!

Ook Sjantelle is bevallen van een dochter genaamd Sophie

Hier is het dramatisch met Jace.. Hij spuugt en spuugt en spuugt en meld zich elk uur voor voeding. Dag en nacht. Op dit moment ben ik echt dood en dood moe. Was al gestart met wegen voor en na de voeding want had het idee dat de productie weer 0 was. En ja hoor.. kind kreeg er met moeite 15cc uit. Toen geprobeerd te kolven maar ik kolf telkens hooguit 20cc en that's it:(

Nu net het eerste flesje gegeven en hij slaapt zowaar!

6. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    wat is hier gebeurd?????? haha
    ben er 2 dagen niet en we hebben al weer babynieuws.

Ennas gefeliciteerd met jullie dochter JULA

Schildje jij ook gefeliciteerd met jullie dochter FLEUR! zijn je zoons nog bij de bevalling geweest?? wat een lieve foto!

mamachantal. balen dat vienna een infectie opgelopen heeft. Heel veel beterschap voor de kleine meid. en voor jullie een hele dikke knuf.

kraamvisite hier ook erg rustig. vind het wel lekker. Veel mensen zijn op vakantie. (waaronder nog steeds mijn ouders, die hebben naël nog steeds niet gezien.) dus 21 augustus een kraamfeest voor de mensen die nu op vakantie zijn e nog niet langs zijn geweest.

taakverdeling. Hier komt alle zorg op mij. Ik vind het niet erg. geef toch Bv. Dus moet toch wakker worden. En wiegje staat naast ons bed. Manlief doet overdag nu we thuis zijn wel veel met de oudere kinderen.

Rono. Succes straks in het zkh. Hoop dat de kleine weer mooi met het hoofdje beneden ligt.

LIndaatje. Zet hem op meid!!!

Metime. Hier gaat het heel goed met Naël. Het is een heel tevreden manneke. Hij krijgt de laatste voeding om 23.00. Meld zich dan rond 4.00 en slaapt dan door tot ca 8.00.
    Met mij gaat het ook goed. Blijf alleen een zwaar gevoel houden in mijn onderkantje. WEet niet goed wat ik er mee moet. Misschien toch maar weer de vk bellen, aan het einde van de week, als het dan nog niet weg is.

7. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeimorgen!

Henrieke, ohzo, ja dan is een slaapzakje idd wel fijn.
    Waarom probeer je Emma niet eens in te bakeren? Iig voor de nacht.

Chantal, ook van mij een hele dikke knuffel!

Taakverdeling: Uhm... Daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad.. Vriendlief helpt hier nu wel mee maar ik merk dat ik het voornamelijk zelf doe ( in de nacht ), hij wil dan wel opstaan om Ryan te verschonen e.d maar ik heb zoiets van blijf maar liggen ik doe het wel. Ik ben toch degene die "melkt".

Ik denk dat we het hier op ons af laten komen..

MNM, fijn om te horen dat je eens heerlijk hebt geslapen!!

Lindaatje, SPANNEND!!!!

Schildje, wat een plaatje!

Nu gaat ik even de droger aangooien :)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frummel, dat is vermoeiend. Knuff

Elin was vandaag trouwens weer 40 gram aangekomen ! Ze doet het goed op mama's melk. Mag ook wel want spuit er aan alle kanten uit, ze klokt zich in 10 min. helemaal vol en valt dan ruim 3 uur in slaap. Krijgt ook alweer een lekker dik buikje :) nog 120 gram tot haar geboortegewicht.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Schildje, gefeliciteerd met Fleur! Wat een mooi meisje!

Ennas, gefeliciteerd met Jula!

En Sjantelle, gefeliciteerd met Sophie!

Zo, dat tikt weer lekker door qua baby´s :D. Hopelijk gaat alles goed met de kleintjes en hun mama´s!

Lindaatje ooh bij jou is het spannend nu! Succes!

Paso, hopelijk wil de verlos je strippen vandaag!

Marlous fijn dat Thom weer beter is. Zielig van de koortsstuip van Sam... ziet er zo angstig uit. Hopelijk knapt hij snel op.

mamaChantal hoe is het nu met Vienna? Wij denken aan je!

Hier alles z'n gangetje. Net weer lekker gaan wandelen ondanks de regen, dat maakte het dan wat minder lekker maarja. Ik wil zon!
    Elin heeft het sinds een week in haar bolletje gehaald om rond middernacht (na haar laatste voeding) een paar uur wakker te blijven. Ze heeft ook last van die voeding, ik kan haar dan haast neit plat leggen, ze hikt en geeft steeds terug. Moet haar echt half rechtop op mijn knieen leggen, dan gaat het. Ik krijg haar hoeveelheid voeding ook maar niet opgehoogd, ze krijgt nu 5 * 100cc aangemaakte voeding. Als ik meer geef weigert ze gewoon, of alles komt er weer uit.
    Zit te twijfelen of ik misschien Nutriton zal toevoegen om het spugen wat minder te maken, zodat ze hopelijk 's nachts sneller neer te leggen is. Maar kan me nog herinneren van Julie dat die op Nutriton reageerde met verstopping... dus zit een beetje in dubio.

Ga vanavond een paar daagjes naar m'n ouders in Brabant met de meiden. Gezellig, en Ro kan even 2 dagen bijtanken. Euhm, waarvan vraag ik me eigenlijk af :p. Ik doe alle voedingen en zit 's nachts met Elin op, ik doe ook Julie als die 's nachts wakker wordt. Ik stuur Ro de laatste tijd zelfs regelmatig naar de logeerkamer op zolder, dan heeft hij in ieder geval slaap. Hij is niet te genieten als hij slechts slaapt en gaat dan heel de dag zielig lopen doen :x. dat vind ik zo irritant dat ik de nachten dan maar liever zelf doe...

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gezellig Miffy, even met de meiden weg.
    Zielig voor Elin dat ze zo'n last heeft van de laatste voeding.

Wat zijn er toch veel kindjes met krampjes, spugen enzo... hoop voor jullie allemaal dat het snel voorbij mag gaan!

@koortsstuipen... we zijn het gewend, helaas. De 1e keer is eng, maar daarna weet je wat er gebeurd en is het maar afwachten tot hij er weer uit komt. We hebben wel medicatie in huis, maar deze keer dus niet gebruikt. Had eigenlijk gehoopt dat het over zou zijn, vaak lees je tot een jaar of 4, pechvogels tot 6 jaar... maar we onderdrukken de koorts (moeten we) met paracetamols...maar deze keer ging het te snel

11. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Wil graag nog even showen met ons geboortekaartje. En raad eens!? Jullie zijn mijn slachtoffers hihi.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mooi Jac!!! Mooie kleuren gebruikt en een nog mooier mannetje!

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Supermooi kaartje jac! Geweldige foto, wat een knapperd!

14. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Mooi kaartje Jac!

Henrieke, heb je al eens geprobeerd om de infacol tijdens de nachtvoedingen op te hogen. Ik geef V overdag 1x infacol voor een voeding en 's nachts 2x en zo heeft ze veel minder last.

Hier ook een dametje wat gegroeid is. Ze woog vandaag 55gr meer dan gisteren! En de nacht was ook goed te doen 2x 3,5 uur ertussen. Hopelijk zit ze nu snel weer aan haar geboortegewicht.
    Zometeen even boodschappen doen tussen 2 voedingen door.
    Ben stiekem wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die op zijn tandvlees loopt;)

Taakverdeling, nu ML nog vakantie heeft gaat hij V verschonen 's nachts en dan legt hij haar bij mij voor een voeding, dan ben ik nog 45 min wakker en kan hij weer gaan slapen. En soms laat ik hem ook liggen. Als hij weer aan het werk gaat dan zal ik 's nachts alles doen.

15. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    de binnenkant.

16. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    en de achterkant een foto van onze trots!

17. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mooi kaartje Jac!

Hier zijn papa en Jaimy even de deur uit, Ryan heeft net lekker gegeten dus ik kruip op de bank samen met hem en ga lekker een filmpje kijken tot Papa en Jaimy weer terug zijn :)

18. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Waauw Jac die foto op de achterkant, wat een rijkdom!

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

jac mooi kaartje hoor!

lindaatje toch babynieuws vandaag, klinkt goed meid!

20. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Marloes, ik wil de wekker ook niet zetten meer. Maar vriendlief is bang dat ze anders te weinig voedingen op een dag krijgt. Meestal meld ze zichzelf voor die tijd al hoor.

We gebruik de newborn avent fles. Emma drinkt gewoon te snel en hierdoor krijgt ze krampjes. Maar het word al beter. In het begin was het flink wat erger. Geloof ook dat de ene baby er meer last van heeft dan de ander.

@Frummel, balen van je productie! Vooral balen dat Jace weer zoveel spuugt. Vind dat ook zo zielig om te zien.

@Miracle, wij kregen van de kraamhulp te horen dat we Emma absoluut niet ingebakerd mogen laten slapen. Maar morgen komt slaapzakje al binnen :D Ben benieuwd!

@Kaatje, hihi :D Spuit er aan alle kanten uit :D :p Zag gelijk hele rare dingen voor me! :p :D

@Miffy, jij dus ook al een wakkere uk begin van de nacht! Veel plezier bij je ouders!

@Jac, mooi kaartje!! Prachtige foto's :D

@Pink, ja heb ik geprobeerd. En lijkt bijna alsof het dan gewoon erger word!!

@ego, vriendlief gaat inderdaad mee naar het CB vanmiddag :D Zo blij! Ik heb namelijk geen idee waar ik precies zijn moet en met mijn wakkere kop is de kans groot dat ik verkeerd loop :p

Deel Deze Pagina