Hier heb ik het aan mijn ouders en hubjes moeder verteld, de rest van de fam. en vrienden vertellen we het pas na de eerste echo. Kaatje, trusten! Jeluna, hier ook weinig kwaaltjes. Op vanmiddag een kleinigheidje na en af en toe wat steekjes in mijn onderbuik heb ik nergens last van..Tot nu toe dan.. Ik kruip nog ff op de bank en dan mijn bedje in, morgen weer werken!
Ik ga m'n nestje in, heb het ijskoud ! Konijn, stuiterballetje ! Die kleine zit wel veilig, maar abseilen van de trap is voor jou minder fijn! Doe je voorzichtig? Ik ben een keer met Julie van de trap gekeild, toen was ze een maand of 4. Echt schrikken! Gelukkig heb ik de val kunnen opvangen en had zij niks. Trusten!
Frummel; wat een onzekerheid!! Vond de arts het er wel goed uitzien voor de termijn? Esther; dat is schrikken zeg! Heb je je verder geen pijn gedaan? Hoop dat de buikpijn snel zakt! Nieuwe mama's welkom hier! Gezellig! Ik moet morgen voor de 1e keer weer naar de Vk, leuk! Alleen minder dag ze dan weer bloed afnemen, helaas doen ze dat elke zwp weer...
Veel plezier morgen zonnebeertje! En succes met het bloedprikken. Hier nog 11 dagen geduld hebben voor vk... *zucht* De eerste echoafspraken beginnen er nu ook aan te komen he dames. Spannend! Dan moeten er wel foto's geshowd worden hoor!
hallo dames, ik ben ook 3 juli uitgerekend, ik vind het heel spannend deze zwangerschap omdat ik een gehandicapt dochter van 5jaar en 3 maanden heb. ze is me alle liefste weet niet hoe ik van een ander kindje kunt houden, soms vraag ik me gewoon af, hoe kan ik ook nog van iemand anders dan haar houden, ben niet gewend, hebben jullie ook?tenminste dames die voor een tweede gaan. en ik hoop zo voor een gezonde baby. het zou echt te gek zijn voor iedereen in me familie. en bijna iedereen weet dat ik zwanger ben, ze hadden heel lang gewacht op mijn zwangerschap dit keer hahaha. heb sinds zaterdag wat bruine afscheiding, heb 3 keer HA gebeld maar die stomme HA heeft niet teruggebeld. morgen naar spoedlijn bellen hebben ze in de VU geadviseerd. is er iemand hier die ook bruine afscheiding heeft? ben zo bang....
Sarahay, ik heb 2 dagen wat bruine afscheiding gehad. Bij mij is het nu gestopt. Hoop dat het bij jou ook snel stopt. Ga je vandaag even bellen? Wat voor een handicap heeft je dochter? en heb je een verhoogde kans op nog een gehandicapt kindje?
esther ooh jeetje wat schrikken!hoe gaat het nu? Zonnebeertje veel plezier bij de vk vandaag! Nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd!
@ frummel jee wat een teleurstelling.....ik hoop op een wondertje voor jou! Wanneer mag je terug? @ konijn voorzichtig meis! natuurlijk zit je kleintje wel veilig, maar van de trap af stuiteren kun je beter even laten voorlopig @ tesske hier ook een klein dorp + een schoonmoeder die haar mond niet kan houden. In juli een vmk gehad en zooooo blij dat zij van niks wist (en nog steeds niet)! Ze vraagt nu al om de zoveel tijd of er bij ons een tweede komt, laat staan als ze weet dat we ervoor bezig zijn! En ik vind het wel bijzonder, ons geheimpje Dus nee wij wachten nog even tot na de eerste echo. @ sarahay hier ook (voor dat ik posi getest had) een week lang bruin/roze verlies gehad. Bruinverlies zegt niets, al blijft het schrikken @ nieuwe meiden gefeliciteerd!
Goedemorgen. Jeluna. hoor achteraf regelmatig dat meiden mijn hele verhaal gevolgd hebben. sta je helemaal niet bij stil dat het ook echt gevolgd wordt. dank je. Kwaaltjes : gevoelige (.)(.), krampjes/steekjes in buik, vlagen van misselijkheid Sarahay. Gefeliciteerd. Maak je over die bruine afscheiding niet te veel zorgen. Bij Levi en Milou* had ik dat ook ( van 3 dagen voor NOD tot 9 weken zwangerschap )
@ Frummel: hoop echt voor je dat alles goed zit meid en je gewoon minder lang zwanger bent dan je zelf denkt. Had echt gehoopt dat je ook een hele mooie duidelijke echo zou hebben. @ nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd. Vriendlief kwam gisteren thuis met de mededeling dat z'n baas en vrouw (hebben we erg goed contact mee, ook prive) ook een kindje krijgen. Zij is 5/6 uitgerekend. Wordt druk met junibaby's in onze omgeving .
hoi dames! Bedankt voor alle lieve berichtjes vanmorgen weer een close encounter met de wc gehad waar ik wonder boven wonder(nu) heel vrolijk van werd! ik voel me echt zwanger(kwaaltjes alom) en heb besloten dat ik er gewoon vanuit ga dat alles goed zit! Mannetje was zo vreselijk lief en bezorgd gister na de echo wat een schat is het toch! Hij heeft gekookt, theetjes gemaakt, warme melk. ik ben helemaal in de watten gelegd! Hij zei ook: waarschijnlijk zit alles gewoon goed en maken we ons druk om niets, als het niet goed zit is dat heel erg maar dan zal er waarschijnlijk een goede reden voor zijn. Dat geloof ik ook meteen dat er dan een reden voor is. Hier probeer ik mij een beetje bij neer te leggen 2e kindje: ik kan me ook heel moeilijk voorstellen dat ik van een ander kindje net zoveel kan houden als van dex maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat de onvoorwaardelijke liefde voor de 2e/3e ect minder is als voor de eerste dus ik maak me er geen zorgen over Hier zijn nu echt de uitnodigingen de deur uit voor sinterklaar allemaal uit naam van dex haha zo schattig! We zullen het met 8 personen + dex vieren en dex is het enige kindje.. oo wat zal hij vol gestopt worden met cadeau's.. Denkl dat ik nog maar een jutenzak haal Truus: wat lief dat je me sterkte wenst, hoe gaat het met je meid? oo jee ik weet je naam ffies niet meer maar een zoon van 29 april! wat leuk! dex is van 3 mei! hier ook een jaar bezig geweest voor dex en nu in ronde 1 raak zo speciaal.. ik ga tussen 12 en 2 de verlos bellen.. ik mocht direct bellen met de uitslag maar dan moest ik het spoednummer bellen en dat vond ik nou ook weer een beetje overdreven hoor.. ik heb geen haast en ze had heus geen echo voor vandaag erop gezet dus ik wacht gewoon eventjes netjes tot het telefonisch spreekuur als ik het weet laat ik het jullie ook weten! PS: hebben jullie ook dat je darmen zzo van slag zijn? bij dex had ik dit totaal niet of ik kan her mij niet herinneren..:S
Nou, hier is weeral wat afgekletst Ik zit op m'n werk en kan dus maar heel kort reageren maar alvast van harte welkom aan alle nieuwe dames en een dikke proficiat! Hopelijk wordt het een onbezorgde zwangerschap! @ Kelly: wat een fantastisch nieuws! Ben heel erg blij voor je! @ Konijn Esther: Wat moet je geschrokken zijn! Hopelijk heb je je niet bezeerd? Ik kan me voorstellen dat het geen fijn gevoel is! @ Jeluna: Ik had ook weinig kwaaltjes in het begin hoor, op 6 weken is bij mij pas de echte misselijkheid begonnen. @ Sarahay: ik heb al twee weken bruine afscheiding en soms best wel veel. Maar de echo op 6 weken was gewoon goed. Waarschijnlijk is het gewoon nog van de innestelingsbloeding. Ik maakte me ook onwijs zorgen, maar blijkbaar hebben heel wat vrouwen dat en moet je je pas zorgen maken als je héél heftige krampen krijgt en rood bloedverlies met stolsels. Waarschijnlijk is er dus gewoon niets aan de hand hoor! @ Frummel: darmen zijn hier ook helemaal van slag! Ik word iedere ochtend wakker met onwijze buikpijn (darmen) en heb veel last van lucht in mijn darmen Hier daarstraks ook aan mijn baas verteld, ze was super blij voor me, heerlijk hé!
Altijd leuk positieve reacties Zouden jullie ook even willen stemmen ? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/236968-geen-visolie.html
Hi allemaal, Ik zp niet zo veel in de weekends, lees het wel een beetje mee op de phone, maar typ dan niet zo veel. Heb wel gelezen van Truus, ik ben er zo van geschrokken!! Heel veel sterkte meid, vind het zo akelig.. Ik vind zowiezo wel dat er veel meiden met bloedverlies zijn hoor, echt opvallend. Ik heb dat in mijn omgeving eigenlijk zelden gehoord. Hier gaat het "goed". Alsin, voel me eigenlijk best K, ben echt de hele dag misselijk, moe, labiel door de hormonen (agressief, huilerig). Zou me het liefst ziek willen melden, maar vind dat eigenlijk niet kunnen, omdat zwanger zijn zo'n heugelijke zaak is, maar man, wat voel me ik me een dweil zeg. Een misselijke, chagrijnige dweil. Hier trouwens wel al flinke obstipatie, hebben jullie daar nog goede tips voor? Ik eet nu vijgen, dat hielp de vorige zwangerschap goed en nu ook wel, maar die dingen zijn ook weer zo zoet en ben al 3 kilo (!!) aangekomen (waar ik ook heel heel erg van baal). Ik zag iets voorbijkomen over thee van de AH, maar vraag me ook af of je die wel mag drinken nu.... alle tips zijn welkom! Als laatste nog een vraagje: wat doen jullie met kaneel?? Wel of niet eten? Ik houd me er niet echt aan en eet dus nu gewoon speculaas, pepernoten en ontbijtkoek. Iemand een idee hoe dat nu echt zit?
@ mamatien Welkom en veel plezier hier!! @ Frenzy Wanneer je de echo hebt hoeveel weken zwanger ben je dan? Een smoes? uhm... Onderzoek in het ziekenhuis? @ Kelly Wat heerlijk dat je opgelucht bent @ waarom niet vertellen we wachten totdat de eerste 12 weken goed voorbij zijn gegaan. En op de echo ook alles goed is. @ konijn Jemig zeg! Hoe voel je, je vandaag? @ Jeluna Om eerlijk te zijn geen kwaaltje te bekennen. Heb alleen de griep maar dat heeft iedereen hier in huis. Verder geen kwaaltjes (bij 1e zwangerschap ook niet gehad en bij de 2e weer wel toen was ik 12 weken echt ziek dus vind dit best wel eng hoor) @ Zonnebeertje veel plezier bij de vk @ Sarahay Welkom en veel plezier hier!!
Oh, over de visolie... ik niet. Ik eet gewoon meer vette vis! het schijnt zo te zijn dat visolie uit capsules helemaal niet opgenomen worden, alleen de visolie uit vis eten heeft effect.
Hey meiden! Eerst even update over Kyano: koorts is iets gezakt en hij was vanochtend vrolijk en heeft alweer gegeten. Ik vermoed dus eerder de kiezen maar even afwachten hoe het de rest van de dag gaat. Dan een update over mij: vannacht zelfs om half 2 vla met muesli gaan eten, ik had zon ontzettende honger en werd er echt misselijk van als ik niks at. Dus toch maar mijn bed uitgegaan. Dit is echt nieuw voor mij, heb ik bij Kyano nooit gehad. Vertellen: wij willen toch wel wachten tot na de echo, ik heb volgende week de echo maar dan ben ik pas 7 weken dus misschien dat we het dan nog niet aan iedereen gaan vertellen maar pas na de tweede echo bij de vk. Het klopt wel dat als het dan misgaat dat mensen ook met je meeleven maar ja je moet het dan ook tig keer vertellen. Miracle hey meid, welkom hier ! Konijn oh jee wat schrikken zeg! Jeluna bij mij beginnen de kwaaltjes ook nu pas, en geloof me ze zijn gelijk heftig dus geniet nog maar even van de kwaaltjesloze dagen Zonnebeertje succes met bloedprikken! Sarahay welkom meid en gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent zeker gezien jullie situatie maar bruinverlies hoeft niks ernstigs te betekenen. Ik heb het bij deze zwangerschap ook gehad rond de 4,5 week en bij Kyanos zwangerschap ook. Wat verdrietig dat jullie dochtertje gehandicapt is, in welke mate is ze dat? Of wil je daar liever niet over praten? Frummel gelukkig zie je het allemaal positief in, komt vast goed!! Juud mag je kaneel niet eten dan? Weet ik eigenlijk niks van. Ik had tot 2 dagen ook last van moeilijke stoelgang maar nu heb ik ineens als 2 dagen bijna diarree Snap het ook niet helemaal