Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frummel

Frummel Niet meer actief

maakt me eigenlijk niet uit of het een jongen of meid is.. heb alleen een meiden gevoel. bij Declan had ik heeeeel sterk dat jongensgevoel.. dit x is het wel minder sterk hoor. Bij declan was ik er met 5 weken al heilig van overtuigd dat het een knul was en niets kon me van die gedachte afhalen, dat heb ik nu niet. Vind het eigenlijk allebei heel leuk al neig ik qua (hele lichte) voorkeur naar een jongen.. denk dat het komt omdat ik al zo'n fantastische knul heb:D we zullen zien:) alles is welkom

2. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Esther (konijn): Ik zet een tweede tabblad open waarin ik een reactie maak en op de eerste lees ik dan bij. ;) Anders zou ik het ook nooit kunnen onthouden hoor! Wat ga je zelf maken voor de baby dan? Hier wordt sowieso niet veel gedaan met Sint Maarten en daarnaast was ik werken gisteravond, dus ik heb er ook niks van gemerkt.
    Angela: Mooie meubels! Vind vooral de eetkamerstoelen heel mooi!
    Kaatje: Had uit nieuwsgierigheid je topic van toen laatst al gelezen. Wat een verhaal! Heb je nu extra controles? Anders gewoon aangeven bij je nieuwe gyn he...
    Frummel: :$ Jullie worden steeds heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop! Wat super dat er zo'n mooi kloppend hartje in beeld is gekomen! :D Jeej!!!! Maar de cystes... :(
    mielenl: Niet meer bruinverlies gehad?
    Marleen: En als je nou gewoon heel hard roept: "Ik weet niet hoe ze daaraan komt hoor! Dat hebben wij haar niet geleerd... *zucht*" :p Misschien trappen ze daar in?
    BB10: Jeej, gefeliciteerd!!!! Eindelijk na zo lang wachten...

Wanneer ik het op het werk ga vertellen weet ik eigenlijk nog niet. Ik heb een contract op oproepbasis, dus moet ook nog even uitzoeken of ik dan ook recht heb op iets van betaling tijdens zwangerschapsverlof, want normaal krijg ik natuurlijk alleen de uren uitbetaald die ik ook echt werk... Daarnaast werken zwager en schoonzus bij mij op 't werk (andere bedrijf, maar daar kom ik ook wel eens en daar zijn de baas en bazin eigenlijk ook altijd, dus daar moet ik het toch vertellen), dus moeten het sowieso eerst aan hun vertellen en niet al zachtjes eerst op werk, want anders horen ze het misschien per ongeluk via via...

Verder ben ik bijna niet misselijk. 's Ochtends heb ik een wat weeïg gevoel, maar verder eigenlijk niet. Alleen gisteravond was ik helemaal niet lekker en had ik één keer kokhalsneigingen, maar toen had ik ook op rare tijden gegeten en gewerkt, dus dat zal wel meegeholpen hebben. Hoop niet dat het vandaag weer zo is, want moet vannacht tot 2 uur werken. :(

3. @ frummeldat had ik bij de eerste ook. Ik 'wist' dat het een meisje werd.
    Nu heb ik dat gevoel weer. Ben benieuwd over 12 weekjes

4. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Hallo meiden!

Het lukt me niet om bijgelezen te blijven. Ben te misselijk om alles te lezen en te reageren.
    Helaas ben ik 24 uur per dag misselijk. 's ochtends gaat het redelijk en daarna wordt het echt steeds erger. Ik kon niet meer normaal functioneren en voor mijn zoontje zorgen. Heb daarom van de huisarts zetpillen Emesafene gekregen. Dit helpt gelukkig wel en maakt dat ik wel kleine beetjes kan eten en goed drink. 's avonds tussen 20-22uur is het op zijn top en dan ben ik ondanks de zetpil supermisselijk. Ik geef niet over, maar dit is minstens zo naar pff!

Misschien lees ik af en toe wel mee, maar julle mogen me van de lijst afhalen.

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @ misselijk
    Bar weinig eigenlijk. Alleen als ik iets heel smerigs ruik (kan zo niks bedenken helaas.) Was met zwangerschap van Ivy de eerste 12 weken echt ziek. Dus ben nu wel huiverig. Moet zeggen geniet er wel van dat ik niet misselijk of ziek ben:p

@ nieuwe meiden
    gefeliciteerd, welkom en veel plezier hier.

@ de rest die ik ben vergeten.
    Sorry!

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Jodie, jij ook al zo misselijk 24/7. Ik heb dat ook, vreselijk he, en zo vermoeiend!! Die zetpillen heb ik ook gebruikt, hielp goed, alleen raakte ik helemaal van de waps. Ik voelde me high en kon alleen nog maar heel stil liggen.

7. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Heftig hoor Kaatje… Ik heb het dagboek net gelezen… Pfff… tranen rollen over mijn wangen! Wat vreselijk!

Frummel, lees je berichtje nu pas, maar wat ontzettend geweldig dat je geen miskraam gehad heb!!! Gewoon een kloppend hartje!! Alleen, de cystes zijn volgens mij echt enorm, of niet? Kan me dr gelukkig niks van voorstellen, maar dat lijkt me idd ontzettend pijnlijk. Edit, ik lees nu dat de pijn weg is, wat fijn meis!!
    Ik heb je al van de site afgehaald, dus mis helaas ook alle gegevens. Als je er een keer de tijd voor hebt, wil je ze dan doorgeven?? Dikke knuffff!!

Nou ja Frummel… Die opmerking van die vader… PFf daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor!!

BB10, welkom en gefeliciteerd!! Ik het je op de lijst gezet!

Jodie, wat jammer dat je weg gaat. Maar ik begrijp het wel meis! Ik zal je van de lijst af halen! In ieder geval veel sterkte, en ik hoop, dat als je je wat beter voelt, je weet gezellig komt mee kletsen!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    vgg. 30 nov. eerste echo en dan idd even kijken in hoe ver hij meer controles wil geven

Jodie. fijn dat de emesafene iets lijkt te helpen. hoop dat de misselijkheid snel zakt

ow jee geloof dat ik inmiddels groot deel van de juli mama's aan het huilen maak..
    Kan zelf dat soort verhalen ook niet lezen zonder tranen hoor.

9. Frummel

Frummel Niet meer actief

@ jodie: is het misschien geen idee om je nog even te laten staan tot na de eerste 12 weken? bijlezen moet geen verplichting zijn hoor! meid heel veel sterkte met de misselijkheid ik weet helaas hoe het is..

@angela: ik denk dat het een meisje is vriendlief weet het niet meer haha. Ik wil in het kraamhotel in bad bevallen. Borstvoeding. doe mee aan mvm. 2e kindje
    7 juli uitgerekend. we willen zeker weten of het een jongen of meisje is:D voorstel stukje stuur ik je vandaag of morgen nog wel een xtje prive

10. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Frummel, maken jullie het geslacht dan ook bekend?

En over Jodie... die heb ik helaas er al vanaf gehaald...

11. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Pfff... helemaal vergeten te vertellen. Ik moest gisteravond zo nodig naar de appie om wat lekkere snacks te halen. Kapt de auto er in 1 x mee terwijl we door een diepe plas rijden op de parkeerplaats. Kregen dat ding nooit meer aan de praat!!
    Zijn toch maar boodschapjes gaan doen, want ik moest toch vragen of we desnoods bij de kl.serv. konden bellen, want we hadden allebei de mobiel vergeten... Uiteindelijk de auto zelf weer aan de praat gekregen, gok maar genomen en naar huis gereden....

12. Frummel

Frummel Niet meer actief

@: angela wat klote van je auto!! echt niet leuke zulke ding! enig idee wat het was?

Ja we maken het geslacht bekend hier:) ik wil echt een over the top jongens of meisjes kamer:D

hier begonnen met afscheid nemen van de speen.. dex word ineens 10 tot 12x per nacht wakker enrond 5 uur krijg ik hem echt nog amper in slaapen terwijl hij altijd zo makkelijk was. gister ging hij pas om 10 uur(!) slapen. precies op het punt dat ik zoiets had van dit trek ik niet, huil maar, je doet maar, je komt echt je bed niet uit meneer. Speen is vervangen door een knuffel met een doekje eraan. hij is vanmorgen prima hiermee in slaap gevallen. overdag is de speen vervangen door een bijtring en ook dat gaat goed.. nu vannacht nog maar afwachten. Vriendlief had vannacht de babyphone uitgezet en hem in bed genomen! ja dat helpt:x dit weekend gaat hij met vrienden uit en zaterdag op zondag nacht ga ik mooi gebruiken om het eens helemaal op mijn manier te doen. ik trek dit echt niet meer om zoveel per nacht wakker te zijn en dan ook de vermoeidheid van de zwangerschap erbij..

@kaatje: inderdaad aardig wat meiden in tranen:) maar het staat ook heel mooi beschreven en als je zelf zwanger bent of moeder komen dit soort gevoelens zo dichtbij..

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nou dames met mij gaat t ook met de dag minder ik ben dus ook al 2 keer deze week s'nachts ''wakker'' gemaakt door mn pijnlijke borsten en tepels vanmorgen zei ik tegen mn vriend ik snij ze eraf ben ze zat zo erg is t nu snap ik als vrouwen stuwing hebben hoe pijn dat doet.
    ik kan dus bijna niet meer op mn zij slapen dit gaat toch geen 9 maanden duren hoop ik????

en vanaf maandag ben ik ook de hele dag en nacht misselijk alleen overgeven komt er nog niet van kon ik dat maar een keer misschien was t gevoel dan even weg?

als t zo doorgaat ga ik ook naar de dokter voor spul want kan niet eens uit me bed komen en moet van de week ook weer werken ik heb al liggend eten geprobeerd enz....en t gekke is ik ben supermisselijk maar heb wel trek in dingen haha..

hebben jullie dat nou ook?zo'n slap gevoel net ofdat je onder een trein hebt gelegen (suiker tekort gevoel)dat je elk moment door je benen zakt nou dat heb ik dus al een paar dagen...

14. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Denk niet dat dat goed is angie!

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

angie: ik herken wat je omschrijft wel van declan ja. vreselijk voelde ik me en zo slap als een vaatdoek. ik heb ook die zetpillen gehad maar gaf af en toe nog steeds over. ik begon de ochtend met een glas slappe thee en wachte dan een half uurtje voor ik ging eten, at iets kleins en gaf dan meestal over. hierna kon ik gewoon weer eten en kwam de misselijkheid voornamelijk 's avonds weer terug. succes meid ik weet hoe zwaar het is maar loop er niet te lang mee door en ga naar de huisarts!! daar is hij/zij tenslotte voor

16. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ angie: jeetje dat is vervelend zeg! Hier geen last van de boobs heb dat met Jolien ook pas na de bevalling gehad. Dan mocht je er niet eens naar wijzen of ik sloeg al op hol!

@ frummel: ohoh weg met de speen!! Moet lukken maar wordt denk ik wel even doorzetten! Sterkte daarmee en dan heb je hoop ik de nachten weer terug!

@jodie: hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

Net even een lekker broodje gegeten maar we eten op vrijdag vis op het werk zooooo dat was even naar naar luchtje!!

17. MamaMo

MamaMo Lid

Jun 14, 2008
    76
    0
    0
    Hey Angie snap precies wat je bedoelt! Hier nog zo'n vaatdoek. Ben zojuist naar m'n moeder verkast omdat manlief ineens naar utrecht moest voor z'n werk en ik het niet alleen trek met mijn 3 jarige peuter :(

18. Jeluna

Jeluna Bekend lid

Aug 27, 2008
    571
    0
    0
    Hey meiden,

Ik kom ook even lekker onzeker doen! Had vanmorgen nog een test gedaan en het streepje is helemaal niet donkerder geworden als 2 dagen terug hij lijkt bijna iets lichter. De controle en de testlijn zijn even donker maar had zo gehoopt dat de testlijn donkerder was geworden als de controle lijn!

Volgen jullie het nog?

Wordt jullie test wel donkerder of zijn jullie 'verstandig' en testen niet zovaak als ik? haha

Maar hierdoor in een keer helemaal geen goed gevoel meer! phh

19. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Ik zou het nog even afwachten je bent nog niet heel ver dus kan de test nog wel licht zijn. Probeer er anders nog 1 na het weekend en wel van hetzelfde merk toch?

20. Jeluna

Jeluna Bekend lid

Aug 27, 2008
    571
    0
    0
    Ja allemaal van kruidvat! Ga maandag nog even testen

Share This Page