Juli 2011 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ProudMum, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Angela: Lijk me een leuk gezicht idd met de honden, maar toch wel een beetje sneu voor de oudste. :p Wat gaat het snel dat je overmorgen al mag gaan plassen!
    Sucre: Heb je een reden voor zo'n vroege echo?
    Jannegie: Duitse man gevonden of samen gewoon naar Duitsland gegaan? En dicht bij de nederlandse grens?

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    VGG, mijn eerste zwangerschap was niet een goede, werd toen verdacht van mola, wat het uiteindelijk gelukkig niet was. De gyns zeiden toen dat ik altijd mocht bellen voor een echo als ik weer zwanger zou zijn. De vorige keer heb ik met 5-7-9 wkn een echo bij de gyn gehad en daarna met 12 wkn bij de vk.

Hoop nu rond 8 wkn bij gyn en dan door naar vk.

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Is het een idee om kort iets over onszelf te vermelden op de site?

4. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik stem voor. Gewoon kort voorstelstukje. Dan weten we een beetje wie we hier allemaal hebben!
    Is bij je vorige zwangerschap verder wel alles goed gegaan? Hopelijk snel van gyn naar vk nu dan!

5. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Dat is goed, begin maar dan :)

Ik ga ff de honden uit laten, en vast 2 vetbolletjes ophangen in de tuin. Tot Strakies!

6. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Nee hoor, Drentse man. En ver weg in Duitsland. Voormalig oost-duitsland. We hebben hier een groot agrarisch bedrijf. Koeien, varkens, akkerbouw.
    Leuk dat je ernaar vraagt. Heb mannegie trouwens ook gewoon in nederland ontmoet, op een landbouwbeurs. Hij zat toen al in duitsland.

7. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Missen jullie NL niet dan? En voor het bedrijf naar Duitsland gegaan? Volgens mij is veehouderij hier in NL steeds moeilijker door regels e.d., toch?

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

jannegie wat leuk zeg zo´n groot bedrijf! heerlijk voor de kindjes lijkt me dat om zo vrij op te kunnen groeien! zoonlief ligt hier weer heerlijk op bed. ik heb net alles bij gelezen en weet nu al niet meer wat ik tegen iedereen wilde zeggen! bah mijn zwangerschapsdementie is na de bevalling helaas overgegaan in alzheimer light en dat is geen geintje!

Angela de site ziet er super uit meis!
    ik hoop toch ook wel op een vroege echo hoor.. de maand voor dex heb ik een missed abortion gehad.. toen we bij de verlos kwamen voor de echo van 10 weken zat er een vruchtzak met een vruchtje er in zonder kloppend hartje en daaronder een vruchtzakje met kloppendhartje(dex) om de miskraam was een enorm hematoom gevormd.. mijn lichaam had het ingekapseld daarna flink wat bloedingen gehad en maar hopen dat het andere vruchtje zou blijven zitten maar we moesten rekening houden met het ergste.. inmiddels ligt er ee kerngezonde zoon boven te slapen dus gelukkig is het goed afgelopen:) toch vind ik daardoor de echo wel extra spannend hoor!

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Angela: mooi dat je al mag beginnen voor MvM. Bij mij komen ze donderdag leveren, dus dan kan ik ook beginnen. Had je ook zo'n lekkere knalstreep op die test van hun?

Leuk idee om en soort van voorstelrondje op de site te zetten. Site ziet er trouwens goed uit Angela!! Goed bezig.

@ Jannegje: leuk joh, dat jullie zo'n groot eigen bedrijf in Duitsland hebben.

10. Frummel

Frummel Niet meer actief

ik heb echt geen idee wat ik neer moet zetten voor dat voorstel rondje hahaha:D

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    #331 Sucre, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
    Jannegie, wat bijzonder zo ver weg. Heb je meer familie of vrienden daar nu wonen?

Vgg, uit mijn vorige (=2e) zwangerschap is een prachtige zoon geboren.

Ok, ik begin met voorstellen.

Ik ben Moonie, 31 jaar en werkzaam als kinderverpleegkundige.
    Mijn man en ik zijn 2 1/2 jaar getrouwd. In juni 2009 is onze prachtige zoon geboren, hij heet Lucas.
    Eigenlijk waren we nog niet bezig voor een 2e, maar we zijn 1x onvoorzichtig geweest. Toen ik pijnlijke borsten kreeg en dat aparte gevoel in mijn onderbuik voelde, ben ik gaan testen. En nu ben ik trotse bezitster van 2 megapositieve testen. :D
    Ik doe niet mee aan MvM. Ik heb dat mijn 1e zwangerschap wel gedaan. Heb toen heeeeeeeel veel HCGtjes geleverd. Maar die zwangerschap is niet goed gegaan en de 2e zwangerschap koos ik even voor mezelf. Nu heerst er een soort bijgeloof op het meedoen. Stom he.
    Ik heb een babysite van mijn zoontje gemaakt. Als deze zwangerschap goed mag gaan, zal ik over 2 maanden daar ook over deze zwangershap vertellen.

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Frummel, wat een heftig verhaal zeg! Maar wat goed dat Dex zo sterk was en gezond ter wereld is gekomen. Zijn Declan en Dex dezelfde? Klinkt wel een beetje dom, zoals ik het nu stel.

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Moet even wat kwijt, vraag me af of jullie dat ook hebben...

Ik voel me helemaal niet lekker :(. Ben hartstikke opgejaagd van binnen, ben al dagen aan het trillen van rusteloosheid en heb hoofdpijn, kan niet slapen, kan me nergens op concentreren. Voel me gewoon heel vreemd, niet mezelf. Heb net geprobeerd even op de bank te liggen want ik had vannacht zo slecht geslapen. Voordeel is dat ik nu 3 maanden voor een deel vanuit huis werk (ik doe nu onderzoek), dus ik kan wel m'n eigen tijd wat indelen. Ik kan m'n rust gewoon niet vinden, sta helemaal op de hyper-stand op een hele onprettige manier... :(

14. Frummel

Frummel Niet meer actief

haha nee is niet stom! Declan is een keltische beschermheilige(ik ben iers) en daar hebben wij hem naar vernoemd.. het betekend: niets dan goed, goedheid zelf. Vaak korten we het af naar dex:) lekker stoer! maar meestal noemen wij hem zelf gewoon Declan.

Ik zal mij ook even voorstellen:)

Ik ben 22 jaar en mijn vriend is 29. Sinds 2005 vormen wij dus een geweldig koppel en zijn nog steeds vreselijk gelukkig samen! We wonen samen in ons huis sinds 2007 en in 2010 is ons geluk uitgebreid met de komst van onze zoon! Aangezien we toen best een tijd aan het klussen zijn geweest ben ik niet meer met de pil begonnen en zou een 2e ten alle tijden welkom zijn:) Wel hebben we het tot 4 maanden wat extra bescherming gebruikt om mijn lichaam rust te gunnen.. Na 1 maand niets gebruiken was ik al zwanger! Nu hopen wij in juli het brusje van Declan te kunnen verwelkomen! Verder ben ik een thuis mama sinds de komst van de kleine maar ik mis het werken wel heel erg dus misschien dat ik toch weer ga werken als verpleegkundige.

15. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Hé wat vervelend miffy! Ik heb wel moeite met in slaap komen, maar verder herken ik het niet. Misschien iemand die meer rond jouw termijn zit?

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

miffy wat rot! ik ben eigenlijk alleen heel erg moe.. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat nu voor je zou helpen.. zou het stress kunnen zijn?

17. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Miffy, ik herken het maar deels. Ben ook rusteloos, kom moeilijk in slaap. Maar ben ook niet helemaal fit en toch wel lichtelijk nerveus over deze zwangerschap. Maar dat trillen herken ik niet. Bij mij wijt ik het aan de zenuwen en de hormonsters. Maar als het je echt in de weg zit, misschien eens met een deskundige over praten?
    In ieder geval een hele dikke knuffel van mij.

Frummel, Dex klinkt wel lekker stoer. Wat super dat het zo snel ging deze keer. Lekker 2 kindjes zo kort op elkaar!

18. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Miffy, je was toch al een hele tijd gestopt met roken?? Want het klinkt net alsof je ergens van aan het afkicken bent, bedenk ik me net...

Voorstelrondje staat op de site!
    Dus ik roep iedereen op, om wat leuks over zich zelf te vertellen!!

19. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Miffy: herken het ook maar deels. Concentratievermogen is niet wat het geweest is en ben vaak vroeg wakker (lees om 3 uur al). Vannacht wel super geslapen. Verder voel ik me gelukkig helemaal top. Heb zelfs het idee dat ik meer energie heb dan normaal en kan de hele wereld aan :).

Sterkte ermee meis. Hoop dat het snel weg trekt.

20. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ miffy: ken wel het gevoel maar dat had ik aan het einde van de zwangerschap heel erg. Misschien toch onrust? Eet je goed?

@ sucre: welkom!! Leuk dat je erbij bent!

Hier echt zo moooeee pff...

@ frummel: jeetje wat vervelend dat je zo vergeetachtig bent geworden! Is daar niets aan te doen?

Deel Deze Pagina