Zo goedenavond meiden! Vanmorgen heerlijk paardgereden en ben net terug van een ritje purmerend en terug, tjee wat een pokkestuk! @ mac, net nog een lekkere big tasty naar binnen gewerkt op de terugweg. @ knuffelen met de WC, hier gelukkig nog geen last van al ben ik vreselijk bang voor wat Frummel en vele andere heer al ervaren! Ik ben ook een hele slechte kotser (sorry voor de uitdrukking) alleen de gedachte er aan gaat mijn maag al van draaien @ mammachantal het keukentje is echt een ikeakeukentje! De kleine van mn zus kan er ook uren mee spelen! @ mvn, tjee zeg wat een rare gewaarwording! Ik kan me voorstellen dat je er een beetje gefrustreerd van raakt! @ angiebaby, elke dag een schepje lijnzaad met een beetje yoghurt naar binnen werken doet wonderen zonder dat je meteen weer 10 keer op een dag moet
ja hoor paso nog een haha kaatje ik kan straks snoepen van het maken van de taart enzo... moet wel zeggen dat de pizza niet goed is gevallen dus duimen dat de rest wel blijf zitten:O
Goedenavond ladies! Dat was me het zaterdagje wel, ik ben geslaagd voor een broek (Noppies) blouse en wikkeltrui (Queenmum) dus ben best blij. Man, mijn broeken zitten helemaal niet lekker meer, met name 's avonds met zitten. Dus ik heb die broek nu maar aangetrokken, ahha. Weekendplannen: Morgen gaat mijn oudste zoon (bijna 6) naar zijn opa en oma een dagje en gaan wij met onze nu nog jongste (tweeënhalf, nee nee nee neeeeeeee niet niet niet, zelluf) naar vrienden om bij te beppen. Paso: wow, waar haal je de energie vandaan om te paardrijden! Erg goed van je, de gedachte alleen al maakt me doodmoe De misselijken: Sterkte allemaal, niet leuk! Ik ga maar weer eens plassen! Daag!
Grapje van de wc/vriend: gaf me een smile op mijn gezicht, al snap ik wel het vervelende gevoel dat er achter zit.. Vandaag naar Sinterklaas geweest bij het werk van mijn man. Sabine kreeg een leuk spel van Roodkapje. Oftewel: papa, oma en mama hebben 10 keer het liedje gezongen van '"roodkapje waar ga je hene?" Morgen vanuit zijn werk een dagje Efteling. Hoop dat Sabine het leuk zal vinden en dat het niet al te koud is..
Vivelafete. Geslaagd voor kleding dus. Moet hier ook even shoppen. Heb nog maar één positiebroek over. Nu nog 1 spijkerbroek die nog een soort van past maar begint aardig te knellen. Heb hem nu ook open staan
Heb ook nog 1 positiebroek van vorige zwangerschap over, maar die is nog zo wijd. De andere kleding heb ik allemaal weggedaan omdat die echt verwassen waren van de twee zwangerschappen. Kaatje: dan is het idd wel tijd om wat in te gaan slaan, wat vervélend nou toch weer hé! Shoppen... Sjan: is dat het KnibbelKnabbelspel?
Eerlijk gezegt wel. Ik heb last van paniekaanvallen dus winkelen is nogal een opgave. Shop daarom veel online,maar vind ik met positiekleding toch lastiger. Heb normaal van broeken maat 44/46 ( brede heupen ) maar had bij Levi dus positiebroeken maat 40
@Kaatje, dat wist ik niet, vind ik naar voor je! Nu is het wel lekker dat je online kan winkelen, maar niet alles is online te doen natuurlijk! Kun je er een beetje mee omgaan of heb je het al lang?
Het is vooral heel hormoongevoelig bij me ( dus rond eisprong - menstruatie en zwangerschap ) bij Levi was het zo erg dat ik op het laatst geen boodschappen durfde te doen. Na het verlies van Milou heb ik een behoorlijke terug val gehad. Nu een maand of 7 hulp via ggz en gaat vergeleken met vorig jaar al heel goed. durf iig weer boodschappen te doen En als ik een paniekaanval krijg kan ik mezelf 9 van de 10 keer weer rustig ipv weg te vluchten. Af en toe wel moeilijk maar voor nu kan ik iig mijn dagelijkse dingen doen en daar ben ik alweer heel blij mee.
@Kaatje: dat klinkt heel heftig. Maar wow, wat goed dat je er ook weer uit bent gekomen na een diep dal! Is de kans ook aanwezig dat je het helemaal onder controle kan krijgen of er zelfs helemaal vanaf komt?
Ja dat wel. Volgens de GGZ loopt 1 op de 10 mensen rond met paniekaanvallen en duurd het gemiddeld een jaar voor je het onder controle hebt. Het gaat sneller met medicijnen maar die wil ik dus niet ( kinderwens, nu zwanger etc ) ja mag wel medicijnen slikken als je zwanger bent,maar goed is toch een risico, je moet in het ziekenhuis bevallen etc en dat wil ik niet dus zolang het gaat zonder medicijnen doen we het zo. Is af en toe ook wel heel heftig hoor maar komt helemaal goed
kaatje:heel erg knap van je! loop je niet tegen problemen met je omgeving aan? vriendin van mij heeft ongeveer het zelfde en mensen kunnen echt raar reageren:S maargoed dat maakt het voor haar niet makkelijker! daarbij is ze erg gevoelig voor wat anderen over haar denken en zeggen.. kan me soms wel kwaad maken om de mening die anderen (zonder na te denken) over haar hebben.. ik zit steeds 's avonds in een joggingsbroek hoor.. spijkerbroek gaat al niet meer dicht! gaat ineens erg snel! vandaag weer een stuk of 6x met de wec geknuffeld:S zojuist voor de 2e x kunnen genieten van mijn broodje met oude geitenkaas en honing. was de 2e echt niet lekker ga zo maar weer even wat proberen te eten want toen ik bij de verloskundige op de weegschaal stond bleek dat ik was afgevallen! en ik ben al niet zo zwaar van mezelf dus dat wil ik echt niet.. voor iedereen een hele fijne zaterdag avond ik kruip lekker naast vriendlief op de bank die is nu water aan het koken en heeft net de kaarsen aangestoken wat een schat is het toch*zwijmel*
Ik vind het goed van je dat je zo positief blijft! Echt hoor! Ik ga ff douchen, ik meld me later wel weer!
@vivelafete:het spel heet "Ooh Grootmoeder.." Sabine vond het geweldig (3,5jr) Vond het alleen moeilijk om op haar beurt te wachten. Knibbelknabbelspel is van Hans en Grietje. Ook heel leuk! @Kaatje. Knap van je dat je dan zo doorzet om toch naar een winkel te gaan! (Natuurlijk is mijn situatie wel heel anders maar: Ik heb een tijdje mijn moeder of mijn man alles laten meebrengen vanwege mijn darmen...Soms kreeg ik ineens het gevoel naar het toilet te moeten, dat zorgde voor paniek waardoor het mis kon gaan (schaam schaam) En dan was het geen urine.. Ik ging alleen maar naar de winkel als het niet anders kon, of ik wist zeker dat ik er makkelijk naar de wc kon. Ik ging zelfs niet meer met mijn dochter naar de speeltuin.)
Dag lieve meiden, Even weer een korte update van mijn kant (wel weer bijgelezen, maar als het allemaal weer beetje rustig is in mijn hoofd bemoei ik we er weer mee...)... Vandaag voel ik me eigenlijk een stuk beter; ik heb het idee dat het bloedverlies is opgehouden en mijn buik doet ook niet meer zo'n zeer. Ook dit zegt op zich niet zo veel...Kan nog steeds 2 kanten op. Ik heb wel besloten dat wat er maandag ook uit de test komt, dat ik sowieso tegen de VK ga zeggen dat de test positief was zodat ik dinsdag langs mag komen voor een echo. Ik wil gewoon zekerheid hebben over wat er daar binnen aan de hand is of is geweest... Morgen een dagje met mijn broer en schoonzusje naar Rotterdam naar Bodyworld...Even mijn gedachten verzetten...Morgen ben ik er dus niet, maar maandagochtend breng ik jullie op de hoogte van de test!! Kan dan wel wat steun gebruiken denk ik zo
Frummel, ja wel hoor. Vaak als ik ergens mee naar toe gevraagd werd zei ik nee omdat ik bang was dat ik daar een paniekaanval zou krijgen. Op een gegeven moment wordt je dus niet meer mee gevraagd. Heb het altijd wel heel goed kunnen verbergen ( bv weg vluchten door te gaan "plassen" etc. Nu ik bij de ggz loop ben ik het ook gaan vertellen aan mensen waardoor er meer begrip komt. Al merk ik af en toe nog wel dat mensen die niet weten wat het is er soms geen rekening mee houden ( zo af en toe ook mijn man ) Zit bij ons ook wel in de familie. Mijn broertje heeft het, mijn zusje soms en mijn moeder waarschijnlijk ook. Vervelend dat overgeven. Misschien iets proberen te eten ? Moest vanmiddag eigenlijk ook knuffelen met de wc pot,maar ben toen heel stil op de bank gaan zitten en mezelf gedwongen twee theebisquitjes te eten en toen zakte het weg. Maar als je ergens mee bezig bent ( bewegen dus haha ) kan ik het ook niet meer tegenhouden Sjantalle. Is op zich wel een beetje hetzelfde. zijn vaak de gedachtes die je gek maken. Hoe meer jij denkt "ow straks krijg ik last van mijn darmen" hoe meer die stress op je darmen slaat etc. Op een gegeven moment gaat het 1x fout en dan denk je "zie je wel". Merk nu dat als ik in bv een winkel ben en daar een paniekaanval krijg dat die paniek op een gegeven moment ook afneemt. Dus op een gegeven moment denk je niet alleen maar "ow straks ga ik flauw vallen" ( daar ligt bij mij de angst ) maar "oke dit is een paniekaanval. is even k*t maar gaat weer over" . En hoe vaker je dat ervaart hoe rustiger je blijft in zo'n situatie. Franka, groot gelijk hoor. Ik zou ook willen weten waar je precies aan te bent
@kaatje: je hebt helemaal gelijk..zo heb ik er ook weer controle over gekregen. Hoop dat die controle nu blijft @Franka: Hoop dat je je echo zult krijgen! Veel succes met de test maandag. Hoop dat die positief zal zijn.
Een rustige nacht gewenst, mammaatjes! Ik doe nog even een rondje zw.p en ik ga mijn bedje opzoeken, tot morgen!