Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Oh ja hier is het lekker aan het sneeuwen en bij jullie?

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook de hele dag koud. krijg thuis ook vaak commentaar over dat ik de CV op "ziekenhuis temperatuur" zet.

Oh en Frenzy: ik heb ook niet echt een roze wolk hoor. Bij de eerste kon ik nog wel genieten van alle klachten omdat het nieuw was en ohlala wat was ik zwanger zeg. Maar echt de roze wolk en moedergevoel kreeg ik pas na de geboorte.

Bij deze zwangerschap, hoe gewenst en welkom ook, baal ik af en toe heel erg van dezelfde klachten. Was misselijk zijn toen een soort van triomf, nu is het alleen maar lastig. Heb zelfs al een keer de gedachte moeten onderdrukken van "lamaar zitten met die zwangerschap ik heb er geen zin meer in". Maar dit was wel voor de echo en ik een kloppend hartje zag. Ik weet nu weer waarvoor ik het doe, maar ik schaam me er niet voor dat ik ondertussen debiel word van mijn lamlendigheid en misselijkheid, was gisteren in het cafe en was ook echt jaloers op al die mensen die lekker met een wijntje en sigaretje zaten (en ik met mijn malt bier)

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @bientje
    Ik heb gebeld met de vk en kon terecht.
    Kreeg verwijsbrief en gelijk afspraak gemaakt voor 20/12

@vivelafete
    ookal zo koud? balen!

@sneeuw
    hier ook heerlijk joh!

@frenzy
    Dikke knuffel :)

@wupje
    vriendje hangt op een laag pitje:p hahaha

@koud
    heb een sjaal om en jas aan op school heb het ook zo koud en moet straks nog naar buiten ook nog :O

@angie
    Met dat niesen of hoesten heb ik ook wel dat gevoel.

@nina
    het is hier ondertussen helemaal wit... heerlijk kan straks mooi foto's maken:D

@juud
    ziekenhuistemperatuur... ik ken het haha

4. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ juud: ja ik weet wat je bedoelt!! Was ook net weer na de eerste zwangerschap lekker een beetje aan het uitgaan een borreltje en sigaretje !! ja en dan nu weer niets ppffffff. Ja ik weet waar ik het voor doe maar af en toe denk ik ook. NU EVEN NIET!!!

5. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Lieve meiden,
    Voor dit moment meld ik me even af hier. Niet vanwege miskraam ofzo, maar omdat ik me op dit moment hier even niet meer op m'n plaats voel. Ik zal wel regelmatig bij lezen. Misschien dat ik over een maandje wel weer gezellig mee kom kletsen.
    Dan de site. Ik weet niet of iemand deze over wilt nemen? Of zal ik hem er helemaal afgooien?
    Liefs angela

6. paso

paso Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik heb weer even bijgelezen.

@ koud hebben, ik ben er ook een. op het werk klagen ze steen en been dat ik de verwarming hoog heb staan maar ze weten nog van niks dus ze begrijpen me ook niet :(

Mooie echo zag ik weer voorbij komen!

@ sneeuw, ik heb toen ik thuis kwam ook een paar stukjes kunnen "ontsneeuwen" en daarna wat zout gestrooid. Maar ik vind het wel mooi!
    @ franka, sterkte en hopelijk snel een nieuw plakbeebje
    @ MVN, ik ben benieuwd naar wat er morgen uit de echo volgt...
    @ angiebaby, Dat heb ik ook vaker die bandenpijn. Het trek bij mij soms ook naar mn rug dus ik heb vaak een kruik in mn rug dat helpt wel.
    @ frummel. jow 2 gebroken ribben door je beebje? als ik dat aan mijn vriend vertel gelooft hij me nooit :$

Ik heb me niet kunnen beheersen bij al die lieve pluizige cavia's en heb een nieuw vriendje aangeschaft voor mijn pluis. Ze is 3 x zo klein en mijn pluis ziet haar volgens mij als kind! Het is echt te schattig voor woorden, ze wordt bijna platgeknuffeld en helemaal schoongelikt, ik vond het zo lief om te zien dat ik er haast om stond te brullen :D

Op t werk had ik ook weer een fraaie actie. Een collega van mij die in augustus bevallen is had een hele berg kleertjes en vroeg of mijn zus die niet wilde hebben. Ik versprak me nog net niet en zei meteen nou graag! Zij is in januari aan de beurt, en in augustus kan ik de hele rits kleren weer over nemen haha.

7. MvN

MvN Niet meer actief

Angela: ik heb al aangeboden ( vorige week om te helpen ) ik wil em wel overnemen...

Als mn zw toch niet goed zit draag ik em wel weer overheb wel t idee nu dat t goed zit! dat ik vorige week iets minder ver was!

of ik doe gewoon nu met iemand samen?

Wel jammer dat je niet meer komt meis :( Pb me maar!

8. MvN

MvN Niet meer actief

je mag ook de site laten bestaan dat ik met iemand een nieuwe maak? heb t voor de okto mamas toen ook gedaan

9. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    @ sneeuw:
    Hier oooooook:D. Vind het heerlijk dit weer:D.

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Dames bedankt voor de lieve reacties en de digitale knuffels!

Ben al heel de dag bezig met de echo in mijn hoofd, er zit echt een mini mensje in me, zo apart, kan het nog steeds niet goed bevatten. Heb de echo roze en blauw gemaakt en heb hier mini tom poesjes van laten maken bij de hema, ga ze donderdag bij de kliniek af zetten (door iemand anders) waar ik werk, met een gedicht van papa sint en mama piet. Er zijn al een aantal collega's daar die het weten ivm rontgefoto's en er wordt al volop gespeculeerd, wil het nieuws graag brengen voordat iedereen het weet!

Frummel: ik weet niet goed hoe het komt, nou ja, ik denk dat ik het wel weet. Ik besef me nu heel goed dat mijn leven vanaf dit moment anders zal zijn en altijd anders zal blijven, en ik kan dit niet echt positief inzien, op de een of andere manier kijk ik heel negatief naar de zwangerschap en de periode hierna. Zwanger zijn voelt voor mij op dit moment meer als een straf dan een gelukkig zalig gevoel en als ik me dan zo voel ga ik me weer schuldig voelen vooral tegenover andere en dit moet ik proberen van me af te zetten. Ik hoop dat dit gevoel de komende periode gaat veranderen en dat ik wel kan genieten. Ondanks dat deze zwangerschap 100% gepland is ben ik er wel totaal door overdonderd. Al vier jaar vrijen mijn man en ik onveilig (voor het zingen de kerk uit) ik was er heilig van overtuigd dat ik onvruchtbaar was aangezien het nog nooit mis is gegaan. Net na mijn laatste ongesteldheid 10 oktober besloten we er voor te gaan, 16 dagen later had ik de eerste positieve test in handen. In die dagen had ik volop gelezen en informatie gezocht over zwanger worden, daaruit blijkt toch wel dat zwanger worden niet bij iedereen de eerste keer lukt, met dit alles had ik alles verwacht behalve een positieve test.

Begrijp wel dat ik er echt 100% voor wil gaan, kamp op het moment alleen met gevoelens die ik niet zo goed kan plaatsen en niet iedereen heeft hier begrip voor.

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Frenzy niet iedereen zit hetzelfde in elkaar en daar hoef jij je echt niet voor te verontschuldigen. Jij hebt er toch ook niet om gevraagd je zo te voelen? Maar vervelend is het wel voor je. Ik hoop dat je alles een plaats kan geven in je hoofd en dat je gevoel dan volgt en je plaats kan nemen op je gewenste roze wolk!

Ik zag een mooie echo voorbij komen.

Op de vraag waarom sommige en ook ik een vroege echo krijg: ik heb 2x een mk gehad en daarom wil de gyn me graag vroeger zien om te kijken of alles goed zit. (vind ik niet erg)

Verder heb ik iets gelezen over sigaretjes en drank. Ik sloeg beide al over dus nu totaal geen moeite mee. Wel de toastjes gerookte zalm mmmmm die mis ik wel.

Hebben jullie al dingen die je niet meer lust of nu ineens graag eet. Sinds het weekend lust ik onze mayo niet meer en het knoflookvlees wat ik graag maak heb ik ook laten staan. Vandaag maar een ander merk mayo gehaald. En ik koop steeds meer kleine blikjes fruit (pezik en mandarijn) die ik dan in een keer leeg eet. Zit ok suiker in maar is voor mijn gevoel beter dan repen chocola dus ik klaag niet.

Ik klaag zoiezo niet als ik hier al die misselijke meiden hoor (letterlijk misselijk dan hè;)) ik heb bijna nergens last van. Gevoelige boobs en af en toe een vaag gevoel in mijn maag en vaak honger. Oja en wat steekjes en bandenpijntjes maar niets is noemenswaardig.
    As donderdag de 1e echo. Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen. Het blijft wat onwerkelijk zeker omdat het de eerste is en ik me niets bij het krijgen van een kind voor kan stellen.

12. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Mvn ik zal morgen even kijken wat je besloten hebt. Zal de site nu nog in de lucht houden dan kan je als je wil de info overnemen.

13. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @ bb
    Ik heb 3x een miskraam gehad maar krijg geen vroege echo helaas :(
    Chocolademelk van de aldi vind ik smaken naar kokos.
    Kip Kerrie salade vind ik niet meer lekker

@Angela
    Ik wil eventueel de site ook wel overnemen.

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

hihihi okeee

15. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hoe bedoel je met stabiel?

16. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    nog steeds geen klachten

17. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Jammer Angela! Hoop dat je snel weer terug komt. Ik wil eventueel ook wel helpen hoor. Heb hem van de juni 09 mama's ook gemaakt en bijgehouden....

18. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Frenzie. Ik vind dat bb10 het heel mooi heeft gezegd en daar sluit ik mij helemaal bij aan. Maak je niet druk. Hier word je niet beoordeeld. (heb ik ook al mogen ervaren. fijn he.)

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey meiden!!

Ik doe hier weer inhaken, geen fut om terug te lezen van het weekend en vandaag. Wordt me iets teveel..

Hoe gaat het hier?

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hallo.
    Jeetje drukke dag op het werk. Record aantal pakjes, minder personeel.druk druk druk dus.
    Daarna een terug rit naar huis waarbij ik bagger scheet. Alles wit en geen strooiwagen te zien. Heb er ruim 40 min. over gedaan ipv 20

Vannacht en vandaag veel zeurende buikpijn gehad waar ik toch wel behoorlijk onzeker van wordt. Vandaag en gister ook niet kotsmisselijk ( dagen daarvoor wel ) Morgen gelukkig de echo. Geeft hopelijk een beetje rust

Belleke. Leuk samen zwanger !

Miffy, vervelend zeg keelontsteking :(

Franka, heel veel sterkte

MamaNoelle. klinkt op zich wel positief dus

Kimm, Bevalling met sneeuw ? Vertel !

Frummel, jeetje wat een opmerking zeg van die buschauffeur

Bientje, hier heb ik zelf de gyn gebeld voor een echo ( door mijn geschiedenis kon ik daar dus gewoon zelf heen bellen )
    Als je naar een echoschopiecentrum gaat ipv gyn heb je idd een verwijskaart nodig van de vk

Frenzy, herkenbaar hoor. Heb het bij Levi ook heel erg gehad. Sloot me op een gegeven moment ook echt op in huis omdat ik geen zin had om mensen onder ogen te komen
    Hoop dat het binnenkort wat afzakt.

Angiebaby. Die steken bij niezen,opstaan etc zijn bandenpijn

Angela, ik wil de site eventueel wel overnemen. Ow zie dat het al is aangeboden. Rustig aan meis.

Mvm Lekker handig weer. Had met haar afgesproken dat ik volgende week zou beginnen, omdat ik dan de echo heb gehad en het minder erg zou zijn als het zou uitlekken ( woon in een dorp en als de buren iets zien weet iedereen het ) . Geen probleem. Kratten zouden ook discreet ( in een tas die iedereen herkent ;) ) geleverd worden.
    Willen we net naar buiten, staat er opeens een jongen voor de deur met twee kratten ( zonder tas ) en zegt er nog even bij "moeders voor moeders" > Gelukkig stonden de buren binnen.

Share This Page