Ja, voel me heel anders nu met deze zwangerschap. Het is allemaal niet nieuw meer. Ik weet wat er in mijn lijf gebeurd en dat alle kwaaltjes erbij horen. Toch vind ik het wel weer heel erg bijzonder, het begint met een eicel en een zaadcel, dat wordt een klompje cellen en er groeit uiteindelijk een kindje uit. Vind het nog steeds bijzonder dat het zo in elkaar zit!
Rond de 18/20 weken is de bloeddruk op zijn laagst (is me vandaag verteld bij de VK) Omdat mijn onderdruk nu al zo laag is, en ook altijd is geweest eigenlijk (dan heb ik het over die 55 he), kan het zijn dat hij nog lager word dan die 55. Daardoor kun je erg duizelig worden. Bij Dinand had ik rond de 20 weken verschrikkelijke duizelingen. Toen bleek mijn bloeddruk 90/45 te zijn. Tja, dat was niet geheel verwonderlijk dat ik last had van duizelingen. Maargoed, laat nou een lage bloeddruk niet gevaarlijk zijn! Het is alleen naar voor jezelf! Gaat dus wel goedkomen hihi.
@kimm: ja dat vind ik ook wel jammer hoor dat ik veel niet meer weet.. maar als ik erover praat komt ook veel weer boven drijven! Wat een zeikerds die buren.. ga lekker op een hutje op de hei wonen dan.. pff sommige mensen, drama! @kaatje: haha ach dat was alleen het begin! ik had het graag van te voren geweten hoor, schrok me rot @bellie: keizersnee lijkt mij dus echt heeel eng.. weet niet waarom eigenlijk maar lijkt me gewoon eng het idee dat ze je kindje uit je buik tillen hihi ik ben een muts Als bevallende vrouw kun je een hoop gekke dingen zeggen ja.. heb later ook sorry gezegd van die washand hoor en ook tegen de gyn sorry dat ik hem had geduwd.. ben heel de bevalling poeslief geweest tot het laatste half uurtje.. toen was ik er klaar mee. oeh bellie jij ook chocolade melk! ik had niets meer.. enkel melk en chocolade! pannetje met melk op het vuur, chocola erin en was echt heeeeerlijk nog veel lekkerder als uit een pak of met dat poeder *al blijft dat poeder aan je lepel kleven en dat kun je eraf snoepen*
Zo heb vanavond sinterklaas cadeautjes in zitten pakken. Ben blij als deze dagen weer voorbij zijn. De meeste kids worden er zo onhandelbaar en druk van. Jeminee, stond vandaag in de intertoys, liep er zo'n kind te blehren (geloofde kennelijk niet meer in sinterklaas), neeeheeee mama, ik wil niet die voor sinterklaas, ik wil die! Echt krijsen deed dat kind, en het ging steeds harder. Mijn buurmeisjes zijn ook al de hele week aan het stuiteren. Zo hadden ze gisterochtend een nat washandje in hun moeders gezicht gegooid( was rond 06.45 uur in de morgen) Nou dat hebben we ook mogen beleven, we konden letterlijk verstaan wat ze zei whahahaha. Ze zou sinterklaas wel even afbellen, janken deden die kids whihihihi. Ze moesten eens weten.
hahahahaha te grappig nog even over je stukje dat een te lage bloeddruk niet gevaarlijk is: ligt eraan hoe laag soms was het een reden tot doodverklaren voor de mensen bij wie dit verkeerd valt: Ik bied alvast mijn excusses aan! ziekenhuis humor..
Die hele keizersnede is me echt 100% meegevallen. Ben er dan ook heel nuchter onder gebleven hoor. Die ruggenprik zat er zo in (had al eens eerder een ruggenprik gehad vanwege een kijkoperatie in me knie). Dinand was er ook binnen een ruk uit (letterlijk en figuurlijk hihi). Het enige rotte gevoel was het openscheuren van het buikvlies. Dat geeft een beetje een drukkend gevoel. Als ik mensen bang maak, sorry! Maar het is echt niet pijnlijk hoor, dat even voorop gesteld! Je moet het gewoon over je heen laten komen! Oeeeh jummie. Ben helemaal niet van de brokken chocolade, maar zo zelf chocolademelk maken lijkt me wel jummie, toch maar eens gaan proberen hihi. En nessquick (die poedervorm) vind ik ook wel lekker. Vooral als de melk ijs en ijskoud is.
Whahahahaha, ja oke, zo laag moet 'ie inderdaad niet gaan, dat is nie goed nie he! Maare daar gaan we maar even niet vanuit dat het zo laag zal gaan worden whaha.
fijn dat het meeviel zeg! ach van te voren leek bevallen mij ook dodelijk pijnlijk.. viel ook mee! Ik hou ook niet zo van stukken chocolade, blijft ook altijd in de kast liggen. Vriendinnetje zette op hyves:ik zit aan de chocolademelk met kruidnoten.. ik werd spontaan jaloers hihi.. dus toen zag ik chocolade liggen en melk en toen dacht ik.. hmm why not! was echt heeerlijk
Ik ben ook altijd van het uitproberen hihi. Lukt het niet, of smaakt het niet dan verdwijnt het de prullenbak in. Zo heb ik ooit een pasta ovenschotel geprobeerd te maken. Dat was in de tijd dat we net gingen samenwonen. Gadver, dat was echt ranzig, jakkie, brrrr. Wat er verkeerd is gegaan weet ik niet, maar de saus was gaan schiften en het leek wel pastasoep met klontjes, bah, word er spontaan misselijk van als ik er aan denk bleh. We hebben toen maar gauw een pizza erin gegooid hihi.
Goedemorgen Moet er toch even aan wennen hoor dat ik deze keer ( nog ) geen ochtend misselijkheid heb. Bij Levi en Milou* had ik het zo erg en nu gewoon niet. Belliebel. herken het in de omgeving idd ook al die stuiterende kinderen. Gelukkig is Levi nu nog net te jong om het echt te snappen
Haha wees blij kaatje! Bij Dinand had ik het ook de hele dag door en dat tot 11 weken. Nu mag ik niet klagen met alleen 's avonds vlagen van misselijkheid! Maar hoop toch wel dat dat met een week of 12 over is!
Goeiemorgen allemaal! @BB10: gefelici met je mooie echo meid, ben echt blij voor je!! @Bevallen: ik vond het eerlijk gezegd best tegenvallen. Dacht er heel makkelijk over, vind mezelf wel "in touch"met mijn lichaam, ben braaf naar pufklas geweest, maar was daar ook wel een beetje ja-het-zal-wel over. Toen ik na heel lang gestagneerde ontsluiting uiteindelijk in 2 uur van 5 naar 10 cm ging en ik het gevoel had dat mijn bekken op bot-niveau uit elkaar getrokken werd ben ik toch wel effies in paniek geraakt en heeft het puffen me gered om mezelf weer onder controle te krijgen. Persen vond ik een makkie, alleen toen het hoofdje stond heb ik even auwauwauw geroepen en toen was ze er. Ach, en ik zou het zo weer doen, vond het zeker geen pretje dus, maar ben niet bang voor de volgende bevalling, en dat zegt genoeg. @Missen: ik mis witte wijn, irish coffee, sigaretjes, filet americain, sashimi, carpaccio, tot na 22.00 uur wakker zijn en nachten doorslapen omdat ik er niet 2 keer uitmoet om te plassen.
Oh en voor de 2de keer (en volgende) mama's: zijn jullie de eerste keer op pufles of iets dergelijks (ik heb zwangerfit gedaan) geweest en doen jullie het bij de volgende nog een keer? Ik ga, op aanraden van dse vlos, deze keer op zwangerschapsyoga, dit om straks even een uurtje in de week echt voor mezelf en deze baby te hebben. Ben benieuwd hoe jullie dan doen....
Zo dames ga weer een kleine poging wagen. Was gisteren zo aan het balen van mijn kindjes dat ik even geen zin meer had. Als ik nu naar buiten kijk weet ik dat ik de goede keus heb gemaakt. maar ja verstand en gevoel werkt niet altijd samen he. Zonnebeertje. Fijn dat je vrij gekregen hebt, en dat je niet hebt hoeven vertellen waarom. En wat een bevallingsverhaal van je dochter zeg. Fijn dat de bevalling van je zoon dan beter gegaan is. suce. vervelend dat je je zo misselijk voelt. En jij hoort ook gewoon erbij hoor. Weet niet wie jij onder de vaste groep verstaat. Ik vind dat persoonlijk wel meevallen. Ik ben benieuwd naar ieders verhaal. Dus ook die van jou. miracle 08 Wij hebben volgens mij een grote woning. Mijn woonkamer is 45 m2 hebben 3 slaapkamers. grote keuken en badkamer. Had er graag en slaapkamer bij gehad zoals je wel snapt hihi Vergeleken bij mijn huis is hier de woonkamer,keuken en badkamer niet kleiner. Mijn slaapkamers zijn hier aan boord wel kleiner dan gemiddeld denk ik.haha als je zin hebt. In Regensburg staat er koffie of thee of chocomel klaar. Wel fijn dat je baas zo leuk reageerde op je nieuws. zal wel weer een opluchting zijn. marleen 4685 Klinkt niet als een gemakkelijke bevalling. En toch willen we er allemaal weer een. Gek eigenlijk he. Hoop voor je dat deze keer makkelijker gaat. kaatje Fijn toch dat je dit keer niet misselijk bent. kimm ben blij dat je goed gesprek hebt gehad. Hopenlijk lost het zich nu dan vanzelf op. belliebel. vervelend zo'n lage bloeddruk. Hoop dat het dit keer beter gaat. Ik duim voor je dat je dit keer een bevalling langs de normale weg krijgt. pijnlijkste deel van een bevalling. Mijn derde (ja dat is een probleemgeval haha) die was 4610 bij de geboorte. ben zelf ca 160. Je kan wel snappen dat dat niet geheel vrijwillig is gegaan. Er is een knak gehoord tijdens het laatste stukje. Eerst dachten ze dat het zijn schouderbeentje was. Maar achteraf bleek het mijn bekken te zijn die geknakt hebben. Gelukkig heb ik er achteraf niks aan overgehouden. Mijn andere 3 kindjes waren allemaal tussen de nog net geen 3 kilo en de 3340. Ook bij deze bevalling zullen ze me wel in de gaten houden of het kindje niet te groot word. Hihi gek he dat we toch allemaal weer zwanger willen worden en nogmaals die bevalling willen doen. Maar we krijgen zoiets moois voor terug. voor de dames die ik gemist heb sorry
Hier geen curcus gedaan hoor. Is ook goed gekomen. vanwege het beroep is het ook niet mogelijk om te doen. Maar denk wel dat het makkelijk is.
Jij hebt uberhaubt geen cursus gedaan? Ook niet bij de eerste? Ik denk dat je ook prima kan bevallen zonder cursus hoor, ik vond het vooral gezellig en heb er een paar leuke vriendinnen aan overgehouden en wat ik al schreef over de bevalling, ik heb toch wel iets gehad aan puftechnieken toen het echt erg werd met de pijn.
hoi hoi daar ben ik weer. nog steeds neit op geknapt maar denk dat nu de misselijkheid toch echt van de zwangerschap af komt!! had eigenlijk om 10 uur een functionerings gesprek wordt ik om 9.15 gebeld ben je neit iets vergeten? ik zeg nee zover ik weet niet?? ja wel je func gesprek ik zeg nee hoor die heb ik om 10.00 pas kreeg ik ook nog de schuld belt die gene van de planningterug dat er een foutje was gemaakt:S denk fijn had nog n uur langer kunnne blijven liggen voel me toch al neit fit:S maja dalijk om 11.00 heb ik gesprek. zal meer gezellig buurten zijn heb een hele fijne baas en vorige maand is me contract omgezet naar onbepaalde tijd dus zal wel goed zitten denk dat t voor al over de toekomst gaat nu ik zwanger ben ( mijn baas wist meteen dat ik zwanger was dit ivm mijn vorige miskraam zagen ze het toch wel aankomen en nu hoef ik niet elke keer smoesjes te verzinnen om naar de vk gaan. (ik ben zelf kraamverzorgende) dus das wel fijn ze zijn allemaal erg blij voor me. meiden met een eerste kindje hoeveel uur gaan jullie dalijk na je verlof werken? ik ben er nog neit helemaal uit wij moeten zoiezo een heel kraambed werken 8 dagen achter elkaar dus. nou tot straks maar weer ik ga zo effe glibberen heb t er maar niks op met dit weer:S bye bye
Goede morgen! Aiden ligt gewoon nog te slapen! Gekke baby. Oh nee, peuter. Puffen: ik heb geen pufcursus gedaan en dat ga ik nu ook niet doen. Heb het de 1e keer niet gemist.