Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hoi meiden...

@ cursus, bij de 1e en de 2e niks gedaan en nu ook niet.
    Heb na de eerste wel een cursus babymassage gedaan, maar dat was ook meer praten, dan masseren, dus dat was het ook niet voor mij.

@ bevalling...
    2x ingeleid... Ik krijg geen weeën, zonder infuus ;)
    heftigste, in nog geen 10 min van 5cm naar 10 cm.... maar daarna 2x persen maakte een hoop goed :)

Ben wel benieuwd naar formaat van baby 3... 1e was 8 pond, 2e 9 pond... 3e....

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    Goedemorgen iedereen :),.

@cursus
    Beide zwangerschappen niet gehad. Ging prima zonder hoor :)
    tijdens deze zwangerschap ook geen cursus hoogstens dat ik misschien een keer ga zwemmen of bij iemand een warm bad neem ofzo :p

3. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Cursus: Ik heb de vorige keer zwangerschapsyoga gedaan. Vond het heerlijk om een uurtje voor mezelf te hebben en met lotgenootjes te praten. Wat een hoop mensen verwachten is dat het een grote zweverige bende is, maar daar en tegen heb ik zo enorm gelachen. Vooral de partnerlessen vond ik leuk whahaha. Geen idee of ik nu wat wil gaan doen!

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    ik ga nu dus ook yoga proberen, en hoop dat het niet al te zweverig is. De zwangerfit is heel nuchter, vond ik ook wel prettig, maar om nou dezelfde cursus nog een keer te doen... mijn vriend zag zoooooo op tegen de partnerles, maar viel hem 100% mee, hij was bang dat hij de "weeen-dans" met mij moest doen ofzo.

Bij de zw-yoga heb je geen vaste partnerles, dus ik heb al tegen hem gezegd dat hij helemaal niet mee hoeft, je zag de opluchting op zijn gezicht, haha.

5. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    juud. nee hoor nooit een cursus gedaan. Het komt er toch wel uit, of je nu wilt of niet haha. Moet wel zeggen dat ik nooit geen zware bevallingen heb gehad hoor. ben altijd met 2.5 uurtjes klaar van eerste wee tot het er is. alleen de derde was wat groot. hihi

ryanne goedemorgen

bloemmetje. Nou gezellig praatje maken he met je baas. Zal wel allemaal goed zitten. doe maar rustig op de weg.

skatje. OOOh lekker dat aiden zo lekker uitslaapt. Wil ik ook Hier om half 6 wakker. zoonlief klinkt weer alsof die kroepaanval gaat krijgen.

Marloes. Ik hoop voor jou max een 9 ponder hoor. ppfftt. 10 pond is toch niet te doen. Geen problemen gehad bij je vorige bevallingen?

kimm lekker warm bad is toch ook goed.

belliebel. Als ik je zo hoor heb je het erg naar je zin gehad. Mij lijkt yoga idd zweefgedoe. maar als ik jou zo hoor. zou ik ook wel willen.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @jac
    helaas heb ik geen bad in huis :( beetje jammer...

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Nee, Jac... de laatste kwam er dus in 2 minuten uit. Ik ben zelf ook heel erg groot (1.89 m) hoor, dus baby heeft veel plek om te groeien. de jongste van mijn zus was 10 pond en dat ging ook zonder problemen (en scheuren)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hallo :) Weekend !!!

Zere benen Wie herkent dit als zwangerschapskwaal ? Ik wordt er gek van. Lijkt een beetje op de restless legs die ik aan het eind van Levi zijn zwangerschap had

pufclub Eerste keer wel geweest. 2de keer zou ik niet gaan. sowieso omdat ik de eerste keer al niets geleerd had wat ik nog niet wist, en omdat het niet meer vergoed werd.

Bloemmetje, hoe ging je gesprek ?

9. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hi meiden,

@ pufcursus: heb ik bij Jolien niet gedaan en puffen ging meestal vanzelf!

@ bevalling: Ja dat was niet zo leuk! Opgenomen in ZH om ( hge bloeddruk) om de vlgn dag te worden ingeleid. "s nachts braken vliezen vanzelf en ;sochtends nog met gel! en daarna infuus ( toucheren idd zeeeer pijnlijk). Om 13.00 ruggenprik gehad ( net 3cm) toen was ik heel blij!! en pas om ongeveer 22.30 persen en om 00.16 Jolientje geboren!! Schouderdystocie dus even stress op het laatst. Mensen op mijn buik alarmbellen en een blauwe baby! maar gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden! dus na 22 uur mijn baby!! Als deze baby groter is dan Jolien ( 3665 gr) dan wordt het een keizersnede en zo niet dan mag ik op de natuurlijke wijze bevallen. vanaf 30 weken ga ik over naar het ZH voor begeleiding.

Ach ja. Heb het niet als mega horror ervaren. Wel met Pomp en knip geboren. Gelukkig verdoofd voor de knip dus ook met hechten.

Maar oh wat is ze lief!!!!

10. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Kaatje, hier ook al restless legs ;savonds. Balen, want vrees het ergste als de zwangerschap vordert, had er met de eerste heel veel last van.
    Ik heb ook niet heul veul geleerd van de pufclub, maar vond het wel leuk om even een uurtje voor mezelf te hebben, dat is ook de reden dat ik het nu weer ga doen. Effe weg van de dagelijkse drukke bezigheden en even aandacht besteden aan deze zwangerschap.

11. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Dames,

Vanavond om 10 over 9 weer een echo. Voel me vandaag echt kut! Ik hou niks binnen :( Was telkens wel wat misselijk maar niet de wc gezien.. en nu is het echt extreem! al 4 keer overgegeven...

Bevalling: Ik heb een keizersnede gehad na 24 uur lang weeen. Onze dochter wilde niet indalen. Heb echt drama bevalling gehad. Voor degene die mijn bevallingsverhaal willen lezen moeten maar ff op mn hyves kijken :)

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hallo allemaal ik heb ook opstart problemen en ik moet morgen voor 5 dagen weer werken bah......
    pijn in me hoofd,bandenpijn,misselijk,moe,dipperig.

maar goed ik ga geen cursus doen zie ook al genoeg met mn werk hoe iemand moet puffen en heel vaak doen we al mee dus probeer t toch zonder..

en wat ik voor eten mis!!!

ooooohhhhh filet american,rosbief,fricandeau,biefstuk,carpaccio hmmmmmmm drank mis ik niet

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

meissss spannend ik duim voor je

14. Vinora

Vinora Niet meer actief

Hier vandaag veel beter, nergens last van buiten hoofdpijn.
    Maakt me ook ineens weer onzeker..

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    @Angie, ben je kraamverzorgster?

Even ego-kinderpraat: kreeg net bericht van vriendlief: dochter mag vanavond haar schoentje zetten, maar weigert de wortel voor het paard van sinterklaas af te geven, die wil ze zelf opeten, hahaha, vind het wel grappig.

16. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ kelly: welnee niet onzeker worden. Misselijk of en niet heeft er niets mee te maken of je zwager bent!

@ Angie: succes met opstarten

@ juud: hahaha die is leuk!!!

@ Mvn: wat spannend hoop zo dat ze nu iets meer kunnen zien!! ik ga voor je duimen zodat je leuk het weekend in kunt gaan!

Ik dacht dat het hier ging sneeuwen maar zie nog niets!

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    jep!!!;)

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    heee een vraagje hebben jullie dat ook al (degene die wat verder zijn rond mijn weken)dat je bij je schaambot al zo'n heel klein hart soort ballonetje voelt?? echt heel grappig ik heb t idee dat t langzaam steeds wat groter word

19. @ yoga bij de eerste wel gedaan en nu denk ik niet. bij ons wel een beetje zweverig. Lag daar echt mn tijd uit te zitten steeds.
    @ gewicht hier 7 pond met 39 wk.
    @ bevalling. hier vanaf 00.45 weeen en om 7 uur al 10 cm. Toen bleek het een sterrenkijkertje te zijn en met mn persweeen in de ambulance.
    Uiteindelijk met pomp en knip geboren om 9.25 na 2,5 uur persweeen.
    @marloes krijg je een extra groei echo? wow 10 pond. Hoe groot was de baby?
    Hier is een vrouwtje bevallen van een meid van 4950 en 56 cm.
    @ kim hoe is t afgelopen met je katten en je gesprek?

@ restless legs vreselijk. vorige zwangerschap heel veel last gehad, met name het laatste trimester

@ mvn spannend! en misselijk is een goed teken toch> Kom je vertellen hoe de echo was?
    @ juud haha hoe schattig is dat dan

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    MvN spannend!! ik hooop echt dat ze nu een mooi kloppend hartje zien!

Ik ga dit keer geen pufcursus doen, heb het nu 2x gedaan (yoga) en beide kids zijn met de pomp geboren, maar toch heb ik wel veel aan de ademhalingstechieken gehad!
    Nu ga ik alleen zwemmen denk ik.

mijn beide kids hebben een 'groot' hoofd, vraag me echt af of dat de reden is dat ze met de pomp gehaald moesten worden..
    ga nu ook met 37 wk of zo een echo vragen om te kijken hoe groot he hoofd is.

Ik heb gisteren gehoord dat het baby'tje van mijn collega een open ruggetje (spina bifida) en een te kleine schedel heeft, en ze konden geen kleine hersenen vinden :(
    Ze laten het kindje wel gewoon komen, maar als het het overleefd zal het wel heel zwaar gehandicapt zijn.
    Bah, echt zo vreselijk :(

Share This Page