Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Komop meiden, ik ben er ruim een jaar vanaf!!
    Jullie kunnen het ook!

2. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Komt goed Truus:D. Bij mijn vorige zwangerschap ook gestopt! Maar helaas weer begonnen toen die kleine man 15 weken oud was.

Mijn kleine mannetje heeft best wel een pittige tijd achter de rug. Zal wel even iets neerzetten wat ik op mijn hyves heb staan. Dat is zijn verhaal over wat hij heeft gehad!

Waarom onze lieve kleine man in het LUMC ligt!

Pfff oke waar zal ik beginnen!

Nouja laten we maar beginnen bij donderdagavond. Donderdag om 7 uur heeft Dinand nog gewoon zijn portie borstvoeding gehad. Gewoon zoals altijd. Ja oke hij deed er wel ffies over, maar ik heb er zelf ook geen haast mee, en vind het eerlijk gezegd wel lekker om ffies innig met me kleine mannetje op de bank te hangen (met me grote mannetje trouwens ook hoor hihi)

Nouja goed ik probeer gewoon om de 3/4 uur te voeden, dus rond 22.00 uur / 22.30 uur was het weer tijd voor een portie liefdevolle moedermelk. Meneer wilde niet echt wakker worden, dus had zoiets van: Nouja laat nog maar even slapen dan, dan zal hij nog wel geen honger hebben.

Na 1,5 uur nog geen gehuil te bekennen dat hij nu toch echt wel honger begon te krijgen. Heb hem wel geprobeert aan te leggen, maar hij wilde echt niets.

Naja dan kolf ik het wel af, moest toch me melk kwijt, anders had ik uit elkaar geklapt vanwege een overproductie aan melk in me lichaam, en dat gaat rommel geven.

Afijn het afgekolfde melk kon ik of paul natuurlijk ook gewoon in flesvorm geven. Is net zo makkelijk. 's nachts hebben we het nog diverse keren geprobeerd, maar hij wilde gewoon echt niets. Hij was ook niet echt aan het huilen ofzo. Wel een beetje aan het kreunen. Dat gaat je wel aan het denken zetten. Zou hij last hebben van darmkrampjes? Naaaah ik heb geen rare dingen op, dus dat kan haast bijna niet. Misschien heeft hij dan last van Spruw (een schimmelinfectie in de mond wat erg veel pijn doet bij zo'n kleine). Maarja had niet echt iets van een lampje om in zijn mondje te kunnen kijken.

Ik had al tegen paul gezegd dat als hij om 8 uur nog niet wilde eten ik de dokter zou gaan bellen. Om 8 uur nog eens geprobeerd hem eten te geven, maar weer niet. Dit was voor mij de druppel. Ik vertrouwde het niet. Hij zag echt wel een beetje bleek en dan een beetje kreunerig. Gelukkig kon ik om 09.10 uur al terecht. Maar hoe moest ik er komen. Mocht eigenlijk nog geen auto rijden vanwege die keizersnede.

Ik mijn moeder opgebeld. Maar die moest naar Leiden voor de nieuwe rolstoel van Nina. Mijn schoonmoeder opgebeld. Die had klanten. Eeeehm tja, schaaaat wil jij de auto ijsvrij maken en de verwarming hoog zetten. Ik mezelf snel aangekleed en Dinand dik ingepakt. Hop de auto in. (het autorijden ging overigens prima )

Eenmaal bij de dokter:
    Tja mariel, weet het eigenlijk ook niet zo goed. Kan niet echt iets vinden. Ik ga je doorsturen naar gouda naar de kinderarts. Oh oke, nouja goed.
    Paul opgehaald, die was thuis gebleven omdat de schilder er was om onze muur over te schilderen.

Eenmaal in het ziekenhuis ging het snel. We mochten in een kamer komen waar kinderarts van Leer Dinand onderzocht. Hij zag er nu toch wel heel erg pips uit. Pfff zustertje kwam even helpen om hem wat extra zuurstof te geven. En daar kwamen bij mij de waterlanders al. WAT IS ER IN GODSNAAM AAN DE HAND!!!

Het enige wat ze zeiden, Jaaa meisie we leggen zo alles uit, we moeten eerst voor je kindje zorgen nu. Ja DUH dat snap ik ook nog wel.

Er konden 2 dingen aan de hand zijn, of iets met zijn hartje of een infectie. Ze hadden hem voor de zekerheid al antibiotica gegeven, mocht het een infectie zijn werd dat gelijk aangepakt. Ondertussen werd er een echoapparaat binnen gereden. Er werd een hartecho gemaakt. Zijn hartje zag er goed uit. Maar wat er minder goed uitzag was zijn aorta.

Bij mij bleven de waterlander maar komen. Toen werd ons uitgelegd wat er aan de hand was. Hij heeft een vernauwing in zijn aorta. Deze vernauwing sluit automatisch na de geboorte. Dit kan dus wel verholpen worden d.m.v. een operatie. Tja en toen kwamen ook bij paul de waterlanders. Zaten we daar tegen elkaar aan te janken.:'(

Je staat als ouders zijnde zo gigantisch machteloos. Je kunt gewoon niets doen. En dan zie je je kindje liggen met infuusje in zijn armpje, infuusje in zijn hoofd, allerlei slangetjes en toeters en bellen om alles in de gaten te houden.

Hij krijgt nu een medicijn toegedient. Prostin. Dit medicijn zorgt ervoor dat het bloedvat open wordt gehouden. Dit medicijn krijgt hij dus ook toegedient tot hij geopereerd wordt. Na de operatie zou dus ook alles opgelost moeten zijn met onze kleine man. Wat wel erg fijn is om te weten is dat deze "ziekte" heel goed te behandelen is. Het schijnt enorm vaak voor te komen bij baby's en het is dus ook erg goed te behandelen. Vandaar dat de artsen in Leiden ook heel positief zijn.

In Gouda konden ze Dinand helaas niet houden. Ze hebben daar geen afdeling voor dit soort kinderen. Hij zou worden opgehaald met een babylance en richting Leiden naar het LUMC gebracht worden.

Vanaf vrijdagmiddag ligt hij dus in Leiden. Oh wat is het rot om je kind daar achter te moeten laten. Je weet dat hij in goede handen is, en dat ze goed op hem letten. Maar je wilt zo graag je kindje mee naar huis nemen. Lekker met hem kroelen op de bank en je normale dagelijkse dingen doen. Onderweg naar huis komt dan het o zo geweldige nummer van kane - No surrender over de radio:'(. Hoppah daar komen de tranen weer. Jaa vrijdag was een lange, zware en vooral emotionele dag.

Nu zijn we zelf wel bekomen van de schrik. Met de kleine man gaat het goed. Hij is stabiel dankzij het medicijn wat hij krijgt. Dinsdag krijgen we als het goed is te horen wanneer de operatie zal gaan plaatsvinden. Ik denk dat dit woensdag of donderdag zal zijn.

Het enige wat paul en ik nu kunnen doen is positief blijven en er voor elkaar en onze kleine man zijn. En ik kan natuurlijk mijn portie moedermelk afkolven zodat hij toch nog zijn eigen voeding binnen krijgt.

Het wordt dus duimen draaien aankomende week. Doen jullie mee?

Liefs Mariël

Het gaat nu overigens heel goed met de kleine boef. Operatie is goed geslaagd en het is een heerlijk lekker manneke.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ vertellen: Wij hebben het al aan mijn moeder, mijn vader en stiefmoeder en mijn zusje en hara vriend verteld. Zaterdag gaan we naar mijn s.o. en die vertellen we het dan ook en ook mijn broertje en zijn vriendin willen we het nog vertellen. Vanmiddag komt mijn beste vriendin even langs en tegen haar kan ik ook vast mijn mond niet houden.

@ Angela: Om eerlijk te zijn is mijn buik na de zwangerschap (die natuurlijk pas 6 maanden geleden is) niet meer zo strak geweest als ervoor. Ik vind het dus moeilijk te beoordelen of mijn darmen al opzetten. Want als je al wat ziet, dan zijn dat echt alleen je darmen.

@ Lukatwo: Ik heb me al wel aangemeld bij de vk en ik word als het goed is vandaag gebeld om een afspraak te maken. De vorige keer had ik de termijnecho met 9w3d. En toen pas weer met de 20-weken echo.

@ Miffy: Met mijn vorige zwangerschap heb ik meegedaan met MvM en toen zette in de bussen in de achtertuin en daar werden ze dan opgepikt door de chauffeur.

@ Esje: Oh wat leuk zeg! Tegelijk zwanger met je vriendin!!! Een vriendin van mij is ook zwanger, ca. 2 maandjes verder dan ik.

@ gewicht: Bij Ayla was ik 18 kilo aangekomen. Nu, 6 maanden later, ben ik nog niet helemaal op gewicht, maar wel bijna. Maar ja, nu kan ik straks weer van voren af aan beginnen, hahaha.

@ Ryanne: Gefeliciteerd! Maar wat naar dat je dochter in het zh is opgenomen. Niks ernstigs hoop ik?

@ Belliebel: Jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig dat alles nu goed gaat met jullie ventje.

Pfff, wat een nacht zeg. Ayla werd wakker rond 02.30 uur en wilde gewoon niet meer slapen. Er was niks aan de hand, want als ik haar kamer binnen kwam was ze gelijk stil ;). Uiteindelijk ging ze om 03.15 uur weer slapen, nadat ik tig keer mijn bed uit geweest was.

Zo, alles bijgelezen en gereageerd…Nu ga ik me even aankleden en opmaken. Om 11.00 uur is er op mijn werk een afscheid van 1 van de notarissen en aangezien ik ook een jaar voor hem gewerkt heb wil ik er wel even naar toe. Dus over een uurtje moet ik alweer weg en Ayla moet ook nog aangekleed worden…

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Ik denk overigens dat ik toen weer ben begonnen met roken door de heftige tijd. Achteraf natuurlijk hartstikke dom, maar goed, ik zag dat toen als enige uitkomst om mezelf rustiger te maken.

Stom excuus he hihi:p.

5. ProudMum

Jeetje wat een heftig verhaal!!

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

morgen dames!

belliebel± heftig verhaal zeg! fijn dat het nu goed gaat met hem! met dex ook ziekenhuis in en uit gelopen. hij heeft een reflux die te laat serieus is genomen. gevolg hiervan is dat meneer bang is voor de fles, hij koppelt de fles aan pijn. inmiddels krijgt hij alles via een beker of lepeltje.

ryanne: welkom, gefeliciteerd! wat heeft je meisje?

buik: vooral 's avonds heel erg opgezet, zelfde grote als toen ik van dex 17 weken was ongeveer.. tot 23 uur bij schoonouders op visite geweest die nog niets mogen weten. heel de avond mijn buik ingehouden haha.

'buik na zwangerschap: helemaal strak. ik was bijna 30 kg aangekomen, van 56 naar 81(veel vocht) allemaal vanzelf weer weggegaan. wel heb ik direct na de bevalling veel gesmeerd met bio oil en daarover een sluitlaken gedragen. werkte perfect. geen overtollig vel of zwembandje of iets.. ik had eigenlijk toen de eerste kraamvisite kwam(thuis) mijn oude figuur alweer terug(foto staat in mijn foto album). hoop dat dit weer hetzelfde gaat!

dex vond het vannacht op 1 uur wel best met het slapen:s om 5 uur toch maar een fles gemaakt. daarna heeft hij tot 9 uur geslapen pff ben kapot nu haha

kruidvat: gister rompertjes gehaald voor dex, mega goedkoop! heel leuk!

cb test: als je er een nieuwe batterij instopt krijg je je resultaat niet terug meis!

7. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    @Esje: Wat leuk om samen met je vriendin zwanger te zijn. Hier mijn beste vriendin vandaag 20 weken en een andere goede vriendin ongeveer 10 1/2 week. Alleen weten zij dus nog niet dat we samen zwanger zijn. ;)

@Belliebel: Wat een heftig verhaal! Hoe oud was Dinand toen dit gebeurde? Hij zal nog niet zo oud zijn geweest (omdat jij nog niet mocht rijden door keizersnede), maar je klinkt al zo zelfverzekerd en 'veilig' met hem in het begin van je verhaal...

@Rokers: Super dat jullie aan het stoppen zijn! Ik vind het zo knap! Hier gelukkig nooit gerookt, dus ook nooit hoeven stoppen. ;)

Vanmiddag komt de MvM-mevrouw! :D Moet nog even een plasje verzamelen...

8. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey dames!

Of ik kan beter zeggen kletskousen :D
    Gisteren een erg drukke dag op mijn werk gehad. Overleg vanaf 9.30 uur tot 14.30 uur en toen nog mails afgehandeld. ’s Avonds kwamen mijn ouders op bezoek en toen tegen 21.30 uur op de bank in slaap gevallen. Heerlijk :)
    Hubbie heeft voetbal gekeken maar was geen goede avond voor hem want hij is VVV-Venlo fan en die doen het echt niet goed. Nou ja is maar een spelletje
    Zo en nu ga ik weer gauw aan de slag!

Fleurtjes jeetje wat schrikken :(. Hele dikke knuffel en ontzettend veel sterkte!!

Konijn en Lukatwo welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Belliebel gefeliciteerd! Ik denk dat het bruinverlies dat jij voor ongi aan hebt gezien waarschijnlijk een innesteling is geweest. Ik heb nu namelijk ook sinds zaterdag steeds een beetje bruinverlies maar geen ongi dus. Je kunt ook zo’n clearblue test doen met indicator die aangeeft hoelang je daadwerkelijk zwanger bent. Heb je iets meer duidelijkheid
    Wow meis wat een heftig en verdrietig verhaal :(. Gelukkig is alles goed gekomen!

Miffy ha ha jouw zus zag het dus gelijk! Bij mij was het de kantinejuffrouw dus die ga ik het nog maar niet vertellen. Ziet ze snel genoeg als alles goed gaat ;)

Angela succes met solliciteren!

Frummel wat leuk verloskundige van het jaar!

Eerste bevalling: Kyano wilde niet komen en ik was inmiddels 1 weken overtijd en dus werd ik ingeleid. Ontsluiting kwam totaal niet op gang en ik vroeg om een ruggeprik aangezien mij werd verteld dat het nog wel 24 uur kon duren. Toen de ruggeprik er eenmaal in zat dacht ik oh lekker even slapen, na een uur werd ik wakker gemaakt omdat Kyano’s hartslag te veel daalde en er met spoed een ks gedaan moest worden! Behoorlijk turbulent dus allemaal.

Baily ja dat had ik idd ook met digitale test. Gelukkig had ik wel een foto gemaakt.

Esje wat leuk samen met je vriendin zwanger!

Ryanne welkom en gefeliciteerd maar tegelijkertijd heel veel beterschap voor je dochtertje! Jeetje wat naar :(
    We lopen trouwens precies gelijk, ben ook 5 juli uitgerkend

Ik denk trouwens dat ik me ook ga aanmelden voor MVM. Morgen maar eens regelen op mijn vrije dag. Echo plannen en MVM, leuk :)!

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    28 oktober intake MvM!!! Vanavond dus ;) hihi. Spannend hoor...
    Nog een keer een test, hé wat naar!

10. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Aug 27, 2010
    339
    0
    0
    Vlaams-brabant (België)
    ;)Wauw, ik heb net wel een half uur nodig gehad om alles bij te lezen! Ik ben 's avonds nooit aan mijn computer (zie er al een hele dag voor) en mis dus duidelijk heel wat ;)

@ MVM: Ik vraag me af of urine inzamelen hier in België ook bestaat? Ik heb er niets van teruggevonden.

@ Fleurtjes: Veel moed en sterkte! Goed dat je je verdriet onder tranen hebt kunnen brengen, hopelijk kunnen jullie dit een plaatsje geven.

@ vertellen: Mijn twee beste vrienden weten het, net als een vriendin die ook net zwanger is, heerlijk om samen zwanger te zijn en zorgen te delen! En een vrouwelijke (zwangere) collega heeft het gewoon geraden. Mijn moeder weet het ook al, de anderen nog niet en we willen het pas vertellen rond 8 weken, als de echo goed was. Of lijkt jullie dat toch nog te vroeg?

@ buik: Ik ben normaal redelijk slank maar heb vaak last van een opgezette buik door mijn darmen (allerlei allergieën). Voorlopig is hier nog geen buikje te bekennen 's ochtends, alle geluk want ik wil het nog even geheim houden.

@ belliebel: Wat een heftig verhaal! Het moeten inderdaad wel enkele heel moeilijke en bange uurtjes geweest zijn! Veel moed en hopelijk is hij snel weer helemaal de oude. Ik duim morgen mee hoor!

@ Krampjes: Net na mijn NOD heb ik veel krampjes gehad en steekjes, en een constant licht zeurend ongi-gevoel. Nu voel ik eigenlijk niets meer, maar dat maakt me dan ook weer ongerust :(

@ Depressie: Ik heb zelf een angststoornis en merk dat de zwangerschap daar toch ook wel invloed op heeft. Ik ben ongeruster, somberder en paniekeriger dan normaal... Hopelijk gaat het snel voorbij!

@ Nieuwe zwangeren: Welkom en proficiat! :D

@ Onzeker en bang: Hebben jullie dat ook, een hele dag onzeker en bang zijn dat het mis zou kunnen gaan? Ik ben nu wel eenmaal een piekerkonijn, en het is mijn eerste zwangerschap, maar ik kijk zó uit naar die 13 weken. Overal hoor je over miskramen of dat het nog mis gaat na een eerste goede echo. Ik vind het zo moeilijk om niet ieder uur af te tellen. Als ik buikpijn heb ben ik onzeker dat het mis gaat, als ik geen buikpijn heb ben ook ook onzeker dat het mis gaat, ik word er gek van

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

vgg: spannend dat MvM komt! dan word het ineens zo werkelijk he:D

Mijn schoonmoeder zat gister wel te vissen hoor! camping bedje stond boven, was dex op bed aan het leggen. schoonmams is echt verliefd op dex en stond een beetje te zwijmelen. toen zei ze ineens, ja nu nog wachten op nummer 2 en toen keek ze heel vreemd naar me buik.. was blij dat het licht uit was want ik werd knalrood.. bij dex kwam ze op visite toen ik 7 weken zwanger was en ze was nog niet binnen of ze zei; moet jij mij niet iets vertellen? uhm wat dan? nou dat je zwanger bent bijvoorbeeld:D hahaha hoe ze het wist geen idee. vriendlief had echt niets verteld en verder wist nog niemand het.. maarja ze was toen zo vreselijk blij, tranen al om. we willen nu met de kerst een kaartje ontwerpen bij kaartje2go. daar binnen in een afdruk van de echo met de tekst ik hoop er volgend jaar ook bij te zijn!
    leek ons leuk:) mijn ouders zie ik niet dus het gaat hier echt om de schoonfamilie:)

12. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ konijn: ja ik denk dat je maar moet proberen om niet te onzeker te zijn en jezelf voor houden dat het in de meeste gevallen goed gaat!

@ frummel: moeilijk he om dan niets te zeggen. En wel een leuk idee met dat kaartje!

13. ProudMum

ooh wat ben ik moe! En ik moet zo werken tot 8! Het idee alleen al! blegh!

14. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    @Truus: Succes met werken en als je thuis komt meteen lekker op bed...
    @Konijn: Herken je onzekerheid en angst wel een beetje, maar denk er gelukkig niet continue aan.
    @Frummel: Maakt het inderdaad meer werkelijk, maar op de een of andere manier ben ik zo bang dat de test negatief zal zijn... Hoewel ik van de week nog een test in de avond heb gedaan die echt binnen een minuut al 'zwanger' zei. :D

Ik ben echt al wel heel veel bezig met hoe ik het mensen wil vertellen. Voor iedereen aan het bedenken wat ik kan zeggen of doen. Hahah...
    Daarnaast natuurlijk hopen dat ik me zo fit blijf voelen als nu. Dat zou toch wel erg fijn zijn! :p

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

aghh truus succes meid! hier ook zo vreselijk moe.. maarja heb vannacht ook bijna niet geslapen:( ventje ligt nu te tukken boven.. dat had hij vannacht moeten doen!!!

Ik ben weer aan het twijfelen geslagen over het duowagen verhaal..
    Gister iemand gezien met de buggypod.. ze vond het een vreselijk ding.. na een brutale vraag heb ik hem zelf even mogen proberen:p idd vreselijk bah! de wagen trekt naar de kant waar de buggypod aan hangt.. en met stoepjes was het helemaal drama, je komt er bijna niet op omdat je bij de buggypod dus geen stuur hebt. nu weer aan het rond kijken..

De icandy is inderdaad heel mooi maar het jongste kindje ligt zo weggestopt net als bij de phil &ted.. ik heb het idee dat als ze iets ouder zijn dat het dan een drama word.. ik vind nog steeds de zoom duo van abc errug mooi.. ben hard aan het twijfelen maar dit weekend naar babypark met vriend en zoonlief..

voor de dames die zich afvragen waarom ik me nu al druk daarom maak:) bij dex heb ik vanaf 18 weken plat gelegen ivm heel veel harde buiken en weeën.. bij 23 weken begonnen de echte weeën en kreeg ik volledige bedrust. ik hoop dat het ons dit x bespaard blijft maar ik wil toch graag zelf mijn spulletjes uitzoeken:D

16. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    He frummel kan ik mij goed voorstellen. Ik weet ook niet welke duowagen ik wil. Is die van topmark niet goed?

17. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik had de duobuggy van topmark, voor korte afstanden prima, voor langere afstanden vond ik het niks.
    heb ook een duowagen naast elkaar gehad, liep lekker maar was wel breed.
    later gewoon een meerijdplankje. onze kids schelen 1,5 jaar.

18. Frummel

Frummel Niet meer actief

dat hoor ik dus veel.. dat die topmark zwaar duwt enzo en die kees duo ook.. nu moet ik ook zeggen dat ik kees een walgelijke naam vind voor een kinderwagen(hoop niet dat ik iemand beledig!) bij veel duowagens zit de jongste zo weggestopt.. plus wat ik veel hoor is dat het heel zwaar is omdat de oudste en zwaarste voorin zit(stoepjes ed) toch vind ik de zoom echt meesterlijk.. vooral omdat ze naar elkaar kunnen kijken! zo schattig

19. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Dinand was 9 dagen oud toen hij weer terug moest naar het ziekenhuis, en met 14 dagen is hij geopereerd. Zal straks eens kijken voor foto's. Ze zijn niet eng hoor (tenminste dat vind ik, maar tis mijn kind hihi:p)

20. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    hihi konijn, dit verhaal is van afgelopen februari;). Maar dank je voor het verlate meeduimen hoor:p.

Share This Page