hallo, mag ik hier ook gezellig meekletsen? ik ben 28 mijn vriend 31 jaar we hebben al een zoontje van 2jaar. na de vakantie in juni pil weggedaan en kijken of we een broertje of zusje kunnen krijgen. en in ronde 4 was/is het raak....zwanger..... ohh wel weer spannend allemaal hoor! 1-10 was laatste ongi dus als het goed is nu 4wk. volgens wat van die calculators op internet komt ons wondertje rond 8 juli. zal een drukke maand worden, hihi....mijn zoontje is van 25 juli en mijn vriend 26 juli....haha.... groetjes
Welkom aan de nieuwe dames en gefeliciteerd! Meid, hier ook een drukke zomer met verjaardagen! Vriend 11 juni jarig, Julie 7 juli, ikzelf 8 juli en nieuwe baby uitgerekend op 2 juli . Wel handig voor het tuinfeest denk ik dan maar! Vanavond had ik een lekker broodje gemaakt, italiaanse bol met veldsla, tomaat, duitse biefstuk en gebakken uien. Jammie! Maar het genieten was van korte duur... ik had het broodje koud op of het kwam er weer ondersteboven uit . Ik heb ook steeds een beetje steekjes bij m´n schaambeen, ik schrok er vanmiddag in eerste instantie een beetje van maar herinnerde me toen dat ik dat bij Julie ook had. Hebben jullie daar ook last van? Nu lekker vrijdagavond, heerlijk! Julie slaapt lekker. Vandaag was ze naar het KDV geweest en heeeeel hard in haar arm gebeten door een ander kindje. Er staan twee hele kaakafdrukken in haar arm, het is geschaafd van het bijten en al , zielig (ook al heeft ze er geen last meer van, die kinderen zijn toch taai). Kan gebeuren natuurlijk, zelf duwt ze ook weleens kindjes omver, maar toch is het wel sneu als het je eigen kindje overkomt...
ik dacht dat je tijdens zwangerschap geen biefstuk mocht eten of zijn de regels allemaal veranderd in 7 jaar tijd ik durf nu zelf geen rood vlees te eten of kaas net ben ik ff geschrokken bij het naar de wc gaan had een ieniemiene klein stolseltje in mijn wc papier zitten maar verders geen bloed of pijn
Ja hoor, hier ook steekjes onderin. Maar het hoort er inderdaad bij, en de een heeft er meer last van dan de ander! Ennuh, leuk zoveel verjaardagen op een rij hihi. Ik heb het hier in november. 1 november mijn zusje en dochter van een vriendinnetje van me, 15 november is me zus uitgerekend (dus das nog even spannend), 17 november een goede vriend, 22 november een goede vriend, 24 november ikke, 27 november mijn broertje, nichtje en ook nog een goede vriend van ons. Druk, maar wel gezellig.
Duitse biefstuk lijkt een beetje op tartaar geloof ik. Maar die regel is nog steeds niet verander in 7 jaar tijd hoor, jammer genoeg. Ik hou van biefstukjes hihi. Oeh das inderdaad even schrikken, maar het zal vast niks zijn hoor. Je lichaam is vol op bezig om je buik te laten groeien!
Biefstuk, gewoon eten! Iets langer doorbakken, zodat het vlees niet meer rauw is, dan kan het echt geen kwaad!
Inderdaad de biefstuk goed doorbakken, dan is er helemaal niks aan de hand. Hetzelfde geldt voor kaasjes. Je mag alleen geen kazen die "au lait cru" zijn, en de meeste kaasjes hier zijn daar echt niet van gemaakt, dus gewoon veilig.
@ Patrieske & Meid: Gefeliciteerd en welkom! @ Miffy: Mjammie, dat klinkt als een lekker broodje idd. Had je de biefstuk helemaal doorgebakken, of nog 1 keer een stukje rood vlees gegeten? Oh never mind , ik heb verkeerd gelezen, het was Duitse biefstuk. Lekker is dat hè. Ik zag dat voor het eerst bij de Lidl. Wat zielig dat Julie is gebeten . @ Annoesjka: HUH? Eet je nu ook geen kaas? Of bedoel je zachte kazen? Overigens, die kan je ook gewoon eten hoor. Alleen rauw melkse kazen dien je te laten staan. Maar de brie e.d. die je in de supermarkt koopt zijn zo goed als allemaal van gepasteuriseerde melk gemaakt.
Whaha ja maar ik hou van biefstukjes die half doorbakken zijn, die zit er voorlopig niet meer in hihi. Ach heb ik wat om naar uit te kijken (8 maanden lang)
Nou idd, en wat dacht je van filet americain, carpaccio en WIJN!!! OMG wat ga ik dat missen zeg. Toen ik na de bevalling van Ayla weer mijn eerste wijntje had gedronken heb ik gewoon mijn beste vriendin erover gesmst , zo blij was ik met mijn wijntje...
gelukkig houd ik zelf niet van biefstuk maar ik ben gek op filet american en die mag ik nu niet jammer genoeg dus ik heb voor morgen al expres niks van kaas of worst gekocht (vier dan mijn verjaardag voor familie) ik bedoel alle kaas en ik ben juist zo gek op kaas ham croisantjes
Nou ik zou zeggen: Morgen naar de AppieHappie en lekker een ham-kaas croissant kopen, want kaas kan je gewoon eten hoor. Waarom denk je eigenlijk dat je dat moet laten staan?
Nou wij hadden gisteren ook weer een beslissing zeg... We waren bij de Baby en Tienerstore want we wilden wat weten over de levertijden. Eerst naar kamertje gekeken en daar zijn we overuit maar willen we pas bestellen na de intake en echo, maar eens zijn we het wel haha! Toen de kinderwagen... We wisten precies welke we wilden dus gingen vragen hoelang daarop zat. Sorry mevrouw, deze is niet meer te leveren maar wordt enkel nog verkocht uit voorraad. Oh.. nou eh hoeveel heeft u er nog? Zij gaat kijken, bleken er in alle stores nog maar 4 van te zijn. Dus wij even overlegd en besloten de wagen te laten reserveren en volgende week te halen. Vind het nog geen fijn gevoel omdat het nog zo vroeg is maar gelukkig hebben ze de regeling dat ze het terug nemen en geld terug geven wanneer er iets misgaat tijdens de zwangerschap of 10 dagen na geboorte. Dat is in ieder geval fijn maar toch... Was echt even van: ehh... oke... Want de wagen die wij nu hebben is een heel goed afkijksel van de Quinny en die heeft dus een rechtszaak aangespannen. Er komen dus ook geen nieuwe van en de Quinny was ruim 400 euro duurder. Vond ik toch wel flink
omdat je rauwe kaas niet mag eten en ik heb geen verstand van wat nu rauwe kaas is en wat niet dus daarom dat ik alle kaas laat staan
Zo..wij zijn weer terug op aarde en ik wil me graag aansluiten bij jullie clubje!! Ik ben 1 juli uitgerekend!! Liefs Mumm84
Je mag idd geen kazen gemaakt van rauwe melk eten. MAAR die zijn in NL bijna niet verkrijgbaar. Sowieso mag je al harde kazen eten, dus ook de boerenkazen die gemaakt zijn van rauwe melk. De listeriabacterie (want die is de reden van het rauw-melkse-kazen-verbod) kan alleen overleven in een vochtige omgeving en daar vallen harde kazen dus niet onder. Verder zijn de zachte kazen zoals brie die je in de supermarkt kan krijgen op een enkele uitzondering na nooit gemaakt van rauwe melk. Vaak staat op de verpakking ook gewoon dat het gemaakt is van gepasteuriseerde melk. Indien de kazen wél gemaakt zijn van rauwe melk staat er op de verpakking "au lait cru". Als je dat ziet staan moet je het laten liggen, anders niet.