Juli 2011 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ProudMum, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @all: ja is met middagurine gedaan...wacht gewoon de echo van 10 november wel af. Straks op verjaardag en meestal is dat flink drinken..ga liegen dat ik aan de antibiotica kuur ben omdat ik blaasontsteking heb..moet toch wat zeggen he haha..

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Meid, komt goed hoor. Misschien had je beter tot morgenochtend kunnen wachten met testen,dan was je urine geconcentreerder geweest.

Maargoed, das het rotte van die eerste 12 weken. Kunnen we die voortaan niet gewoon overslaan ofzo?:p

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja, ik ga sinds een 5 weken naar een maatschappelijk werkster toe, ben er alleen nog niet achter of dit nou echt helpt ja of nee. Misschien werkt een psycholoog wel beter,maar die kunnen we altijd nog nemen als maatschappelijk werk niet helpt.

Mja, sinds ik vanmiddag even lekker heb zitten janken voel ik me wel een stukkie beter. Heb net een tijd met de kleine man op de bank gezeten, en heb hem in zijn handjes leren klappen. Zo'n geweldig gezicht om te zien. Hij was ook echt trots op zichzelf dat hij nu zelf in zijn handjes kan klappen. Hij schaterde het uit van de pret, en manlief en ik lagen natuurlijk dubbel van de pret die hij weer had. Wat zijn kinderen toch heerlijk om te hebben hihi:p.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah, das minder fijn. Maar dat is ook wel hoe ik erover denk. Mocht dit misgaan dan was het vruchtje gewoon niet goed en heeft het geen kans om te overleven. Maar het is en blijft rot natuurlijk. Ik duim voor je mee dat het niets te betekenen heeft!

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Pff... ik heb geen tijd genoeg om alles bij te houden hier... ;) Weer even vlug tussendoor, mijn bijdrage voor de 'lijst'.

Voorstellen:

Ik ben Esther, 29 jaar en moeder van een heel lief (en vooral ook eigenwijs) meisje van ruim 2 jaar. Nu ben ik weer zwanger en ergens begin juli uitgerekend. Ik merk dat ik nu heel anders in deze zwangerschap sta dan destijds en ben heel benieuwd hoe het allemaal zal lopen en hoe mijn dochtertje het zal vinden als er van de zomer een klein baby'tje hier in huis is om voor te zorgen.

Ik zal niet heel veel aanwezig zijn hier op het forum (druk, druk, druk), maar probeer wel regelmatig mee te lezen en leef met jullie mee!

Gegevens:

Ik ben 29, dit is mijn tweede kindje, ik wil heel graag weten wat het wordt, net als bij mijn dochter wil ik thuis bevallen en een jaar borstvoeding geven en ik doe niet meer aan moeders voor moeders.

Volgens mij was dit alles, toch?

Ik merk dat deze tweede zwangerschap nu al heel anders is dan de eerste. Destijds werd ik volledig in beslag genomen door de angst (die voelde als zeker weten) dat het wel mis zou gaan. Daarbij had ik een veel te drukke baan, kreeg ik lichamelijke klachten en raakte ik psychisch helemaal overhoop. Eigenlijk heb ik er helemaal niet echt van genoten (wel van mijn lieve meisje gelukkig!).

Nu lijk ik meer relaxt en ik hoop nu ook meer te gaan genieten van de komende maanden. Wel probeer ik me nog niet tè veel te hechten aan het idee, omdat het allemaal nog zo pril is en er van alles mis kan gaan nog. Tegelijkertijd merk ik echter toch dat mijn gedachten er telkens weer naar uitgaan en dat mijn gevoel toch al aan dit nieuwe kindje verbonden is. Voordat ik zwanger werd twijfelden ik heel erg of ik het wel wilde, omdat we een moeilijke tijd gehad hebben en eigenlijk gewoon heel gelukkig zijn met z'n drietjes. Ik voel me ook wel echt een één-kindje moeder. Toch vind ik het nu wel echt heel gaaf om alles nog een keer mee te mogen maken.

De tijd gaat nu in ieder geval niets sneller: de dagen lijken voorbij te kruipen voordat ik eindelijk de verloskundige mag bellen (6 weken), laat staat voor ik een echo krijg.

Wat het gevoel betreft voel ik me nu meer zwanger dan destijds. Ik merkte er toen eigenlijk niets van, misschien ook omdat ik met een paar weken flink ziek (van een nierbekkenontsteking) begon en alles dus door elkaar liep. Nu ben ik vooral héél moe, heb wat steken en een trekkerig gevoel in en bij mijn baarmoeder, heb hoofdpijn, voel me weeïg/misselijk en heb eigenlijk nergens trek in, behalve in heel veel vers geperste sinaasappelsap, ben snel geëmotioneerd en kan heel boos worden op de wereld (bijvoorbeeld om een Sinterklaasposter).

Waar ik erg tegenop zie is om fysiek weer af te takelen. Ik denk er nu goed om om op tijd rust te nemen en ga vanaf volgende week zwemmen en naar de sportschool om zo fit mogelijk te blijven. Psychisch lukt het me nu denk ik wel om alles bij elkaar te houden, omdat ik goed opgelapt ben door mijn therapeut en heb leren herkennen waar ik goed op moet letten. Héél moeilijk vind ik het idee om weer zoveel aan te komen. Voor ik zwanger werd van mijn dochter was ik juist heel veel afgevallen en mooi slank. Tot 20 weken kwam ik geen kilo aan, maar daarna bijna 20. Die gingen er niet af, maar er kwamen er wel 5 bij daarna. Nu heb ik net met ijverig Sonja Bakkeren ruim 10 kilo eraf, maar ja... veel meer zal het nu niet worden ;). Ik ga er nu dus echt goed op letten dat ik gezond blijf eten en voldoende beweeg. Niet alleen maar op de bank met allemaal heel lekkere, maar ook heel ongezonde dingen om toch nog een beetje gelukkig te worden. Gewoon gelukkig zijn en gezond mijn zwangerschap door!

Nou... sorry voor het lange verhaal. Ik ga nu vooral reageren op wat jullie schrijven!

Goed weekend en tot snel.

Liefs en groetjes,

Esther

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

@ Pindakoek en Nina: het is zo verschrikkelijk spannend en onzeker deze eerste weken... hoop echt voor jullie dat het gewoon goed blijft gaan!

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Paar keer extra naar de wc lopen hihi:p. Komt helemaal goed. Alhoewel, ik ben een hele slechte leugenaar, ik word al rood als ik 1 woord ga liegen hihi:p.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Op mn werk kon ik het ook al niet verbergen. Loop al in mn positie-werkbroek.
    Bovendien neem ik de kannen ook mee naar mn werk, dus ze komen er toch wel achter.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik herinner me echt niet meer dat ik met de zwangerschap van Dinand in het begin zoveel heb moeten huilen. Nouja, zoveel, dat valt ook wel weer mee, maar ik kan inderdaad ook janken om alles. Gevoelige nummers die over de radio komen, zielige reclamespotjes, nou die doos tissues staan alweer bij me op schoot!

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Miffy leuk dat Julie ook zo graag fruit eet. Kyano ook, soms wel 3 stuks per dag. Laatst kreeg ik de opmerking dat ik zelfs op moest letten dat hij niet teveel fruit binnen kreeg. Dus nu probeer ik het maar tot 2 stuks per dag te beperken ;)
    Het voordeel van het zwemmen wat wij doen is dat het gewoon vrij zwemmen is maar dan wel in het baby / peuterbad en met instructrice erbij. Het is van 8 tot 10.30 uur en er is materiaal voor de kids beschikbaar maar er wordt dus geen les gegeven maar ze komen wel tips en adviezen geven, echt heel leuk.
    Kan me voorstellen dat jij even wacht nu en straks verder gaat met zwemmen.
    Succes met het drukke weekend!

VGG sterkte met de hormonsters!!

Wendelina welkom! Ha ha we zijn gelijk uitgerekend en ook ik heb nog totaal geen kwaaltjes. Zal wel bij de termijn horen ;)

Truus lekker geshopt dus!

Pindakoek en Nina ik duim voor jullie dat alles goed is!

Belliebel gelukkig dat je even kon janken en alles eruit gegooid hebt!
    Het is ook echt geweldig als je ziet hoeveel plezier je kindje heeft, ik loop dan echt helemaal over van geluk!

Konijn ‘esther’ ik heb je hele verhaal gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik ook hoop dat je nu wel gaat genieten van deze zwangerschap en wat grappig dat jij jezelf eerst als 1-kindje moeder zag en nu toch bewust voor een tweede hebt gekozen. Wij hadden ook vaak zoiets van willen we de energie erin blijven steken (omdat ik moeilijk zwanger raakte)? We hebben een mooie gezonde zoon, misschien moet het wel zo zijn. Zeker omdat ik ook een miskraam heb gehad 3 maanden geleden. Maar ik hoop toch ook met heel mijn hart dat dit kindje wel blijft plakken.

Hier weinig bijzonders. Gezellig middagje gehad. Mijn ouders waren er en hubbie heeft met mijn vader het ziggopakket geinstalleerd. Mijn moeder en ik zijn een stukje gaan wandelen met Kyano. Dadelijk lekker op de bank met iets te snoepen :D Heb de hele dag alleen nog maar gezond gehad dus nu mag het :D

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

Dag dames!

Konijn: ik vind het juist heel goed dat je weet waar het vorige x mis ging.. hopelijk kun je er nu veel meer van genieten:)

Bellie(volgens mij, sorry!) wat rot van je schoon oma.. hopelijk is ze er snel weer bovenop!

Wij waren vanmiddag in babypark (gouda) en ik had ineens een toeschietreflex gevoel.. niet zo gek want dat heb ik vaker sinds ik weer zwanger ben MAAR ik heb nu ook echt ineens weer borstvoeding:S was blij dat ik me jas aan had want het ging gewoon door me bh en door me shirt heen:S bah bah heel vreemd.

Vriendlief is eventjes naar een verjaardag, wij zijn thuis gebleven want er word daar binnen gerookt en daar heb ik dex liever niet inzitten. Ik zit er zelf ook liever niet in nu maarja dat kan ik moeilijk zeggen:)

Tweelingwagen: ik heb vandaag echt een geweldige tweelingwagen gezien!!! de Mima!!!! zooooooo mooi.. kindjes liggen wel onder elkaar en hij is om te bouwen tot een wagen voor 1 kindje maar toch was hij echt geweldig!! alleen vreselijk duur.. wij zitten hier nog te twijfelen of we nu toch wel een tweelingwagen nemen.. aangezien het maar voor korte duur zal zijn.. twijfel, twijfel, twijfel

Ik vergeet vast weer heel veel tegen al jullie lieve dames te zeggen maar ben een beetje moe van vandaag..

12. Frummel

Frummel Niet meer actief

13. ProudMum

Mooie wagen Frummel!!

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Frummel wat grappig zeg die toeschietreflex!

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik denk dat wij vlak bij elkaar wonen:D.

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

haha is dat zo:D ik woon niet in gouda hoor:D wij wonen in spijkenisse

17. ProudMum

pff heb het gevoel dat het 11 uur is ofzo! Ben gebroken!

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ vgg: Sterkte met de hormonen meis.

@ Wendelina: Gefeliciteerd en welkom!

@ Sucre: Hm, nee niks lekkers meer gehaald. Het was hier niet zulk goed weer en had geen zin om naar de stad te lopen. Omdat ik wel zin had in iets van chocolade heb ik warme chocomel gemaakt met de Dolce Gusto. Was ook erg lekker.
    Balen dat je vaker last hebt van misselijkheid.

@ Truus: Zo, dat is goed gescoord voor € 10,--.

@ Frummel: Oh jee, nu al lekkende bombonella’s. Dat belooft nog wat voor de rest van de zwangerschap.
    De Mima…die ken ik niet, ga ik zo eens even googlen.
    Ik denk dat je de duowagen nog best lang gaat gebruiken hoor. Zeker een jaar. Vooral tijdens langere stukken lopen. Ik vind het voor minimaal een jaar zeker wel de moeite om er 1 aan te schaffen, ik zou anders ook niet weten hoe ik met 2 kindjes naar de stad moet lopen.
    Ik vind trouwens de Bugaboo Donkey ook gaaf. Eerst vond ik ‘m eigenlijk niet zo leuk, maar ik ga ‘m hoe langer hoe mooier vinden.
    Oh haha, ik zie dat je een plaatje heb geplaatst. Ziet er wel spacy uit dat ding. Maar ik denk toch iets te spacy naar mijn smaak.

Wij zijn vanavond bij mijn s.o. wezen eten. Mijn s.m. had overheerlijke erwtensoep gemaakt, dus ik vond het helemaal niet erg om daar te gaan eten. Verder weinig uitgevoerd vandaag. Ook wel eens lekker zo’n dagje niksen…

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Wij wonen in Waddinxveen, naast gouda:p.

20. corrientjuh

23 jun 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Iedereen die zwanger is: GEFELICITEERD!

Als mijn berekeningen goed zijn, ben ik 10 juli uitgerekend van ons 2e kindje. Kan het allemaal nog niet echt goed geloven, aangezien het meteen in de 1e ronde raak is...

Deel Deze Pagina